Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mechaniczny_schód

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Java / Odp: Java i grafika 2D
« dnia: Listopad 15, 2014, 20:25:07 »
Nevermind, wpadłem w romans z java.awt.image.

2
Java / Odp: Java i grafika 2D
« dnia: Listopad 15, 2014, 18:19:50 »
Ostatecznie to zrobię jak nie będzie innego sposobu, ale chciałbym unikać przenoszenia filozofii C do Javy :)

3
Java / Java i grafika 2D
« dnia: Listopad 15, 2014, 12:15:21 »
Powoli wychodzę z jaskinii (z C do Javy), ale jestem przyzwyczajony do maczugi w postaci SDL. Bardzo lubiłem bezpośrednie operacje na pikselach, blitowanie, kluczowanie i skalowanie w świetnej jakości. Szczególnie zależy mi na modyfikacji kolorów poszczególnych pikseli i na łączeniu grafik o różnych rozmiarach i przezroczystości w jedną całość. Nie potrzebuję wyświetlania niczego, chcę wczytać grafikę, przetworzyć ją, zapisać na dysku i tyle.

Jest jakiś odpowiednik SDL dla Javy?

4
Poszukuję / Odp: Poszukiwany grafik z Poznania za pokój
« dnia: Październik 27, 2014, 11:31:35 »
A za jedzenie?

ozeszkurcze

5
Programowanie grafiki / Zapisywanie GIFa
« dnia: Maj 16, 2014, 11:25:38 »
Wczytuję cztery obrazki i chcę je zapisać jako jeden do jednego animowanego GIFa. Używam C++ i SDL, więc najprzyjemniej byłoby znaleźć coś z nim związanego, ale jakakolwiek byłaby dobra... Znacie / macie coś w temacie? Nie mówię tutaj o poradach "weź specyfikację gifa i napisz", bo to oczywiste że jak nigdzie liba nie będzie to się tym zajmę :)

----

EDYTA:
dobra, znalazłem świetną bibliotekę, zostawiam dla potomnych: https://github.com/jesusgollonet/ofxGifEncoder

6
OpenGL / Odp: Płynny ruch punktów
« dnia: Wrzesień 18, 2013, 13:26:03 »
GCC w code::blocks, bez żadnych flag :) ustawię na przyszłość -wextra i -wall

7
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Warsztat Summer of Code 2013
« dnia: Wrzesień 17, 2013, 21:07:13 »
Jak dobrze pójdzie to się dołączę z naklepaną w dwa tygodnie strzelanką lotniczą - prototyp fajnego pomysłu. Mój pierwszy romans z OpenGL.

8
OpenGL / Odp: Płynny ruch punktów
« dnia: Wrzesień 17, 2013, 20:47:07 »
Hah ale jestem głupi. Wyświetlałem punkty za pomocą glVertex2i (które przyjmuje GLint zamiast GLfloat, swoją drogą szkoda że bez żadnego zająknięcia kompilatora czy coś!). Zmieniłem na glVertex2f i działa jak należy.

Dzięki wszystkim za odp.

9
OpenGL / Płynny ruch punktów
« dnia: Wrzesień 14, 2013, 17:44:46 »
OpenGL + GLUT

Mam sobie punkt w pozycji x=0, y=0.

W każdej pętli wyświetlania robię y -= 0.01; jednak jak włączę program to nie odbywa się płynnie - punkt przesuwa się co 250 ms (4 razy na sekundę). Co ciekawe, jak zwiększe odejmowane wartości (np. y -= 0.1 ) to punkt przesuwa się co znacznie mniejszy interwał.

Dlaczego tak się dzieje, co robię źle? Zależy mi na wolno, lecz płynnie przesuwającym się punkcie.

ps. w ogóle jestem skofundowany, że z tym glutem w jednej pętli trzeba gnieździć wyświetlanie grafiki i robienie logiki...

10
SDL / Odp: [SDL] Nietypowy colorkey
« dnia: Lipiec 02, 2013, 11:57:10 »
Programowaniem metodą Copyego-Paste'a daleko nie zajedziesz.
Wiesz, gdyby mnie programowanie chociaż trochę kręciło to bym rozgryzał wszystkie poziomy albo pisał w asmie.
Ale mnie nie kręci - programowanie nie jest dla mnie celem, tylko narzędziem, żeby przyspieszyć swoją pracę w zupełnie innej branży.
Copy-Paste oszczędza mi czasu. I najczęściej działa.

Pozdr.

