Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - zajmundov

Strony: [1] 2 3 4
1
Projekty rozpoczęte / Odp: [SDL][2D][C++] survival turowy...
« dnia: Październik 15, 2017, 09:34:15 »
spoko dzięki, rzucę spojrzeniem na Wesnoth

jeżeli chodzi o mój projekt to teraz prace trwają (a właściwie googlowanie....) nad pathfindingiem

2
Projekty rozpoczęte / [SDL][2D][C++] survival turowy...
« dnia: Październik 08, 2017, 16:04:29 »
witajcie od czasu do czasu odpalam sobie visuala i coś tam próbuję napisać. Wpadłem dawno temu na pomysł survivala w system turowym. Rozgrywka będzie polegać na tym, że mamy do wykorzystana punkty akcji, kiedy zrobimy co mamy zrobić możemy oddać turę i w tym momencie na mapie będą losowo generowane potwory, przedmioty itp. Oczywiście po oddaniu takiej tury stracimy 1 szt jedzenia, a kiedy spadnie żarcie do 0 zaczniemy tracić punkty życia :O

W planach jest zrobienie małego elementu budowania, będziemy mogli stawiać drukarki 3D, które nam przygotują jedzenie i inne przedmioty. Oczywiście będziemy potrzebować materiałów do tego.
Głównym celem w grze jest uruchomienie silnika myśliwca kosmicznego. Do tego będziemy musieli zebrać wymagane materiały.
Napisałem prosty edytor mapy, działa również scrolling mapy, losowe respawny przedmiotów też. Jeżeli chodzi o ruch postaci to nie zaimplementowałem animacji (brak czasu i wiedzy) i zrobiłem proste przeskakiwanie sprita po tilach.
Potwory, które się pojawiają stoją w miejscu, aby zaatakować musimy poprostu na niego wejść :)
Większość grafik robię sam, ściany, podłogi itp był robione w blender 3d i przerobione na 2d.
Właście to kładę silny nacisk na losowość na mapie, żeby rozrywka nigdy nie była taka sama, staram się to wszystko dobrze zbalansować i wyważyć.

Ogólnie to kiepsko z motywacją, może jak ktoś odwiedzi i napisze jakiś pomysł to się ruszę :)
ps. jeszcze w dziale grafika 3D, mam swój temat z prackami, zapraszam :)

w grze:
https://imgur.com/PGylxGu



edytor map:
https://imgur.com/MjeDugQ

3
Szkółka / warunek if - czy jest wszystko sprawdzane?
« dnia: Październik 02, 2017, 19:48:28 »
witajcie!
mam taką funkcję, która sprawdza czy na pozycji x,y znajduję się jakaś rzecz.

no i idzie to tak mniej więcej:

if( cośtam1 == false && cośtam2 == false && cośtam3 == false )
{
          return true;
}

czy w tym warunku If będzie sprawdzał wszystko nawet gdyby na samym początku było true?

bo zastanawiam się czy nie przebudować takiej funkcji i zrobić to tak:
if( cośtam1 == false )
return true;

if( cośtam2 == false )
return true;


(...)


moje spaghetti wygląda tak:
void Map::GenerateRandomObjectsOnMap( void )
{
for( std::vector<Tile*>::const_iterator cit = m_tiles.begin() ; cit != m_tiles.end() ; ++cit )
{
Tile* tile = ( *cit );
Player* player = Globals::player;

int random = std::rand() % 500 + 1;
std::cout << "GenerateRandomObjectsOnMap: " << random << std::endl;

if( !tile->IsProtectionZone() && !UseItemExistsAtPosition( tile->GetPosition().x, tile->GetPosition().y ) &&!StaticItemExistsAtPosition( tile->GetPosition().x, tile->GetPosition().y ) && !MonsterExistsAtPosition( tile->GetPosition().x, tile->GetPosition().y ) && !FoodGeneratorExistsAtPosition( tile->GetPosition().x, tile->GetPosition().y ) && player->GetPosition().x != tile->GetPosition().x && player->GetPosition().y != tile->GetPosition().y )
{
switch( random )
{
case 1:
m_monsters.push_back( Globals::factory->CreateMonster( "Wild Dog", Position( tile->GetPosition().x, tile->GetPosition().y ), 10, 10, 10, "monsterinfo" ) );
break;

case 2:
m_useItems.push_back( Globals::factory->CreateUseItem( tile->GetPosition(), HEALTH_KIT ) );
break;

case 3:
m_useItems.push_back( Globals::factory->CreateUseItem( tile->GetPosition(), FOOD ) );
break;

case 4:
m_useItems.push_back( Globals::factory->CreateUseItem( tile->GetPosition(), TOOL_BOX ) );
break;
}
}
}
}

4
Grafika 3D / Odp: Blender 3D - moje prace
« dnia: Wrzesień 12, 2017, 16:09:42 »
witam
po krótkiej przerwie powrót na łono gamedevu, zabrałem się za elementy kosmiczne, scfi itp.
hełm renderowany w Blender internal ale planuję go troszkę podrasować w cycles, również chcę się nauczyć Substance Paintera i nałożyć jakieś fajne materiały na kask


