Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MofC

Strony: [1] 2 3
1
Szkółka / Odp: [C++]Problem z string i nowym Visual Studio
« dnia: Luty 10, 2018, 18:13:09 »
Jak tylko spojrzałem na ten konstruktor to wiedziałem o co chodzi. To zerowanie za pomocą ZeroMemory() dałem wcześniej w ramach eksperymentu a jako że działało to zostawiłem. Jak widać Visual Studio 2017 nie był w stanie znieść czegoś takiego, hehe. W każdym bądź razie dzięki za pomoc.

2
Szkółka / Odp: [C++]Problem z string i nowym Visual Studio
« dnia: Luty 10, 2018, 17:15:15 »
Niestety, to nie jest błąd debuggera. Wypisanie tego stringa do konsoli to potwierdza, choć wynik jest nieco inny niż w debugerze(wynika to pewnie z różnicy w kodowaniu znaków w konsoli i w edytorze).  Co dziwne za każdym razem ten nieprawidłowy ciąg w IDname jest inny dla tej samej przypisywanej wartości.

To chyba też nie problem wielowątkowości. Póki co nie implementowałem żadnej obsługi wątków w kodzie. Przetestowałem twój kod ale to niestety nie pomogło.

Sprawdziłem przekopiowanie całego stringa funkcją memcpy() i wyświetlenie tego w konsoli i zadziałało prawidłowo co chyba oznacza że zarówno z name jak i IDname jest wszystko w porządku.


Cytuj
W sumie pokaż czym jest i jak inicjujesz GraphContainer, bo to w tym może być twój problem.

Bingo. Zerowałem całą tablicę GraphContainer w konstruktorze funkcją ZeroMemory(), skasowałem to i wszystko działa jak powinno. GraphContainer jest zwykłą tablicą struktury Image.


3
Szkółka / Odp: [C++]Problem z string i nowym Visual Studio
« dnia: Luty 09, 2018, 18:25:56 »
Cześć
Więc tak, struktura w której znajduję się pole IDname jest zdefiniowana w nagłówku "Graph.h" i wygląda następująco:

struct Image
{
SDL_Texture* texture;
std::string IDname;

};

Tablica struktur GraphContainer jest umieszczona w klasie cGraph jako pole prywatne. A teraz przykład. Wartość "intro" jest przypisywana do IDname po czym w debugerze widać że IDname zawiera ciąg "ĐCż\x3". Ilość znaków jest taka sama bo pole string.size ma wartość 5 dla obu ciągów.  Dla wartości "menu_background" jest identycznie, IDname="0Dż\x3" i string.size=15.



4
Szkółka / [C++]Problem z string i nowym Visual Studio
« dnia: Luty 09, 2018, 00:52:01 »
Witam!
Zmieniłem ostatnio IDE z Visual Studio 2015 na 2017 i przeniosłem mój projekt który od dłuższego czasu męczę. W starszym środowisku wszystko działało dobrze ale w nowym mam problem ze stringami. Otóż przy przepisywaniu jednej zmiennej do drugiej wychodzą błędne znaki. Obie zmienne są typem string.

void cGraph::LoadGraph(std::string name, std::string path)
{
[…]
GraphContainer[i].IDname = name;
}

Po operacji ilość znaków w ciągu IDname jest taka sama jak name ale znaki są od razu całkiem inne.
Sprawdzałem debugerem i name do samego przypisania ma prawidłowe dane. Windows SDK mam ustawione na 10.0.16299.0 a zestaw narzędzi na v141. Proszę o pomoc bo nie mam pomysłu co to może być.

5
SDL / Odp: SDL 2 Tekstury wychodzące poza ekran
« dnia: Luty 28, 2016, 23:31:42 »
Niestety to nie pomogło. Ale przybliżyłem się do rozwiązania. A więc problem występował gdy
Renderer = SDL_CreateRenderer(Window, -1, SDL_RENDERER_SOFTWARE)po zmianie flagi na SDL_RENDERER_ACCELERATED
Renderer = SDL_CreateRenderer(Window, -1, SDL_RENDERER_ACCELERATED)problem znikł. Moja błyskotliwa teoria brzmi - Próbowałem na programowym renderowaniu używać metod sprzętowych.

EDIT: Z powrotem wziąłem SDL_RENDERER_SOFTWARE i działa normalnie. Także nie wiadomo o co chodzi ale problemu nie ma.

