Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mactwo93

Strony: [1]
1
Design / Odp: The hero that I am not - pixel art point&click
« dnia: Kwiecień 29, 2012, 21:34:47 »
urok gier logiczno przygodowych. Napisałem przecież że zręczność nie będzie miała znaczenia. ("będzie" jest w domyśle, nie wiem czy w tym tempie kiedyś to skończę)

2
Design / Odp: The hero that I am not - pixel art point&click
« dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:25:59 »
@xirdus,
widać że nie grałeś w point&clicki. Tam się nie umiera, nie ma też poziomów trudności. To ma być jedynie odniesienie do RPG

3
Design / Odp: The hero that I am not - pixel art point&click
« dnia: Kwiecień 29, 2012, 19:06:09 »
WielkiPan - jak już wspomniałem, gra miała być jedynie parodią znanych gier zrobioną w niecały miesiąc. Jeżeli gra ma się przerodzić w pełnoprawny produkt to muszę poznać opinię.
MadBonsai - no, źle to zredagowałem.
Czekam na nowe komentarze. Na pewno będą bardzo pomocne.

4
Dyskusje / Odp: Zarabianie w branzy informatycznej - gry
« dnia: Kwiecień 28, 2012, 18:29:11 »
Jak każdy domorosły designer interesowało mnie to zagadnienie. Jeżeli interesuje cię etat to poszukaj interesującej oferty pracy (są na tym forum)
Jeżeli jednak masz pomysł na grę, ludzi którzy ją zrobią i pieniądze żeby ich opłacić to mógłbyś poszukać wydawcy. Najlepsze co mógłbyś dostać to oczywiście gra na steam. Zagwarantowało by Ci to pewną pracę w wielu firmach. No i oczywiście kilka milionów potencjalnych klientów.

5
Design / The hero that I am not - pixel art point&click
« dnia: Kwiecień 28, 2012, 17:54:35 »
Inspirująca muzyka
Słowem wstępu: Nie chciałbym opisywać pomysłu według szablonu. Jest to tylko surowy koncept gry. Początkowo miała być to gra parodiująca gry RPG z ostatnich dziesięciu lat. Z biegiem czasu pomysł się rozwiną i na chwilę obecną mam za sobą kilka godzin czystego gameplayu.
Zarys fabularny: Mityczny świat, nadciągające niebezpieczeństwo i MY - naiwny młody bohater któremu wmówiono że jest wyjątkowy. Grę zaczynamy podczas walki z głównym przeciwnikiem. Wykazując odrobinę rozsądku należało by uciec z pola bitwy. Najszybciej by było przez portal stworzony przez naszego przeciwnika do przywołania demona. To nie koniec naszych kłopotów. Po drugiej stronie zamieszkiwanym przez prymitywne stwory zostajemy uznani za zbawiciela. Wygląda na to że będziemy musieli uratować oba światy.
Oprawa graficzna: Mimo że w regulaminie działu widnieje wyraźny zakaz porównywania do innych gier, ja jednak przyznam że wzoruję się na grach przygodowych z lat dziewięćdziesiątych. Sentyment wygrał z blurem, anti aliasingiem i teksturami HD. Gra będzie oferowała kujące w oczy wszędobylskie pixele. Co więcej, będą one połączone z pięknymi ręcznie malowanymi obrazami. Dla przykładu, podczas pobytu w zamku będziemy walczyć z 8 bitowymi wojownikami, ale gdy wyjdziemy na balkon ujrzymy piękny zachód słońca.
Taktyczny system walki: Jak już wcześniej napisałem, w gdzie będzie system walki. Wciąż nie jestem pewien jak mogło by to wyglądać w grze typu point&click. Na chwilę obecną wiem tyle że przeciwników będzie mało, a od zręczności naszych palców, ważniejsze będzie planowanie ucieczki i ukrywanie się. W końcu nasz protagonista nie jest bohaterem.
Smaczki: Jedną z zalet gry będzie lektor. Na nasze nieszczęście nie będzie on starał się nam pomagać. Usłyszymy od niego tylko sarkastyczne komentarze. Co więcej, przez całą grę (poza drobnymi wyjątkami) będą nas kopać i poniżać. Nawet kreator postaci będzie nastawiony wrogo do nas. Niezależnie od wpisanego przez nas imienia, na ekranie i tak pojawi się fraza "noob". Nie będzie też możliwy wybór innego poziomu trudności niż nightmare + permdeath. Każda nasza zła decyzja będzie karana. Założenie przeklętego pierścienia będzie skutkowało koniecznością amputowania całego RAMIENIA. No, chyba że wybierzemy towarzystwo widma zakopanego żywcem błazna męczącego nas słabymi żartami. Czeka nas spora dawka czarnego humoru, choć mimo wszystko - na poziomie.
Reasumując, mimo wszystkich przeciwności losu naszym zadaniem będzie doprowadzenie gry do końca. Pojedyncza gra zajmie nam do 3 godzin. Tak więc spokojnie będzie można ją przejść w 1 wieczór. Jeżeli jednak zechcemy przejść jeszcze raz, dostaniemy kilka dodatkowych atrakcji.

Czekam na wszelkie propozycje, sugestie i komentarze.

6
Produkcja / Określanie gatunku gry.
« dnia: Grudzień 25, 2010, 22:13:36 »
   Witam, zaprojektowałem grę niepodobną do żadnej innej i wkrótce mam zamiar podzielić się tym projektem z jednym z producentów. Mam duże szanse na powodzenie gdyż gra jest oryginalna i niepowtarzalna. Ponieważ jednak jest to zupełna nowość gatunek tej gry jest nieokreślony. Pamiętam że po pojawieniu się gier wzorujących się na DoTA pojawił się nowy termin: "Multiplayer battle arena". Nasuwa się więc pytanie: Czy jeżeli moja gra osiągnie sukces komu przypadnie zaszczyt nazwania tego gatunku? Jak wyglądać będzie sprawa umieszczenia tej gry w rankingach? Nigdy nie widziałem rankingu gier pod tytułem: "Inne gry" A wiem że ta gra nie miała by szans z popularnymi grami akcji z którymi ma niewiele wspólnego.
Czekam na wasze odpowiedzi i opinie.

Strony: [1]