Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - lethern

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 29
1
Projekty rozpoczęte / Odp: King of Console
« dnia: Październik 09, 2017, 16:23:15 »
opinia:
Wg mnie problem z grami tekstowymi, w których wszystko robi się za pomocą komend, jest:
-pisanie na klawiaturze dla jednych graczy będzie urokiem, dla innych będzie męczarnią (zajmuje więcej czasu, więcej energii, bardziej zużywa ręce - typu pomyśl o programiście, który po 10 godzin pracy z klawiaturą wraca do domu, żeby odpocząć przy grze, przy której musi znowu walić w klawiaturę)
-trzeba poznać komendy do wpisania! To też nie jest przyjemne, gracz przy pierwszym starciu z grą nie ma pojęcia co może zrobić, bo nie zna komend, dodatkowo w dalszym etapie też może błądzić - czy wysłanie wojsk to było "wyślij", czy "atakuj", czy "atak", czy jeszcze inaczej? Czy przyjmuje dwa parametry czy trzy? Granie w grę, do której trzeba sobie spisać na kartce komendy, dla jednych jest urokiem tej gry, dla drugich jest ścianą

oczywiście idąc dalej, na powyższe można "zaradzić", czyli można robić skróty komend, obszerne podpowiadanie, listy komend, itd. (czyli to co mają konsolowi użytkownicy linux)

od siebie powiem, że gra w której poziom trudności/skomplikowania wynika z samego interfejsu, jest raczej wadą niż zaletą..

2
/offtop/ Jeśli ktoś nie zna angielskiego, to.... lepiej niech się bardzo poważnie do niego przykłada, bo i dokumentacje, i wyniki googli, i stackoverflow, i wiele poważnych artykułów, cała masa bardzo istotnych informacji jest po prostu po angielsku

3
https://niebezpiecznik.pl/post/poniedzialek-z-prawnikiem-odpowiedzi-na-wasze-pytania-dotyczace-obowiazkow-i-praw-osob-prowadzacych-serwisy-internetowe-i-blogi/

Cytuj
W pewnych przypadkach adres e-miał może być daną osobową. Oczywiście jeśli bez większych problemów umożliwia on identyfikacje danej osoby fizycznej.
Dla przykładu: adres 2lk321jdsa@gmail.com raczej nie pozwala na identyfikacje konkretnej osoby fizycznej z mojego punktu widzenia (z punktu widzenia Googla jednak już nawet taki adres może być daną osobową, pozwalającą powiązać ją z konkretną osobą). Z drugiej strony adres jan.nowak@wp.pl, mimo, iż zawiera imię i nazwisko, nie specjalnie pozwala na identyfikację konkretnego Jana Nowaka. Natomiast adres jan.nowak@nazwafirmy.pl już może identyfikować konkretną osobę fizyczną, jeśli w tej firmie pracuje jeden Jan Nowak.
Mam nadzieję, że podane przykłady pokazują w czym rzecz.
Przyjmuje się, że adresy poczty elektronicznej spełniają kryteria uznania ich za dane osobowe wówczas, gdy bądź samoistnie (np. zawierające nazwisko i imię), bądź łącznie z innymi przetwarzanymi wraz z adresem informacjami (np. adresem pocztowym) pozwalają zidentyfikować osobę użytkownika.
(cytat pokazuje sam sposób myślenia, nie konkretny przypadek)
(temat rozwinięty w różnych miejscach internetu, np. https://edugiodo.giodo.gov.pl/file.php/1/ODO/ODO_R02_03.htm)
http://www.lubasziwspolnicy.pl/co-podlega-ochronie-danych-osobowych/
Cytuj
Danymi osobowymi nie będą pojedyncze informacje o dużym stopniu ogólności, na przykład samo imię ani nawet imię i nazwisko, jeżeli są bardzo popularne i często spotykane (np. Jan Nowak).
W zależności od współwystępowania z innymi informacjami, bardzo ogólna informacja  może stanowić daną osobową, gdy zostanie zestawiona z innymi dodatkowymi informacjami, które prowadzą do identyfikacji konkretnej osoby – na przykład imię w połączeniu z nazwiskiem i miejscem zamieszkania
(ciekawe jest właśnie, że imię i nazwisko mogą nie być danymi osobowymi, ale imię i nazwisko i nazwa firmy w której ktoś pracuje już tak)
plus ciekawostka z ww. linku
Cytuj
Co ciekawe, w jednej z decyzji dotyczących popularnego kiedyś portalu Nasza Klasa (decyzja z 3 września 2008 roku, sygn. DOLiS/DEC515/08/22857) GIODO stwierdził, że nie mogą być uznane za dane osobowe informacje o imieniu i nazwisku w połączeniu z informacjami o nazwie i adresie szkoły podstawowej oraz oznaczeniu klasy, do której uczęszczał dany uczeń, wraz z jego wizerunkiem z lat siedemdziesiątych. W decyzji stwierdzono, że „analiza przedstawionego stanu faktycznego prowadzi do wniosku, że potencjalna możliwość powiązania ww. sekwencji informacji o skarżącym z nim obecnie wymaga zaangażowania niewspółmiernych kosztów, czasu lub działań (...) Takie stanowisko GIODO nie zostało jednak zaaprobowane przez sądy administracyjne

