Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rethil

Strony: [1] 2 3 4 5
1
Nawet w tym artykuje jest zdanie "This doesn’t mean Windows 10 Home and Windows 10 Pro will go away, or that PC makers won’t be able to switch the operating system mode themselves." Nadal musiałbyś mieć Windows 10 S, żeby blokował aplikacje spoza Microsoft Store.

Inna rzecz, że pewnie Windows 10 S byłby domyślnym systemem zamiast Windows 10 Home instalowanym na komputerach. Co prawda artykuł wspomina o kosztach związanych ze zmianą wersji systemu, ale mówi o Windowsie Pro. Możliwe że zmiana z 10 S na 10 Home nie będzie kosztowała nic. Oczywiscie to takie same gdybania jak te które są przedstawione w artykule, co autor dosyć wyrażnie podkreśla i mówi że MS odmawia komentarza.

Zakładajac jednak, że taki scenariusz się ziści to prawdopodobnie nie odczujesz zmiany, ponieważ twoi klienci wyposarzą swoje komputery w Win 10 Home lub Pro. Natomiast dla zastosowań biurowych np. dział ksiegowości w firmie czy gospodarstw domowych gdzie system służy jako rozrusznik przegladarki, ma to sens.

2
Możesz podać źródło, bo na razie brzmi to jak "Szwagier mieszka w Niemczech i słyszał, że ..."? Ludzie na róznych stronach gdybają i wymyślają niestworzone rzeczy na podstawie plotek i tego co uważaja za prawdę objawioną. Proza życia pokazuje, że jednak ludzie siedzący za sterami takich dużych koncernów nie są idiotami i znają swój target.

3
To co przeczytałeś mogło dotyczyć Windowsa 10 S, który według https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4020089/windows-10-s-faq nie pozwala na instalacje aplikacji spoza Microsoft Store. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa - łatwiej zapewnić, że nie wgrasz sobie złośliwego oprogramowania, kiedy ktoś musi zweryfikować każdą wersję (jak na iOS) i trzyma pełna kontrolę nad miejscem pochodzenia aplikacji.

4
Unity 3D / Odp: Jak zrobić parenta ale tylko do pozycji?
« dnia: Maj 20, 2015, 09:46:33 »
Co prawda pisałeś, że przenoszenie do pozycji nie wchodzi w grę, ale może właśnie to rozwiązanie będzie lepsze? Chodzi mi o to - piszesz, ze zależy ci na tym, żeby obiekt był sparentowany, ponieważ używa kodu zawartego podpiętego do rodzica. Może bardziej eleganckim rozwiązaniem jest zmienić kod w rodzicu, tak, żeby dopuszczał również obiekt nie będący jego dzieckiem? Jeśli nie masz takiej możliwości, to może przenieś kod oraz ten nowy obiekt, co to ma lokacje tylko dziedziczyć, do wcześniejszego obiektu w hierarchii?

Pamiętaj, że zabawy skalą i rotacją w relacji rodzic-dziecko mogą powodować pochylenie obiektu. Wynika to z tego, że w macierzy transformacji pojawiają się liczby których tam ręcznie nie wprowadzałeś, ale wynikają one z przekształceń matematycznych.

Dlatego własnie radziłbym ci przemyśleć opcję zmiany parenta, napisania skryptu ustawiającego pozycję i zmianę kodu który wymaga, żeby obiekt był dzieckiem.

5
Dyskusje / Odp: Polska indie scena co sądzicie ?
« dnia: Kwiecień 18, 2015, 00:04:53 »
No to nie bardzo rozumiem o jaką inną opinię ci chodziło? Jaka informację konkretnie chcesz uzyskać, której jeszcze nie masz?

Postaram się odpowiedzieć na twoje oryginalne pytanie tak dokładnie jak je zadałeś:
Opinia o ilości produkcji które rocznie powstają w stosunku do innych krajów: jest ich mniej więcej tyle samo.
Opinia o jakości w stosunku do innych krajów: jest takiej samej jakości.

