Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Arthes

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 12
1
Warsztat Summer of Code 2014 / Odp: Warsztat Summer of Code 2014
« dnia: Sierpień 03, 2014, 12:33:20 »
Prosiłbym o podpięcie mojej gry:
http://warsztat.gd/projects/taste_balls/info

Dzięki :)

2
Matematyka i fizyka / Odp: Arkanoid - dziwne zachowanie kolizji
« dnia: Lipiec 31, 2014, 14:59:29 »
Dzięki wielkie wszystkim, śmiga aż miło :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/40352279/arkanoid/index.html

To teraz mogę skupić się na samym gameplayu. Może w końcu uda się coś oddać na WSOC'a... :)

3
Matematyka i fizyka / Odp: Arkanoid - dziwne zachowanie kolizji
« dnia: Lipiec 31, 2014, 02:04:55 »
Dzięki, to był dobry trop.
Jednakże dalej mi coś tu nie gra.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/40352279/arkanoid/index.html

W losowych momentach po prostu piłka wbija się w klocki. Można to zaobserwować po kilku chwilach gry.
Sprawdzanie kierunku, z jakiego nastąpiła kolizja zrobiłem w bardzo prymitywny sposób - po prostu dodałem cztery bounding-boxy - jeden z lewej, z góry, z prawej, i dolnej strony. No i po sprawdzeniu kolizji piłki z klockiem sprawdzam, który z tych bounding-boxów złapał kolizję. Jest to dobry sposób, czy można to zrobić lepiej?

if (ball.rectCollision(block)) {
if (ball.top_bb.rectCollision(block))
ball.vy *= -1;
if (ball.bottom_bb.rectCollision(block))
ball.vy *= -1;
if (ball.right_bb.rectCollision(block)) {
ball.vx *= -1;
}
if (ball.left_bb.rectCollision(block)) {
ball.vx *= -1;
}
}

Aa, no i co klatkę dla piłki liczone są te nowe bounding boxy:
//przypisanie pomocniczych bounding-boxów
this.left_bb = new Rect(this.x - this.width, this.y, this.width, this.height);
this.top_bb = new Rect(this.x, this.y - this.height, this.width, this.height);
this.right_bb = new Rect(this.x + this.width, this.y, this.width, this.height);
this.bottom_bb = new Rect(this.x, this.y + this.height, this.width, this.height);

Kurcze, nawet z prostym Arkanoidem jest trochę zachodu :P

4
Matematyka i fizyka / Odp: Arkanoid - dziwne zachowanie kolizji
« dnia: Lipiec 30, 2014, 23:31:39 »
Niestety - dalej to samo.

5
Matematyka i fizyka / Arkanoid - dziwne zachowanie kolizji
« dnia: Lipiec 30, 2014, 23:03:26 »
Cześć.
Jestem w trakcie pisania prostego arkanoida, i natrafiłem na dość specyficzny problem.
Kolizje. Zaobserwowałem bardzo dziwne zachowanie piłki. Niby odbija się normalnie od bloczków, ale czasami potrafi się w nie "wbić", przelecieć przez nie (zwłaszcza przez miejsce gdzie jest luka w środku), i takie tam. Można to zaobserwować grając chwilkę w aktualną wersję:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/40352279/arkanoid/index.html

Zamieszczam kilka kawałków kodu, być może one coś więcej powiedzą.
funkcja na wykrywanie kolizji prostokąt-prostokąt:
function rectCollision(object1, object2) {
if (object1.x < object2.x + object2.width  && object1.x + object1.width  > object2.x &&
object1.y < object2.y + object2.height && object1.y + object1.height > object2.y) {
return true;
}
return false;
}

Samo wykrywanie w grze:
for (var i in current_level.blocks) {
for (var j in balls) {
if (balls[j].rectCollision(current_level.blocks[i])) {

current_level.blocks[i].hitPoints -= 1;
balls[j].vy *= -1;

}
}
}

Główna pętla gry:
var now = 0,
dt = 0,
last = (new Date).getTime(),
step = 1/60.0;

function run() {
fpsmeter.tickStart();
now = (new Date).getTime();
dt = dt + Math.min(1, (now - last) / 1000);

while (dt > step) {
dt = dt - step;
update(step);
draw(ctx);
}

last = now;

requestAnimationFrame(run);
fpsmeter.tick();
}

run();

Co tu może być nie tak? To chyba nie wina prędkości piłki, bo na ponad dwukrotnie mniejszej można zaobserwować identyczne zjawisko... :(

