Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rydwan

Strony: [1] 2 3 4 5 6
1
Projektowanie kodu / Odp: Multiplayer 2D - poruszanie się
« dnia: Październik 29, 2011, 16:09:48 »
No ale oprócz pozycji gracza musi wysyłać też w którą stronę porusza się gracz (jeśli nie stoi w miejscu), tak?
To nie jest najlepszym pomyslem, gdyz rozwala/utrudnia synchronizacje.
A na co dla serwera wysylac nasza pozycje?


Docelowa pozycje, na ktora chcemy sie udac.

2
Projektowanie kodu / Odp: Multiplayer 2D - poruszanie się
« dnia: Październik 29, 2011, 16:05:05 »
Chcesz by poruszal sie co pixel, czy to tylko dla animacji?
Jesli dla animacji, to klinet sie tym zajmuje. Sererw wysyla tylko pozycje gracza.
I klinet sie rusza nie czekajac na serwer, jesli bedzie niepoprawne, cofnie sie, na pozycje, ktora przyslal serwer.

Ale to tylko tak prosto brzmi, bo tutaj najwarzniejszy i zarazem najtrudniejszy element to poprawna synchronizacja i to u Ciebie jest lub bedzie glownym problem.

3
Projektowanie kodu / Odp: Multiplayer 2D - poruszanie się
« dnia: Październik 29, 2011, 15:44:30 »
Temat rzeka.

Przy 10 polaczeniach nie bedzie roznicy czy to TCP czy UDP.

Wiekszosc liderow Real-Time MMORPG uzywa TCP/UDP, zaleznie od priorytetu/waznosci wysylanych danych.

Jak to powinno wygladac w skrocie:
Pamietaj ze klient, to nie tylko pusty bezmozgi robot, ktory wykonuje na slepo polecenia serwa. On rowniez sprawdza kolizje i wykonuje czynnosci przed tym jak otrzyma pakiet. Gwarantuje to plynnosc gry, nawet jak czasem troszke przylaguje.
Dodatkowo pamietaj, by obslugiwac wiekszy obszar niz widoczny na ekranie, tak ze 2-3 kratki zapasu(nie musza to byc wszystkie info z tych pol wyslane).

Mysle, ze Cie to nakieruje troche.

4
Szkółka / Odp: Przeładowanie operatora
« dnia: Październik 27, 2011, 19:59:16 »
To znaczy, co znaczy. Czyli redefinicja. Bez kodu tyle wiadomo i mozna tylko zgadywac.

Masz cos nakrecone z naglowkami. Dodatkowo mozliwe, ze w class.h definiujesz jakies stale poza funkcja.
W class.h zadnych wlasnych naglowkow.
W funkcje.cpp zadnych naglowkow doslownie.
W class.cpp najpierw dolaczasz class.h, potem funkcje.cpp i nic wiecej.

5
Allegro / Odp: Rozmazywanie sie ALLEGRO
« dnia: Październik 27, 2011, 19:47:05 »
To jest tak. Zawsze moze byc lepiej.
Ja nie ruszam czegos, jesli dziala poprawnie i mi wystarcza.

Jesli Tobie to dziala i na razie to ograniasz, znaczy sie, ze wszystko jest OK. Jesli nie bedzie to wystarczajace, to sam bedziesz wiedzial dlaczego to nie wystarcza i sam wpadniesz lub z pomoca forumowiczow, na to jak temu zaradzic.

6
Szkółka / Odp: Przeładowanie operatora
« dnia: Październik 27, 2011, 19:36:57 »
Nie, gdyz robiac, tak jak pisalem efekt koncowy bedzie taki, ze wszystko co jest w funkcje.cpp kopilator wytnie i wklei tam gdzie jest include "funkcje.cpp".

7
Szkółka / Odp: Przeładowanie operatora
« dnia: Październik 27, 2011, 19:15:30 »
Nie includuje się plików .cpp. Musisz wynieść deklaracje funkcji do nagłówka.
Dziekuje za uswiadomienie. Nie zrozumiales mnie chyba.

Po pierwsze robiac tak, wstawia sie doslownie cialo tego pliku do drugiego.
Po drugie, sa to przeladowania w klasie
Po trzecie extern, nie gwarantuje, ze cos znajdzie takiego. Przy przladowaniach nie bedzie bledu, gdyz uzna gdzies to za zwykly.
Po czwarte, nie zawsze kazde IDE powie nam ze mamy deklaracje bez ciala, a tym bardziej w tym przypadku w programie nie bedzie bledu, jak tez wyzej pisalem.
itd. itp.

