Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Xion

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 221
1
Szkółka / Odp: warunek if - czy jest wszystko sprawdzane?
« dnia: Październik 06, 2017, 21:44:04 »
Nie będzie, ponieważ ten true rzutuje od razu na cały warunek, więc reszta zostanie pominięta. Zwie się to bodajże short boolean evaluation.
Jeśli pierwszy warunek jest true to trzeba sprawdzić co najmniej drugi żeby ustalić wynik &&.

2
Szkółka / Odp: Czy uczyć się programowania w języku Lua?
« dnia: Wrzesień 06, 2017, 18:20:15 »
Cytuj
Prawdziwi programiści piszą własne silniki, a nie używają jakichś unrealów, w których można co najwyżej szybko zrobić kiepskiej wydajności
Wow! Myślałem że pokolenie silnokologów wymarło już parę lat temu, ale widzę że niektórzy nowi bywalcy dzielnie zasilają tę starożytną frakcję :)

3
Webowe / Odp: Pliki cookies co i jak z prawem ?
« dnia: Maj 24, 2017, 13:48:21 »
IIRC jeśli twoja strona zapisuje third-party ciastka -- co jest niemal pewne, bo wystarczy dodać jakikolwiek przycisk typu Like/+1/etc. albo dowolną reklamę -- to ostrzeżenie jest wymagane.

4
Webowe / Odp: Zagnieżdżenie div, kilka elementów w jednej linii
« dnia: Styczeń 25, 2017, 18:01:29 »
Cytuj
Na to nie ma jednej odpowiedzi.
Ahem.

5
Webowe / Odp: Pasek nawigazyjny - CSS
« dnia: Styczeń 09, 2017, 12:32:07 »
Z obslugą niektórych stylów i feature'ów w CSS jest obecnie prawdopodobnie gorzej niż z JS. Normą jest duplikowanie styli dwa czy trzy razy, głównie dlatego że Chrome czasami ignoruje je bez przedrostka -webkit-. Niekiedy da się to załatwić preprocesorami typu SASS, ale niektóre nowe składnie (jak np. keyframes) niekoniecznie dają się załatawić tak prosto.

No i jeszcze fakt że o ile wsparcie dla feature'ów w JS da się sprawdzić prostym ifem, to podobna rzecz w przypadku CSS jest możliwa tylko przy pomocy zewnętrznej logiki (np. detekcja User-Agent i serwowanie innych styli/dodatkowych klas w HTML).

6
Szkółka / Odp: poruszenie sprita z punktu A do B
« dnia: Grudzień 18, 2016, 18:48:01 »
Ta, bo jak ktoś zaczyna naukę, to pierwsze co robi, to zaczyna od pętli czasu rzeczywistego, liczenia fps'ów i ich ograniczania. Ludzie, trzymajcie mnie.
Jeśli od tego nie zacznie (może poza liczeniem FPSów), to specjalnie daleko nie zajdzie...

7
Projektowanie kodu / Odp: [mySQL] Identyfikacja wpisów
« dnia: Grudzień 17, 2016, 13:35:37 »
Kolumny auto_increment są niezależne od siebie, tj. każda liczy osobno. "Dziury" powstają jedynie w przypadku usuwania rekordów.

8
Projektowanie kodu / Odp: [mySQL] Identyfikacja wpisów
« dnia: Grudzień 05, 2016, 22:55:39 »
Cytuj
Jedno jest lepsze ze względu na wydajność, drugie ze względu na wygodę i prostotę.
Tak patrze i ciezko jest mi stwierdzic ktore jest ktore...

9
1. Trzeba bo accessibility. Paragraf nie dostanie nigdy focusa po wciśnięciu Tab, ani nie będzie rozpoznawany jako element interaktywny przez czytniki głosowe.

