Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jpacanowski

Strony: [1] 2 3
1
Szkółka / Nauka nowszej wersji OpenGL, czemu?
« dnia: Czerwiec 30, 2017, 19:20:39 »
Próbuję wrócić do OpenGL po wielu latach i stworzyć prosty silnik 3D... Mam dylemat czy brać się za ten nowszy OpenGL... Może ktoś z was mnie jakoś przekonać czemu miałbym się uczyć tego nowego OpenGL w którym trzeba tyle linii kodu wklepać aby wyświetlić sam trójkąt i jeszcze ta kupa w postaci kodu w łańcuchu znaków, podczas gdy w starym OpenGL to było tylko kilkanaście linii kodu aby wyświetlić trójkąt?

Jeszcze jedno... Czym się różni OpenGL od OpenGL ES? Wiem, że OpenGL ES to na urządzenia przenośne, chodzi mi czy oba się różnią trochę od siebie, czy może po prostu ES to tylko okrojony z niektórych funkcji OpenGL?

2
Ja posiadam, ale nie sprzedam ;) Trafiłem na ten topic właśnie, bo sam się szykuję do jej przeczytania i napisania jakiegoś silnika 3D, z tym że nie w Turbo Pascalu... ;) Taka moja odskocznia od high-level programmingu, bo game.load.sprite() na dłuższą metę to nie dla mnie bo mam wyższe ambicje. Ale będzie niesamowita zabawa, aż mam dreszcze... Szukam właśnie wersji PDF, ale nie mogę znaleźć, więc jakby ktoś miał to proszę dać znać...

Planuję napisać grę 3D jako system operacyjny... znaczy się, chcę napisać bootloader, który uruchomi tryb graficzny, przejdzie do trybu chronionego, załaduje grę do pamięci i odda grze kontrolę. A potem zrobić obraz ISO albo IMG. Czyli 32-bit, i poza MS-DOSem.

Jakby co...
https://www.olx.pl/oferta/tworzenie-gier-2d-i-3d-w-jezyku-turbo-pascal-CID751-IDmG5rc.html

3
Projekty rozpoczęte / Odp: Symulacja Systemu Operacyjnego [Allegro5]
« dnia: Czerwiec 24, 2017, 23:03:17 »
Tak, a ja z kolei po stronie Jobsa... ze skrajności w skrajność... :D

4
Dyskusje / Odp: Mała aktywność użytkowników na warsztacie
« dnia: Czerwiec 24, 2017, 22:49:59 »
Smutne, że zabijacie całą tą ideę... i zakładacie sobie prywatne fora z wyselekcjonowaną społecznością i że już tylko kasa się liczy...

5
OpenGL / Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
« dnia: Czerwiec 22, 2017, 18:42:46 »
Zainstalowałem sobie na starym komputerze (Pentium III 1.3 GHz, Voodoo 3 2000 AGP) Visual C++ 2010 i mam pytanie, czy ktoś wie jaką wersję OpenGL posiada SDL2? Chciałbym po latach pobawić się trochę w OpenGL, ale nic więcej niż to jaką wersję OpenGL biblioteka SDL oferuje mnie raczej nie interesuje...

Cytuj
Jaką można mieć wymówkę aby nie używać Visual Studio 2015/2017?

No nie wiem, mnie nic powyżej Windowsa 7 z Windowsów np. nie interesuje... A do retrocomputingu wracam jeszcze większą parą... ;)

Cytuj
Czy to ma jakiś specjalny cel? Archeologia grafiki?

Głębszy cel i sens na pewno tak. Mam za sobą właśnie demko na Amigę, uczę się ostro m68k (swoją drogą, najebiście przemyślana ta 32-bitowa architektura, w odróżnieniu od x86) i zamierzam jeszcze głębiej iść w programowanie Amigi, bo mi się to strasznie spodobało. Gry które wyglądają jak film, czy VR mnie po prostu nie interesuje to... Sprzęt z przed 25 laty działa do dziś, a dzisiejszy po 5 latach staje się mieszkańcem wysypiska zapomnianych idei... To taki mój bunt przeciwko nowej technologii które nie wnosi nic nowego. Ustalony porządek mówi nam co jest prawdziwą muzyką, kulturą… Wszystko co wykracza poza te ramy jest traktowane jako opozycja, jawny sprzeciw. Nowe jest lepsze od starego, tak nam wmawiają. Ja tego nie kupuję niestety... ;)

Cytuj
Czemu nie zacząć uczyć się COBOL'a czy ADY?

COBOL'a czy ADY raczej uczyć się nie będę, ale jak już poznam porządnie m68k to przejdę na programowanie Amigi w języku C...

Cytuj
Z ciekawości, masz smartfona? iPhone czy coś z Androidem?

