Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - xxczesterxx

Strony: [1] 2
1
OpenGL / Odp: Microsoft XP i 7 - problem
« dnia: Czerwiec 16, 2012, 10:51:46 »
Może kolega ma 32 bitowy system, a ty 64?

2
Wielkie dzięki :D Pomogło. Musiałem jeszcze dodać rotation *= -1; bo piszę w sfml + openGl. Temat do zamknięcia
 

3
Matematyka i fizyka / Zwracanie się postaci w kierunku kursora.
« dnia: Maj 16, 2012, 19:40:25 »
Jak sprawić, żeby postać była zwrócona w kierunku kursora? Siedze nad tym od dobrych tygodni. Myślałem, że da rade ominąć to zagadnienie, ale nie. Próbowałem sinusem obliczać kąty, ale wtedy nieprzyjemnie przeskakuje między ćwiartkami osi współrzędnych. Np. mam punkt, który odzwierciedla położenie myszy {m.x, m.y}, i strukture Box {x, y, w, h}. I robię to w ten sposób, że sprawdzam, w której ćwiartce się znajduje ten punkt.
if(Box.X > poss.X)
    {

        if(Box.Y < poss.Y)
        {

            rotation = (Box.X - m.X)/sqrt((Box.X - m.X)*(Box.X - m.X) + (Box.Y - m.Y)*(Box.Y - m.Y)) * 57.2957795 ; 
        }
}
To kawałek kodu. Zamieszczona funkcja sqrt oblicza przeciwprostokątną trójkąta, a ta 57.29... zamienia radiany na stopnie. Ale jak już mówiłem, to nie najlepszy sposób. Dla tego zwracam się do was z prośbą o pomoc. Kolejność odejmowania nie jest tutaj błędem, sprawdzałem wszystkie kombinacje xD.

4
Szkółka / Odp: ładowanie textury w konstruktorze c++/hge
« dnia: Kwiecień 27, 2012, 16:33:15 »
Właśnie dla tego nie możesz. Przed inicjacją silnika nie można ładować tekstur. To tak, jak byś chciał pojechać samochodem, który ma zgaszony silnik. Musiał byś stworzyć coś w rodzaju globalnego obiektu klasy texture manager. Ja często stosuje w c++ np. globalne obiekty, co bardzo ułatwia życie.

5
C++ / Odp: [Q] Jak dobrać się do prywatnej wartości w klasie
« dnia: Kwiecień 20, 2012, 20:26:25 »
Dla każdej zmiennej musisz niestety pisać osobno.

6
Szkółka / Odp: Funkcja wirtualna poza klasą.
« dnia: Kwiecień 07, 2012, 23:59:51 »
Chodzi Ci o to, że np mamy plik .h jakiś i user w pliku .cpp tworzy sobie implementacje? W takim wypadku musisz użyć słowa kluczowego extern, które mówi, że implementacja funkcji czy zmiennej będzie w pliku .cpp. Np   coś.h  --   extern void funkcja();      --- a w coś.cpp  ---  void funkcja() { zrób_coś; }

7
Po jakiego czorta ci aż 4 wskaźniki, skoro w myśl idei wskaźnik może pokazywać najpierw na coś, później znowu coś innego. po prostu np. tworzysz wskaźnik. Przypisujesz go do adresu ob1 : ptr_1 =& ob1; robisz coś tam [ ... ], później zmieniasz adres : ptr_! =& ob2; i robisz coś na wskaźniku na obiekt ob2. Czaisz? Jeżeli jednak nadal upierasz się co do twojej kwestii, to tak, powinieneś użyć wskaźnika na wskaźnik typu Klasa. Wyglądało by to (CHYBA) mniej więcej tak std::shared_ptr< std::shared_ptr<Klasa> > ptr_1; Pytanie tylko, po co?

8
Linux / Odp: WinXp + doinstalowanie ubuntu na 1 partycje - Safe??
« dnia: Luty 15, 2012, 21:11:43 »
Świetnym rozwiązaniem jest zainstalowanie ubuntu na pendrive. Można z niego wszędzie korzystać, co jest bardzo wygodne.

9
SDL / Odp: Nowy w SDL - kilka pytań
« dnia: Luty 11, 2012, 19:53:53 »
Przeczytaj cały tutorial, a nie zawracasz 4 litery. Nikt Ci tutaj na tacy nie poda rozwiązania problemu. Sam go musisz znaleźć. Masz potrzebną stronę, to bierz się do roboty.

10
C++ / Odp: Układanie w wierszach, kolumnach
« dnia: Styczeń 31, 2012, 20:49:32 »
Lepiej stwórz tablicę 2-wymiarową.
Np. Tile tiles[100][4];
 wymiary:     /y/   /x/
I teraz już z górki;

int x = 0, y = 0;

for(int iy = 0; iy < 100; iy++)
{
     for(int ix = 0; ix < 4; ix++)
    {
       tiles[iy][ix].pos.x = x;
       tiles[iy][ix].pos.y = y;
       x+= 64;
    }
     y+= 64; // polecam używać potęgi dwójki
}

11
Szkółka / Odp: Microsoft visual c++...
« dnia: Styczeń 08, 2012, 15:30:55 »
spróbuj

#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hurra! Przepisałem pierwszy program w C++!" << endl;
      int a;
      cin >> a; // brzydkie rozwiązanie na wstrzymanie aplikacji, no ale po co zaraz dołączać conio.h
      return 0;
}

Daj sobie spokój z programowaniem, albo zacznij za parę lat i weź się lepiej za j. angielski, bo bez niego(i odrobiny inteligencji) nic nie zdziałasz.

edit: sry za podwójne wysłanie wiadomości. Proszę o usunięcie poprzedniej

12
Szkółka / Odp: Kilka pytań dotyczących programowania...
« dnia: Grudzień 27, 2011, 00:46:09 »
Ja najpierw jako tako nauczyłem się c++. Później programowałem trochę w WinApi i wxwidgets(POLECAM). W końcu wziąłem się za SDL. I niedawno przeżuciłem się na SDL + OPENGL, z czego jestem niezmiernie zadowolony. Można łatwo programować w 2d i 3d. Ja bym Ci polecił c++ -> SDL -> SDL + OpenGl

13
Przesadzasz już z tymi pytaniami -.- Takie rzeczy można już sobie wygooglować. W gimpie np masz dodaj warstwę -> przezroczystość -> kanał alfa. To on określa jak bardzo przezroczysta jest tekstura czy poszczególne jej części. Widzę, że kompletnie się nie znasz w tym temacie. Krew mnie zalewa jak widzę takie posty.

14
Nie chce mi się grzebać. Użyj 2 sposobu... Bo ten 1 nie uaktywnia alpha channel'a tylko ustawia przezroczystość na całą teksturę. To się przydaje w tworzeniu napisów, żeby podłoże było przezroczyste a napisy widoczne. Użyj 2 sposobu.

15
Albo ustawiasz funkcją w SDL'u podczas tworzenia tekstury SDL_SetAlpha(...) , albo po prostu w obrazku bierzesz dodaj kanał alpha i ustawiasz odpowiednio przezroczystość a później w kodzie uaktywniasz :

glEnable( GL_BLEND );
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);

Strony: [1] 2