Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dejavu

Strony: [1] 2
1
Serwis / Odp: Facebook na głównej
« dnia: Luty 18, 2012, 21:48:56 »
Facebook na głównej = kolejny dowód na to, że warsztat nie ma pomysłów na to jak się rozwijać :) Sposób wykonania jak już kilka osób zauważyło również pozostawia wiele do życzenia no ale... świat się dalej kręci. 'Wszystkiego trzeba spróbować!':)

3
Literatura / Odp: O absolutnych podstawach programowania
« dnia: Luty 18, 2012, 16:46:58 »
Cytuj
-tylko po angielsku póki co
Jeżeli łatwiej Ci się uczyć z książek angielskich niż polskich czegoś o czym nie miałeś wcześniej pojęcia to gratuluję Ci :) Ciekawe co po przeczytaniu 900 stron książki technicznej po angielsku pozostało Ci w głowie (pustka?) :)

Czytałeś jakiekolwiek polskie materiały? Bo to raczej wygląda jak autopromocja książki, aniżeli polecenie konkretnego materiału do nauki.

Cytuj
Bo dzięki tej książce dowiedziałem dlaczego większość ludzi na forach irc itp wygaduje straszne bzdury o programowaniu, (...)
Zaiste stałeś się zajebiaszczym programistą po przeczytaniu jednej książki po angielsku i uważasz, że wszyscy inni to debile - nieważne, że programują od X lat i mają w małym palcu wiedzę z książki którą przeczytałeś :)

4
Inne / Odp: Prawa autorskie
« dnia: Listopad 25, 2011, 17:59:28 »
Nie możesz wykorzystywać czegokolwiek z projektu komercyjnego w swoim produkcie - nawet w darmowym projekcie. Wraz z nabyciem np. gry nabywasz prawa tylko i wyłącznie do użytku prywatnego.

5
Oferty pracy / Odp: Programiści konsolowi poszukiwani, praca za granicą
« dnia: Listopad 23, 2011, 16:13:07 »
ale przekręt :) Szukać pracownika za granicą na 1 miesiąc w dodatku w technologii, którą zna każdy programista :)

6
Inne ogłoszenia / Odp: Pomysł na grę - Oddam.
« dnia: Listopad 21, 2011, 20:55:23 »
Cytuj
Nie chcę żeby ktoś coś robił za mnie tylko ze mną.
Czyli Ty będziesz mówił "rób szybciej" a on będzie robił? :) Sam napisałeś, że jesteś z programowania słaby. Będziesz tylko przeszkadzał w projekcie, a Twój wkład w projekt będzie niczym w porównaniu do pracy programisty.

Cytuj
Mimo tylu negatywnych wypowiedzi ja nie czuję się zniechęcony.
Fakt... czym się zniechęcać - w końcu nie Ty ten projekt będziesz robił, a jakiś ochotnik :)

PS. Zniechęciłeś się do realizacji tego projektu z chwilą założenia tego tematu. Gdyby Ci naprawdę zależało to byś sam ten projekt zrobił ucząc się przy tym programowania :)

7
Szkółka / Odp: Dziwny problem z eventami - SFML
« dnia: Październik 09, 2011, 22:28:56 »
Poczytaj kurs http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-C++/284 - będziesz wiedział wówczas co z czym się je.

8
C++ / Odp: Unikanie plików nagłówkowych w C++
« dnia: Październik 06, 2011, 17:41:48 »
Podsumowując: nie pracowałeś zespołowo, nie pracowałeś z dużymi plikami (a zatem również i projektami), a mimo wszystko upierasz się, że wszyscy są w błędzie tylko Ty jeden masz rację. Co więcej widzisz gdzieś 'dublowanie' kodu w klasycznej metodzie organizowania projektu. Przy dużym projekcie zorganizowanym po Twojemu wystarczy, że jeden klocek będziesz chciał dołożyć w specyficzny sposób czego projekt będzie wymagał i cała organizacja projektu legnie w gruzach :). Żeby nie było dam przykład:
class A{};
class B{};
class C{};
class D: C {};
class E: D {};
class F{};//i w pewnym momencie budzę się, że chcę aby klasa C dziedziczyła z klasy F :)
class G{};
class H{};
int main()
{
return 0;
}
Oczywiście Ty powiesz, że wstawisz klasę tam gdzie 'trzeba', ale w praktyce w dużych projektach nie da się przewidzieć wszystkiego i w pewnym krytycznym punkcie zaczniesz radośnie przenosić trochę kodu tu, trochę kodu tam, zaraz się okaże że coś się nie 'includuje' bo zmieniłeś kolejność plików i się robi sajgon.

