Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mateuszbialek

Strony: [1] 2 3 4 5
1
Gry / Odp: Dzwieki z gier
« dnia: Sierpień 05, 2010, 20:51:38 »
Dzwieki te nie sa mi potrzebne do projektu, tak jak kolega wyzej zajmuje sie produkcja muzyki i duza biblioteka dzwiekow do samplowania jest zawsze przydatna. Np ostatnio zamiast tradycyjnego hihata w sekcji perkusji uzylem dzwieku naciskanego spustu broni kiedy nie ma juz naboi, taki "cyk" - efekt ciekawy, albo np warstwuje brzmienie werbla z dzwiekiem wbijanego pocisku w cialo. Nagrywanie programem dzwiekow z gry raczej odpada bo np gdy chce wydobyc sampel przeladowywania broni to zawsze w grze w tle beda jakies odglosy, a to spiew ptakow, a to wybuch, czy muzyka. Oczywiscie mozna w takim wypadku wyciac niepotrzebny zakres czestotliwosci, ale mi zalezy na dzwiekach wysokiej jakosci, a przy stosowaniu EQ ta jakosc strace.

Moge sie mylic ale chyba CS: Source mial w folderze odglosy, moze ktos potwierdzic ?

2
Gry / Dzwieki z gier
« dnia: Sierpień 05, 2010, 00:33:49 »
Witam

Mam pewna "dziwna" prosbe. Poszukuje gier, w ktorych sciezkach instalacyjnych mozna znalezc dzwieki z gry w formacie wav, niespakowane w jakies rozne dziwne archiwa, tylko "luzem" w folderach, no chyba ze jest je jakos latwo wydobyc.
Nie wazny gatunek, czy stara gra czy nowa. Jesli kojarzycie takie gry to prosilbym o tytuly : ).

Pozdrawiam

3
Compo i bitwy / Odp: Warsztat Summer of Code 2009
« dnia: Czerwiec 26, 2009, 12:14:28 »
Deklaruje swoj udzial : ). A moze by tak zalozyc osobny temat gdzie ludzie beda wrzucac informacje o swoich pracach, postepy, screeny itd : ) ?

4
Sieć i multiplayer / Odp: Gra 2D multiplayer, kilka pytań?
« dnia: Maj 29, 2009, 18:29:54 »
Moj blad, sam nigdy nie gralem nigdy w gre mmorpg, wiec nie wiedzialem na czym to do konca polega : ).
Wiec napisalem jak to wyglada np. w strzelance, a to inna bajka bo tam nie ma zadnych log in/out : ).

W strzelance tym bardziej bez sensu było by kopiowanie wszystkiego do bazy danych...
No oczywiscie, przeciez to mam na mysli : ).

5
Sieć i multiplayer / Odp: Gra 2D multiplayer, kilka pytań?
« dnia: Maj 29, 2009, 16:18:37 »
Moj blad, sam nigdy nie gralem nigdy w gre mmorpg, wiec nie wiedzialem na czym to do konca polega : ).
Wiec napisalem jak to wyglada np. w strzelance, a to inna bajka bo tam nie ma zadnych log in/out : ).

6
Sieć i multiplayer / Odp: Gra 2D multiplayer, kilka pytań?
« dnia: Maj 29, 2009, 14:58:21 »
2. Co jakis czas (chocby w kazdej klatce, ale to najprostsze, w wiekszosci przypadkow troszke toporne rozwiazanie) klient wysyla informacje o pozycji xy postaci, czy tam kierunku w ktorym podaza, mniejsza z tym.
3. Jak juz ktos wspomnial, w grach takie rzeczy sa trzymane w pamieci, a nie w plikach, to byloby bez sensu. Widac ze masz jakies tam doswiadczenie w PHP, ale gry czasu rzeczywistego to calkiem inna bajka, musisz to sobie uswiadomic : ). Z plikow mozna skorzystac jesli chcesz np zapisac stan gry, ale to w multiplayerze raczej odpada.

Pozdrawiam : )

7
Projekty rozpoczęte / Odp: Powstanie 44 - strzelanka 2d
« dnia: Maj 23, 2009, 03:27:46 »
Nie, demka w najblizszych dniach/tygodniach nie bede wrzucal gdyz jest jeszcze
kilka elementow w grze ktore wyraznie kuleja i beda ostraszac gracza : P. Min
strasznie slabe AI jak narazie. Mysle ze polowa/koniec czerwca, wrzuce cos : ).
Dzis jakos nie chcialo mi sie brac za kod, duzo go nie przybylo ale pobawilem sie
troszke z grafika i poprawilem kilka spirte'ow. Oto efekty: (domek na dole z pochodzi z CC : P)



Ponadto pogrzebalem troche w parametrach broni. Narazie dostepne bronie: Mp40, Mauser
K98, rkm Browing wz.28, Vis, Sten, Mg42, Flammerwerfer 35 (miotacz), Piat (przeciwpanc),
Mp44, G43, Mozdzierz.