wracając do samego wątku, moje 3 grosze - może chodzi o to, że nie możesz otrzymać informacji spoza "procedury" którą toczą się sprawy, czyli dajmy na to, status możesz otrzymać jako email zwrotny lub aktualizację na stronie/ w systemie. Odmowa odpowiedzi na Twoje zapytanie miałaby wg mnie sens raczej jako "nie wiem w którym miejscu jest Twoje zgłoszenie" albo " nie jest moim obowiązkiem / nie chce mi się/ przeglądać całego systemu, żeby znaleźć Twój przypadek" lub coś podobnego, ale czy wątek "danych osobowych" ma sens, tego nie wiem

4
Szkółka / Odp: [C++] Nazewnictwo zmiennych
« dnia: Czerwiec 15, 2017, 21:57:26 »
u mnie zmienne różnego pochodzenia nie są rozróżniane bo ja tego nie potrzebuję, ale VS pozwala to zrobić- o czym pisał poprzednik..

5
Szkółka / Odp: [C++] Nazewnictwo zmiennych
« dnia: Czerwiec 15, 2017, 19:40:47 »
Cytuj
Tutaj się nie zgodzę. IDE nie koloruje zmiennych, funkcji itp
Witamy w XXI wieku, gdzie nadal programuje się w notatniku! Visual Studio ftw
U mnie kolorki są http://i.imgur.com/19frN0w.png (no nie aż tak szczegółowe)

Cytuj
enum EColor {
        eColorRed,
        eColorGreen
};
To ma sens w C++, i nie ma w C# (gdzie i tak musisz pisać EColor.eColorRed, jeśli nie zrobisz static importów)


6
Szkółka / Odp: [C++] Nazewnictwo zmiennych
« dnia: Czerwiec 14, 2017, 23:53:01 »
z rzeczy które warto, podejrzewam że warto nie stosować wtytycznych, które miały rozwiązać pewne problemy - które już nie istnieją (notacja węgierska)
poza tym samo nadawanie nazw jest sztuką i jednocześnie źródłem błędów (przy nieprawidłowym nadawaniu nazw rzeczom) - tak mówią mądre książki :D
+1 laggyluk (ale nie ograniczałbym się do tego ;p)

