Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ArekBal

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 49
1
Jason, mimo że się z tobą zgadzam, myślę że trzeba odpuścić.

W praktyce, jeśli ten ktoś będzie ogarnięty, to nie da rady by Szajni zrobił i sprzedawał grę bazującą na prototypie zrobionym przez tą osobę, mimo że bazującym na pomyśle Szajni.

Innymi słowy... jak zrobisz "oryginalny"(słowo klucz) prototyp z kimś na spółkę, gdzie współdzielicie prawa do dzieła(mimo iż pomysł nie był twój, ale rozpocząłeś realizację "za darmo"), a ten potem nagle zrobi z tego produkt, to idziesz do "sondu" i zgarniasz same profity.

W sumie najgłupszą decyzją jest wzięcie pieniędzy w innym momencie... jak "inwestor" zobaczy że proto działa i ma sens, więc będzie chciał odkupić twoją "robotę" za marniaki, a ty tą kasę weźmiesz.
Często z tej perspektywy nie bedziesz widział ryzyka jakie wcześniej powziąłeś, poświęcając swój czas w ten "projekt", a także programiści w większości są słabi w wycenianiu "produktu" i zazwyczaj swoje godziny sprzedadzą w tej sytuacji za tzw. "frajer" zamiast procent od dochodu. Z drugiej strony jeśli "inwestor" zobaczy że ma ciebie mieć na garbie, to będzie musiał projekt odpuścić.

Mam nadzieję że trochę panoramy do tego tematu wniosłem...

2
Grafika 3D / Odp: Jak zrobiono teren Battlefield 1?
« dnia: Listopad 17, 2016, 21:21:39 »
Jak nie masz sprzętu/budżetu to jesteś skazany na nierealistyczną/stylizowaną grafikę.

4
Projektowanie kodu / Odp: wątki
« dnia: Listopad 17, 2016, 00:10:20 »
Cytuj
choć nich dane latają między różnymi maszynami, nie jak tu wątkami
Nie ważne jaka skala... "data locality" zawsze ważne. Jeśli możesz coś policzyć na jednej maszynie w ramce czasu, to zrób to na jednej maszynie. Nawet jak masz klastry, to lepiej unikać skakania po maszynach, jeśli się da.

5
Inne / Odp: Soft do zarządzania pracą
« dnia: Listopad 16, 2016, 23:58:37 »
Jeśli Trello masz za badziewie... to znaczy że nie umiesz/nie rozumiesz z tego korzystać. W JIRA byś się jeszcze bardziej zgubił.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kanban_w_tworzeniu_oprogramowania
Trochę żal. :)

O Agile, czy CPM nie wspominając:
Cytuj
#2 nie mogą być wykonane przez inną osobę (np. z powodu różnych kompetencji itp.)

Zapraszam na jakieś szkolenie z dobrego zarządzania. :)

No chyba że o budżetowanie chodzi, to wtedy z rachunkowości zarządczej. :)

6
Projekty rozpoczęte / Odp: Pomysł Strona do obstawiania meczy cs go
« dnia: Listopad 16, 2016, 23:42:03 »
Doradzałem przy czymś takim...

1. ok. 600k PLN minimum by zrobić to dobrze i próbować się przebić (ten rynek już istnieje i jest mocno obsadzony).
2. Nieetyczne na wiele sposobów: dzieci i hazard, wirtualna waluta(bardziej wirtualna od pochodnych bitcoin... a to naprawdę kruchy lód), podatki/rezydencja podatkowa, a źródło przychodu. Czytaj: łatwo by coś się posypało przez którychś z tych powodów.
3. Zbyt zależne od jednej platformy(steam)/waluty(csgo/dota itemy).
4. Steam Api i ich zmiany w regulaminach.
5. Duży know-how wymagany... albo ktoś wie jak to zrobić(ale naprawdę wie...), albo nie wie i przepali kupe hajzu, zanim się dowie.

Wiesz... ja też bym chciał zrobić serwis video jak youtube albo wyszukiwarkę jak google i mieć chociaż 5% ich obrotów... ale to tak nie działa. Prawa rynku są proste i brutalne. Albo się przebijesz i przejmiesz rynek albo stworzysz/znajdziesz niszę albo padniesz.

7
Aplikacja, ale nie "powinna zauważyć", powinna doprowadzać do niej, gdy to tylko możliwe i grupować wywołania.

8
Jest zbędna, wprowadzająca w błąd i w niewłaściwym miejscu.

Ten problem renderowania przeróżnych meshy i struktur powinieneś i pewnie tak się stanie od niechcenia, rozwiązać systemowo.

To wygląda tak, jak byś chciał programistę chronić przed samym sobą.

