Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Daniel22

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 8
1
Programowanie grafiki / Odp: [2D]Gra złożona z kafelków - pytania
« dnia: Grudzień 10, 2007, 20:57:12 »
Zapytaj twórców. ;)
A tak na serio to wystarczy pobrać edytor map do Soldata. Teren jest zbudowany z trójkątów, mogących przybrać dowolne wielkości, kąty w nich zawarte. Wystarczy się trochę nim pobawić.

2
Projekty rozpoczęte / Przygody Świętego Mikołaja
« dnia: Grudzień 06, 2007, 01:43:14 »
Chciałbym Wam, idealnie w dzień Świętego Mikołaja 06.12, wypuszczam moją pierwszą ukończoną (prawie :P) grę - Przygody Świętego Mikołaja, nazwa robocza, ale sie przyjęła.
Gra jest prosta do bólu, gracz ma za zadanie złapać wszystkie prezenty w określonym czasie (niecałe 3 minuty), tracąc ich jak najmniej. Poruszamy strzałkami tylko na boki Mikołajem. Na koniec statystyki. W grze jest 10 levelów. Ot co prosta gierca. Grafika w większości (tła) pobrana z internetu. Jakieś pomysły, krytyka? Jest szansa że bede doskonalił gre na Swięta Bożego Narodzenia :).

Ogólnie idea gry była żeby ją wykonać w 12 godzin, oczywiście z przerwami :P, bo chciałem się w końcu zmotywować i coś ukończyć.

http://www.sendspace.pl/file/XiMd7xpA/



Edit - dodałem dll-ke Allegro, wczoraj zapomniałem

3
Gry / Odp: Grafika 2D w Strategiach
« dnia: Listopad 11, 2007, 01:01:32 »
Jeśli dla Ciebie doomtrader, EU II_jakość == EU III_jakość (bo to można wywnioskować z Twojego posta) to nie wiem jak możesz być fanem gier Paradoxu (a chyba jesteś? :) ) i niezauważyć różnicy. EU III z grafiką 3D zupełnie nie posiada klimatu dwójki na której spędziłem swe wieczory niejedne :).

4
Gry / Odp: Grafika 2D w Strategiach
« dnia: Listopad 11, 2007, 00:44:46 »
RageX, żadnego posta nie zmieniałem ;).

Cytuj
a sobie cenie zarowno strategie 2D, jak i 3D. Chocby przytoczony przez yomyn'a Stronghold 2. Kiedys gralem w jedynke, ktora jest w 2D. Cudna gra, fantastyczna, wciagajac. Miodzio po prostu. Potem przyszlo Stronghold 2 z grafika 3D i... tez miodzio! Fajnie jest tam sobie kamerke ustawiac - troche przyblizyc, oddalic, obrocic. Gdy potem po jakims czasie wlaczylem Stronghold 1 stwierdzilem, ze Stronghold 2 wyglada znacznie przyjemniej [pomimo ze grafika Stronghold'a 1 jest rowniez bardzo fajna].

maxest, po pierwsze, nie wiem zupełnie jak można grać w Stronghold 2, jestem wielkim fanem gier Stronghold ale 2, to jest masakra... Przenikające jednostki, źle obracająca sie kamera, fatalna grafika podłoża, kiepskie animacje walki jednostek. Ogólnie chodzi mi o tą kamere, uważam że w RTS'ach powinna być ona statyczna. POzatym w strategiach, nie chodzi przecież o to aby sie napawać widokiem kowala ;), ale żeby zaplanować tak - aby wydajnie pracował ;). Ja tak uważam. Dlatego mimo że jestem fanem i Strongholdów (2D) i Total Warów (3D) to jednak nacisk na to pierwsze. No... w Total War ten 3D przynajmniej nieźle wypada ale o wyżej wspomnianym SH2, wole już sie nie wypowiadać :).

5
Gry / Odp: Grafika 2D w Strategiach
« dnia: Listopad 10, 2007, 15:13:12 »
Daniel22, masz problem z programowaniem grafiki 3D, dlatego szukasz samousprawiedliwienia, czy jak? ;D
Troche, ale nieważne... :P. Źle patrzycie na ten aspekt. Odejdźcie zupełnie od programowania. Chodzi tutaj o przejrzystość gry. Grałeś kiedyś w EEII? Tam mimo że gra zachwyca mnogością opcji i grafiką, to jednak nie daje tak pewnej zabawy jak choćby zabytkowy MTW:VI.

Nie rozumiecie mnie. Po prostu uważam że Grafika 3D, bardziej pasuje np. do RPG-ów, czy właśnie FPS-ów. Tam jest potrzebna, choć są również wyjątki (np. Soldat :P). I na pewno nie jest to buntowanie sie przeciwko technologiom. Po prostu uważam że 3D do gier sie nie nadaje, ale np. już do FPS-ów czy przygodówek - tak!