5
Szkółka / nadrobienie nowości w C++
« dnia: Wrzesień 08, 2017, 14:12:55 »
witajcie :)
moja wiedza o C++ tkwi gdzieś na wersji z Symfonii C++ i Megatutorialu Xiona. Wystarcza mi to do tej pory ale mam pytanie albowiem słyszałem o nowszych edycjach C++ i czy jest coś ważnego na dzień dzisiejszy co powinieniem wiedzieć? Zmieniło się coś w klasach itp? pozdrawiam

6
Szkółka / czy zawsze sprawdzać wskaźnik instrukcją IF?
« dnia: Wrzesień 02, 2017, 08:50:13 »
witajcie!
Piszę małą grę i mam pytanie bardziej z zakresu kultury i dobrych zwyczajów programisty. Czy powinienem zawsze weryfikować wskaźnik i dopiero potem zaczynać instrukcję? Funkcja będzie pracować na obiekcie na który pokazuje wskaźnik.

void GSPlaying::PlayerUseItem( UseItem* useItem )
{
if( useItem )
{
//instrukcje
}
}

7
Szkółka / Odp: wyszukiwanie sciezki w grze opartej na tilach
« dnia: Maj 26, 2017, 00:23:04 »
to bedę miał teraz zadanie, które przerośnie wszystkie dotychczasowe rzeczy co robiłem w C++

8
Szkółka / wyszukiwanie sciezki w grze opartej na tilach
« dnia: Maj 22, 2017, 02:54:41 »
witajcie moja gra jest oparta na tilach, które są zapisane w pojemniku vector i każdy tile ma informację o swoim położeniu np. x = 5, y = 10, wiem trochę lipa ;)
mógłby mi ktoś pomóc/naprowadzić jak ogarnać ten cały path finding? moja gra będzie turówką. Potrzebny mi najprostszy path finding



9
Szkółka / Odp: kolizja spritów o nierugularnych kształtach
« dnia: Kwiecień 25, 2017, 16:13:11 »
zobaczę, może wykorzystam Box2D

10
Szkółka / kolizja spritów o nierugularnych kształtach
« dnia: Kwiecień 24, 2017, 16:59:55 »
witajcie
piszę w SDL mały projekt i potrzebna mi pomoc z kolizjami. Stworzyłem kiedyś pewien domek i chciałbym aby miał on takie kolizje jak obrys tej bryły na rysunku. Zaplanowałem sobie, że wierzchołki kolizyjne będę przechowywał w tablicy, np. vector. Potem bym w pętli sprawdzał czy gracz ma kolizję z obiektami na mapie. Jeżeli chodzi o gracza to swoją kolizję ustawiłbym mu gdzieś na wysokości butów aby mógł trochę nachodzić na inne sprity.
Czy to jest dobry pomysł? Może ktoś sypnąć pseudo codem abym się naprowadził jakoś?


11
Design / Odp: charakter pisma, a wykorzystanie w grze...
« dnia: Kwiecień 12, 2017, 00:06:24 »
wiadome staje się, że taki plan jest czasochłonny, a nawet drobne odchylenie od torów fabuły może zmusić pisarza projektu do ponownego przepisania kartki papieru. Myślę, że taki pomysł świetnie by się spisywał w przypadku krótkich notatek, karteczek, które gdzieś się będą walać po korytarzach w naszej grze.

12
Design / charakter pisma, a wykorzystanie w grze...
« dnia: Kwiecień 10, 2017, 00:55:34 »
tak się zastanawiam albowiem często w grach RPG czytamy księgozbiory, które zawierają "lore" z gry. Używa się do tego czcionki ale np. gdyby ktoś rękopiśmiennie napisał jakieś manuskrypty na tablecie, które można by wykorzystać w grze. I wiadomo, szuka się ludzi którzy pracuję w 3dmax, blender 3d itp.. ale czy szuka się ludzi którzy moją zaoferować charakter swojego pisma?

13
Grafika 3D / Odp: Blender 3D - moje prace
« dnia: Luty 19, 2017, 11:07:49 »
Co do tego "samolociku" to muszę zrobić koła









14
Szkółka / Odp: Prosta biblioteka GUI
« dnia: Styczeń 16, 2017, 02:52:08 »
witam
udało mi się coś wyszukać ale ogólnie to ciężko

kiss_sdl
https://github.com/actsl/kiss_sdl


agar
http://libagar.org/index.html

15
Grafika 3D / Odp: Blender 3D - moje prace
« dnia: Styczeń 14, 2017, 12:08:45 »
kiedyś stworzyłem taką scenę w Blenderze, most, rzeka i łódka. Potem render wrzuciłem do Gimpa i nałożyłem efekt "rysunku". Jak dla mnie bomba, można tak robić loading screeny.




Strony: [1] 2 3 4