Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - proquest

Strony: [1] 2 3 4
1
OpenGL / Rewolucja pomiędzy OpenGL 2 / 3
« dnia: Październik 05, 2015, 18:08:01 »
Cześć, zamierzam przysiąść do OpenGL na poważnie i chciałbym Was prosić o wytłumaczenia co takiego rewolucyjnego było w OpenGL 3 względem 2. Czytałem, że podstawową zmianą było zastąpienie fixed, programmable pipelinem. Możecie napisać coś więcej jak wyglądał ten fixed a jak to wygląda w nowych wersjach? Będę wdzięczny. Proszę Was o pomoc głównie dlatego, bo sam przysiadam do OpenGL i chcę zacząć - co najmniej - od 3.3 ale na mojej kochanej uczelni będziemy przerabiać 2.1 i nie chcę przez uczelnię za dużo złych nawyków nabrać.

Pozdrawiam.

2
C++ / Inteligentne wskaźniki, czas ich żywota
« dnia: Lipiec 16, 2015, 13:32:49 »
siema, może mi ktoś wytłumaczyć albo podać jakiś artykuł opisujący w jakich dokładnie okolicznościach zostaje zwalniany inteligentny wskaźnik? Jak wyjdzie po za zakres widzenia zmiennej? Jak nie będzie dłużej używany? Fajna sprawa z nimi, tylko mam obawę, żeby nie został zwolniony nazbyt wcześnie.

3
Gry przeglądarkowe / Technologie do przeglądarkówek
« dnia: Czerwiec 21, 2015, 00:47:20 »
Siema, w czym się dziś robi gry a'la plemiona czy coś takiego?
Po stronie serwera siedzi jeszzce php? czy już to raczej przeżytek?
po stronie klienta js? node.js?
oreintuje się ktośjak to wygląda?

4
Silniki / Temat rzeka, UE4 a Unity5
« dnia: Czerwiec 16, 2015, 13:38:04 »
Cześć, mam pytanie jest ktoś kto testował oba silniki i może coś więcej o nich powiedzieć? Na razie bawię się UE4 i trochę się jeszcze gubię. Może ktoś ma jakieś doświadczenie z obydwoma i mógłby powiedzieć coś więcej? Który bardziej do czego itp? Który bardziej przyjazny, wydajny, "prosty"?
Pozdrawiam.

5
Design / Odp: Ciekawe materiały o state manager.
« dnia: Kwiecień 29, 2015, 13:52:17 »
Tak panowie, o stos stanów gry chodziło. Dziękuje pięknie. :D

6
Design / Ciekawe materiały o state manager.
« dnia: Kwiecień 28, 2015, 23:52:59 »
Cześć, polecicie jakieś ciekawe arty o menadżerze stanów?

7
Compo i bitwy / Odp: Programuj dla Korwina!
« dnia: Kwiecień 15, 2015, 22:30:14 »
A to tylko na mobilne? czy desktop/web też wchodzi w gre? :D

8
Projektowanie kodu / Odp: Panie, a z tymi komponentami to jak?
« dnia: Kwiecień 08, 2015, 23:57:43 »
Dobra, bardziej się w to zagłębiłem, dziękuje wszystkim.
Dodam jeszcze od siebie dwa fajne linki.
http://www.gamedev.net/page/resources/_/technical/game-programming/understanding-component-entity-systems-r3013 - podstawy podstaw
i coś ciekawszego
http://www.randygaul.net/2013/05/20/component-based-engine-design/

9
Projektowanie kodu / Odp: Panie, a z tymi komponentami to jak?
« dnia: Kwiecień 08, 2015, 13:04:16 »
Czyli tworzę np klasę, która przechowuje fizyczne dane obiektów. I gdy chcę zbudować samochód, to nie robię klasy samochód dziedziczącej po tej "fizycznej", tylko tworzę klasę samochód i w jej pole wstawiam obiekt klasy "fizycznej", dobrze rozumiem?

10
Projektowanie kodu / Panie, a z tymi komponentami to jak?
« dnia: Kwiecień 08, 2015, 11:33:19 »
siema, ostatnio dużo czytam, żeby projektować kod w oparci o komponenty. Ale nie bardzo to kumam. Kiedyś pisałem tak, że dawałem classę np Entity, która trzymała np tylko położenie i prędkość. Po niej dziedziczyły inne klasy, pojazdy, pociski itp. czy teraz takie rozwiązanie uważa się za nie zbyt dobre?

