Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ithanoss

Strony: [1] 2
1
Racja, liczenie przez sam serwer nie przejdzie, zapomniałem o opóźnieniu związanym z transferem danych. Czyli przesyłam podstawowe parametry (jak wspomniane kąt i siła) klienci liczą każdy z osobna, a serwer to weryfikuje.
Możecie mnie odesłać do jakichś artykułów na ten temat? Najwyraźniej mam o nim marne pojęcie.
Wiem że jest wujek google ale pewnie znacie jakieś godne polecenia ;)

2
Sieć i multiplayer / Reprezentacja mapy w strukturach serwera sieciowego
« dnia: Styczeń 31, 2013, 23:00:26 »
To moje pierwsze podejście do napisania gry sieciowej, coś jak scorch czy proste wormsy. Wcześniej korzystałem z różnych silników w których mapę czy postać reprezentowały konkretne obiekty graficzne i to między nimi przeprowadzałem interakcję, jak detekcja kolizji itp.
Teraz chcę zrobić w ten sposób, by klient przekazywał tylko zdarzenia i zajmował się odrysowaniem sceny na podstawie otrzymanych danych. Cała fizyka, ruch itp ma być liczona na serwerze. Tu pojawia się mój problem trochę nie wiem jak np w strukturach na serwerze reprezentować mapę (myślę o dwóch wersjach, jedna duża bitmapa i złożona z kafli - tablica). Detekcja kolizji po pikselach może być czasochłonna, czy wyszukiwanie który prostokącik mapy z którą postacią na zasadzie każdy z każdym. Nie wiem jak to się powinno robić, dzielić na sektory i sprawdzać w którym postać się znajduje czy coś takiego. Bardzo proszę o jakieś rady w tym temacie i linki do artykułów.

3
Szkółka / Odp: Strony z tilesami i spriteami
« dnia: Styczeń 05, 2012, 14:56:35 »
Jakieś tam elementy też wycinam z fajnych screenów czy grafik kiedy się trafią i staram się przerabiać na kafle czy sprite'y.
Podążając za moim poprzednim linkiem trafiłem na: http://www.spiralgraphics.biz/download_gen.htm
Coś takiego do tworzenia grafik (tekstur), korzystał ktoś? Szkoda że wersja demo na 30 dni.

4
Szkółka / Odp: Strony z tilesami i spriteami
« dnia: Styczeń 05, 2012, 11:50:56 »
Dzięki za linki.
Przed chwilą znalazłem bardzo ładny set, mniej więcej o coś takiego mi chodzi: http://blog.spiralgraphics.biz/2011/01/mystery-forest-tile-set.html

Jeśli znacie jeszcze jakieś to proszę :)

5
Szkółka / Strony z tilesami i spriteami
« dnia: Styczeń 05, 2012, 09:41:40 »
Witam
Poszukuję w miarę ładnych, zróżnicowanych tilesów mapy i spriteów postaci do mojej pierwszej gry platformowej (rzut jak np z mario), tematycznie nawiązujące do dżungli, pustyni i kosmosu. Kafle  mogą być różnych rozmiarów. Niestety mam problem ze znalezieniem jakichś ładnych, może ktoś trafił na takie albo trzyma w swoich zbiorach. Niestety grafik ze mnie prawie żaden.

6
Szkółka / Poziome poruszanie się po mapie (bitmapa)
« dnia: Grudzień 29, 2011, 11:50:21 »
Załóżmy że mam mapę z przezroczystością w całości ładowaną z bitmapy (coś jak w wormsach). Poruszam się tylko na boki, grawitacja ciągnie postać w dół, a wykrywanie kolizji z mapą nie pozwala na dalszy ruch. Chodzenie na boki działa normalnie jeśli powierzchnia jest plaska. W momencie pojawienia się wzniesienia postać zatrzymuje się (kolizja, strzałka na rysunku). Jak można rozwiązać taki problem, zakładając że do pewnego nachylenia postać będzie mogła się poruszać (załącznik). Myślałem by pobierać przed postacią do macierzy ileś pikseli i sprawdzać ich ustawienie ale chyba nie jest to najlepszy pomysł, może nada się coś do wyszukiwania drogi.

Aha, uczę się stosować poszczególne elementy. Później chciałbym to wykorzystać w jakiejś gierce. Używam flexa (as3) i frameworka flixel ale tu chodzi raczej o możliwe sposoby rozwiązania tego problemu.

7
Unity 3D / Odp: Kurs i forum dla Unity 3d po polsku
« dnia: Listopad 08, 2011, 09:08:34 »
Będą kolejne części?

8
Silniki / [JavaScript] Framework do tworzenia gier
« dnia: Październik 25, 2011, 10:54:35 »
Razem z kolegą chcemy w celach szkoleniowych napisać gierkę w js. Możliwe że będzie dalej rozwijana. Na początku pod uwagę braliśmy plugin do jQuery - gameQuery i Render Engine. Dziś natknąłem się na zestawienie http://ntt.cc/2011/01/31/66-open-source-javascript-game-engine-for-serious-developers.html i zgłupiałem, nie wiemy co wybrać. Chcielibyśmy by był w miarę nowoczesny, rozwinięty i miał dobrą dokumentację.

Chciałbym poczytać wasze opinie na temat takich frameworków jeśli mieliście z nimi styczność, ich wady i zalety.