hmm jednak wrzucę pare swoich notek (które działają dla mnie)
-różne sposoby pisania wykorzystuję do różnych rzeczy, czyli pisowniaCamelCase przy normalnych rzeczach, ale z dodatkiem podkreśleń kiedy coś rozdzielam - np. wolę mieć "threadSafe_getDocumentId" - czytelność jest na pierwszym miejscu i akurat takie rozdzielenie mi pomaga (nie musi innym), stąd mieszany styl - w paru projektach mam to szczęście, że mogę sobie na to mieszanie pozwolić, kiedy mój kod jest w ograniczonym stopniu / nie jest czytany przez innych
-idąc dalej, CAPS_LOCK dla stałych lub podobnych dziwactw (np. C-macro) - żeby bez zastanawiania się było widać, że nimi (dziwactwami) są. Idąc tym tokiem rozumowania, stosuję podobny sposób do nazywania klas (czyli nie camelCase, tylko wielką literą - MojaKlasa). Choć staje się to do pewnego stopnia zbyteczne jeśli masz odpowiednie kolorowanie składni!
-długość nazwy - fajnie by było, aby była taka, jaką uznaliśmy za najlepszą do łatwego czytania i by ktoś nadal wiedział o co chodzi (włączając w to nas samych po paru miesiącach przerwy). Nazywanie metody "run" w klasie "handler" to zbrodnia, choćby zwykłe "MailSender" i "send" - krótkie i lepsze, ale czasem warto mieć dłuższą nazwę (przynajmniej niektóre struktury pojawiają się rzadziej - np. nazwy klas - więc czemu nie) - po co ktoś ma przeklikiwać projekt, żeby znaleźć o co chodzi? Z drugiej strony, Jeśli mamy zmienną, którą używamy w kolejnych 50 linijkach nonstop, to oczywiście lepiej ją nazwać maksymalnie skrótowo - skoro jest wszędzie, to nie trzeba jej dosadnie tłumaczyć, przeciwnie, zwiększyć czytelność
-(jak napisałem na samym początku, warto w ogóle wiedzieć jakie są problemy, które rozwiązują rzeczy których używamy - zalecenia/styl/zasady itd.) plus pewnie trzeba troche samemu doświadczyć - tych problemów z długością kodu czy czytelnością - po paru latach wrócić znowu do dyskusji, zobaczyć te pomysły w nowym świetle

7
Webowe / Odp: Walidacja po stronie serwera i klienta ? PHP i JS ?
« dnia: Maj 26, 2017, 17:58:01 »
Cytuj
A checkbox'a do sprawdzania zaakceptowania regulaminu jesr sens sprawdzac w php
akurat to idealny przykład czegoś, czego nie ma sensu sprawdzać po stronie serwera.. i chyba jedyny ;p
(w końcu, po pierwsze, checkboxów nie sprawdzasz pod kątem poprawności (do bazy idzie 1 lub 0), a po drugie, do bazy nie zapisujesz czy ktoś zaakceptował regulamin)

8
Projekty rozpoczęte / Odp: Gravity Gun dla Unity
« dnia: Kwiecień 24, 2017, 23:18:16 »
I moje skromne 3 grosze- średnio sobie wyobrażam coś podobnego w brażny filmowej, która mogłaby stworzyć jeden worek gotowych scenografii, jeden worek gotowych efektów i jeden worek aktorów, gdzie wchodzisz tylko do studia ze scenariuszem, kupujesz gotowe scenografie i aktorów, i produkujesz film... który wyglądałby jak tysiąc poprzednich filmów, korzystających z tych samych worków...?
Dalej, ile wobrażacie sobie rewolucyjnych gier, w których wszystkie mają gravity guna?
Stąd mysle, że ciągle będzie istniec potrzeba zatrudnić programistów/grafików, którzy stworzą coś nowego dla samego choćby faktu bycia czmś nowym

9
Szkółka / Odp: Unity za wolne -> co będzie lepsze?
« dnia: Kwiecień 19, 2017, 18:07:53 »
To co przedmówcy próbowali przekazać to nie jest nic o krowach ani mleku, tylko
zmienisz z unity na inny silnik - ale coś robisz źle - wzrost z np. 20fps na 30fps
vs zostawisz unity, poprawisz to co źle - wzrost z 20fps na 60fps

Moje osobiste doświadczenie z rysowaniem z pamięci RAM zamiast VRAM podpowiada mi, że możesz mieć z lekka kilkadziesiąt ruszających się małych bitmap na ekranie i mam spadek fps z 800 do 25

Pytanie dodatkowe, czy sample z unity też wolno chodzą na tej docelowej maszynie?

Listy silników 2d są dostępne (typu to czy to), weź silnik sprzed 15 lat i porównaj z unity

PS 80 klatek przy samej logice, bez renderingu? Nawet jak weźmiesz silnik który robi 100fps, całość zejdzie na 45fps, prawda?