6
Językoznawstwo / Mniej popularne, ale ciekawe języki programowania
« dnia: Lipiec 27, 2014, 15:24:54 »
Cześć wszystkim.
Do tego wątku zainspirował mnie Xirdus swoim projektem w języku Rust.
Co wy na to, by wspólnymi siłami stworzyć listę tych mniej popularnych języków programowania? Trochę tego jest, a niektóre są co najmniej warte uwagi. Już nie chodzi nawet o takie potworki jak Brainfuck, tylko o bardziej normalne rzeczy - dobrym przykładem może być googlowski Dart, albo Go.
Taka lista mogłaby być fajną rzeczą - a nuż ktoś się niespodziewanie zakocha w jakimś języku :)


7
Warsztat Summer of Code 2014 / Odp: Wolfenwar 3D
« dnia: Lipiec 09, 2014, 21:46:44 »
Kurcze, fajna by była opcja lokalnego splitscreena dla czterech osób w finalnej wersji... ;)

8
Warsztat Summer of Code 2014 / Odp: Warsztat Summer of Code 2014
« dnia: Lipiec 03, 2014, 10:47:37 »
Zgłaszam się, chociaż jeszcze nie wiem z czym do ludzi wyjdę :P

9
Compo i bitwy / Odp: Compotronik Beta
« dnia: Czerwiec 27, 2014, 12:01:28 »
I jak tam z tegorocznym WSoC'em? :D

10
Projekty rozpoczęte / Odp: WebGL 3D Gallery
« dnia: Grudzień 22, 2012, 23:26:22 »
Dokładnie - np. ja, pomyślałem że nie działa i od razu wyłączyłem :D

11
Allegro / Odp: Allegro 4.4 - program przestał działać
« dnia: Listopad 23, 2012, 16:42:20 »
O kurde...
Nie pomyślałem, że to może być taka głupota :D
Dzięki wielkie - głowiłem się nad tym od wczoraj wieczora, straciłem kupę czasu. No to teraz w końcu mogę się wziąć za napisanie gierki :)

12
Allegro / Allegro 4.4 - program przestał działać
« dnia: Listopad 23, 2012, 15:53:00 »
Chciałem w końcu napisać prostą gierkę w języku innym niż dynamicznym, ale jak to zawsze bywa - od razu same problemy...
Używam kompilatora mingw dla C, oraz z allegro 4.4 ze strony http://www.allegro.cc/files/?v=4.4.
Wszystkie liby i includy wrzuciłem dobrze, kompiluję program  poleceniem:
gcc program.c -lallegro-4.4.2-md
kompiluje się poprawnie, żadnych błędów. Gdy uruchamiam program, od razu wywala błąd "program przestał działać".
Kod, z którym program nie działa wygląda tak:
#include <allegro.h>

BITMAP * buffer = NULL;
BITMAP * hero_sprite = NULL;
BITMAP * hero =  NULL;

int main() {


hero = create_bitmap(16, 16);

allegro_init();
install_keyboard();

set_color_depth(32);

set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 640, 480, 0, 0);
clear_to_color(screen, makecol(255, 0, 0));

//blit(hero_sprite, hero, 0, 0, 0, 0, 16, 16);

//blit(hero, screen, 0, 0, 0, 0, 16, 16);

    readkey();
    allegro_exit();
return 0;
}
END_OF_MAIN();
Co ciekawe, gdy tylko wywalę ze środka maina stworzenie bitmapy, program od razu uruchamia się bez błędu.
Co w tym może być nie tak? Zaczyna mnie to denerwować... Czy zawsze, gdy się chce coś zrobić, muszą występować głupie problemy? Już nawet zrezygnowałem z jakiegoś porządnego IDE na rzecz Notepada++ i linii poleceń :D
Dzięki za odpowiedzi, i pozdro.

13
Compo i bitwy / Odp: COMPO 1/2 grudnia
« dnia: Listopad 19, 2012, 11:33:16 »
I mnie zapisz :]

14
Compo i bitwy / Odp: Explosive Hamster Exhibition Compo!
« dnia: Listopad 18, 2012, 20:17:41 »
Mi pasuje :) Jak by wyglądało to compo?

15
Compo i bitwy / Odp: Explosive Hamster Exhibition Compo!
« dnia: Listopad 11, 2012, 21:18:51 »
Kompot super, świetnie się bawiłem :D Kiedy następny?
3pkt: JasonVoorhees
bardzo mi się spodobało :D
2pkt: PoD
śmiechowe :D
1pkt: ΨΧΞ
fajna gierca, i na Andka :)

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 12