Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pasio

Strony: [1]
1
Matematyka i fizyka / Algorytm tworzenia terenu na podstawie punktów
« dnia: Marzec 09, 2011, 20:49:54 »
Witam,

mam zbiór punktów odczytanych z mapy w postaci współrzędnych geograficznych, w każdym z tych punktów mam jego wysokość. Dokonałem odpowiednich konwersji i całość zapisałem do "pseudo" mapy wysokości. "Pseudo" oznacza, że nie mam wysokości we wszystkich punktach tekstury i w tym momencie wygląda to tak:


Punkty mają dodatkowo taką własność, że układają się w poziomice. Może ma ktoś jakiś pomysł lub może istnieje jakiś algorytm jak uzyskać z tego pełną mapę wysokości ?

Biorę pod uwagę zastosowanie algorytmu triangulacji Delaunaya bądź szerzej wykorzystania diagramów Voronoi'a ale niewiem czy przy takim ustawieniu punktów nie wyjdzie coś dziwnego, bo zależy mi na dobrym odwzorowaniu terenu.

Bedę wdzięczny za wszelkie wskazówki :)

Strony: [1]