Jeśli mogę coś podpowiedzieć...
Metoda Render na obiekcie CMesh nie jest takim systemowym rozwiązaniem, bo pozwalasz obiektowi trzymającemu dane na renderowanie siebie samego. Koniec końców będziesz chciał zebrać te dane do kupy(meshe, particle, materiały), poukładać wg. określonego "widzimisie" i wyrenderować w określony sposób.

Jak już systemowo się za to zabierzesz, to zobaczysz że takie pseudo - optymalizacje w normalnym systemie powinny być zastosowane systemowo... np. poprzez trzymanie pogrupowanej i posortowanej kolekcji gotowej do renderowania. Jak dorzucasz do sceny element, to jego składowe w odpowiednich strukturach powinny się porozkładać same. Jak przesuwasz, powiększasz element... scena, czy whatever dostosowuje struktury...

9
Szkółka / Odp: Programy do tworzenia gier
« dnia: Sierpień 17, 2016, 11:52:26 »
No i przypominam, do robienia "gier" jako takich nie potrzeba komputera i tak lepiej zacząć.

10
Gry / Odp: Historia historii pisarza
« dnia: Sierpień 16, 2016, 20:29:35 »
Tekstówka w Unity? Ładnie...
Dlaczego nie HTML? Jakie jeszcze technologie braliście pod uwagę? Dlaczego zdecydowaliście się akurat na Unity?
Unity, nie Unity. Ale koledzy mają racje że można by przygotować wersję albo html, albo natywną, mogłaby być dostępna oddzielnie. Bez obrazy, ale trzonem tej gry jest treść tych opowiadań, decyzje i konsekwencje, nie grafika. ja rozumiem że można dodać potem lektora (to byłby czad) i zamienić w visual story... no ale rozumiem że to jeszcze jest kwestia kierunku w którym chcecie się rozwijać(mam tu na myśli Unity)...

11
Szkółka / Odp: Programy do tworzenia gier
« dnia: Sierpień 16, 2016, 20:18:40 »
Łap unity.

I nic w tym obraźliwego...

Ale może zanim złapiesz się za "programy"... naucz się robić gry.

12
Szkółka / Odp: GL_POINTS wyświetlane jako kwadraty
« dnia: Sierpień 07, 2016, 16:41:24 »
Na dzień dzisiejszy, pod tym samym pretekstem moglibyśmy tez powiedzieć wszystkim produkującym na PC że mają się przerzucić na Vulcan... oczywiście wyolbrzymiam. Ale za kilka miechów, to zdanie będzie bardziej niż prawdziwe.

A argument, w stylu "pokażmy mu, jakie to proste" jest nieprawdziwy.  :D Te API i każde kolejne są coraz bardziej skomplikowane i ogarnięcie ich, wymaga jeszcze więcej pracy.

Jedyne co takiego początkującego, niewymagającego programistę może uratować, to istniejące wrappery na ten ogrom możliwości - o ile w danej kwestii istnieją.

13
Szkółka / Odp: GL_POINTS wyświetlane jako kwadraty
« dnia: Sierpień 03, 2016, 13:36:04 »
Ale kolega napisał, że to zrobi w nowym projekcie. Rozumie. Więc się nie upierajcie.

14
Webowe / Odp: HTML5, canvas, jak do tego podejść?
« dnia: Sierpień 02, 2016, 21:26:35 »
Ja jestem po środku... z jednej strony html, css + js mogą być najczystsze(zaznaczanie tekstu, kopiuj wklej, linki i inne)... z drugiej, jak już się okaże że chcesz mieć coś ładniejszego to zaczniesz hackować i będzie za dużo.

Zacznij imho z podejściem Kosa, a jak zobaczysz że błądzisz(zaczyna się robić hack na hacku) to rozszerz do poziomu hybrydy.

15
Projekty rozpoczęte / Odp: Multicolor - silnik 2d, opensource
« dnia: Sierpień 01, 2016, 21:12:27 »
Małe code-review zrobiłem, bo sam swój wieloletni kod sobie sam odkopuje i reformatuje na nowo:
Wszelkie dyskusyjne kwestie zostawiam na boku...
namespace dynamicreflectance {
namespace multicolor
{
Nie wiem w którym cepie to weszło, ale możesz w ten sposób:
namespace dynamicreflectance::multicolor {
Zawsze kilka linijek mniej.

        LINIES,
isRelased()

getFrameArrayDimmensions
literówki

const float DEFAULT_SPRITE_WIDTH = 1.0f;
const float DEFAULT_SPRITE_HEIGHT = 1.0f;
zbędne

Cytuj
To many colors passed to sprite
Too many

const ModelTransformation& getTransformation() const
        {
            return this->modelTransformation;
        }

        ModelTransformation* getTransformation()
        {
            return &(this->modelTransformation);
}
Mógłbyś wyjaśnić? ;)

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 49