Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MadBonsai

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 95
1
Design / Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
« dnia: Maj 14, 2013, 01:01:35 »
Przepraszam, że wpadam ostatnio raz na parę tygodni.

Póki jeszcze żyjesz i trzymasz się pomysłu (right?), to jeszce odpowiem ;)

Cytuj
Jak wspomniałem w pierwszym wpisie, gracz spędzałby większość czasu na "lataniu" po cyberprzestrzeni i wypełnianiu zadań polegających głównie na łamaniu zabezpieczeń/hakowaniu - czyli...
Czyli jeszcze nie masz pojęcia, jak sprawdza się ten pomysł. Potrzebujesz prototypu, oceny problemów i zalet, świadomości co gracz robi "second to second".

Cytuj
Dialogi, elementy rozwoju postaci, questy (i ogólniej fabuła) służyłyby napędzaniu rozgrywki oraz stanowiłyby przeciwwagę dla ciągłego rozgryzania puzzli. Wydają mi się o tyle potrzebne, że bez nich gra zamieniłaby się w zwykłe "101 zagadek logicznych".
Beznadziejny powód. Cała warstwa story-driven zazwyczaj bierze się stąd, że twórcy chcą opowiedzieć złożoną historię i świat. "Ciągłe rozgryzanie puzzli" nie jest niczym złym, to jedna z podstawowych mechanik i niezmiennie popularna. Potrzebujesz rozkminić, jak zrobić z tego coś przyjemnego, a nie dorzucać sobie zestaw "rasowy RPG wykonany w 2,5 osoby" ;) Tym bardziej, że dziś albo robisz rasowego RPGa z wypasionym production values mając za sobą porządne studio albo... jedziesz rozsądnie - tylko korzystasz z jakiegoś elementu lub doświadczeń RPGów w story-tellingu - czyli małe rzeczy, sprytny design a łatwy i szybki w implementacji.

Cytuj
Tutaj odwołałbym się do tekstów "źródłowych", tj. prozy Gibsona. U niego cyberprzestrzeń zorganizowana była na wzór miast złożonych z wielobarwnych figur geometrycznych.p
No i co z tego? ;)
Idee Gibsona są zajebiste, gdy czytasz. I na dobrą sprawę nie wiadomo, czy taka wizualizacja jest do zrealizowania w filmie (kino próbowało przez całe lata 90, byle jakie to wszystko było, w końcu przyszedł Matrix i zmiótł pseudo-realistyczne odwzorowania, a design Trona to wyjątek, męczący na dłuższą metę).

Odwoływanie się do książek absolutnie nic mi nie mówi, jak to ma działać i wyglądać w twojej grze. Jeśli nie umiesz na to odpowiedzieć, nie zacząłeś nawet pracy ;)

2
świrus, to jest modding. Tu się zdobywa pierwsze doświadczenia, a nie chwali portfolio. Dendryt to zaskakujący wyjątek - dobrze to wróży :)
Z rzeczywistym doświadczeniem w ogólnodostępnym edytorze, to już pracy można szukać, to te podstawowe wymaganie jest mocno na wyrost ;]

3
Design / Odp: ICE (Oculus Rift, cyberpunk, puzzle game)
« dnia: Kwiecień 18, 2013, 16:56:04 »
Uczepiliście DoF jak naistotniejszej rzeczy do dyskusji o tym pomyśle. Oculus generalnie radzi sobie z tym, sporo devów wchodzi w Oculusa, więc nie potrzeba się specjalnie martwić o rozwiązania.

Natomiast... ja wciąż nie wiem, co dokładnie mam robić w tej grze? Nie jaką wizję mam oglądać, ale jakie czynności mam wykonywać?
Puzzle, ale jakie? Elementy RPG, ale czy potrzebne? Latanie w świecie zerojedynkowym, ale jak zorganizowana jest ta przestrzeń?