Uzasadnienie tych opinii jest takie samo - powstają niezwykłe gnioty w ilościach zastraszających oraz kilka perełek, o których można poczytać w czasopismach i na portalach. Nie odbiega to od tego co można znaleźć w dowolnym innym kraju, gdzie jest wolny internet i nie musisz walczyć codziennie o przeżycie.

Zastanawia mnie jedynie zasadność tego pytania (choć z uwagi na okoliczności w jakich zostało pytanie zadane, nie powinno to dziwić). Jakość produkcji X która jest tworzona w Polsce nie sprawi, że produkcja Y również tworzona w Polsce będzie miała podobną jakość. Z tego względu każde dane, czy raczej opinie, które są z natury subiektywne, nie będą miały praktycznego zastosowania. Ot - "dobrze wiedzieć, że ktoś ogólnie ma odczucia takie same jak ja".

6
Dyskusje / Odp: Polska indie scena co sądzicie ?
« dnia: Kwiecień 17, 2015, 11:37:43 »
A jakie to mogą być opinie? Indie scena jest. Robione jest trochę gier (nie mam statystyk, ale chciałeś opinie wiec masz) i są wśród nich zarówno wysokiej klasy (wyższej niż nie jedna AAA) i słabizny okrutne, klony Flapy Birda czy innych "topowych" tytułów. I to tyle w temacie, bo to nie jest twór scentralizowany (z natury nie może być), więc ciężko porównać naszą scenę z zagraniczną.

Zresztą stwierdzenie "Polska indie scena" jest tak samo trafne jak "Europejska indie scena", czy "Pcimska indie scena". Twórcy raczej nie robią gier z hymnem na ustach, więc ograniczanie się do Polskiej indie sceny jest równie zasadne jak narysowanie arbitralnego kształtu na mapie i zapytanie się jak wygląda indie scena na danym obszarze. Innym tematem jest kwestia opłacalności  produkcji w Polsce ze względu na obowiązujące tutaj przepisy podatkowe, ale sam powiedziałeś, że nie to masz na myśli.

7
Unity 3D / Odp: Projekt SafeUnity i sposoby cheatowania w grach
« dnia: Kwiecień 01, 2015, 14:36:26 »
Widziałem i staram się dorównać konkurencji;) Z oferowanych przez nich featurek brakuje mi jedynie wykrycia dll injection.

8
Unity 3D / Projekt SafeUnity i sposoby cheatowania w grach
« dnia: Marzec 30, 2015, 21:33:42 »
Cześć!

Pracuję obecnie nad pluginem do Unity, który w prosty sposób odsiałby cheaterów korzystających z podstawowych sposobów oszukiwania bez znajomości specjalistycznej wiedzy (wychodzę z założenia, że jak ktoś zna się na robocie, to nie powstrzymam go). Jak na razie skutecznie bronię się przed skanowaniem Cheat Enginem oraz grzebaniem w PlayerPrefsach. Ponieważ obciążenie nie jest zbyt duże zastanawiam się nad wprowadzeniem kolejnych zabezpieczeń. Robię wiec research jak jeszcze można zepsuć grę. Macie może jakieś hinty gdzie szukać podobnej wiedzy? (oprócz Googla - przez to dosyć ogólne źródło się już przebijam)

Ps. projekt ma też swoją stronę na Warsztacie, do której obejrzenia i śledzenia zachęcam;)

9
Unity 3D / Odp: odwrocenie fizyki
« dnia: Marzec 12, 2015, 12:30:45 »
Chodzi ci o samo odwrócenie grawitacji, czy o odwrócenie całej fizyki?

Do odwrócenia grawitacji t tak jak pisze laggyluk wystarczy Physics.gravity = -Physics.gravity tylko to odwróci grawitację na całej scenie - wszystko co powinno spadać w dół, zacznie się unosić. Alternatywą jest oznaczenie flagi na rigidbody gracza useGravity = false i pokombinowanie z dodawaniem siły. Spróbowałbym dodać w FixedUpdate rigidbody.AddForce(-Physics.gravity). Nie robiłem tego, ale powinno się udać.

