Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - CheshireCat

Strony: [1] 2 3 4 5
1
Branża / Odp: Program NCBiR GAMEINN
« dnia: Listopad 13, 2016, 23:38:57 »
To prawda, wiele tytułów brzmi jakby nie miało elementu badawczego.

2
Branża / Program NCBiR GAMEINN
« dnia: Listopad 13, 2016, 22:58:22 »
Czyli rząd próbuje wziąć się za dofinansowywanie sektora gier...

Czy słyszeliście o tym programie?
Macie jakieś opinie?
A może macaliście palce, w którymś zgłoszonym projekcie?

Cytuj
Program sektorowy GameINN ma na celu zwiększenie konkurencyjności krajowego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie roku 2023.
 
Program został zainicjowany przez Porozumienie Polskie Gry.
W odpowiedzi na skierowane przez NCBR, do podmiotów zrzeszających przedstawicieli poszczególnych sektorów gospodarki, zaproszenie do składania ofert na przygotowanie studium wykonalności programu sektorowego, Porozumienie Polskie Gry złożyło studium wykonalności programu sektorowego, będącego jednocześnie wnioskiem o ustanowienie programu sektorowego GAMEINN.

http://www.ncbir.pl/fundusze-europejskie/poir/konkursy/konkurs3122016gameinn/opis-programu/
http://www.ncbir.pl/fundusze-europejskie/poir/konkursy/konkurs3122016gameinn/aktualnosci/

3
Sztuczna inteligencja / Odp: Sztuczna inteligencja w grach
« dnia: Kwiecień 12, 2016, 13:51:46 »
Proszę bardzo:

Sieć neuronowa, która w połączeniu z przeszukiwaniem drzewa pomogła stworzyć super-silnego gracza w Go (a to bardzo ciężka dla komputerów gra).

"Mastering the game of Go with deep neural networks and tree search"
https://vk.com/doc-44016343_437229031?dl=56ce06e325d42fbc72

4
Design / Odp: 2 Pomysły
« dnia: Marzec 15, 2016, 15:19:29 »
Wrzucę od siebie, co chętnie bym w tej grze zobaczył.

Mnie zaciekawiłaby dobrze zrealizowana koncepcja dylematu między eksploracją a eksploatacją. Wydaje mi się, że w takiej grze pojawiają się naturalne do tego warunki typu ekploatować planetę vs eksplorować kosmos. Eksploracja powinna być kosztowna, żeby gracz się dwa razy zastanowił i musiał uznać kiedy to się strategicznie opłaca.

No i gra typu RTS aż się prosi o multiplayer. Jeżeli nie chcesz się bawić w stawianie serwera, harmonogramowanie pojedynków, skalowalność i inne tego typu problemy, to może chociaż rozgrywka po LAN? LAN party jeszcze nie zginęły :D

5
Design / Odp: Pomysł na grę - Historia Nowego Świata
« dnia: Marzec 11, 2016, 18:06:36 »
Mnie się skojarzyło Lords of the Realm, chociaż tam głównym motywem było wypromowanie króla. Skojarzyło mi się na zasadzie luźnej - klimatu.

Pomysł jest fajny, ale obawiam się, że gra będzie nudzić, jeżeli będziemy mieli do dyspozycji tylko dwór i statystyki. Dzisiejszy gracz jest "zepsuty" przez efekty audio-wizualne i akcje i myślę, że mało osób będzie miało cierpliwość do natłoku tekstu. Byłoby ciekawiej, gdybyśmy mogli jednak uczestniczyć w akcjach poza dworem...

W opisie poprawiłbym niektóre zdania typu "będzie dość mniejsza", jeżeli będzie z tego formalny design doc.

6
Polecam również ten link. Wprawdzie to nie trójkąty, a heksy, ale dużo ciekawych problemów związanych z siatką jest tam poruszonych :)

http://www.redblobgames.com/grids/hexagons/

7
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chcesz zbudować siatkę z takich trójkątów i potrzebujesz współrzędnych wierzchołków tej siatki?

Nie wystarczy więcej zrobić sobie pętli po X oraz Y startując z jakiegoś wybranego rogu siatki?
- zmienną x przesuwasz o długość boku trójkąta 'a', z tym, że w nieparzystych rzędach masz offset względem X startowego o a/2 (dodatni lub ujemny w zależności jak chcesz narysować siatkę - analogicznie jak z heksami)
- zmienną y przesuwasz o wysokość trójkąta 'h'

Nie wiem czy o ten problem chodziło, ale zadanie wydaje się banalne - bardzo dobre na rozmowę kwalifikacyjną o pracę :)

8
Poszukuję / Odp: Szukam osób do gry 2D MMORPG
« dnia: Luty 20, 2016, 18:25:12 »
Nikt nie mówi, że pasja i wynagrodzenie się wykluczają.