2. Wykrywaj kliknięcie w <body>.

3. Pomyśl chwilę co jest(1) bardziej czytelne (2) mniej podatne na błędy (3) szybsze? Odpowiedź powinna być oczywista.

4. Skonwertuj ten HTML na DOM zanim go dodasz do tabeli:
var row = $('<tr>...</tr>');
$('#tabela tbody').append(row);
row.css('color', 'red)';  // czy co tam chcesz

5. Ustaw atrybut disabled na true. To kolejny powód, dla którego elementy interaktywne lepiej żeby były przyciskami zamiast jakimiś randomowymi paragrafami.

6. ID i klasy CSS (style to co innego) mają osobne przestrzenie nazw, więc możesz mieć zarówno element foo jak i klasę foo.

Cytuj
Trochę odbiegając od pytań, zainteresuj się może jakimś combo typu bootstrap + angular. Nie wciskaj wszędzie jQuery na siłę, bo go nie potrzebujesz najczęściej.
jQuery niepotrzebne, ale za to cały wielki framework tak? ;P
OP powinien raczej spróbować używać na razie wbudowanego przeglądarkowego API, bo póki co wszystko o co pyta da się w nim zrobić równie łatwo jak w jQuery.

10
Projekty rozpoczęte / Odp: Arashia Tavern
« dnia: Listopad 23, 2016, 18:47:33 »
wygląda jak przymiarka do kickstartera więc może nie wypali ;p

poza tym nie ma co się oglądać na innych, pewnie jest jeszcze z 5 gier o tym samym o których nie słyszałeś

Na samym Steamie jest Fortune's Tavern i Moonstone Tavern, obie dokładnie w tej tematyce.

11
Visual Studio / Odp: Brak źródła problem w visual studio
« dnia: Październik 30, 2016, 20:39:02 »
Cytuj
Możesz problem zgłosić do MS, jeśli uważasz, że to problem z ich strony.
LOL!

Przecież widać wyraźnie, że to segfault gdzieś wewnątrz systemowego API, najpewniej spowodowany podaniem błędnego wskaźnika (lub innej danej która jest później używana do obliczenia jakiegoś wskaźnika). Przypadkiem mogło to "działać" wcześniej, ale z dowolnego powodu (zwykle zmiany w kodzie lub innej wersji kompilatora) przestało bo w końcu to UB i kompilator nie musi się nim przejmować.

12
Inne / Odp: Lista laptopów z ich specyfikacją i ID
« dnia: Wrzesień 29, 2016, 21:50:52 »
1. Przynieś laptopa z magazynu.
2. Wepnij go do wewnętrznej sieci.
3. `curl http://10.0.0.42/upload | sh`, gdzie IP to stały adres prostego serwera HTTP w tej sieci, a `sh` może być zastąpione przez `python`.

Co ów prosty serwer HTTP robi? Ano serwuje powyższy skrypt, który zbiera dane które potrzebujesz i robi POSTa do tego samego serwera, który z danymi robi potem co się żywnie podoba.

13
Językoznawstwo / Odp: C i dodawanie do siebie dwóch unii
« dnia: Wrzesień 29, 2016, 21:41:44 »
int i float mają zupełnie inną reprezentację, więc nie wiem jakich magicznych tricków byś się spodziewał. Nie wspominając już o fakcie, że docelowy typ jest wcale nie jest jednoznaczny: czy np. (float)4 + (int)5 to jest (int)9 czy (float)9?

14
Matematyka i fizyka / Odp: Równanie wielomianowe.
« dnia: Wrzesień 22, 2016, 21:18:13 »
Wychodzi z tego wielomian szostego stopnia, wiec co najwyzej probowalbym jakims Newtonem.

Skad masz takie cudo w ogole?

15
Compo i bitwy / Odp: Gra w 1234 bajtach
« dnia: Wrzesień 17, 2016, 02:37:29 »
@Kos: function expression jest obecnie gorszym pomyslem niz zwykla deklaracja, bo w przzypadku wyjatku nie bedziesz mial nazwy funkcji w stacktrace. Plus wspomniany hoisting.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 221