Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ocelot

Strony: [1] 2 3 4 5
1
Inne / Odp: wxWidgets - proste okno z OpenGL i buttonami.
« dnia: Sierpień 02, 2009, 14:57:40 »
Cytuj
Ja nie chcę do wxWidgets dopiąć OpenGL tylko do aplikacji OpenGL chcę dać wxWidgets żebym normalnie w świecie mógł sobie zrobić trzy buttony bez żadnych bajerów...

Czyżbyś chciał renderować widgety wx'a w oknie opengl'a ?

Jeżeli nie to przecież sample dołączone do wx np. cube są raczej dosyć proste.

2
Narzędzia / Odp: Qt vs WxWidgets
« dnia: Maj 16, 2009, 17:52:22 »
Używam wxWidgets prywatnie i Qt w pracy. I mogę powiedzieć tylko, że używanie tego ostatniego to koszmar.
 
  • Wx można skompilować do jednej biblioteki i dołączyć bez problemu do paczki z programem, Qt to kobyła i można się ratować tylko linkowaniem statycznym.
  • Kompilowanie programów z Qt wymaga ich narzędzi co wybitnie utrudnia prace w środowisku expressa (oczywiście jeżeli nie chce się używać dostarczonego przez nich IDE), wx to po prostu kolejna biblioteka
  • Co do zachwytu nad systemem slotów w Qt, zamiast makr jest generowanie kodu zewnętrznym narzędziem, tez mi zaleta.
  • Kontrolki tu trzeba przyznać, że do Qt znajdzie się wiele ciekawych, chociaż ich podłączanie do własnego programu jest bolesne
  • Co do budowania okien w narzędziach to sposób Qt czyli konieczność generowania z plików .ui kodu to moim zdaniem duży minus, zmienię położenie kontrolki i musze rekompilowac źródła, nie słyszeli o wczytywaniu plików z definicją gui w runtime?

3
Ogre3D / Odp: OGRE 1.6.1 + PLSM2 problem z kliknięciem
« dnia: Luty 18, 2009, 13:34:00 »
puść debug to dostaniesz dokładniejsze informacje o padzie i stos

4
Ogre3D / Odp: [OGRE] mInputDevice - czy on wogole istnieje?
« dnia: Styczeń 05, 2009, 15:07:04 »
Używasz jakiegoś nesłychanego starocia Ogre'a, chyba od 2 wersji cały input idzie przez zewnętrzne biblioteki np. ois.

5
poszukaj na http://aigamedev.com jest tam biblioteka implementująca coś w rodzaju drzewa decyzyjnego (troche bardziej skomplikowanego)

6
Szkółka / Odp: Cudze Silniki - jak zacząć i czy warto?? (OGRE?)
« dnia: Sierpień 19, 2008, 13:53:19 »
Cytuj
@Ocelot, może dopiszesz te rady do notki na Wiki związanej z pytaniem o wybór silnika (linkowałem wyżej)?
Zrobione :)

7
Szkółka / Odp: Cudze Silniki - jak zacząć i czy warto?? (OGRE?)
« dnia: Sierpień 18, 2008, 16:31:03 »
Chociaz osobiście używam Ogre'a, tez polecam Irrlicht'a. To bardzo dobry silnik dla osoby zaczynającej zabawę z gotowymi silnikami.

Co do testowania silników to jest to dosyć proste, sprawdzasz:
1. Czy ma dystrybucję binarną (gotowe biblioteki).
2. Jeżeli nie ma binarek czy ma dobrą instrukcję kompilacji i czy da się w prosty (czytaj: wystarczy ci wiedzy o języku/kompilatorze) sposób skompilować.
3. Sprawdzasz przykładowe aplikacje czy pokazują to co cię interesuje (wiesz jak osiagnąc wybrany efekt).
4. Jak wygląda API (pasuje ci wizualnie ;))  i czy ma dobrądokumentację.
5. Comunity - forum itp. jak odpowiadają na pytania, czy projekt ma aktualna stronę, wiki, przykłady tutoriale itd itd
6. Piszesz we wstepnie wybranych silnikach 2,3 prosta aplikację np. wyświetl model, animowany model, teren
7. Wybierasz :P

PS. czasami wazne jest także jakie formaty plików silnik obsługuje, jezeli tylko własny to czy dostarczaja aktualne eksportery z popularnych programów graficznych

8
Ogre3D / Odp: Ogre (edytor i format map)
« dnia: Maj 27, 2008, 12:26:51 »
Jak wejdziesz na forum Ogre'a to zobaczysz, że takich edytorów jest kilka (mniej lub bardziej dopracowanych, chociaż większość w powijakach :D) oczywiście poza tym co pisał De_Koder

9
Zrób prosta maszynę stanów, w jednym stanie obsługujesz GUI, w drugim symulację.
Przełączanie stanów masz na przycisku z GUI do Symulacji, w druga strone np. na evencie klawiatury.