10
Szkółka / Odp: Unity za wolne -> co będzie lepsze?
« dnia: Kwiecień 18, 2017, 19:35:56 »
gdzie są jakieś wyniki profilera, ja się pytam ;p
najprościej gdybyś zmierzył ile czasu zajmuje logika, albo wyłącz rysowanie planszy i zmierz ile masz "klatek na sekundę"

dalej to profilowanie tego rysowania, co używasz i co zajmuje najwięcej czasu, a można się pozbyć... na przykład, no nie wiem, robisz scalowania obrazków co każdą klatkę zamiast raz i do cache

11
Szkółka / Odp: [C++] Tajemnicze segfaulty w mapie wskaźników
« dnia: Marzec 03, 2017, 18:57:34 »
debugger i szukaj co wywołuje delete, albo masz gdzieś destruktor w instancji którą kopiujesz zamiast używać wskaźnik, albo...
nigzie w powyższym kodzie nie widać użycia delete, więc ciężko wróżyć
mam nadzieję że Ci debugger (slash logger) pomoże

12
Szkółka / Odp: [C++] Tajemnicze segfaulty w mapie wskaźników
« dnia: Marzec 03, 2017, 17:44:37 »
Dodaj logowanie ctora i destructora tych Cell / drawable z wypisaniem ich adresu

13
Webowe / Odp: Logowanie do strony, uruchomienie skryptu JS
« dnia: Luty 21, 2017, 14:53:18 »
Cytuj
(...)zrobić przejście do nowej strony po zalogowaniu (...)
Nie widzę żadnej różnicy między opisanymi przypadkami lub czegoś nie rozumiem. (nowa strona z serwera vs przechodzenie do nowej strony w JS) - w obu będziesz renderował stronę po stronie serwera, wysyłał ją do klienta, tak? Jest jeszcze inny sposób, ale wydaje mi sie, że o nim teraz nie piszesz - jest to tzw. SPA (single page application), czyli jedna strona na której javascript renderuje wszystko co użytkownik może zobaczyć (wszystkie formatki)

Wracając do Twojej obawy o pobieranie (całej) strony, tak się zawsze robiło i jest to w porządku, szczególnie jeśli Twoja strona nie jest zbyt duża

Czy pomysł z "podmianą strony po zalogowaniu poprzez AJAX" jest zły? Troche tak, bo zysków z tego dużych nie masz, natomiast musiałbyś rograbić swój kod (renderowanie w PHP połączyć z sklejaniem w JS), wydaje się że w tym przypadku dużo walki o nic (piszę to z perspektywy "strona pisana przez początkującego", jednak nie używanie ajaxa może być widziane jako "stare", obecnie można odnieść wrażenie, że dąży się do robienia jak najwięcej ajaxem)

Sens użycia ajaxa jest, jak możesz podejrzewać, możliwość dynamicznego ładowania danych, dynamicznego renderowania. Dajmy na to, dajesz przycisk "wyświetl profil". Po kliknięciu możesz albo załadować nową, wyrenderowaną stronę i zastąpić poprzednią, albo użyć ajaxa, pobrać dane i je wyrenderować w miejsu (np. w popup). Oba obejścia są dobre i zależą od tego jakie były wymagania, jeśli kliknięcie w profil miało przenieść na stronę profilu, to tak to trzeba zrobić, jeśli natomiast miało wyświetlić małe okienko z informacją, to należałoby to zrobić ajaxem

Pobieranie obrazków powinno być cache'owane, jeśli już to zależy to od ustawień (np. strony, serwera) (możesz podejrzeć jak plik jest pobierany w narzędziach developerskich przeglądarki - F12 -> sieć)

note: W Asp.net (i analogicznie w nowszym, asp MVC) używa się do tego UpdatePanel - mechanizm, pod którym kryje się właśnie renderowanie części strony, wysyłanie jej ajaxem i podmienianiu jednego diva zamiast całej strony, dzięki czemu część strony (wspomniany UpdatePanel) się zmienia bez odświeżania formatki

14
gratki itp; poprzednie screeny - ładne kolory (trawa), tutaj bardziej... diablowo, wydaje się że brakuje światła

15
Unity 3D / Odp: Zaciemnianie kodu
« dnia: Luty 14, 2017, 20:16:06 »
Gdyby to był temat "chce zabezpieczyć swój kod przed niepowołanym dostępem", to to co wezu opisał ma sens, ale jeśli to jest temat "chcę zabezpieczyć mój produkt przed piraceniem", to wtedy już jest trochę inna płaszczyzna... bo wtedy zaciemnianie nie ma wiele wspólnego z ochroną kodu czy ukryciem go, tylko z próbą ochrony przed piractwem, z tej perspektywy wydaje się, że argumenty powinny być w temacie piractwa, nie w temacie czy kod był brzydki czy nie.. (mam wrażenie, że temat z lekka zjechał z kierunku, nie żeby to jakieś ważne było)

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 29