9
Gry / Odp: Najlepsza firma produkująca gry.
« dnia: Lipiec 25, 2007, 14:37:42 »
Najchętniej to wymieniłbym kilkanaście firm ale lepiej nie przeginać :)

Sensible Software - za wywołanie niemałej konsternacji i sprzeciwów ze strony weteranów wojennych przez wydanie legendarnych gier, ktorych nikt chyba jeszcze porządnie nie skopiował (o ile wogóle skopiował) - Cannon Fodder 1 i 2 (kocham je do tej pory)

Black Isle/BioWare - za wszystkie cRPG jakie wypuścili, a w szczególności za Baldura

Blizzard - za Warcrafta i Stara

Volition - za wypuszczenie gry, która niegdyś powodowała, że puszczały mięśnie a szcena lądowała na ziemi - Freespace 2 - wg mnie w tej kategorii dalej nie ma nic choć trochę godnego i długo pewnie nie będzie

Creative Assembly - za całą serię TOTAL WAR


Niestety z bólem za burtą zostawiam takie ekipy jak 3DO, Team17, Eidos.....


----edit: sorki za wtracenie w rozmowe ;)

10
Irrlicht / Odp: Irrlicht - problem początkującego.
« dnia: Czerwiec 21, 2007, 19:11:42 »
W sumie masz racje :) dllka powinna byc w windows\system, choc w katalogu z exe tez moze byc. Dalem plame hehe :P

@Sergi
Moze wklej tresc bledu, ktory wywala Ci system..


11
Irrlicht / Odp: Irrlicht - problem początkującego.
« dnia: Czerwiec 21, 2007, 18:20:39 »
A czy przypadkiem irrlicht.dll nie powinien znajdowac sie w tym samym katalogu co plik wykonywalny *.exe ? Kiedys robilem te tutki i jakos tak mi sie wydaje ....

12
Linux / Odp: Jaki linux?
« dnia: Marzec 21, 2007, 14:20:51 »
Heh, przeca ja nie krytykuje GUI, a wrecz odwrotnie. Jestem za jego rozwojem i ciesze się z postępu. Wszak sam używam Xfce i KDE. Chodzi mi o to, ze na chwilę obecną po prostu nie da się skonfigurować (poważniej) linuksa graficznie i jako taka znajomość konsoli jest bardzo przydatna.
A w przypadku ludzi korzystających z komputera kiedy muszą to nawet operacje w Windowsie przysparzają ogromnych problemów. Wiem to z własnych obserwacji, gdyż już od pół roku jestem stażystą (są duże szanse na normalną umowę :) ) w Urzędzie Pracy, gdzie funkcjonują różne rozwiązania technologiczne.

@Riko:
Piszę o confach i konsoli w kontekście tych trudniejszych operacji niż zmiana wygaszaccza itp ;)

// EDIT by Q8 - przypominam: temat brzmi "Jaki linux?", to nie jest temat "Lin vs. Win", jeszcze jeden wyskok a zamkne temat

13
Linux / Odp: Jaki linux?
« dnia: Marzec 21, 2007, 12:46:03 »
I dlatego Linux na dzień dzisiejszy nie jest jeszcze dobrą opcją dla Pani Marzenki :)
Cytuj
Przeciętnego użytkownika konsola straszy i nic na to nie poradzisz. Smiley Jeżeli Linux ma trafić na biurko przeciętnego użytkownika, to powinien być w pełni obsługiwalny nawet jeżeli użytkownik nie ma pojęcia że istnieje coś takiego, jak konsola.

Oczywiście, że tak i na szczęście dla tych użytkowników jest z tym coraz lepiej. Jednak zaawansowane operacje można póki co wykonać jedynie w konsoli i conf'ach.
Nawet w Windowsie, by ustawić wsio tak jak chcemy trzeba grzebać w rejestrze i plikach konfiguracyjnych.

Ponadto przez ludzi uczących się linuksa i 'wychowanych' na konsoli, użytkownicy korzystający z graficznych konfiguratorów są często traktowani jak druga, gorsza kategoria. Niejednokrotnie taki stan rzeczy wiać na forach i grupach, gdzie wpaja się wykonywanie czynności przy użyciu konsoli.

14
Linux / Odp: Jaki linux?
« dnia: Marzec 21, 2007, 11:35:01 »
Korzystania z wszelkiej maści graficznych konfiguratorów i poszukiwania takich nakładek na konsolowe komendy, a wszyscy wiedzą, że to nie jest dobra opcja. Widzę to po przyjaciołach, którym poleciłem wstępnie Ubuntu. Jeśli coś mają robić w konsoli to najpierw szukają graficznych nakładek na polecenie, a w przypadku niepowodzenia starają się zadanie wykonać w konsoli. Poza tym schowane konto roota i takie tam.

15
Linux / Odp: Jaki linux?
« dnia: Marzec 21, 2007, 10:12:10 »
Gdy zaczynałem swoją przygodę z Linuksem najwięcej problemów przysporzyło mi ręczne rozwiązywanie zależności.... Dla nowicjusza to po prostu masakra, dlatego Slack, Arch itp odpada. Gentoo, system po prostu kapitalny ale myśle, że początkujący polegnie na instalacji i oleje sprawa. Gdy ma się gorącą płytkę w napalonych łapkach, rzecz taka jak manual popada w zapomnienie :P
Jeśli ktoś chce Linuksa do używania polecam Ubuntu, prawie full automat.
Jeśli ktoś chce Linuksa do używania i nauki tego systemu polecam, któreś ze starszych distr jak RedHat, SuSe, Debian może mandriva (ale mnie osobiście gdzieś odrzuca). Ubuntu też może być ale nauczy złych nawyków.

Osobiście używam Kubuntu i Gentooi nie narzekam.

Strony: [1] 2