Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Gynvael Coldwind

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 11
1
Compo i bitwy / Odp: Gynvael's Summer GameDev Challenge 2017
« dnia: Wrzesień 10, 2017, 19:03:16 »
9 prac przyszło, wyniki w środę.

Póki co filmik z prezentacją prac:
https://www.youtube.com/watch?v=yQiaI7nsHmU

2
Compo i bitwy / Odp: Gynvael's Summer GameDev Challenge 2017
« dnia: Sierpień 05, 2017, 20:39:57 »
@ld:
Dodałem przed chwilą drugą kategorię gier do konkursu, w której Corona SDK jest dozwolona. Szczegóły na blogu.

3
Compo i bitwy / Odp: Gynvael's Summer GameDev Challenge 2017
« dnia: Sierpień 05, 2017, 11:35:58 »
Anom, niestety z tego co widzę Corona SDK nie łapie się w warunki. Natomiast pomyślę przy kolejnych edycjach czy by nie zezwolić / nie zrobić drugiej kategorii na silniki/game makery.

4
Compo i bitwy / Gynvael's Summer GameDev Challenge 2017
« dnia: Sierpień 04, 2017, 20:56:02 »
Co prawda trwa WSOC 2017, ale jeśli ktoś ma dodatkowe cykle na jeszcze jedno compo, to właśnie takowe zorganizowałem na blogu (tl;dr: miesiąc czasu, narzucone z góry assety graficzne):
http://gynvael.coldwind.pl/?lang=en&id=657

5
Compo i bitwy / Odp: Gra w 1234 bajtach
« dnia: Sierpień 26, 2016, 11:12:11 »
@Rakieta
:D

6
Compo i bitwy / Odp: Gra w 1234 bajtach
« dnia: Sierpień 25, 2016, 02:48:27 »
@Kos
Odebrałem i wysłałem Ci potwierdzenie na mejla ;)

7
Compo i bitwy / Odp: Gra w 1234 bajtach
« dnia: Sierpień 22, 2016, 09:30:44 »
Dokładnie tak :)

8
Compo i bitwy / Gra w 1234 bajtach
« dnia: Sierpień 20, 2016, 20:07:54 »
Cześć,

Jakoś tak mnie naszło i na blogu ogłosiłem konkurs na grę w 1234 bajtach:
http://gynvael.coldwind.pl/?id=624

Wyjątkowo jest jakaś nagroda nawet: amazon.co.uk gift card na 100 gbp ;)

Temat gry dowolny, a konkretne zasady na blogu.

Powodzenia ;)

9
Cykliczne Warsztatowe Compo / Odp: "Zrozumieć programowanie" - compo!
« dnia: Listopad 04, 2015, 02:07:10 »
Ależ nie mają problemu.
Zarówno FreeImage, jak i SDL poprawnie czytają 8-bit RLE. Nie czytają tylko i wyłącznie waszej bitmapki :D
Wczytałem to photoshopem i zapisałem w formacie 8-bit RLE.
Wczytało się :)
Fun fact - ten BMP był wygenerowany przez GIMP ^_-
Mógłbyś mi wysłać plik wygenerowany photoshopem na mejla? gynvael@coldwind.pl

Jeśli chodzi o częsciową niezgodność kolorów pikseli, to paint też sobie nie radzi.
Hmm, sprawdziłem na MSPaint na Windows 7 i 10 i na obu wygląda OK. Z jakiej wersji painta korzystałeś?

Co dziwniejsze, mimo, że obraz jest źle wyświetlany, to po zapisaniu go do "normalnego" formatu wszystko się zgadza :)

Wasze dzieło zagina cyber-przestrzeń :)
^_- What the... ;)


@albireo
Jeśli chodzi o dokładność, to przede wszystkim sprawdzimy, czy bitmapa nie została zmniejszona przed wyliczeniem światła. Nie mieliśmy w planach czepiać się drobnych różnic w wynikach (takich na poziomie pojedynczych pikseli).

Odpowiadając na Twoje pytania:
- światło punktowe; ad w którym miejscu piksela leży punkt - ja bym zostawił tu dowolność, chyba, że Dab się ze mną nie zgodzi
- "kiedy piksel uznajemy za oświetlony" -tu bym też zostawił dowolność
- piksel jest kwadratem i między pikselami nie ma prześwitów (nawet, jeśli stykają się tylko rogami)

Dab, co sądzisz o tym?

10
Cykliczne Warsztatowe Compo / Odp: "Zrozumieć programowanie" - compo!
« dnia: Listopad 03, 2015, 23:13:46 »
O, ciekawe. Opera też wyświetla tak jak Firefox.
Natomiast MSPaint / IrfanView / Chrome / IE / GIMP nie mają problemów.
Ciekawe co tam w Firefoxie/Operze namieszali...

11
Cykliczne Warsztatowe Compo / Odp: "Zrozumieć programowanie" - compo!
« dnia: Listopad 03, 2015, 22:45:39 »
Serio FreeImage/SDL go nie obsługują? Hah, a to zabawne.
To standardowy BMP 8-bit RLE - szczerze nie spodziewałem się, że liby będą miały z nim problem (szczególnie, że przeglądałem sporo implementacji loaderów BMP i większość z nich sobie spokojnie z RLE 8-bit radziła).
No nic, wygląda na to, że jest to nieprzewidziane utrudnienie pod tytułem "znajdź lib ogarniający RLE8" ew. "napisz samemu dekoder RLE8" (format jest trywialny).

Natomiast jak Dab pisał - nie planujemy być złośliwi przy testach jeśli chodzi o format pliku - będzie to to samo co w przypadku pliku testowego.

