Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Reeevas

Strony: [1] 2
1
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Listopad 02, 2011, 22:52:42 »
Może rzeczywiście powinnienem stowrzyć nowy temat odnośnie tego plkiu glut_shape.c, ale było to tuaj wspomniane więc tak jakoś tu napisałem.

Zacznynam powoli tworzyć siatki samemu, podpowiedzcie proszę jak stworzyć w prosty sposób siatkę dla walca, oczywiście żebym mógł później ją zagęszczać i edytować. Mając siatkę walca będe mógł już w prosty sposób (przynajmniej tak mi się wydaje) stowrzyć storzek.
Inna kwestia, macie jakiś pomysł żeby w łatwy sposób z stworznej bryły robić przekroje, lub ciąć bryłę w pewnym miejscu czyli np. mając sześcian tnę go na pół według osi pionowej lub poziomej do wyboru.

2
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Październik 31, 2011, 18:01:50 »
Tak sobie przeglądam źródła glut moglibyście mi objaścni tą część, zwłaszcza chodzi mi o ten char*format.
jest to część z pliku utils.c

//-------------------------------------------------------------------------
//  Behaves exactly the same as printf, but draws
//  its contents on an OpenGL window at the specified coordinates.
//-------------------------------------------------------------------------
void printw(float x, float y, char* format, ...)
{
    va_list arg_list;
    char str[256];
int i;
   
    va_start(arg_list, format);
    vsprintf(str, format, arg_list);
    va_end(arg_list);
   
    glRasterPos2f (x, y);

    for (i = 0; str[i] != '\0'; i++)
        glutBitmapCharacter(font_style, str[i]);
}

3
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Październik 31, 2011, 10:56:09 »
Docelowo miałby być to taki prosty edytor do 3d, ale prosty. Kilka prymitywów ich modyfikacja mała... i ewentualnie ewentualnie oteksturowanie.

Czyli ogólnie powiedzmy dal stożka, czy cylindra może lepiej było by wyeksportować do .obj i później myśleć nad ich edycją.
Może zbyt ambitnie do tego podchodzę, ale chciałbym to w jakimś stopniu stworzyć... i mieć satysfakcję.

4
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Październik 31, 2011, 01:11:53 »
Nonono... Panowie naprawde porządne fajne wykłady :D coraz bardziej przybliżacie mnie do tematu i do tego co chciałbym zrobić  narazie to jeszcze teoria, ale już niedługo może coś zdziałam :D ogólnie dobra flacha dla Was :)

Teraz jest taka kwestia najpierw chciałbym się zająć jednak stowrzeniem samych siatek tych moich prymitywów czyli sześcian, sfera, storzek, czworobok itp...
1. Czy waszym zdaniem lepiej jest stowrzyć je za pomocą blendera i wtedy np. wczytać je do mojego programu i tam jużnapisać zagęszczanie siatki, wygładzanie itd.? czy lepiej samemu stowrzyc siatki odp oczątku?
2. Czy te stworzone w blenderze da sie tak samo łatwo podzielić na mniejsze cześci, które później będe mógł edytować (poprzez np wygładzanie,.czy wybranie odpowiedniego vertexa i zmiany jego położenia i do tego zmieniąc ich wielkość -skalować, obracać itd.) - znajcie jakieś dobre strony o .obj?
3. Sposób wypełnienia prymitywu, czyli jak teraz pisałem siatka, a czy jeśli będe chciał sobie zmienić na wypełnione, czy też punkty to wystarczy jeśli użyje zamiast GL_LINES dal (GL_FRONT_AND_BACK) np GL_POINTS?
4. Czy prymitywy wczytane załóżmy z blendera będe mógł łato ze sobą łączyć czyli chodzi mi o to, że np. robie sobie jakiś powiedzmy waleć a na jego górę chcę włożyć "kopułę" czyli mając np. sferę tnę ja na pół )robię przekrój) i dołączam z góry do walca i wtedy moe je sobie scalić żeby tworzyły tak jakby jeden obiekt? jeśli tak to jak tego dokonać...

tak jak wspomniałem najpierw chciałbym zająć się stworzeniem siatek edycją zajmę się później.

