Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Super Vegeta

Strony: [1] 2 3 4
1
Warsztat Summer of Code 2014 / Odp: szczszcz
« dnia: Lipiec 26, 2014, 18:52:35 »
Powoli do przodu, do gry dodane zostały mobki. Póki co potrafią jedynie chodzić za graczem. Wewnętrznie każdy mob posiada własną instancję którejś z klas dziedziczących po TEnemyAI, co pozwala podpinać różne zachowania do wrogów.

Na screenie:
Na górze czai się głupi przeciwnik, który podąża za bohaterem tylko, gdy ten jest w polu widzenia.
Na dole zaś - wszechwiedzący dziadek, który wykonuje Algorytm Dijkstry po sektorach mapy w poszukiwaniu drogi do bohatera.

2
Ogre3D / Odp: Gigantyczna waga OgreMain.dll
« dnia: Lipiec 25, 2014, 23:17:51 »
Zapewne kompilator wrzucił Ci mnóstwo informacji debugowych. @Karol wspomniał o FPC, tam dla przykładu masz opcje:
-gl dla załączenia line info - do każdej instrukcji dołączone info o pliku źródłowym + numerze linii
-Xs dla automatycznego stripa
-CX oraz -XX by przy kompilacji wyrzucić wszystko, co nie będzie używane w ostatecznym EXE/ELF.

Do debugowania buduję sobie wersje -gl, natomiast releasy kompiluję z -CX -XX -Xs. Różnica zależy od wielkości programu, ale np. dla awful wersja release waży 1/3 tego, co debug - a jest to program czysto konsolowy i raptem 10k linii.
Przy apkach z Lazarusa dochodzi całe mnóstwo kodu dorzucanego automagicznie do obsługi okienek, tam nie jest rzadkością kilkudziesięciokrotne zmniejszenie wagi po wywaleniu wszystkich symboli.

3
Warsztat Summer of Code 2014 / Odp: szczszcz
« dnia: Lipiec 21, 2014, 22:31:47 »
W Doomie I i II samymi plikami WAD nie dało się zmienić logiki gry.
Ale o to chodzi - logika ma pozostać niezmienna, "odgórna" szczelanka. Można by za to projektować mapki (duh) i definiować sobie typy wrogów i broni, może jakieś dodatkowe bzdety.

Ostatnio dodane:
- światła "liniowe", oprócz punktowych
- sektory z przesuwającą się podłogą (pasy transmisyjne)
- sprite'y umieszczane na podłodze (tu w formie plam krwi)

4
Warsztat Summer of Code 2014 / szczszcz
« dnia: Lipiec 16, 2014, 01:02:14 »
Nazwa: szczszcz (Szczególnie Szczelankowy)
Projekt: warsztat.gd/projects/szczszcz/

Opis: Strzelanka 2D z widokiem z góry. Po części pretekst do nauki OpenGL i odświeżenia wiedzy z matematyki. Docelowo ma być na tyle modowalne, by zasługiwało na nazwę silniczka i dało się obsługiwać różne gry przez paczki (w stylu doomowych .wad).

Technologia: ObjPas, SDL1, OpenGL
Platforma: Lunix oraz Winderps

Team: Póki co jedynie ja i moje alter ego
Grafika: Na razie placeholdery wyciągnięte ze starych, nieukończonych projektów

Jak dotąd zrobione podstawy, tj. definiowanie sektorów oraz przejść między nimi, a także działające (choć niezoptymalizowane i z paroma bugami) oświetlenie.