12
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2014
« dnia: Kwiecień 06, 2014, 14:59:27 »
http://www.igk.uph.edu.pl/index.php?id=agenda

11 kwietnia 2014 (piątek)
10:00 - 10:30   Rejestracja użytkowników
10:30 - 11:00   uroczyste otwarcie
...

Uh huh, hehe agenda troszeczkę nie spełnia zasady POLA (http://en.wikipedia.org/wiki/Principle_of_least_astonishment), przynajmniej w moim wypadku. Ups, plan podróży już ułożyłem wg standardowego "IGK zaczyna się koło 16". No nic, see you then ;)

13
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2014
« dnia: Styczeń 23, 2014, 17:47:34 »
Problem z wykładami jest złożony mam wrażenie, ale może uda nam* się szybko wymyślić co z tym zrobić :)
*"nam" rozumieniu sceny/orgów/osób luźno powiązanych

Np. mam wrażenie, że np. 6-7 lat temu dużo więcej osób ze sceny (a więc i tego forum) zgłaszało swoje referaty. Pojawia się pytanie: czemu teraz udział sceny się zmniejszył? Oczywiście normą jest, że osoby, które wtedy zgłaszały referaty, teraz są zajęte pracą, żoną, dziećmi, etc.
Co z nowymi osobami? Może dałoby się je jakoś zachęcić, do prelekcji na IGK? Np. wrzucić w widoczne miejsce jakiś baner zachęcający do zgłaszania referatów.

Pytanie też jak wyglądają działania ze strony orgów. Przyznaję, że miałem trochę wrażenie w zeszłym roku / dwa lata temu, że prelekcje pochodzą z kilku źródeł:
- osoby które się same zgłosiły
- osoby powiązane ze sponsorami
- osoby wypchnięte do zapełnienia planu
Pojawiło się pytanie - czy organizatorzy również szukają prelegentów i ich zapraszają ich "imiennie"? (to w zasadzie standard na konferencjach) Jeśli nie, warto by to zrobić (jeszcze trochę czasu zostało, chociaż już mało).

Innym problemem jest "niskobudżetowość" konferencji.
Trochę backgroundu - z mojego doświadczenia wynika, że:
- standardem jest opłacenie prelegentowi noclegu, oraz zapewnienie darmowego udziału w konferencji
- dobre (z punktu widzenia prelegenta) konferencje pokrywają również koszt przejazdu/przelotu (zazwyczaj jest górny limit) oraz zapewniają częściowe wyżywienie
- bardzo dobre (z punktu widzenia prelegenta) konferencje dorzucają wynagrodzenie dla prelegenta
Chodzi tutaj oczywiście o przyciągnięcie prelegentów (w końcu trudno kogoś zachęcić do wygłoszenia prelekcji mówiąc "przygotuj prelekcje + zapłać tyle i tyle za to, że będziesz mógł to zrobić").
Tym samym konferencja może przyciągnąć uczestników ciekawymi referatami wygłaszanymi przez danego prelegenta.

Jeśli chodzi o IGK, to nie pamiętam jak to wygląda. Natomiast nigdzie na stronie z 2013 i 2012 nie znalazłem w warunkach jasno napisane czy prelegenci mają cokolwiek zapewnione, czy muszą wszystko opłacić sami.
Tak więc pierwszą sprawą, jest jasne wyspecyfikowanie tego na stronie.
Drugą sprawą jest pytanie jak IGK ma się względem powyższej rozpiski, tj. czy prelegenci mają zapewniony nocleg/udział w konferencji - jeśli nie, warto by to rozważyć; jeśli tak, warto o tym napisać.

(Oczywiście są konferencje, na których niektórzy chętnie by zapłacili żeby wystąpić; ale IGK taką konferencją nie jest - to raczej mała, kameralna konferencja).

Pytanie też co zrobić z tymi książkami. Jak MrKaktus napisał, zawsze jest z nimi problem. Poza tym hmm, pytanie brzmi ile osób jest naprawdę nimi zainteresowane w wersji drukowanej? Być może wystarczyłoby po prelekcji publikować slajdy na stronie + może nagranie? Mniej pracy, mniej zamieszania, może można by zmniejszyć trochę opłatę konferencyjną - chociaż imo jest ona i tak bardzo niska vs. normalne opłaty na konferencjach (zazwyczaj kilkaset złotych), więc może możnaby te pieniądze lepiej wykorzystać.
Wiem, że to trochę tak nie-po-akademicku - nie wydawać publikacji, ale... szczerze - IGK to raczej konferencja scenowa niż akademicka :)

O ile rok temu wykładów było mało, to compo było kapitalne. Fajnie by było w tym roku je powtórzyć, a do tego potrzeba uczestników :)

14
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2013
« dnia: Maj 06, 2013, 15:48:36 »
FYI w końcu wrzuciliśmy na nasze techniczny blog post o Xeno Invasion + download linki + link do wersji HTML5 ^_-

Linki:
http://oshogbo.vexillium.org/news/17/ - post u osho
http://gynvael.coldwind.pl/?id=504 - post u mnie (ten sam)
http://xa.vexillium.org/xeno_invasion/ - port gry na HTML5 (click to play)
http://vexillium.org/dl.php?xenoinv_postcompo.zip - gra w wersji post-compo (binarka na win32 + źródła; na pewno działa na GNU/Linux; może pójdzie na OSX po odrobinie zabawy)

15
Polskie konferencje gamedev / Odp: IGK 2013
« dnia: Kwiecień 09, 2013, 12:50:03 »
Hey hey,

My wrzucimy naszą gierkę w wersji post-compo za 2-3 dni (kilka bugów jeszcze się znalazło + w 309 trochę beta-testów post compo było i trochę balans poprawiliśmy (thx to Krzysiek K za testy ;>)).

Wrzucę potem linka tu / na bloga ;)

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 11