Przy okazji. Poszukuje kogos kto moglby mi wykonac kilka obiektow 2d do gry,
z takimi prostszymi rzeczami sobie jakos radze, ale np porzadnie wygladajacego
pojazdu opancerzonego czy ruin budynku nie zrobie w Paincie : P.

8
Projekty rozpoczęte / Odp: Powstanie 44 - strzelanka 2d
« dnia: Maj 21, 2009, 16:01:25 »


9
Projekty rozpoczęte / Odp: Powstanie 44 - strzelanka 2d
« dnia: Maj 16, 2009, 20:09:57 »
Jesli kogos ten projekt interesuje to informuje ze ostatnio wzialem sie troszke za niego, bo juz jestem po maturze i mam sporo czasu.

Obecnie zajmuje sie AI, narazie zrobilem ze zolnierze wroga chodza po wyznaczonych waypointach i patroluja teren, chodza zarowno w grupach jak i pojedynczo, zrobilem tez cos takiego ze gdy uslysza jakis halas, cos niepokojacego to bardziej sie rozgladaja, zwiekszaja pole widzenia i ida zobaczyc w miejsce z ktorego uslyszeli halas. Wzoruje sie troszke na commandosie. Pozostalo teraz chyba najtrudniejsze czyli napisanie AI samej walki.

Duzo siedzialem tez nad edytorem, mozna juz tworzyc mapki z budynkami i ustawiac zolnierzy patrolujacych teren. Aha i dodalem tez przelaczanie sie pomiedzy polskimi zolnierzami, tak ze mozna kontrolowac ktorego sie chce. Co do zalozen gry to troszke bardziej kieruje sie w strone mniejszych akcji na tylach wroga niz duzych walk z rozmachem, gra bedzie wymagac uzycia mozgu, analizowania patroli wroga i unikania ich, a potem eliminowania ich po cichu np nozem. Oczywiscie beda tez misje w ktorych sie natrzelamy, zreszta probke dzialania broni juz mieliscie w demku, a tam jeszcze nie bylo mozdzierza, miotacza ognia czy PIAT'a, a bardzo fajnie te zabawki wyszly : ).


10
Projekty rozpoczęte / Odp: Powstanie 44 - strzelanka 2d
« dnia: Marzec 06, 2009, 15:35:30 »
Tak, tez nigdzie nie widzialem takiego duzego celownika : ). Zrobilem to celowo gdyz w grach denerwuje
mnie to ze czasami w wroga jest zbyt latwo wycelowac. Ze wystarczy tylko najechac krzyzykiem na zolnierza
kliknac i po problemie. Chce zeby tutaj celny strzal wymagal troche skupienia i przylozenia sie gracza. Chce
zrobic zeby wymiana ognia pomiedzy graczem a jednostkami wroga trwala jak najdluzej, a nie jeden strzal i
kolejny wrog z glowy, bo tak na polach bitew raczej nie bylo : ). Zobaczymy jak to sie wszystko bedzie sprawowac
z AI. Moze ten celownik troszke zmniejsze ale napewno nieznacznie.

EDIT: taki celownik wymusza takze odpowiednie strzelanie z broni maszynowych bo jesli strzelamy krotkimi
seriami lub pojedynczymi strzalami i nie jestesmy w ruchu to nie jest trudno wycelowac natomiast jesli dlugo
trzymamy spust to celownik sie drastycznie zwieksza.

11
Projekty rozpoczęte / Odp: Powstanie 44 - strzelanka 2d
« dnia: Marzec 06, 2009, 15:04:42 »
Przez ostatnie kilka dni skodzilem:
 - dodalem miotacz ognia i mozdzierz, bardzo fajnie wyszly te zabawki : )
 - mozna sprawdzic odleglosci w metrach do wroga itp
 - w niektorych broniach przelacznik trybu ognia auto/single
 - usprawnilem rzucanie granatem (rzucamy na taka odl jak chcemy a nie zawsze na ta sama)
 - animacja broni podczas strzalu
 - zoptymalizowalem kod, juz tak gra nie zwalnia gdy na ekranie jest duzo ognia
 
W dodatku napisalem narazie wstepna prosciutka obsluge jezyka skryptowego, ktory zamierzam kiedys w grze wykorzystac (misje).
Weekendu raczej nie spedze na implementowaniu nowych rzeczy, wyszlo brak doswiadczenia w pisaniu duzych projektow i troche
narobilo sie syfu w kodzie, musze to wszystko uporzadkowac najpierw : ).
Jak to zrobie to powolutku bede zabieral sie za obsluge map.