Odwrócenie całej fizyki to dużo bardziej skomplikowana sprawa i musiałbyś pewnie napisać sobie nowy kontroler fizyki, zamiast korzystać z gotowca. Odwrócenie wszystkich sił oraz zmiana odbijania i tarcia to coś, co może być szczególnie kłopotliwe, ale nie niemożliwe. Teoretycznie upływ czasu również jest częścią fizyki, ale taką zmianę dobrze opisuje Jonathan Blow w https://www.youtube.com/watch?v=tSeYShR-OG0

10
Inne ogłoszenia / Odp: Szukam osoby aby razem zmienić świat ;)
« dnia: Marzec 06, 2015, 11:45:57 »
Może łatwiej by było gdybyś napisał więcej konkretów np. zamiast "chcę napisać coś ze sztuczna inteligencją i fizyką kwantową" wyraził się "chcę napisać program, w którym sztuczna inteligencja grupy agentów korzystałaby z zasady nieoznaczoności Heisenberga do podejmowania decyzji w strategicznej nawigacji".

Poza tym ze strony dowiedziałem się, że znasz się na technologiach webowych, co już powiedziałeś w poście - nic nowego. Trochę niepokoi mnie to "robić to" powtarzające się przez całą wypowiedź. Tak jakbyś przechodził kryzys wyboru własnej ścieżki zawodowej. Lubisz robić to czy tamto, ale chcesz robić coś innego bliżej nie sprecyzowanego - słaba zachęta do poważnej współpracy. Odniosłem wrażenie, ze po prostu nie wiesz co z sobą zrobić, i szukasz pomysłu na hit życiowy, który wystrzeli twoją karierę z procy, nie koniecznie w kierunku w którym podążałeś.

11
Produkcja / Odp: Tworzenie gry
« dnia: Luty 12, 2015, 12:30:46 »
@Krzysiek K. Nie brakuje ci średnika w linijce 1? Wiesz tam za klamrą w linijce 1, a przed deklaracją zmiennej w linijce 1?;)

@OP Gierka fajna jak na początek, ale chyba lepiej wyjdziesz jeśli spróbujesz ogarnąć podstawy blendera czy inkscape'a  i pierwszą grafikę zrobisz sam. Przykładowo "Braid" początkowo miał grafikę programistyczną. Dopiero kiedy był prawie skończony, to Jonathan Blow nawiązał współpracę z grafikiem.

Jak stworzysz ciekawy gameplay to grafik chętne żeby ci pomóc ukończyć grę powinien się znaleźć;)

12
Unity 3D / Odp: Zapis gry w Unity C#
« dnia: Luty 06, 2015, 17:40:58 »
Nie da się zapisać automagicznie całej sceny.
Elementy takie jak wygenerowany teren nie muszą zostać zapisane całkowicie - skoro jest generowany losowo (właściwie to pseudolosowo) to wystarczy, że zapiszesz sobie seed z jakiego wygenerowałeś teren. Podając do algorytmu jeszcze raz ten sam seed dostaniesz ten sam rezultat.

Z tego co wiem, to masz tam możliwość zmieniania terenu przez gracza - tutaj jest sprawa trudniejsza, bo musiałbyś sobie zapisać listę zmian jakie wykonałeś na terenie i po wygenerowaniu terenu musiałbyś je odtworzyć.

Obiekty które są proste, czyli tworzone z prefabu i nie mające żadnych specjalnych wartości można odtworzyć przez zapisanie jakiegoś ID prefabu (musiałbyś przygotować słownik łączący ID z prefabami) oraz pozycję, skalę i rotację obiektu.

Dla obiektów które maja dynamiczne parametry np. dla przeciwników którzy będą łazić po planszy i których można zranić musisz zapisywać nie tylko z czego zostali zrobieni (prefab), ale również ich stan wewnętrzny (wartości zmiennych dla poszczególnych komponentów).

Tyle w kwestii koncepcji.

W praktyce żeby te dane zpaisać możesz korzystać z Playerprefs i zapisywać te dane osobno, każdą pod odpowiednim kluczem (słaby pomysł, ale możliwy) lub łączyć je i zapisywać w postaci stringów np. string so;201;20;10;0;1;1;1;0;0;0 będzie oznaczał prosty obiekt z prefabu o id 201 utworzony na pozycji (20,10,0) w skali (1,1,1) i bez rotacji (0,0,0). Podczas ładowania poziomu musiałbyś sobie to wczytać sparsować i odtworzyć obiekt.