Nie wiem jak kolega wyżej, ale ja mam starego Samsunga z Androidem 4.2.2 którego nie zamierzam aktualizować. M.in. z powodu, że nie ogarniam Material Design i nie chcę ogarniać... Mam na nim najnowszego Google Chrome, wszystko chodzi na tym telefonie płynnie, testuję na nim strony, swoje gry i ... ogólnie jestem z tego smartfona zadowolony... A wszyscy znajomi wokół mnie mają najnowsze telefony z najnowszymi Andkami i narzekają jaki ten Andek to gówno... Nigdy ich nie rozumiałem o co im chodzi ;)

Cytuj
Przeciez i Apple i Google wie o Tobie wszystko

Tu tak samo... Nie wiem jak kolega, ale ja z Apple nie mam nic do czynienia, a wyszukiwarki Google nie używam już od 2 lat... Yandex / DuckDuckGo... bardziej te rejony...

Cytuj
Amazon wie co kupujesz

Eeee, Amazon to taki amerykański Helion, tak?

Cytuj
Co do vi, to nie używam tego, nie wyobrażam sobie jak z tym pracować.

A kiedyś potrafili... To tylko świadczy o tym, że używając czegoś nowszego i "nowocześniejszego" niż Vi(m) nie czyni z ciebie bycie nowocześniejszym... Coś się wydarzy i nie przetrwasz w lesie ani minuty bez super telefonu z super najnowszym systemem operacyjnym na nim, że tak powiem... Vi staje się ostatnio modne dlatego, że pracując nie trzeba się odrywać od klawiatury do myszki... Siedzisz wygodnie, i masz ręce położone tylko na klawiaturze...

6
Projekty rozpoczęte / Odp: Symulacja Systemu Operacyjnego [Allegro5]
« dnia: Czerwiec 22, 2017, 18:08:40 »
Cytuj
Po przeczytaniu poradników szczerze zwątpiłem, bo pisanie czegoś takiego w pojedynkę to strata czasu i nerwów.

Nie powiedziałbym... Pisanie własnego jądra to niezła przygoda i dużo można się przy tym nauczyć... Co kto lubi...

Cytuj
Dlatego chciałem stworzyć coś prostszego: Program, który naśladuje System Operacyjny

Prędzej właśnie to bym określił stratą czasu... ;)

A ja stworzyłem przeglądarkowy system operacyjny (CSS3, JS)...
https://cdn.pbrd.co/images/gh7vxacE.png

7
Językoznawstwo / Odp: F# ?
« dnia: Czerwiec 06, 2016, 05:27:23 »
Cytuj
Tak mi się wydaje, że w Microsofcie chyba alfabetu nie znają bo po "C" jest "D" a oni dali od razu "F". Pewnie jak pójdą za ciosem to niedługo będzie G#. A to tylko taki mały żarcik. :)
C# - bo to taki ich zdaniem lepszy C++
F# - od functional
J# - od Java

Cytuj
Sry, że odświeżam wątek, ale mam pytanko na co po cholerę mi F#.
A czy Microsoft rozwija ten język specjalnie dla ciebie?

Cytuj
Obecnie jestem zmuszany do nauki tego języka funkcyjnego na studiach

I bardzo dobrze. Popieram. Może po to abyś poznał coś nowego niż tylko podejście OOP i żebyś nie skończył jako programista Java?

Cytuj
i nie widzę dla niego zastosowania.
Cóż, to masz problem...

9
Inne ogłoszenia / Szukam osoby aby razem zmienić świat ;)
« dnia: Marzec 05, 2015, 20:37:27 »
Witajcie,

Szukam osoby, która tak samo jak ja, kocha programować ale i coś więcej niż tylko to. Szukam osoby, aby nawzajem się móc motywować, aby dzielić się różnymi pomysłami, aby przeprowadzać burzę mózgów, aby móc się dzielić zadaniami oraz aby móc razem tworzyć oprogramowanie które być może zmieni świat. Poza programowaniem, interesuję się również astronomią, fizyką kwantową, sztuczną inteligencją oraz sztucznym życiem. Chciałbym tworzyć przełomowe oprogramowanie trzymające się tego kręgu zainteresowań, dzięki któremu będzie o nas głośno i być może zarobimy kiedyś na tym duże pieniądze. Mógłbym dalej siedzieć przy web developmencie, robić aplikacje internetowe, robić programiki, ale ja już tego nie chcę. Chciałbym coś więcej, nie tylko to. Owszem, lubię to robić, i nadal pewnie będę to robić w wolnym czasie, ale chciałbym robić coś bardziej ambitniejszego. Więcej o mnie oraz moich umiejętnościach, dowiecie się z mojej strony. Aha, żeby nie było, nie chodzi mi tylko o pieniądze. Chciałbym spełnić swoje marzenia tworząc oprogramowanie o którym może kiedyś będą mówić, a jednocześnie chciałbym zarabiać i żyć z tego co kocham robić.