12
Projekty rozpoczęte / Odp: Powstanie 44 - strzelanka 2d
« dnia: Marzec 04, 2009, 01:18:51 »
No musze Cie rozczarowac ale miotaczy plazmowych nie bedzie : P. Natomiast obecnie
implementuje miotacz ognia i butelki zapalajace, moze to choc troche Cie zadowoli : P.
A na ukonczeniu jest juz mozdziez : ).

13
Projekty rozpoczęte / Odp: Powstanie 44 - strzelanka 2d
« dnia: Marzec 04, 2009, 00:16:36 »
Wybacz dawno mnie tu nie bylo i zapomnialem o zasadach tu panujacych,
dodalem screena, a wiec mozesz juz sciagnac i ocenic demko : P.

14
Projekty rozpoczęte / Odp: Powstanie 44 - strzelanka 2d
« dnia: Marzec 03, 2009, 23:06:02 »
Wkurza to, że pociski mają ograniczony zasięg, niech znikają dopiero poza ekranem. ;)
Hmm, ale w koncu np pistolet ma krotszy zasieg od karabinu snajperskiego, musialem
to jakos uwzglednic. Mysle ze pozostanie jak jest, jedne giwery beda mialy dluzszy zasieg
inne krotszy.

Cytuj
Ładne!! Szkoda, że multi nie kontynuujesz już.
Moze kiedys jakis inny projekt.
Ale niestety bardzo duzo czasu i testow wymaga pisanie gry sieciowej, ja nie dalem rady : ).

Cytuj
Zapowiada się zajebiście
Dzieki : )

Cytuj
Dla przyzwoitości wypadało by umieścić screena w pierwszym poście.
Grafika narazie nie jest najmocniejsza strona gry wiec wole nie odstraszac potencjalnych graczy : P.

EDIT: co myslicie o tym co napisalem w ostatnim zdaniu w pierwszym poscie ?

15
Projekty rozpoczęte / Powstanie 44 - strzelanka 2d
« dnia: Marzec 03, 2009, 19:47:16 »
Witam

Nie wiem czy ktos pamieta, ale kiedys (hmm z 2 lata beda
: P) pracowalem nad sieciowa strzelanka w 2d, rozegrany byl
nawet meczyk przez kilka osob z Warsztatu. Wtedy projekt
porzucilem i potem w ogole nie zajmowalem sie
programowaniem, az do niedawna kiedy to postanowilem
powrocic do kodu : ).

Powstanie 44 to stary/nowy projekt bo kod nie jest w
calosci napisany od nowa, ale zalozenia gry sa calkowicie
inne. Nie bedzie to sieciowa strzelanka tylko gra
singleplayerowa. Gra przenosi nas w realia 2 wojny
swiatowej, walczyc bedziemy w polskim podziemiu. Planuje
miedzy innymi bitwy podczas powstania warszawskiego.

Co mam juz zrobione hmm... W obecnej wersji mozna poruszac
sie graczem po pustej planszy i strzelac do wrogow ktorzy
narazie nie posiadaja zadnego AI z 12 realistycznych
broni. W najblizszym czasie planuje zajac sie obsluga
plansz/leveli jak kto woli, oraz brac sie powoli za AI.

Jakby ktos chcial potestowac bronie to:
http://www.speedyshare.com/768155699.html

WSAD + Mysz - poruszanie sie i celowanie
LPM - strzal
PPM - celownik optyczny (tylko w Mauser i FG42)
Lewy Shift - podnoszenie broni
L Ctrl - wybuch w losowym miejscu (tak dla testu :P)
L Alt - granat

Prace nad projektem beda przebiegac powoli gdyz obecnie
przygotowuje sie do matury a po za tym zajmuje sie hmm
"polzawodowo" muzyka i to jest dla mnie priorytet : ).

Po tym jak zajme sie obsluga map i AI planuje dodac czolgi ,
pojazdy opancerzone, bronie stacjonarne, zolnierzy walczacych
po stronie gracza. Misje beda typu niepozwolic zdobyc niemcom
mostu, rozwalic kolumne czologow, odbic jakies tam miasteczko
itp. Bitwy toczyc beda sie z duzym rozmoachem, na ekranie
walczyc beda dziesiatki zolnierzy i pojazdy. Obecnie zastanawiam
sie czy ma to zostac zwykla strzelanka gdzie kierujemy jednym
graczem czy dodac proste dowodzenie innymi zolnierzami polskimi,
czy nawet przelaczanie sie pomiedzy nimi, jak myslicie ?



Pozdrawiam

Strony: [1] 2 3 4 5