11
SDL / Odp: [SDL] Nietypowy colorkey
« dnia: Lipiec 02, 2013, 01:07:04 »
Nie ma co drążyć, problem już dawno rozwiązany.

@Xirdus a jednak odczytałem poprawnie, nie znając formatu. Wszystko dzięki funkcjom getpixel i putpixel (krążą po googlach). Co do czarnego i różowego, tak się składa że właśnie różowy jest używany, a czarny nie i nie za bardzo zależy to ode mnie - dane do odczytu i "przetworzenia" są z zewnątrz.

12
SDL / Odp: [SDL] Nietypowy colorkey
« dnia: Lipiec 01, 2013, 18:43:06 »
Ej panowie, pytanie zadać (i to nie takie oczywiste) to zaraz rzucą "facepalmy" i "trolle". Dbacie o chujowy klimat, nie ma co :).

Dzięki za pomoc.

-- Jakby ktoś miał podobny problem to jest proste rozwiązanie: pętla ze sprawdzaniem wszystkich pikseli po kolei, w niej kolorowanie pikseli które są do wyrzucenia (np. niebieskich) na jeden kolor (np. 0,0,0), po pętli wywołanie colorkey na ten jeden kolor. Bez grzebania się w formatach i alfach pojedynczych pikseli :). Do tego śmiga w kilkaset milisekund (mimo że przerabiam całkiem sporego surface).

13
SDL / Odp: [SDL] Nietypowy colorkey
« dnia: Lipiec 01, 2013, 15:43:30 »
Lol, napisałem taką parę godzin wcześniej. Samo wywołanie wiele razy z rzędu SDL_SetColorKey w pętli nic nie daje - niczego się nie pozbywa. Dopiero jak po każdym SDL_SetColorKey wywołuję SDL_DisplayFormatAlpha to pozbywa się pikseli.

To działa, ale trwa kilka minut:
    int r=0, g=0, b=0;
    while( r < 150 )
    {
        ++r;
        g=0;
        while( g < 250 )
        {
            ++g;
            b=150;
            while( b < 254 )
            {
                ++b;
                SDL_SetColorKey( Surfaces.dd, SDL_SRCCOLORKEY, SDL_MapRGB( Surfaces.dd->format,r,g,b ) );
                Surfaces.dd= SDL_DisplayFormatAlpha(Surfaces.dd);
            }
        }
    }

A to co proponujesz nie działa i niczego się nie pozbywa:
    int r=0, g=0, b=0;
    while( r < 150 )
    {
        ++r;
        g=0;
        while( g < 250 )
        {
            ++g;
            b=150;
            while( b < 254 )
            {
                ++b;
                SDL_SetColorKey( Surfaces.dd, SDL_SRCCOLORKEY, SDL_MapRGB( Surfaces.dd->format,r,g,b ) );
            }
        }
    }
    Surfaces.dd= SDL_DisplayFormatAlpha(Surfaces.dd);

Chyba można się domyślić, że jak się pyta o coś na forum to nie po to, żeby dowiedzieć się, że to można na pętli zrobić...

14
SDL / Odp: [SDL] Nietypowy colorkey
« dnia: Lipiec 01, 2013, 14:12:10 »
Teraz kopiujesz surface dla każdego koloru, którego chcesz się pozbyć.

Jak nie kopiuję to się nie pozbywa koloru..

15
SDL / [SDL] Nietypowy colorkey
« dnia: Lipiec 01, 2013, 13:29:11 »
Czy jest jakiś sposób na obcięcie całej palety kolorów z surface?

Chodzi mi o wycięcie np. wszystkich niebieskich kolorów - wycięcie czyli zrobienie ich przezroczystymi.

Ręczne wycinanie
SDL_SetColorKey( Surfaces.dd, SDL_SRCCOLORKEY, SDL_MapRGB( Surfaces.dd->format,59,188,252 ) );
    Surfaces.dd= SDL_DisplayFormatAlpha(Surfaces.dd);
    SDL_SetColorKey( Surfaces.dd, SDL_SRCCOLORKEY, SDL_MapRGB( Surfaces.dd->format,21,141,252 ) );
    Surfaces.dd= SDL_DisplayFormatAlpha(Surfaces.dd);
oczywiście odpada.

Wycięcie tym sposobem w pętli również odpada - trwa kilka minut, podczas gdy potrzebuję czegoś co będzie działać max 50 sekund.

Może jakieś biblioteki pomogą? Znacie na to sposób?

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10