Założę się, że na ten pomysł wpadł co trzeci/czwarty dev oglądający prezentację Oculusa. Zatem... konkrety, proszę ;)

Poza cyberprzestrzenią gra rozgrywałaby się także w mieszkaniu bohatera. Haker prowadziłby rozmowy telefoniczne, odbywał spotkania itp.. Być może(!) gracz musiałby zaspokajać również potrzeby fizjologiczne postaci (zamówić czasem pizze, przespać się itd.).
Albo dodaj do tego tło fabularne (jak choćby Assasin's Creed), albo wywal. Nikomu nie bawi sikanie czy zamawianie pizzy - nie po to wchodzę do wirtualnego świata, by doświadczać dobrze znanych mi elementów mojego życia ;)

4
Oferuję / Odp: Jan "Jog" Grochowski - Muzyk/SFX/Dubbing - Grafika 3D.
« dnia: Kwiecień 16, 2013, 22:08:07 »
Do portfolio grafika mamy specjalne serwisy: Behance, CarbonMade. Polecam, bo pierwsze wrażenie daportofolio jest fuj-fuj ;) A szkoda by, ktoś się tym zasugerował - znam wielu takich, którzy również formę prezentacji prac :]
A niechby i nawet Blogspot lub Deviant - wielu ludków z branży tam się pokazuje, bo szybko, prosto i przejrzyście ;)

5
Unity 3D / Odp: Polska Grupa Userów Unity3D - wieści ze źródła
« dnia: Listopad 13, 2012, 01:16:51 »
No no, ma to pozory sensu :)
Czy wszystkie 3 serwisy mają wspólną bazę użyszkodników?

6
Dyskusje / Odp: GV - Kickstarter
« dnia: Listopad 13, 2012, 01:10:57 »
Ciekawe jak im pójdzie; w sumie niezły start, £2k w niecały dzień.
Większość "zebranej" sumy to regularne "wpłaty" od zespołu po 400 funtów. Przynajmniej tak to cuchnie...
O zbiórce nikt nie słyszał poza dev-forami... Złapali niusa na pobocznej stronce Joystiqa (Joga pełno w komentarzach, więc wygląda na to, że musieli się postarać o tego niusa) i gry-online. Poza tym informacja nie istnieje w uczęszczanych serwisach. Wygląda to blado ;/

A ta stara ustawa blokująca zbiórki publiczne idzie już do śmieci. Zmiana miała wejść w życie najpóźniej od nowego roku. Nie wiem, na czym ostatecznie stanęło, nie śledzę już tematu.

7
Inne ogłoszenia / Odp: LevelDesign.pl
« dnia: Listopad 13, 2012, 00:55:55 »
Szlachetna inicjatywa. Choć dziwaczna i generyczna wręcz - artykuły i forum poświęcone wąskiej dziedzinie. Oczywiście własna domena jest nieodzowna...

Odbiorcą mogą być zarówno początkujący jak i profesjonaliści, szukający wsparcia, oceny własnych prac czy komentarza, pomocy lub ciekawostek i informacji.
No, tych parędziesieciu level designerów w Polsce zapewne doda taką stronę do dziesiątek obserwowanych i będzie czerpać stąd wiedzę.
Skąd bierze się przekonanie, że ludzie pracujący w branży poświęcą temu miejsce swój czas zamiast szperać po globalnych zasobach? Albo forum max3d.pl? Czemu polski grafik/level designer miałby szukać innego miejsca w sieci?
Nie troluję, nie sakram, pytam. Żeby nie było ;)

Cytuj
Ważnym elementem jest fakt wyróżniania osób działających zawodowo i profesjonalnie na stanowiskach projektantów poziomów lub pozycjach haczących o nie. Każda taka postać jest traktowana na forum i stronie jako potencjalny doradca, pomocnik czy guru a jego prace jak i przedsięwzięcia, projekty, będą promowane.
I kto już tam jest poza tobą? :)

8
Wydarzenia / Odp: Wielka warsztatowa ankieta - a może?
« dnia: Listopad 07, 2012, 17:41:25 »
Nie mam czasu ani motywacji na podliczanie pozostałych statsów (tym bardziej, że wyniki wydają się nie wzbudzać żadnych emocji). 
Dowolna osoba może zrobić to za mnie. Także jeśli ktoś ma ochotę... zapraszam :)

9
Wydarzenia / Odp: Wielka warsztatowa ankieta - a może?
« dnia: Październik 27, 2012, 20:19:14 »
Zrobiłem na danych wstępny sanity check.
Niestety pierwszy wniosek jest taki, że znaczna część ankietowiczów zwyczajnie kłamała albo wypełniała ankietę byle jak. Np. gdyby wierzyć wpisom, to 30 licealistów pracuje w gamedevie, choć równocześnie nie pracuje nigdzie (w "pracujący" wpisywali "nie").
Pytanie otwarte: to wina ankietowiczów czy ankiety?