5
Warsztat Summer of Code 2014 / Odp: Warsztat Summer of Code 2014
« dnia: Lipiec 08, 2014, 14:38:26 »
W dwóch poprzednich latach zgłosiłem się i ostatecznie nic nie przesłałem... może tym razem pójdzie lepiej. :P

6
A co ze studiującymi pracownikami / pracującymi studentami? :P

7
Audio / Odp: Zrobię Soundtrack do gry za free
« dnia: Kwiecień 30, 2014, 13:34:12 »
Odsłuchałem sobie, naprawdę świetne utwory. Aż mi dałeś motywację, by odkopać któryś ze starszych projektów, bo tam tego typu muzyka by pasowała jak ulał. ;)

8
Narzędzia / Odp: Wojny IDEowe
« dnia: Kwiecień 25, 2014, 18:00:25 »
Ja siedzę od prawie trzech lat na Fedorze z LXDE i w zasadzie jedyny problem ze schowkiem, jaki miewam, to że po zamknięciu aplikacji jej wpisy w schowku są usuwane. Zapewne dałoby się to zmienić w configach, ale nie szukałem.

W dużej części edytorów opartych na GTK duplikację linii robi się przez Ctrl+D. Użyteczne, gdy się pisze SQLki czy cokolwiek innego, gdzie kilka wierszy pod rząd różni się paroma literami.

9
Serwis / Filtry w projektach
« dnia: Kwiecień 17, 2014, 16:27:37 »
Myślę, że liście projektów mogłyby przydać się filtry, np. tylko projekty na daną platformę, albo tylko projekty z downloadem. Przy okazji można by też rozszerzyć tagi projektu, chociażby o "aktywny / porzucony / ukończony".

10
SDL / Odp: Redukcja zużycia pamięci w grze - jakieś porady?
« dnia: Kwiecień 14, 2014, 00:05:22 »
Co do profilowania - gprof? Tam co prawda dane masz nie na bieżąco, a dopiero po wyjściu z programu, ale jeśli byłbyś w stanie stworzyć jakiś zautomatyzowany test, to jest bardzo przydatne. Parę razy już udało mnie się znaleźć dzięki niemu bottlenecki.

11
Szkółka / Odp: Muzyka w SFML: format i prawa autorskie
« dnia: Kwiecień 11, 2014, 22:24:25 »
@Krzysztof5: Zawsze możesz być tym pierwszym... :>

12
OpenGL / Odp: Problem z wyświetlaniem dwóch różnych textur
« dnia: Marzec 25, 2014, 01:00:06 »
W glBegin() podajesz GL_TRIANGLES, czyli rysowanie trójkątów - wywołania glVertex() określają wierzchołki trójkątów, przy czym każdy trójkąt określany jest unikatową trójką wierzchołków. Dlatego też musisz podać sześć wierzchołków; gdy podasz cztery, zostanie narysowany pierwszy trójkąt, a nadmiarowy czwarty wierzchołek zostanie zignorowany. Zapewne chciałeś użyć GL_QUADS, w ten sposób możesz rysować czworokąty.

Tekstury zaś nie zmieniają się, bo glBindTexture() musi być wołane poza blokiem glBegin() - glEnd().

W gruncie rzeczy na wszystkie twoje pytania odpowiada ledwo jedna strona dokumentacji: https://www.opengl.org/sdk/docs/man2/xhtml/glBegin.xml

13
Poszukuję / Odp: Pospolite warsztatowe ruszenie 2.0
« dnia: Luty 21, 2014, 15:17:52 »
Było powiedziane, że Unity - a edytor pod pingwinem nie bangla, zatem mój udział ograniczyłby się raczej do zakodzenia czegoś, gdyby było trza, i ew. lowpix pixelartu czy jakiejś obróbki dźwięku. Mogę też coś pisać, gdyby teksty były potrzebne.

14
Poszukuję / Odp: Pospolite warsztatowe ruszenie 2.0
« dnia: Luty 13, 2014, 09:59:42 »
Zależy jeszcze od używanych technologii, ale może bym się skusił.

15
@Xirdus: Tacy,którzy grę już raz przeszli i podejmują wybory, które wydają im się złe - ale akurat taką postać postanowili stworzyć. O, i ewentualnie podróżnicy, którzy po prostu lubią latać po wirtualnych hektarach.

Strony: [1] 2 3 4