Jak zrobić maszynę stanów?
1. google ;)
2. najprościej za pomoca 1 zmiennej i swicha ;)

10
SDL / Odp: "Czułe" klawisze
« dnia: Kwiecień 14, 2008, 16:57:05 »
static int press = 0;
if ( keys[SDLK_SPACE] ) {
if (press == 0) { press = 1; /*stan pauza*/ }
else if (press == 2) { press = 3; /*stan play*/ }
} else {
if (press == 1) press = 2;
else if (press == 3) press = 0;
}

wciśniesz raz jest Pauza, wciśniesz drugi raz jest Play, oczywiście zmienna static może być  zwykłą zmienną klasy ;)

11
Linux / Odp: LinuxApi/WinApi?
« dnia: Kwiecień 02, 2008, 16:19:02 »
@bies:
Cytuj
Niespecjalnie trudniej, poniżej kawałek skryptu dla NSIS (gtkmm, nie tylko gtk):
trudniej znaczyło "nie każdemu się chce" ;)

Prawda jest taka, że ze wszystkich używanych przeze mnie "bibliotek" do GUI na win czyli winApi, Wx, Gtk i najnowsze wynalazki microsoftu czyli to co jest dla c# (winforms ?), jedynie Wx i GTK mają sensowny system pozycjonowania kontrolek. Mozliwe, że trzeba się do niego przyzwyczaić ale potem człowiek nie wyobraża sobie bez niego konstruowania GUI.
Jedyną wada GTk jest brak kontrolki PropertyGrid, ale za to nikt nie ma bardziej poteżnej kontrolki TreeView ;P.

12
Linux / Odp: LinuxApi/WinApi?
« dnia: Marzec 31, 2008, 17:30:47 »
Cytuj
za to z GIMPem czy Inkscape są często spore problemy z odświeżaniem pod windą. Też nie wszędzie, ale uświadczyłem dość konkretnej ślamazarności na 2 różnych kompach z win xp.
ciekawe na mojej dosyć słabej maszynie (athlon XP 1700) jakoś tego nie widać,
 jedyną wadą gtk na windows jest tak naprawdę sposób dystrybucji, (najłatwiej zrzucić na użytkownika instalowanie gtk, trudniej samemu wpakowac odpowiednie biblioteki w odpowiednich katalogach do dystrybucji programu) . Wielka zaleta kontenery ;)

13
Narzędzia / Odp: UML i jego uzytecznosc
« dnia: Luty 19, 2008, 18:06:03 »
Cytuj
Autentyk: projekt gry, 5 koderów, grafików itd nie liczymy, każdy ze swoim modułem do zrobiena, każdy ma swoją wizję. Lider robi diagram w UML. Jeden koder niewiele wie o grafice, inny o audio, itd. Co chwilę jakieś zmiany, lider robi codziennie prawie nowe diagramy, CVS nie wyrabia od update'ów . Ostateczny wynik projektu: nikt sie nie wyrobił. Pan Lider naśmiecił UMLem i wszystko sie wysypało, kolizji nawet nie zrobili, tylko przeglądarke modeli praktycznie. Nazwa projektu: ZSKWARS::Na_morzu...

He, he. To ja też  z życia (tym razem pozytywnie).
2 koderów + 3 kartki papieru (zadrukowane z jednej strony dla oszczędności ;) ) + 1 ołówek + 2 dni + 0 UML'a = działający system Mobów.

14
Narzędzia / Odp: UML i jego uzytecznosc
« dnia: Luty 15, 2008, 17:59:31 »
UML a zwłaszcza generacja kodu to fajne zabaweczki, dopóki nie spróbujesz ich używać w prawdziwym projekcie którego specyfikacja zmienia się z tygodnia na tydzień ;)

15
Programowanie grafiki / Odp: Ogre i md2.
« dnia: Luty 06, 2008, 17:34:11 »
Na forum Ogre'a powinienieś znaleźć konwerter (pytanie czy nie jest nawet w add'ons ;) )

Strony: [1] 2 3 4 5