Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Elo-Rap

Strony: [1]
1
Szkółka / Odp: Problem z biblioteką
« dnia: Sierpień 21, 2010, 22:06:06 »
Boże jasne, przepraszam was, jakieś zaćmienie.

2
Szkółka / Problem z biblioteką
« dnia: Sierpień 21, 2010, 21:51:00 »
 Otóż piszę sobie gre i natknąłem się na problem którego nie potrafię przejść. Zadeklarowałem sobie biblioteki :

#include <fstream>
#include <allegro.h>

Problem polega na tym że jak próbuję wywołać sobie prostą funkcję ... :

ofstream WsplX("saves/WsplX.bin");

To wywala mi następujący błąd : " `ofstream' does not name a type " , tak jakby nie widział biblioteki :P Dodam że mój program składa się z dwóch plików .cpp i jednego nagłówka.

3
Allegro / Odp: Rysowanie poprzedniej kratki
« dnia: Sierpień 19, 2010, 20:17:56 »
@maciek_slon Tak to jest jeden z pomysłow, nawet zanim napisałem wątek to kombinowałem w ten sposób.

@Barthap własnie zrobiłem sobie pseudo mapkę i zrobiłem tak jak napisałeś ty i struś, działa dziękuje :)

4
Allegro / Odp: Rysowanie poprzedniej kratki
« dnia: Sierpień 19, 2010, 19:37:23 »
Niestety nie rozumiem jak to zrobić :)

5
Allegro / Rysowanie poprzedniej kratki
« dnia: Sierpień 19, 2010, 19:24:01 »
Jestem dosyć laikiem w pisaniu gier jednakże próbuję coś stworzyć i natknąłem się na problem który próbuję rozwiązać od jakiegoś czasu. Otóż mam mapkę podzieloną na kratki, całą wypełniłem bitmapą trawy i kilka kratek bitmapą drogi. Teraz kiedy poruszam się moją postacią to stosuję taką metodę :

                                                       masked_blit( trawa, screen, 0,0, X*25,Y*25, trawa->w, trawa->h);
                                                       Y--;
                                                       masked_blit( czlowiek, screen, 0,0, X*25,Y*25, czlowiek->w, czlowiek->h);

Czyli najpierw zamalowuje kratkę trawą na której była postać, następnie zmieniam współrzędne gracza i rysuje go na nowych współrzędnych. Potrzebuje  taką funkcyjkę która automatycznie sprawdzała by mi na jakim polu stoi teraz postać (czy to jest droga czy woda czy trawa) i rysowała je na poprzedniej pozycji ludzika. W tej chwili to jest tak że jak wejdę ludzikiem na drogę to idąc zamalowuje trawą poprzednie pola :)

Pozdrawiam :)

6
Sztuczna inteligencja / Odp: AI do prostej gry.
« dnia: Luty 06, 2010, 11:59:46 »
Dokładnie potrzebuję jakiejkolwiek scieżki, dziękuje wam za linki. Jednakże zdecydowałem się pominąć ten aspekt gry, kulki będzie można przesuwac w dowolne miejsce. Pomyślę o innych utrudnieniach.

Pozdrawiam Maciek.

7
Sztuczna inteligencja / Odp: AI do prostej gry.
« dnia: Luty 05, 2010, 12:05:31 »
Dobra, dzięki za wskazówkę  ;)

8
Sztuczna inteligencja / AI do prostej gry.
« dnia: Luty 05, 2010, 11:24:48 »
Nie wiem czy to można nazwać problemem ze sztuczną inteligencją jednakże zdecydowałem się zamieścić to tutaj. Jestem początkującym koderem i piszę prostą grę o nazwie kulki, polega ona na tym że na planszy 9x9 co rundę losują się trzy kulki o dowolnym spośród sześciu kolorów, następnie gracz ma możliwość przesunięcia jednej z kulek w inne miejsce na planszy (o ile nie jest blokowane przez inne kulki) Przykładowo, w całej linii, 5,y (y = 1,2,3,...,9) są ustawione kulki i teraz jak napisać warunek że kulka nie może przejść z jednej strony planszy na drugą mając przed sobą ten murek. Jeśli gracz ułoży pięć kulek tego samego koloru w poziomie lub pionie to znikają i gracz otrzymuje punkty. Mam jedynie problem z tym warunkiem przesuwania kulek.

Grę piszę pod C oraz używam biblioteki graficznej allegro. Orginalna wersja znajduje się tutaj : http://www.instalki.pl/gry/download/logiczne/Kulki.php

Pozdrawiam Maciek.

Strony: [1]