Drugą opcją jest zapis do pliku binarnego lub tekstowego. Zasada działania jest prosta - wszystkie ISTOTNE dane do odtworzenia planszy wkładasz w jedna strukturę danych i ją serializujesz (zamieniasz na ciąg bitów lub znaków - poszukaj sobie jak to wykonać w C# to dosyć proste) a następnie to co otrzymasz zapisujesz do pliku. Przy odczytywaniu bierzesz zawartość pliku i deserializujesz - po tej operacji powinieneś mieć strukturę danych i na jej podstawie odtwarzasz planszę.

Serializacja binarna jest (imo) prostsza i zajmuje mniej miejsca na dysku, natomiast serializacja tekstowa pozwala ci najczęściej ręcznie edytować struktury danych (łatwo jest edytować xml'a lub json'a), co przydaje się podczas debugu lub gdy nie wiesz co właściwie robisz ;P

13
Projekty rozpoczęte / Odp: Kontra do UKIK
« dnia: Grudzień 30, 2014, 11:53:33 »
Gra jak gra (wnioskując z opisu - nie miałem okazji pograć). Jedna mechanika, na której opierasz gierkę to zdecydowany plus, a fakt, że zrobiłeś ją w 12h dowodzi, że i projekt był dobry, i warsztat nie mógł być zły. Z drugiej strony szału nie ma, ale nie o to chodziło, żeby przewrócić rynek do góry nogami;)

Co do warstwy ideologicznej to już trochę gorzej to widzę. Po pierwsze temat jest złożony, każda ze stron ma swoje racje i takie powierzchowne traktowanie problemu nie służy rozwiązaniu konfliktu. Co więcej zaostrza one konflikt, ponieważ jedni uznają grę za coś do pośmiania się i zbagatelizują argumenty drugiej strony (niestety tłum tak już działa podświadomie), a drudzy powiedzą, że ich punkt widzenia został niedostrzeżony. I w ten sposób obie strony dążą do ekstremizacji poglądów i eskalacji konfliktu, tylko dlatego że czują się nierozumiani lub nie mogą zrozumieć drugiej strony.

Żeby nie było, nie posądzam cię o celowe szkodliwe działanie. Po prostu tak to już działa.

Co do tego czy emigracja/imigracja dotyczy państw - nie nie dotyczy tylko państw. To że najczęściej mówi się o emigracji w stosunku do zmiany państwa w którym się żyje, nie oznacza, że termin ten został wykuty w skale i nie ma szerszego znaczenia ani, że nie można go zmienić. Na świecie nie ma tworu takiego jak UE, więc logiczne jest, że nie stosujemy kompletnie nowej nomenklatury, tylko wykorzystujemy obecnie istniejącą. co więcej funkcjonuje nawet zwrot taki jak "emigracja wewnątrzwspólnotowa" odnosząca się do emigracji ludzi z jednych państw UE do innych.

Podsumowując, wyszła ci całkiem fajna gra, która dla przedstawionego problemu robi więcej złego niż dobrego;) A że pewnie (mimo moich najlepszych życzeń dla ciebie) nie uzyska jakiegoś szerokiego rozgłosu, to też wiele złego nie narobi, wiec pozostaje tylko ta część o fajnej grze;)

14
Dyskusje / Odp: Aplikacja charytatywna i Kickstarter
« dnia: Grudzień 14, 2014, 18:37:19 »
Kickstarter z tego co wiem nie obsługuje Polski - musisz mieć konto bankowe w jednym z krajów, które oni obsługują. Nie pamiętam z czego to wynikało (jest to opisane w ich FAQ), ale chyba chodziło o płatności Amazona, których u nas nie ma. Zaznaczam, że nie przeprowadzałem jeszcze sam zbiórki na KS.

15
@up dobry pod warunkiem, że pierwszy pokemon to nie Ditto;P Rzeczywiście całkiem fajnie zrobiony programik:)

Strony: [1] 2 3 4 5