Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jjoker8

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 19
1
Unity 3D / Odp: Wyszarzenie sceny w unity
« dnia: Marzec 07, 2019, 22:16:46 »
Dzięki, no będę próbował tym sposobem, shaderów jeszcze nigdy nie pisałem i muszę się wgryźć w temat :). Dzisiaj zająłem się tematem fps na telefonach, bo ustawiłem na 60 ale telefon się strasznie nagrzewał, i po 5 min grania fps spadały do 35-45 co powodowało wyraźne ścinanie się, a jak dawałem domyślne 30 fps to gra chodziła 2x wolniej, mimo że wszędzie używam deltaTime/fixedDeltaTime, nawet fizyka chodzi 2x wolniej na 30fps. Póki co zrobiłem tak że mam 60 fps (Screen.setFrameRate, v-sync wyłączony) i skaluje rozdzielczość na 4x mniejszą (gra i tak pixelartowa) i teraz chodzi stabilnie. Chociaż to rozwiązanie wydaje mi się conajmniej dziwne. Nie spodziewałem sie tylu problemów w prostej platformówce w stylu mario.

2
Unity 3D / Odp: Wyszarzenie sceny w unity
« dnia: Marzec 07, 2019, 16:55:51 »
A jakie są powody, że nie bilboard i animowanie każdego osobno?
no animowanie każdego z osobna odpada chyba z oczywistych względów, duzo mam tego na scenie, a
buttony do poruszania postacią mam zrobione nie w canvasie tylko podpięte do kamery (przeciążone IPointerButtonEnter itd, zaś ich pozycja ustalana skryptem przez Camera.ScreenToWorldPoint() w stosunku do aspect ratio), i jak na canvasie zasłonię ekran to blokuje dotyk. Miałem jakiś bug w telefonie s4 na którym testowałem i buttony z canvasa źle działaly, gra jest dość dynamiczna a buttony się jakby zacinały.  Bug naprawiła reinstalacja androida, ale zostawiłem bo założyłem ze jakaś część userów też może tak mieć, no a jak już i tak się namęczyłem żeby działało to nie przenosiłem tych buttonów na canvasa. Chociaż w sumie to te buttony i tak znikają jak postać zginie to mogę zrobić przez canvasa, resztę GUI mam normalnie na canvasie.
Będę próbował to zrobić sposobem opisanym przez Boskiego. Znalazłem na youtube taki efekt, niestety bez objaśnienia jak go zrobiono
https://www.youtube.com/watch?v=4jnt0CWD40c

3
Unity 3D / Wyszarzenie sceny w unity
« dnia: Marzec 06, 2019, 04:50:54 »
Hej, chciałbym zrobic taki efekt żeby scena po śmierci bohatera sie wyszarzyła i na to wyskakuje okienko z canvasa, tzn. nie chcę zasłaniać sceny jakimś szarym bilboardem, ani animować koloru każdego obiektu z osobna. Macie może pomysł jak to zrobić? Gra 2d na androida. Szukałem w dokumentacji czy nie ma jakiejś opcji manipulacji kolorami w metodach camery ale nie znalazłem.

4
Projekty rozpoczęte / Odp: Vampire vs Devil (NES/Pegasus na PC)
« dnia: Październik 06, 2018, 16:21:21 »
wygląda zacnie, sam robisz pixel arty?

5
Przychylam się do posta Rega, Unity to najlepsze rozwiązanie, masz masę tutoriali na yt, możesz robić na każdą platformę, 2d, 3d, nie musisz kodować takich bzdur jak tworzenie okna itd., najszybciej zaczniesz tworzyć gry właśnie w Unity.

6
Silniki / Lekki silnik c# do platformówki 2d na Androida
« dnia: Październik 02, 2018, 22:23:45 »
Siema, do tej pory siedziałem w Unity, jednak wyjeżdżam na parę miesięcy i biorę ze sobą leciwego netbooka, który ma problem z uciągnięciem Unity, dlatego szukam jakiegoś lekkiego silnika w zastępstwo. Chciałbym w tym czasie zrobić platformówkę 2d na androida (klon Mario), jako że o 3d mogę na tym sprzęcie zapomnieć. Jaki silnik polecacie do tego celu, najlepiej w c#, jako że mam ten język najlepiej ogarnięty z Unity.