9
Mnie zastanawia dlaczego ostatnio porobiło się tylu pośredników do zatrudniania informatyków.
Zwykle są to młode ładne dziewczyny :)

Mam wrażenie, że kiedyś częściej po prostu na chwilę oddelegowywany był jakiś starszy programista / PM.

10
C++ / Odp: Problem komiwojażera algorytm
« dnia: Luty 14, 2016, 20:21:23 »
Algorytm mrówkowy (Ant Colony Optimization) całkiem nieźle sobie radzi z TSP.

Ale najprościej zaimplementować jest faktycznie brute-force, tylko nie licz na wynik w rozsądnym czasie dla dużych grafów.

11
Design / Odp: Pomysł na grę "To save the future"
« dnia: Luty 07, 2016, 18:02:19 »
(...) postanawia wysłać jednego z naukowców do Auschwitz, aby ten mógł uratować kilka osób (...)

Skoro mamy dostepną podróż w czasie, to dlaczego nie wysłać wszystkich i spróbować zorganizować planetę jeszcze raz, od nowa, z aktualną "oświeconą" wiedzą.

Jeżeli nie można wszystkich wysłać z powodów technicznych, to można wysłać kogoś, kto dzięki ogromnej przewadze wiedzy i technologii 24 wieku zmieni świat.

Nota bene, możemy wpaść w rekurencję w ten sposób, gdy w alternatywnej wersji dziejów ponownie zdecydujemy się cofnąć w czasie, aby coś poprawić.

12
C++ / Odp: SFML 2.0 oczekiwanie na pakiet
« dnia: Luty 01, 2016, 18:09:28 »
Jeżeli w serwerze zdeklaruje odebranie pakietu zwyczajnie to będzie crashowało serwer jeżeli przy wykonaniu pętli użytkownik nie wyśle wiadomości.

A dlaczego niby będzie to crashowało serwer?

Normalnie, niech sobie oddzielny wątek serwera słucha i czeka na wiadomości. Możesz sobie zrobić jakąś kolekcję podłączonych klientów, aktualizowaną zawsze gdy się ktoś podłączy lub rozłączy. Możesz zrobić to na przykład na jednym dodatkowym wątku (iterującym w kółko po kolekcji) lub oddzielny wątek per klient. Można to zrobić na wiele sposobów.

13
C++ / Odp: Testowanie szybkości funkcji
« dnia: Styczeń 19, 2016, 18:25:49 »
Nie możesz sobie sklonować całego kodu i testować bezpośrednio dwóch wariantów jednocześnie? A potem wygrany wariant do następnej fazy z kolejnym innym wariantem? No chyba, że chcesz to zautomatyzować bo masz za dużo "alternatyw" zaimplementowania tej funkcji.

Mógłbyś sobie mierzyć czas wywołania funkcji, zbierać w jakiejś kolekcji w programie i appendować do pliku przy zamknięciu programu. Odpalasz kilka razy, porównujesz pliki, zostawiasz jednej klon gry i bierzesz na warsztat kolejny...

14
In the spirit of the season: https://docs.google.com/document/d/1jzYETrFHJ9yMfcv6FM_RDEO-M9ZjIFtKVvhYW6Wz1KA/edit# :)

Cytuj
presents dramatic the final mission

The dramatic final mission?
drama of the final mission?

15
Językoznawstwo / Odp: Języka dla początkującego
« dnia: Grudzień 21, 2015, 02:56:03 »
Moim zdaniem C++ jest lepszy na początek niż Python/JavaScript itp. Mnóstwo programistów zaczęło od C lub C++. Oba języki dają dużą swobodę np. można ręcznie alokować pamięć, przez co wprowadzają w świat programowania lepiej. Potem można sobie ułatwiać życie, jak się ogarnie podstawy.

Łatwiej na C++ przetestować czy w ogóle ktoś się do programowania nadaje. C# oraz Java też wydają się sensownymi opcjami, jednak polecam C++ aby ogarnąć zarządzanie pamięcią, wskaźniki, popisać sobie różne struktury danych, które później będzie się brało z jakiejś biblioteki...

Strony: [1] 2 3 4 5