Dane są wstępne. Muszę jeszcze raz zrobić porządną walidację na krzyż, np. czy osoba mieszkająca w miejscowości poniżej 10k mieszkańców i w Katowicach, to prawidłowy wpis?

Moim zdaniem dane dotyczące studentów/uczniów są niewiarygodne. Mamy masę wpisów gdzie "student techniczny" to jednocześnie licealista... Warto to brać pod uwagę?

Moje wnioski:
- jeśli ktoś deklaruje się, że ciągnie kilka specjalizacji - przydałoby się pole podstawowa specjalizacja, a dopiero w następnym polu te dodatkowe. Np. wygląda na to, że osoby programujące audio zaznaczały sobie audio w specjalizaji... Nauczka na przyszłość. Prawdopodobnie pole specjalizacja nie przyniosło nam zbyt wielu wartościowych danych.
- przydałoby się oddzielne pole na "egzotyczne" specjalizacje jak inżynieria ruchu
- "design" jako specjalizację zaznaczyło sobie 403 osoby - czyli ta opcja była zupełnie bez sensu, potrzeba konkretów

Na razie nie zliczałem jeszcze kolumn N, O, U-X, AB-AQ ;)

  • W ankiecie wzięło udział 437 osób, w tym tylko 3 kobiety ;)
  • Najniższy deklarowany wiek: 10, a najwyższy 63. Średnia wieku wyniosła 21 lat.
  • Liczebność uczestników po regionach:
    • dolnośląskie: 39
    • kujawsko-pomorskie: 23
    • łódzkie: 19
    • lubuskie: 18
    • małopolskie: 50
    • mazowieckie: 76
    • opolskie: 8
    • podkarpackie: 18
    • podlaskie: 7
    • pomorskie: 33
    • śląskie: 54
    • świętokrzyskie: 15
    • warmińsko-mazurskie: 9
    • wielkopolskie: 36
    • zachodnio-pomorskie: 18
  • Miejsce zamieszkania
    • Bydgoszcz: 14
    • Gdańsk: 16
    • Gliwice: 6
    • Katowice: 9
    • Kraków: 30
    • Łódź: 12
    • Lublin: 4
    • Poznań: 18
    • Rzeszów: 5
    • Szczecin: 9
    • Toruń: 9
    • Warszawa: 45
    • Wrocław: 26
    • 213 mieszka w pozostałych miejscowościach, w tym:
      • <10k mieszkańców: 57
      • 10-50k: 66
      • 50-100k: 36
      • 100-500k: 50
      • >500k: 1 - w zachodniopomorskim? seems valid?
    • 6 głosujących mieszka poza Polską
  • 249 niepracujących i 188 pracujących
  • w gamedevie: 57
  • w branży pokrewnej: 51
  • w innej branży: 88
[li]273 osoby korzystają z jednego monitora, 135 osób korzysta z dwóch, 26 osób z 3+[/li]
[/list]