5
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Październik 30, 2011, 17:40:23 »
Jesli chodzi o generowanie geometrii dla sfery to zerknij np tutaj kilk.
Jak najbardziej tak. Zeby przesuwac wierzcholki musisz miec tylko dostep do ich wspolrzednych i mozliwosc edycji - czy siatka bedzie wczytana z Blendera czy nie - nie ma to najmniejszego znaczenia.

Bardzo ciekawy i przydatny link. Sporo się nauczę z niego...
Hmm czyli załóżmy, że wygenerował bym siatki prymitywów w blenderze, i teraz pozostaje kwestia tego:
1. Czy openGl ma gotowe narzędzia do wcztania tych siatek, czy trzeba samemu wszystko pisać?
2. Po wykonaniu już pierwszego punktu w jaki sposób zrobić zagęszczenie siatki?
3. W jaki sposób edytować vetexy tak jak wcześniej pisalem chodzi minp. o ich łapania i przesuwanie np. w rawo czyteż w lewo przy czym prymityw zmienai kształt.
4. Może nie ma sensu taka edycja i jednak lepiej użyć, sub-serf i innych algorytmó wygładzania?

6
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Październik 30, 2011, 12:09:13 »

#define X 1.0f
float quad_verts[] = {-X,-X,0,  X,-X,0,  X,X,0,  -X,X,0 };
unsigned int quad_indicies[] = { 0, 1, 2, 3 };
"float quad_verts[] = {-X,-X,0,  X,-X,0,  X,X,0,  -X,X,0 };
unsigned int quad_indicies[] = { 0, 1, 2, 3 }"
Rozumiem, że tutaj to są współrzędne tych wierzchołków?


Cytuj
BTW. Jakoś nie przeczytałem wcześniej pierwszego postu z wątku i piszę ci na temat idei modyfikatora SubSurfa, a Tobie by chyba najbardziej pasował blenderowski modyfikator MultiResolution w trybie Sculpt. To też wizualnie działa jak SubSurf, ale można w trybie Sculpt przesuwać wierzchołki na każdym poziomie podziału. W każdej chwili przyciskiem można zwiększać lub zmniejszać rozdziałkę, więc pewnie o takie zachowanie ci chodzi?


Ale właśnie bardziej mi chodziło o tą drugą opcję którą napisałeś to by było dla mnie najlepsze rozwiązanie, modyfikatory możńa później dodać...

A czy dałoby rade tak jak napisałeś w blenderze zrobić podstawowe figury, wczytać je i wtedy np. przy użyciu tak jak wczesniej ktos pisał "mouse picking" przesuwać te wierzchołki?

Zaraz poszukam pliku glu_shapes.c i popatrze jak to jest tworzone.

7
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Październik 29, 2011, 19:25:50 »
Dzięki voytech za szybkie odpowiedzi.... normalnie peirwsze forum na ktróym ludzie mają pojęcie o tym co mówią....
Załóżmy teraz, że chciałbym narazie tworzyć jedynie siatki trójkątów, czyli z techo co napisałeś coytech mógłbym np. wykorzystać bibliotekę glut i stworzyć np. sferę za pomocą tego:
void glutWireSphere( GLdouble radius, GLint slices, GLint stacks )
I co dalej jak tworzytć te siatki w tej kalsie mesh? Zebym mógl je zagęszczać....
Sorry, że tak męczę, ale myślę, że temat cieakwy dla wielu osób... nie tylko dal mnie i przydatny innym w przyszłości.

8
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Październik 29, 2011, 16:00:04 »
Hmmm... jezeli chodzi o drugą cześć to chyba mnie więcej łapię Twój pomysł poprostu modyfikator nie zmieniałby siatki od której zaczynam i byłaby ona edytowalna cały czas?...
Nie mogę jednak pojąć pierwszej cześci, w jaki sposób stworzyć własny format siatki? Miałaby być to klasa z obiektami typu sześcian, sfera, czworościan itp. i dla każdej z nich napisać algorytm podziału jej na części?

