Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Patryk N.

Strony: [1] 2 3
1
Audio / Odp: Muzyka z okresu Wojny Wietnamskiej.
« dnia: Listopad 11, 2010, 00:42:23 »
Co do soundtrack'a z BFV to tutaj masz listę utworów (swoją drogą pamiętam jak nooby włączały zawsze radio lecąc śmigłowcem :D a kto grał ten wie, że tam radio słychać było z połowy mapy hehe) :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Battlefield_Vietnam

Swoją drogą coś z Hendrixa też możesz dodać np:
http://www.youtube.com/watch?v=-mBjG9chIFw

2
Konfigurator / Odp: Komputer do tworzenia gier
« dnia: Październik 17, 2010, 17:54:37 »
Radeon HD5670 powinien być ok, a co do płyty głównej to z kolei Gigabyte zamiast wypuścić uaktualnienie biosu do płyty to wypuszcza uaktualnioną płytę z nowym biosem, a posiadacze starszej rewizji zostają na lodzie (było to istotne zwłaszcza w przypadku dodawania wsparcia dla procków AM2+ na płytach z AM2 i procków AM3 na płytach z AM2+, w przypadku procków Intela problem z publikowaniem biosów jest mniej istotny, bo tam zazwyczaj nowa rodzina procków = nowa podstawka). Osobiście najbardziej preferuję płyty główne od MSI, solidne wykonanie + bardzo dobry support.

3
GL_ext_direct_state_access jest wspierane na kartach AMD od Catalyst 10.7.

4
Szkółka / Odp: Rendring przy wykorzystaniu świateł
« dnia: Wrzesień 07, 2010, 00:36:37 »
W sumie z tymi if'ami to naprawdę różnie bywa. Ostatnio testowałem sporo na GF9400M i muszę przyznać, że w przypadku tej karty if'y są po prostu killerem wydajności. Dużo zależy od przedziału sprzętowego w jaki celujemy (czasem lepiej wyjdziemy na if'ach, a w innym przypadku na #if'ach).

5
Szkółka / Odp: Ilość trójkątów w grze
« dnia: Sierpień 17, 2010, 18:17:52 »
ja mam 2x2.6 GHz, 2 GB ramu, GF 9600GT, który ten wasz wymieniony wgniótłby w ziemię, ale już go i tak uważam za słabego :)

Dziwi mnie tylko że gracze i forumowicze z forum o programowaniu gier biorą karty graficzne z tych wolnych serii - typu 8600, 9600 a nie 8800,9800 itd. Przecież, pomimo pozornie podobnej nazwy, te serie zawsze dzieliła przepaść.
:)
Jak mi dasz kasę na 9800 to chętnie wezmę. A gdybym wziął 8800 to miałbym brak wsparcia DX10.1. Wprawdzie go w ogóle nie wykorzystuję, ale mogę kiedyś potrzebować i będzie zonk.
W 9600GT też nie masz wsparcia DX10.1, a z kolei 9800 to niemal to samo co 8800 :P Co nie zmienia faktu, iż uważam, że w programowaniu gier karty ze średniej, czy nawet niskiej półki są złym rozwiązaniem, bo w tym przypadku każdy segment kart z danej serii ma swoje plusy i minusy (najważniejsze moim zdaniem jest to jakie dana karta obsługuje standardy np. wersja SM).

6
Szkółka / Odp: Ilość trójkątów w grze
« dnia: Sierpień 17, 2010, 02:51:44 »
Trojkat trojkatowi nierowny. Na PC generalnie nowe (stosunkowo, np. Crysis) gry to jest do 3-3.5mln trojkatow na ramke.
Chyba troszeczkę przesadziłeś :P
Nie. Odpalalem Crysisa pod PerfHUDem.
Hmmm, na pewno z tym PerfHUD'em jest wszystko ok? bo podane wartości są naprawdę strasznie duże. Też obstawiałem, że jest tam niewiele poniżej 1mln. Przecież 3mln trisów to bez żadnych efektów potrafią nieźle zmęczyć np. HD4850, a w sumie Crysis działa na tego typu karcie całkiem znośnie (oczywiście nie w ustawieniach na full'a).

7
Szkółka / Odp: Ilość trójkątów w grze
« dnia: Sierpień 16, 2010, 19:17:09 »
Trojkat trojkatowi nierowny. Na PC generalnie nowe (stosunkowo, np. Crysis) gry to jest do 3-3.5mln trojkatow na ramke.
Chyba troszeczkę przesadziłeś :P

8
Szkółka / Odp: Jaką bibliotekę grafiki i nie tylko polecacie
« dnia: Lipiec 28, 2010, 01:09:31 »
OpenGL w wersji 3.x :P

9
Szkółka / Odp: D3DX11- czy powstanie?
« dnia: Lipiec 26, 2010, 19:16:17 »
Zacznij od DX10 (do niego powinieneś znaleźć sporo tutków). Gdy już go dobrze opanujesz rozbudowanie projektu o możliwości DX11 nie sprawi Ci większego kłopotu.

10
Szkółka / Odp: [OpenGL] Optymalizacja
« dnia: Lipiec 26, 2010, 17:43:58 »
Co do "braku" VSync na kartach ATI to pamiętam, że jakaś wersja Catalyst faktycznie miała problemy w tej kwestii jednak w kolejnej problem ten został wyeliminowany i do dzisiaj się już z nim nie spotkałem (a sterowniki aktualizuję co wydanie). Nie jest to jednak usprawiedliwieniem do tego, żeby pisać że VSync nie jest wspierany przez karty ATI bo to jest nieprawda :)

11
Szkółka / Odp: [OpenGL] SkyBox ... Jeszcze Raz
« dnia: Lipiec 20, 2010, 15:15:55 »
Jeśli już jesteśmy przy SkyBox'ie to pamiętaj też żeby nie rysować go na początku klatki jak to jest często przyjęte w różnego rodzaju tutorialach itp, tylko na końcu.

12
Do wersji 0.9 (włącznie) irrKlang był biblioteką darmową również do zastosowań komercyjnych, natomiast obecnie biblioteka jest płatna, więcej informacji np. odnośnie ceny znajdziesz na stronie, którą podał Java.

Jeśli chodzi o Audiere to korzysta on z LGPL ;) Pamiętaj jednak, że Audiere w odróżnieniu od irrKlang'a wspiera tylko dźwięk 2D.

13
Szkółka / Odp: [OGL] VBO i koordynaty tekstur
« dnia: Czerwiec 07, 2010, 01:03:43 »
Chcesz powiedzieć, że w jednym VBO trzymasz wierzchołki N kwadratów i całość rysujesz za pomocą jednego draw call'a? Jeśli tak to koordynaty muszą zostać powielone.

Jeśli natomiast na każdy kwadrat przypada jeden draw call to tworzysz w sumie tylko jeden VBO z 4 wierzchołkami i przed rysowaniem każdego kwadrata po prostu ustawiasz odpowiednio macierz.

14
Chce Wam się tak sprzeczać? :D

15
Irrlicht / Odp: Irrlicht i drawImage
« dnia: Czerwiec 02, 2010, 23:24:27 »
Zależy od tego ile tych obrazków ma być i jak często ich kolejność będzie się zmieniała. Niestety podałeś bardzo mało informacji np. odnośnie tego co chcesz w taki sposób rysować, więc ciężko będzie znaleźć najlepsze rozwiązanie dla Twojego problemu (o ile wciąż oczekujesz pomocy).

Strony: [1] 2 3