  • Specjalizacje:
    • 205 osób zajmuje się wyłącznie programowaniem, 195 zajmuje się programowaniem + czymś innym (często parę różnych dziedzin).
    • 5 osób zajmuje się wyłącznie grafiką 2D i koncepcyjną, 104 osoby zajmują grafiką 2d jako jedno z wielu zajęć.
    • 6 osób zajmuje sie wyłącznie grafiką 3D, 100 łączy to z innymi zajęciami.
    • Zaledwie 3 osoby zaznaczyły level design, zaledwie story writer.
    • 176 osób zaznaczyło "audio", choć nikt nie zaznaczył tylko wyłącznie audio. Wielu łączy to z programowaniem audio.
    • 161 osób zaznaczyło sobie "quality assurance". Nikt nie zaznaczył tego, jako jedynej specjalizacji. No oprócz tajemniczej "testerki", lat 26 ;)
    • Tylko 2 osoby wpisały sobie "produkcja" i nic więcej. 55 osób łączy "produkcję" z innymi zajęciami.
  • 239 osób brał/bierzę udział w projekcie gry non-profit.
  • 136 osób odpowiedziało twierdząco na "Brałem\biorę udział w projekcie, który ma być komercyjny, choć nie mamy czegoś takiego jak studio".
  • 213 osób kupiło sprzęt potrzebny do tworzenie gier.
  • 124 osoby kupiło software potrzebny do tworzenia gier.
  • Tylko 39 osób deklaruję, że nie korzysta z oprogramowania Open Source.
  • 303 osoby uczestniczy w projekcie zespołowym.
  • Znajomość języka angielskiego:
    • Tylko 2 osoby przyznają: "Nic nie umiem".
    • Początkujący, raczej słabo - 12
    • Poziom komunikatywny, ale nie ma czymś się chwalić - 218
    • Wystarczający do rozumienia dokumentacji i google'owania - 113
    • Zaawansowany, płynny w mowie i piśmie - 98
  • Czy udało się ukończyć ostatni projekt?
    • Nie, jest ciągle w fazie realizacji - 187
    • Nie, został anulowany, zawieszony, padł na pysk - 85
    • Nigdy nie rozpocząłem żadnego projektu gry - 25
    • Tak - 136
  • 133 osoby odpowiedziały twierdząco na pytanie: Czy projekt miał własną stronę www?

10
Wydarzenia / Odp: Wielka warsztatowa ankieta - a może?
« dnia: Październik 19, 2012, 00:48:41 »
Padł mi piec. Podsumowanie, wnioski i infografikę może zrobię w weekend. Jeśli ktoś ma ochotę zrobić to wcześniej, śmiało ;)

11
Poszukuję / Odp: RTS w klimatach C&C
« dnia: Październik 14, 2012, 21:39:12 »
Fabuła będzie skupiać się na konflikcie ZSRR i... Polski :D
Jedna z podstawowych zasad: gra musi być wiarygodna. Twoja wydaja się być obecnie żartem ;)
Przemyśl to ;]

12
Wydarzenia / Odp: Wielka warsztatowa ankieta - a może?
« dnia: Październik 09, 2012, 11:50:53 »
Ta. Dopiero co Dab oświecił mnie, że moje podsumowanie wcale tu się wysłało.
Napiszę od nowa wieczorem ;)

13
Forum / Odp: Ile można ?
« dnia: Październik 05, 2012, 16:59:15 »
Moim zdaniem powinny być dwa rodzaje plusów, plus techniczny i plus za "ciekawy" post.(może plus i thumb_up).
To można by zrobić na zasadzie rozdzielenia: zwykłe plusiki oraz oddzielny button "pomógł". Sprawdza się na forum Wiedźmina, gdzie mamy cały dział Wsparcia Techniczne. Informacja "pomógł" przy poście pozwala łatwo znaleźć odpowiedź na problem.

14
Poszukuję / Odp: Grafik 3d - poszukuje projektu / zleceń
« dnia: Październik 05, 2012, 13:03:58 »
Tak, dział animatorów. Aby wyczerpać odpowiedź: mamy też cały dział artystów koncepcyjnych, cały dział cutscen i szukamy dedykowanego artysty do GUI. Także u nas specjalizujemy się dość wąsko. Ale z tego wychodzi zespół ponad 100 osób ;)

15
Poszukuję / Odp: Grafik 3d - poszukuje projektu / zleceń
« dnia: Październik 05, 2012, 11:49:30 »
Poza tym zrobienie jednej dobrej postaci zajmuje wiele dni. Jaki jest sens w tym, by grafik, który przez 3 tygodnie rzeźbił postacie nagle przeskoczył do robienia domku (który musi powstać na podstawie rysunku koncepcyjnego, być spójny z resztą, być uzgodniony z level/quest/gameplay designerem, uwzględniać specyfikę techu jak streaming)? To bardzo często nie ma sensu ze względów produkcyjnych.
Np. w Redzie zatrudniamy oddzielnie: character artist, enviro artist, level designer. Nie potrzeba nam ludzi, którzy potrafią robić wszystko po równo.

Ale w mniejszych studiach ma to sens, jeśli firmę stać tylko na jednego, dwóch grafików 3D.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 95