6
Gry / Grafika 2D w Strategiach
« dnia: Listopad 10, 2007, 11:20:53 »
Obecnie, wiele strategii (jak nie wszystkie), czy to turowych czy czasu rzeczywistego jest robionych w grafice trójwymiarowej, czy taka gra jednak dobrze wygląda, a co najważniejsze - czy dobrze się w nią gra?
Na powyższe pytanie, mam zdecydowaną odpowiedź - NIE. Właśnie grafika dwuwymiarowa powinna być zarezerwowana dla RTS-ów. Ponieważ gry strategiczne to bardzo przejrzysty gatunek. Tutaj musimy wszystko wyraziście widzieć, błędem jest niezauważenie jakiegoś szczegółu w bitwie poprzez bug kolizji 3D co sie nader często zdarza. Wystarczy przypomnieć sobie, AoE I i II, Stronghold, EU II, czy inne serie gier strategii. Teraz takie gry jak AoE III czy Civ IV, EE III co z tego że mają piękną grafikę? Że widać jak nasz żołnierz się uśmiecha, lub krew spływa mu z nosa? Po co to komu w strategii? Gry te są niegrywalne wręcz jako prawdziwe strategie, a gracz zamiast myśleć - napawa się piękną grafiką, często zabugowaną.

Oczywiście to tylko moje skromne zdanie :), jakie jest Wasze?

7
Projekty rozpoczęte / Odp: The World Conquest : Britain
« dnia: Październik 23, 2007, 22:17:50 »
Ujawnię, że kampania Teutonic, ma sie pojawić po ukończeniu Britain :). Pozatym nie nazywaj k_b TW projektem, bo był to dopiero pomysł, a tu już mam coś zrobione, nawet wiele i dużo bliżej mi do końca niż tam.
Mam nadzieje ze co niektórzy zapomnieli o tamtej małej sprzeczce i ocenią projekt obiektywnie, licze na krytyke i pomysły nowe. :)

8
Projekty rozpoczęte / The World Conquest : Britain
« dnia: Październik 23, 2007, 22:14:04 »
Mój projekcik który powoli skubie od kilkunastu dni. Mam nadzieje go ukończyć, przynajmniej na poziomie dema. Znalzłem złoty środek na motywacje - robie gry takie w które sam chciałbym zagrać, bardzo to pomaga.
Ale do rzeczy. The World Conquest - to projekt (w realizacji) strategii turowej, uproszczonej mieszanki Europa Universalis i Medieval: Total War. Gracz wciela się w średniowiecznego króla, zarządce miast, generała głównego wszystkich armii i rusza na podbój świata. Pierwszym jego zadaniem będzie podbój Brytanii, zamieszkanej przez Królestwo Anglii, Szkocji i Irlandii. Gra domyślnie robiona jest pod Hot-Seat (wielu graczy przy jednym komputerze) co pozwala mi skupić sie na mechanice a nie na AI komputera, chociaż takiego trybu również nie wykluczam. Dodam jeszcze że pomysł na gre, stworzył się, po prowadzonej przeze mnie Kampanii Online Tekstowej Forumowej ;) w podobnym stylu jak ta robiona w grze.
Pare screenów, grafike całą robiłem sam, oto screen z mapy gry na którym bedzie sie toczyć pierwsza kampania, mam nadzieje że wszystkie grafiki odzwierciedlają to co mają oznaczać  :D :

Oraz panel miasta (zostało do dodania reszta budynków i religie) :

Te skróty Ch, Top oznaczaja skróty oddziałów, np. Ch - Chłopi, Top - Topornicy, RF - Rycerze Feudalni. Mile widziane propozycje dotyczące nowacji w grze, ale bez przesady (jest to moja pierwsza powazniejsza (od K&K :) ) produkcja) :D.

9
Projekty rozpoczęte / Odp: Game Producer ;p
« dnia: Październik 14, 2007, 23:33:34 »
Czekałem długo na premierę i się doczekałem. Szkoda że w takim stylu. Nie mniej, należą Ci się wielkie gratulacje. Mimo że wiele w grze nie działa, nie jest zrobione, to powiem że kiedy ją włączyłem i troche poklikałem to zrobiło to na mnie bardzo pozytywne wrażenie że napisałem tego posta. :) Uważam że w którą strone pójdziesz, i tak projekt odniesie sukces, tylko brnąc do przodu.
Zerkłem w kod tylko, sam jestem jeszcze dosyć początkującym programistą, dlatego taki kod to dla mnie trochę znana rzecz ;), nie mniej kolejne gratulacje bo faktycznie, znaleźć tu coś to męka :).
Życzę szczęścia projektowi także w wersji konsolowej. :)