Jak w takim komponentowym projektowaniu powinno to wyglądać?

11
OpenGL / Odp: książka do nowoczesnego OpenGL
« dnia: Marzec 24, 2015, 21:03:25 »
A mógłbyś podać przykład jak to powinno wyglądać w "nowszej formie"?

12
OpenGL / Odp: książka do nowoczesnego OpenGL
« dnia: Marzec 24, 2015, 17:20:29 »
Przepraszam, że jeszcze kopię, ale chodzi mi np o takie coś:
void DrawCube()
{
glBegin(GL_POLYGON);
glNormal3f(0.0f, 1.0f, 0.0f); // top face
glVertex3f(0.5f, 0.5f, 0.5f);
glVertex3f(0.5f, 0.5f, -0.5f);
glVertex3f(-0.5f, 0.5f, -0.5f);
glVertex3f(-0.5f, 0.5f, 0.5f);
glEnd();
glBegin(GL_POLYGON);
glNormal3f(0.0f, 0.0f, 1.0f); // front face
glVertex3f(0.5f, 0.5f, 0.5f);
glVertex3f(-0.5f, 0.5f, 0.5f);
glVertex3f(-0.5f, -0.5f, 0.5f);
glVertex3f(0.5f, -0.5f, 0.5f);
glEnd();
glBegin(GL_POLYGON);
glNormal3f(1.0f, 0.0f, 0.0f); // right face
glVertex3f(0.5f, 0.5f, 0.5f);
glVertex3f(0.5f, -0.5f, 0.5f);
glVertex3f(0.5f, -0.5f, -0.5f);
glVertex3f(0.5f, 0.5f, -0.5f);
glEnd();
glBegin(GL_POLYGON);
glNormal3f(-1.0f, 0.0f, 0.0f); // left face
glVertex3f(-0.5f, 0.5f, 0.5f);
glVertex3f(-0.5f, 0.5f, -0.5f);
glVertex3f(-0.5f, -0.5f, -0.5f);
glVertex3f(-0.5f, -0.5f, 0.5f);
glEnd();
glBegin(GL_POLYGON);
glNormal3f(0.0f, -1.0f, 0.0f); // bottom face
glVertex3f(-0.5f, -0.5f, 0.5f);
glVertex3f(-0.5f, -0.5f, -0.5f);
glVertex3f(0.5f, -0.5f, -0.5f);
glVertex3f(0.5f, -0.5f, 0.5f);
glEnd();
glBegin(GL_POLYGON);
glNormal3f(0.0f, 0.0f, -1.0f); // back face
glVertex3f(0.5f, -0.5f, -0.5f);
glVertex3f(-0.5f, -0.5f, -0.5f);
glVertex3f(-0.5f, 0.5f, -0.5f);
glVertex3f(0.5f, 0.5f, -0.5f);
glEnd();
}

gdzieś czytałem, że już nie powinno się tak rysować.
To prawda?

13
OpenGL / Odp: książka do nowoczesnego OpenGL
« dnia: Marzec 22, 2015, 22:37:40 »
Panowie podczepię się do tematu. A książka, którą kupił autor będzie okej na start z programowaniem grafiki? Wcześniej pisałem w allegro, sfml, teraz chciałbym poznać programowanie grafiki bardziej od bebechów. Ale coś, gdzieś czytałem, żeby uważać na różne literaruty, bo tłumaczą tam jakieś stare rzeczy (pipeline) chyba czy coś, czego już się nie używa.

PS. moglibyście też polecić coś ciekawego i aktualnego z netu.

14
Szkółka / Odp: Sprawdzarka - co miała na myśli. Problem z kodem.
« dnia: Grudzień 03, 2014, 11:36:41 »
a możesz coś więcej o tym metodach parujących, walidujących?

15
Szkółka / Odp: Sprawdzarka - co miała na myśli. Problem z kodem.
« dnia: Grudzień 03, 2014, 00:52:13 »
if(czyPierwszy == 1 && czyDrugi == 1){
            long long int l1 = atoll(s1);
            long long int l2 = atoll(s2);
            long long int suma = l1 + l2;
            printf("%lld\n", suma);
        }
i chyba ten kompilator obsługuje atoll, bo wyrzuciło zły wynik, w przeciwnym wypadku wyrzuciłoby chyba błąd kompilacji.

Strony: [1] 2 3 4