@Topic

Wywal te extern i naglowek twojej klasy z funkcje.cpp, gdyz w class.cpp wystarczy. I zrob tak jak napisalem.

8
Szkółka / Odp: Przeładowanie operatora
« dnia: Październik 27, 2011, 18:32:11 »
Zgaduje
Przeladowania masz w funkcje.cpp, a w class.cpp nie dolaczyles include "funkcje.cpp".

9
Allegro / Odp: Rozmazywanie sie ALLEGRO
« dnia: Październik 22, 2011, 22:38:30 »
Moze nie C++, a C.
U Ciebie problem jest w tym, ze uzywasz czegos i nie wiesz jak to dziala. Czyli podstaw mechaniki gry.

Te podstawy mozna nabrac przy Allegro, lecz o wiele latwiej w konsoli (sneak), gdyz uzywajac Allegro nie potrzebnie zawracasz sobie glowe dodatkowymi rzeczami.

10
Inne / Odp: Allegro czy od razu OpenGL
« dnia: Październik 22, 2011, 22:31:37 »
Ech, powtorze sie.
Albo nie zastanowiles sie nad tym co napisalem, albo to olales.

Jesli opanujesz perfect przykladowo SFML, co moze troche potrwac. To nastepnie opanowanie Allegro czy jej podobnej, zajmie ci pare godzin.

To tak jak opanowanie C++, a nastepnie Delphi, czy innych.

11
Inne / Odp: Allegro czy od razu OpenGL
« dnia: Październik 22, 2011, 22:19:38 »
Nie wiem czemu tak sie uparles tego OpenGL. Jest to API, przystosowane do grafiki 3D. W prostych grach w polaczeniu z dana biblioteka graficzna, moze co jedynie zwiekszyc wydajnosc.

Na poczatkowym stadium, nie jest to warte zawracania glowy, dopoki perfekt nie opanujesz oblugiwania sie prostymi bibliotekami jak SDL/SFML/Allegro/itp.

Tutaj nie powinienes kierowac sie 'traceniem czasu'. Umiejetnosc nauki/poznawania bibliotek to podstawowa umiejetnosc programisty.

Poznaj wszystkie biblioteki. :)

12
Inne / Odp: Allegro czy od razu OpenGL
« dnia: Październik 22, 2011, 22:04:44 »
Ja zaczelem od SDL i zaraz potem SDL + OpengGL.

Glownie wtedy to wybralem, ze wzgledu na bezproblemowa prznosnosc i od groma kursow, tutoriali, przykladowych gier itp.

I to rozwiazanie polecam.


13
Allegro / Odp: Rozmazywanie sie ALLEGRO
« dnia: Październik 22, 2011, 12:43:53 »
Musisz sie zapoznac z terminem 'kolizja w grze', bo widze, ze nie wiesz co znaczy.
Jesli nie bedziesz mial kolizji z drzewem, to na nie bedzie wchodzil jak na trawe.

Albo nie rysujesz swojego bohatera, albo rysujesz go na poczatku i potem zamazujesz mapa.

Mozesz to zrobic na kilka sposobow. Najprostszym i brzydkim sposobem, utworz sobie stale tych pol na ktore nie mozesz wejsc, i przed wykonaniem kroku, sprawdzaj czy mozesz go wykonac.

Wydaje mi sie, ze ciagniecie tego nie ma sensu, gdyz nie znasz totalnych podstaw.
Napisz gre sneak to konsola/allegro i zrozumiesz/nauczysz sie.

14
Inne / Odp: Problem z Visual studio 2010
« dnia: Październik 22, 2011, 12:05:52 »
@MaxGarden
Obawiam sie, ze w tym wypadku, to nie pomoze.

@Topic
Tu masz rozwiazanie: code.google.com/p/msinttypes/issues/detail?id=5

15
Allegro / Odp: Rozmazywanie sie ALLEGRO
« dnia: Październik 22, 2011, 02:01:15 »
Jesli chodz pytanie z widocznoscia postaci, to masz na mysli poziomy czy to ze jak przejdziesz kolo drzewka to one Cie troche zaslania?

Miga, bo pewnie wszystko po kolei dajesz na screen.
Najpierw narysuj cala bitmape i potem ja wrzuc na screen.

Strony: [1] 2 3 4 5 6