Dziękuję za uwagę :)

9
C++ / Odp: Unikanie plików nagłówkowych w C++
« dnia: Październik 06, 2011, 14:01:32 »
Chciałbym zauważyć, że nie przytoczyłeś żadnych praktycznych argumentów, które bronią Twojej tezy :) Jeżeli myślisz, że ubliżając Twój głos jest ważniejszy to się grubo mylisz. Skoro dla Ciebie czas kompilacji to nie problem to nie wyszedłeś ze swoimi projektami powyżej 20 tysięcy linii kodu całkowitego. Skoro nie ustosunkowałeś się do hipotezy, że nigdy nie pracowałeś zespołowo to znaczy, że jest to prawda co napisałem. Skoro robisz problem z tego, że ktoś musi zainstalować środowisko programistyczne (np Visual C++) po to by móc skompilować projekt to kolejny raz udowodniłeś, że nic nie wiesz o profesjonalnym programowaniu. Tym samym udowodniłeś, że nie wiesz jak używa się chociażby Visual C++ czy też Code::Blocks (prawy klawisz - dodaj plik do projektu) - faktycznie skomplikowana operacja wymagająca nauki i konfiguracji projektu :)

/edit:
Dodam jeszcze, że swoją wypowiedzią krytykujesz powszechnie sprawdzone techniki stosowane chociażby przy wytwarzaniu różnych bibliotek (patrz: np SFML).

10
C++ / Odp: Unikanie plików nagłówkowych w C++
« dnia: Październik 06, 2011, 13:27:37 »
Skoro od kilku lat używasz jednego pliku źródłowego i uważasz to za panaceum to znaczy, że nie rozwinąłeś swojej wiedzy z zakresu projektowania aplikacji i ich organizowania więcej niż to w którym miejscu skończyłeś. Ponadto postawię hipotezę, że nigdy nie pracowałeś nad projektem zespołowo. Nie szerz tezy takiej, której nie potrafisz obronić bo jest ona wybitnie głupia. Używanie plików nagłówkowych niesie ze sobą dużo korzyści:
1. Nad krótkimi plikami dużo łatwiej zapanować aniżeli jednym molochem.
2. Łatwiej pracować zespołowo gdy projekt jest właściwie podzielony.
3. Kompilują się pliki źródłowe tylko te, które zostały zmienione (szybsza kompilacja).
4. Pliki nagłówkowe zawierają same deklaracje, więc łatwo stwierdzić co mamy do dyspozycji w danej klasie.
5. Intelisense nie zawsze chce działać, więc właściwa organizacja kodu i jego czytelność to podstawa.
Jeżeli Twoim uzasadnieniem jest, że kod możesz skompilować za pomocą jednej krótkiej linijki używając swojego 'systemu' organizacji projektu to każdy normalny programista Ci odpowie, że on kompiluje projekt wciśnięciem jednego albo dwóch klawiszy na klawiaturze. Jeżeli Twoim uzasadnieniem jest, że dużo czasu tracisz na napisanie '#pragma once' oraz utworzenie oddzielnych plików to odpowiem Ci, że dużo więcej czasu się traci na przeszukiwanie dużych plików i poruszanie się po nich aniżeli na właściwe zorganizowanie projektu. To by było na tyle. Załóż bloga jak chcesz pisać głupoty, a nie wypowiadasz się publicznie jak 'ekspert' nie wiedząc nic o profesjonalnym programowaniu.

11
Polskie konferencje gamedev / Odp: WGK 2011
« dnia: Wrzesień 07, 2011, 16:04:17 »
http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=5080 - gra DeathFish z konkursu po lekkim tuningu :)

12
Polskie konferencje gamedev / Odp: WGK 2011
« dnia: Wrzesień 05, 2011, 17:57:30 »
Po prostu w tym czasie poszedłem sobie do sklepu po słuchawki, a potem czytałem książkę z artykułami, którą wszyscy uczestnicy otrzymali :)

13
Polskie konferencje gamedev / Odp: WGK 2011
« dnia: Wrzesień 05, 2011, 13:20:32 »

14
Polskie konferencje gamedev / Odp: WGK 2011
« dnia: Wrzesień 02, 2011, 23:43:06 »
Wiecie... 100zł przynajmniej selekcjonuje tych, którzy faktycznie się interesują gamedevem od tych co po prostu idą zrobić sztuczny tłum i zobaczyć 'a może będzie fajnie'. Dla kogoś kto się interesuje programowaniem to te 100zł to żadna bariera. Dodam jeszcze, że za 100zł uczestnicy dostali tyle frykasów, upominków i materiałów, że nie miałbyś szans kupić tego samego za tak małe pieniądze w księgarniach i sklepach.

PS. Relacja z pierwszego dnia: http://cpp0x.pl/aktualnosci/?id=28

15
C++ / Odp: Problem z naliczaniem czasu
« dnia: Czerwiec 04, 2011, 21:02:43 »
Funkcje należące do standardu C nie są przeznaczone do precyzyjnych pomiarów czasu. Poczytać o funkcjach możesz tu: http://cpp0x.pl/dokumentacja/C/Data-i-czas/13. Kwestia jaki poziom dokładności chcesz uzyskać.

Strony: [1] 2