Moja strona
http://jpacanowski.info

Mój adres mailowy
lizard1982@wp.pl

10
Poszukuję / Szukam osoby do teamu [aplikacje mobilne & gry 2D]
« dnia: Luty 17, 2015, 17:22:33 »
Hej, witam,

Szukam osoby z którą mógłbym zbudować team tworzący mobilne aplikacje oraz gry i sprzedając je w Google Play oraz App Store. Zyski dzielone po połowie, bądź możliwość negocjacji. Chcę zbudować team w którym każdy będzie na równi, gdzie dzielimy się swoimi zadaniami i każdy robi swoje i nie ma że ktoś nad kimś stoi z kijem ;)

Mile widziane byłoby też jakbyś potrafił zrobić najprostrzą grafikę w Photoshopie / GIMPie / whatever czy to do gier 2D czy do aplikacji. Chcę, aby nasze aplikacje były na najwyższym poziomie, czyli nie liczy się ilość aplikacji w naszym sklepie tylko jakość, tak aby każdy do nas wracał i kojarzył każdą aplikacje z marką.

Mam również pomysły na kilka portali oraz pewien system szkoleniowy.

Co ja oferuję od siebie, bądź na czym się dobrze znam:

- HTML5
- CSS3
- JavaScript

- HTML5 Canvas
- Phaser.js

- PHP / MySQL
- REST API

- PhoneGap

Obecnie piszę własny framework CSS pod PhoneGap aby aplikacje pisane przy jego użyciu wyglądały jak najbardziej natywnie. Myślę, czy by nie napisać dwóch, coś w stylu Android.css oraz iPhone.css. Obecnie używam jQuery Mobile ale chcę zmienić ten nawyk, oraz w ogóle przejść na jakiś framework MVC, jak np. AngularJS

Czekam na kontakt od Was. Odpowiem na każde pytanie. A jeśli masz lepsze pomysły na coś to się dogadamy.

Moja strona w necie, tak abym nie był aż tak całkiem anonimowy ;)
http://jpacanowski.info

11
Inne ogłoszenia / Odp: Portfolio Game developera / programisty
« dnia: Listopad 27, 2014, 00:10:11 »
To portfolio to totalna porażka. Celowo wybrałeś najgorszy z możliwych szablonów? Straciłem cenne w moim życiu 10 minut na przeglądnięcie twojej strony i zupełnie twoja strona _NIC_ nie wnosi. Nie wiem co tam miało być ale po kliknięciu w play pojawia się czarny ekran, przy bardzo oszczędnym opisie jednej z twoich gier jakieś logo (gry?) zrobione w Paincie, spagetti językowe - raz po polsku a raz łamany angielski. "Here you can view my projects and even in some of them play." -> a może od razu "Thank you from mountain" ? ;) Menu po angielsku, a zaraz formularz kontaktowy po polsku... WTF?! Jesteś podobno programistą a nawet nie wiesz jak się po angielsku pisze słowo programista. Człowieku, jakbym był rekruterem i wszedłbym na twoją stronę "portfolio" to bym zaraz wyciągnął pistolet i strzeliłbym sobie w łeb.

12
Gry / Odp: Need For Speed - Shift (nie chce sie uruchomić)
« dnia: Kwiecień 10, 2010, 12:18:42 »
HA HA HA
Zadzwoniłem do pomocy technicznej (Electronic Arts) i koleś mi kazał
usunąć jakiś plik configurationgame.xml czy jakoś tak z katalogu Moje Dokumenty
i zrestartować kompa... I teraz działa gra ;d
Przecież to takie proste było... Jak mogliście na to nie wpaść??? ;D

13
Gry / Odp: Need For Speed - Shift (nie chce sie uruchomić)
« dnia: Kwiecień 09, 2010, 23:00:34 »
Ok... jeszcze raz dzięki i możecie zamknąć temat bo to nie ma sensu dalej ;p Zaraz tam napisze ;d

14
Gry / Odp: Need For Speed - Shift (nie chce sie uruchomić)
« dnia: Kwiecień 09, 2010, 15:55:46 »
Wciąż to samo... :( Próbowałem tryb zgodności (wybierałem wszystkie wersje Windowsa... i XP i Vista etc), uruchamiałem też jako Administrator i ciągle dokładnie to samo... Taki czarny kwadracik mniej więcej na 1/4 ekranu się pojawia na pulpicie i myszka się wyłącza... Jedyna możliwość to Alt+Ctrl+Del żeby uruchomić menager zadań i zabić plik shift.exe... A jego karta to dokładnie NVIDIA GeForce 9800 GT.

15
Gry / Odp: Need For Speed - Shift (nie chce sie uruchomić)
« dnia: Kwiecień 07, 2010, 00:19:31 »
Ok... Dzięki wam bardzo za odpowiedzi ;)

@Vx-x.
@LizarD
Jutro wszystko wypróbuje bo dzisiaj nie mam jak...

A co do trybu administratora to nic nie daje, to samo...

Strony: [1] 2 3