6
SDL / [SOLVED]SDL 2 Tekstury wychodzące poza ekran
« dnia: Luty 28, 2016, 19:52:34 »
Witam!
Piszę projekt na zaliczenie z programowania w C/C++. Wybrałem bibliotekę SDL 2 bo z jedynką miałem już wiele wspólnego i dość dobrze ją znam. Postanowiłem że skoro druga wersja sdl'a wykorzystuje renderowanie sprzętowe to grzechem byłoby tego nie wykorzystać. Jednak tu pojawia się problem którego w jedynce nie było. Gdy jedna ze współrzędnych wychodzi na minus, poza ekran, to zamiast po prostu uciętej tekstury mam spłaszczoną. 

Słaby jestem w tłumaczeniu o co Mi chodzi więc wrzucam zrzuty ekrany.




Metoda odpowiadająca za rysowanie:
void cGraph::DrawGraph(std::string name, struct color colormod, SDL_Rect* Dest)
{
int i=0;

while (GraphContainer[i].IDname != name)
{
i++;
}

SDL_SetTextureColorMod(GraphContainer[i].texture, colormod.red, colormod.green, colormod.blue);

SDL_RenderCopy(Renderer, GraphContainer[i].texture, NULL, Dest);

}

Mam nadzieję że to wystarczy. Proszę o pomoc.

7
Powinieneś założyć blog na indiedb.com To strona z blogami gier twórców indie. Coś jak nasz Warsztat. Tam gra może zdobyć więcej rozgłosu.

8
Audio / Odp: Program do tworzenia muzyki
« dnia: Październik 30, 2015, 11:17:26 »
Dziękuję wszystkim za propozycję. Na razie bawię się w demie FL Studio.

9
Audio / Program do tworzenia muzyki
« dnia: Październik 28, 2015, 21:34:51 »
Witam!

Postanowiłem spróbować moich sił w komponowaniu muzyki do gier. Chciałem zapytać jakich narzędzi, programów używacie do tworzenia muzyki ? Chodzi mi o programy którymi tworzy się muzykę nuta po nucie, bez potrzeby nagrywania czegokolwiek w studiu. Może znacie jakieś programy w których muzykę edytuję się na pięciolinii ? Coś jak Guitar Pro. Proszę o propozycję komercyjnych i darmowych narzędzi, choć bardziej mi zależy na tych drugich ;) Z góry dziękuje za pomoc.

P.S. Mam nadzieję że dałem post do dobrego działu.

10
Językoznawstwo / Pierwsze zajęcia z assemblera
« dnia: Marzec 11, 2015, 22:08:07 »
Witam!
Ostatnio przeżyłem niemały szok na studiach za sprawą pierwszych labolatoriów z Architektury Systemów Komputerowych. Otóż trzeba było sprawdzić ile taktów zajmuje procesorowi przeniesienie wartości z różnych miejsc( pamięć, rejestry) różnych wielkości. Nie mieliśmy wcześniej nic z assemblera a z instrukcji niewiele się dowiedziałem.

http://hector.tu.kielce.pl/przedmioty/ask-lab/ask-lab-0102.html

Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś wytłumaczył mi jeszcze jak dodawać o odejmować liczby większe od 32 bitów (większe od pojemności rejestrów)

11
Sprzedam / Odp: Perełki programowania gier tomy 1, 2, 3, 6
« dnia: Luty 01, 2015, 13:23:21 »
Chętnie wziąłbym od razu, 8 dni do końca licytacji to trochę sporo.

12
Poszukuję / Odp: Poszukiwany programista do gamedevu - jeden projekt.
« dnia: Listopad 28, 2014, 15:37:13 »
Jakieś doświadczenie wymagane ?

13
Konkursy / Odp: CodinGame - online'owe konkursy programistyczne
« dnia: Październik 26, 2014, 14:14:59 »
Wszystkie? W zadaniu Onboarding są trzy zmienne - nazwa statku, jego dystans i liczba statków w zasięgu. Jak w takim razie mam porównać dane z innymi statkami i sprawdzić który jest najbliżej?

EDIT:
Dobra mam, wygląda to trochę jak czytanie pliku.



14
Konkursy / Odp: CodinGame - online'owe konkursy programistyczne
« dnia: Październik 26, 2014, 13:28:54 »
Brzmi fajnie, od razu sprawdziłem. Ale mam problem ze zrozumieniem paru rzeczy w tutorialu. Przydałby się jakiś przykładowy kod. Nie wiem jak zebrać informację od razu o wszystkich przeciwnikach.

15
Szkółka / Odp: Początek gier 2D
« dnia: Marzec 29, 2014, 18:48:24 »
Korzystałem z SDL1.2 ,Allegro i SFML i mi najbardziej przypadła do gustu biblioteka SDL w wersji 1.2(nie miałem do czynienia z nową wersją). Właściwie to wszystkie używa się podobnie.

Strony: [1] 2 3