7
Projekty rozpoczęte / Odp: Kingdom
« dnia: Wrzesień 23, 2018, 16:34:14 »
czy to nie jest przypadkiem stary rpg maker? Niestety swego czasu był wysyp tego typu gierek i ten charakterystyczny styl stał się synonimem badziewia jakieś 15 lat temu

8
ja używam jako drugiego, wygodniejszy niż panoramiczny bo nie zajmuje tyle miejsca na biurku  :)

9
Projekty zaawansowane / Odp: [Android]Math++
« dnia: Maj 31, 2017, 17:16:35 »
Tutorial nie działa a w grze nie mam pojęcia o co chodzi, może logika nie jest moją mocną stroną :P

10
Oferuję / Odp: Zapraszam osoby szukające scenarzystki
« dnia: Maj 05, 2017, 04:59:49 »
Haha, tekst typu Janusz Mistrz Marketingu

11
Grafika 3D / Odp: Modelowanie dla gier.
« dnia: Listopad 10, 2013, 18:21:59 »
nie rozumiem czemu chcesz tutorial akurat o modelowaniu przedmiotu który chcesz modelować. Czy nauczysz się używać extrude modelując pistolet czy królika to chyba wszystko jedno, nie? a youtube aż pęka w szwach od tutoriali na temat modelowania w blenderze i maxie, wystarczy wiedzieć o co chcesz zapytać. Tutoriale płatne natomiast mają tę zaletę, że nie musisz wiedzieć o co chcesz zapytać bo taki kurs omawia wszystkie zagadnienia po kolei. A 18$/ m-c to tanio btw.

12
Grafika 2D / Odp: format *.bil jak się do niego dobrać
« dnia: Wrzesień 04, 2013, 13:41:53 »
Dzięki za rady, udało mi się przekonwertować na 48-bitowy tiff. Niestety ani gimp tego nie obsługuje ani sdl więc muszę przerzucić się na photoshopa i cimg ale to już nie problem

13
Grafika 2D / Odp: format *.bil jak się do niego dobrać
« dnia: Wrzesień 03, 2013, 19:56:12 »
może coś mieszam, ale wysokości mam w zakresie -500 - 8000, a greyscale'owa heightmapa (gdzie każdy kolor ma ta sama wartość dla każdego kanału RGB) będzie miał 0-255 (bo na każdy kanał przypada 8 bitów a wszystkie będą miały te same wartości), więc będę musiał zaprzęgnąć albo kanał alpha jeszcze albo pomieszać 2 kanały i już nie będzie greyscale... tak czy owak konwersja z tego *.bil na 32 bitowy bmp której udało mi się dokonać jest o kant stołu bo właśnie wyszły wartości w zakresie 0-255, dlatego chciałbym się do tego dobrać jako do tablicy liczb a nie pliku graficznego

14
Grafika 2D / format *.bil jak się do niego dobrać
« dnia: Sierpień 28, 2013, 18:53:08 »
Hej, mam heightmapę w formacie *.bil. W programie arcgis (do obróbki map) mi się otwiera jako czarno-biała heightmapa z wartościami od -500 do 8000. Chciałbym ją przerobić na bitmapę rgb żeby móc z nią porobić parę rzeczy w sdl. Ma ktoś może pomysł jak się do niej dobrać, tzn chciałbym wyciągnąć z niej dane w postaci dwuwymiarowej tablicy liczb. W sdl bym sobie taką tabelicę przekonwertował na bitmapę uzywając 2 kanałów koloru i bym mógł z tym coś dalej robić, tylko niezbyt wiem jak ją uzyskać z tego pliku.

15
gra się dalej nie uruchamia, ale pojawił się wesoły log twierdzący, że wszystko zostało pomyślnie wczytane :D
Cytuj
Working Directory: D:\gamedev\Zombie Onslaught\Zombie Onslaught\
Tworzenie okna... OK

Ustawianie limitu FPS: 60... OK

Chowanie kursora... OK

Wczytywanie pliku 'times.ttf'... OK

Wczytywanie pliku 'crooshair.png'... OK

Wczytywanie pliku 'player.png'... OK

Wczytywanie plików 'zombies.png' i 'packages.png'... OK

Wczytywanie pliku 'tileset.png'... OK

Wczytywanie pliku 'logo.png'... OK.

Wczytano pomyślnie wszystkie potrzebne pliki!

Working Directory: D:\gamedev\Zombie Onslaught\Zombie Onslaught\
tak w ogóle to okno na milisekundę się pojawia i znika

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 19