10
Inne / Różnica wysokości
« dnia: Sierpień 06, 2007, 21:13:58 »
Nie znalazłem takiego tematu od razu mówię. :) Chodzi mi o "fałszowaną" mape wysokości. Czyli mamy mape prostokątną (na kaflach) i teraz musimy zrobic góre ;). Stoję teraz przed tym problemem, bo izometria dla mnie samego jeszcze jest za trudna trzeba przyznac. Ale wracając do sprawy. Jakie macie tricki, knify, aby "oszukac" gracza że tam sie znajduje wzniesienie a tak naprawdę jest wszystko na jednym poziomie? :)

11
Poszukuję / Odp: Teutonic Wars
« dnia: Sierpień 06, 2007, 00:22:38 »
@Daniel22:
Nie mogę uwierzyć, ze po bardzo dobrym wstępie dochodzi do tak dramatycznego końca, żeby nie powiedzieć dziecinnego. Dyskusja o BG zupełnie nie na miejscu, wypominanie sobie grzechów, odwracanie się do wszystkich plecami, nie przemyślane stwierdzenia.. Szkoda.
Pomysł na grę spisany w dwa tygodnie to bardzo mało, a pretendowanie tym faktem do miana "szefa projektu oraz głównego projektanta" pozostawię bez komentarza..
Szkoda, naprawdę byłem dobrego zdania.(ale oczywiście nie sugeruj się moim zdaniem tak, jak ignorujesz wszystkie inne "statystyki")

A widzisz sens ciągniecia tego wątku.
Bardzo prosze moderatora o zamknięcie go, nie ma sensu to już. Może i dziecinny koniec, ale czy widzicie sens w kolejnych postach stylu Twoim Zene? Bardzo prosze o LOCK.

12
Poszukuję / Odp: Teutonic Wars
« dnia: Sierpień 05, 2007, 23:49:43 »
d0ubl3_j patrz w/w :P, tak na serio to napisałem tą wypowiedź bo się trochę zdenerowałem. Masz racje (w końcu ktoś ma racje) będę dalej sam projektowac gre, aż w koncu znajdzie się programista co tylko "przeleje" to do kompilatora. ;) A tak na serio, nie wiem po co pchałem sie z tym tematem na Warsztat, to nie był dobry pomysł :P.

13
Poszukuję / Odp: Teutonic Wars
« dnia: Sierpień 05, 2007, 23:35:18 »
Kto mówił o obrażaniu? To taka pierwsza złośc po Twoim poście ;). Rozumiem Twoją złośc Anraz, gdybym napisał że BYŁEM w zespole BG, ale napisałem wyraźnie że byłem chwilke, dzięki czemu wiele sie nauczyłem w kodzie, nawet nie pojmiesz ile. A to że byłem przez chwile w BG nawet nie miało związku z postem którego mieszasz! Bo przykład był zupełnie inny, przecież nie jesteście jakimś doświadczonym teamem tworzącym gry? NA TYM polegał przykład BG!

Cytuj
Doceń, jeśli potrafisz, że reszta zachowam dla siebie
Wyczuwam tutaj złe rzeczy. Widac masz huśtawke nastrojów jak kobieta, bo kilka miesięcy temu również mówiłeś coś innego, ale ja również zachowam to dla siebie i niech tak zostanie. Chyba że PW.

Cytuj
Danielu, jest jeszcze kilka osób, które mogły powiedzieć: miałem być programistą w BG i nawet dostałem kod źródłowy i jestem taki że ho ho.
Znowu to samo! Czy ja wogóle powiedziałem że tworzyłem BG cholera jasna?! Sorry za uniesienia ale nie czytasz wogóle moich postów (jak Riddle ;P ) a wypowiadasz się jeszcze. NIE! Patrz cytat w/w na czym polegał mój przykład BG.

Cytuj
Jakoś nikt się specjalnie nie chwali.
Czy ja sie chwale? Patrz w/w i w/w/w :P.

14
Poszukuję / Odp: Teutonic Wars
« dnia: Sierpień 05, 2007, 22:57:20 »
Riddle, ja miałem byc programistą... ;)

15
Poszukuję / Odp: Teutonic Wars
« dnia: Sierpień 05, 2007, 22:48:20 »
Widac. Projekt sie rozrasta (mam na myśli BG) to ludzie dopiero teraz zaczynają dbac o marke. Czy to nie dziwne że na testach człowiek otrzymuje cały kod źródłowy? Hmmm ciekawe. Nie zamierzam się z Tobą kłócic Anraz, fakt dbasz teraz o marke BG, ale trzeba było się martwic o to wcześniej. Żegnam Was wszystkich, nic tu po mnie, widac bede musiał projektowac ponga i tetrisa.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 8