9
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Październik 29, 2011, 03:12:09 »
Oooo... zbliżamy się właśnei do tego co chcę zrobić, gdzie mogę poczytać na temat tych modyfikatorów, albo inaczej od czego mam zacząć żeby właśnie coś takeig ostworzyć.

10
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Październik 28, 2011, 18:58:25 »
Hmmm... ee przeliczanie bleh no ok, dokładniej to mi chodzi o coś takiego (nie tyle o samo wygładzanie ) co o powstanie nowej "niestandardowej bryły"

Czyli łapie za punkt narysowałem to na rysunku, przeciągam w prawo i zmieniam kształt i to nie ważne, czy dla sześcianu czy sfery czy czworoboku... Dzięki za cierpliwość i wyrozumiałość, myślę, że temat ciekawy dla wielu osób.

Rysunek w linku bo coś niedziała z tego serwera tutaj rysunek.

http://imageshack.us/photo/my-images/836/secondlifecuberegularme.jpg/

Mam nadzieję, że dzrozumiale wytłumaczyłem.

11
Ogre3D / Odp: Mozliwość tworzenia siatki brył i ich edycja
« dnia: Październik 28, 2011, 18:39:53 »
Jesli chcesz miec mozliwosc edycji bezposrednio kazdego wierzcholka ( jak sam nazwales - mini-edytor siatek) to nie ma co Ogra do tego zaprzegac bo to jest przerost formy nad trescia - znacznie szybciej i prosciej bedzie napisac to w openGL - jesli beda same wierzcholki ( bez texcoordow czy smoothing groups) to jest to wrecz bardzo proste.

Wiem, że to nie ten dział, ale czy mógłbyś Kuba D. przybliżyc ten temat opengl podstawy jakieś mam, nie jestem ekspertem, ale jakieś prymitywy zrobie. W jaki sposób wykonać to? Jakieś podpowiedzi i co jest texcoord bo nie bardzo wiem? Hmm same wierzchołki no nie do końca mniej więcej mialoby to wyglądać tak jak na tym rysunku, z tymże bez wypełnienia, ale akurat to nie problem w opengl:

i później chciałbym móc edytować tą siatkę łapiąc za któreś "przecięcie"(vertex)może być wierzchołek ale docelowo bez róznicy i wyciągnąć dany fragment np. w bok przy czym zmienia się kształt figury.

12
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Październik 28, 2011, 18:27:35 »
Dzieki za szybkie odpowiedzi, w takim razie powiedz mi czego miałbym użyć jakiego algorytmu o ile taki istnieje powiedzmy taką siatkę:



Czy trzeba to robić na około samemu. Czyli dla nowej gęstości przeliczać jeszcze raz punkty siatki.

13
Ogre3D / Odp: Mozliwość tworzenia siatki brył i ich edycja
« dnia: Październik 28, 2011, 18:23:04 »
Dzięki za szybkie podpowiedzi, docelowo miałby to być mini edytor siatek brył. Zaraz poczytam tutoriala, mam rozumiec że w takim razie będzie możńa tą siatkę również zagęszczać.

14
OpenGL / Odp: Prosty generator siatki brył
« dnia: Październik 28, 2011, 18:13:05 »
Czyli tworząc prostą siatkę sześcianu

O taką:



Używając metod subdivision Opengl automatycznie zagęści mi siatkę chodzi mi czy stworzy coś takiego jak ta siatka tego rysunku z mojego pierwszego posta (tego jajka)? Czy tak zagęszczoną siatkębęde mógł edytować, wybierając np. któryś wierzchołek.

15
Ogre3D / Odp: Mozliwość tworzenia siatki brył i ich edycja
« dnia: Październik 28, 2011, 18:07:56 »
Ok, ale czy sam silnik ma możliwość tworzenia geometrii, np. chciałbym stworzyć sitakę sześcianu i móc ją zagęszczać. Czy muszę tą siatkę (geometrię) stworzyć gdzie indziej, ewentualnie urzywając np. OpenGL. Chodzmi o to czy silnik ma możliwość tworzenia prymitywów.

Strony: [1] 2