Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kicaj131

Strony: [1]
1
Szkółka / Odp: J2ME - problem z bitmapami
« dnia: Luty 20, 2010, 20:01:33 »
Zamiast "UP" wpisz "-1". W canvas stałych tj. UP, DOWN, FIRE, GAME_A... używa się przy sprawdzaniu GameAction (narazie nvm, na pewno znajdziesz w jakichś kursach). W Twoim przypadku za strzałki powinny odpowiadać kody: -1, -2, -3 i -4 (przynajmniej na moim emulatorze działają :P). Jeśli sprawdzasz aplikacje na różnych telefonach: http://www.j2meforums.com/wiki/index.php/Canvas_Keycodes

2
Java / [J2ME] Bieżące wykorzystanie pamięci - błąd w pomiarze.
« dnia: Marzec 12, 2009, 20:49:05 »
Jaka może być przyczyna różnych wyników w pomiarach pamięci przez klasę Runtime a Memory Monitor dołączony do Wireless Toolkit? Pamięć z Runtime odczytuję w ten sposób:
Runtime.getRuntime().totalMemory() - Runtime.getRuntime().freeMemory()Teoretycznie powinny pokazywać podobny stan pamięci, a tymczasem różnice sięgają nawet 100kB! Oba sposoby zwracają wynik w bajtach (wartość dla samego totalMemory się zgadza).
Korzystam z NetBeans 5.5 i Wireless Toolkit 2.2.

3
Java / Odp: j2me - problem z renderowaniem
« dnia: Marzec 01, 2009, 17:49:48 »
Przetestowałem Twoją aplikację na moim SE k300i, kafelki się nie nakładają, występuje raczej taki niby-motion blur. Tak jak napisał Krzysiek K.
wolna reakcja LCD telefonu, przez co podczas ruchu robią się smugi (telefony nie mają jakichś super high-endowych wyświetlaczy, zwłaszcza te z niższych półek). :)
Raczej tego nie naprawisz. A bohater nie rozmazuje się dlatego, że cały czas jest wyświetlany w tym samym miejscu na ekranie telefonu :)

4
Szkółka / Odp: java/j2me stałe/define
« dnia: Luty 28, 2009, 20:55:47 »
Czy używając tego samego interfejsu w różnych klasach (tej samej aplikacji) zostanie on wrzucony do pamięci tylko raz, czy dla każdej klasy osobno?
Mój cel wyjaśnię na przykładzie:
Klasa c1 korzysta z interfejsu i1 oraz i2.
Klasa c2 korzysta tylko z interfejsu i2.
Załóżmy, że w interfejsach przechowuję tylko wartości stałych. Co się bardziej opłaca - stworzyć jeden interfejs, łącząc ze sobą i1 i i2, czy zostawić tak jak jest?

5
Szkółka / Odp: [Delphi]Tablice z współrzędnymi x,y
« dnia: Luty 17, 2009, 20:27:19 »
pseudokod:
for(int i=0; i<3; i++){
 if(odległość_punktu_array[i]_od_gracza==60)
  zrób_coś;
}

6
Szkółka / [J2ME] Input handling
« dnia: Listopad 28, 2008, 20:43:07 »
  Witam.
  Uczę się pisać aplikacje na telefony komórkowe i mam problem z obsługą klawiszy. Korzystam z klasy GameCanvas (dokładniej - utworzyłem sobie nową klasę dziedziczącą po GameCanvas), dzięki której mogę użyć metody getKeyStates(). Zwraca ona wartości klawiszy, które właśnie są wciśnięte. Ma jednak pewne ograniczenie, mianowicie odczytuje tylko stan klawiszy strzałek (2, 4, 6, 8 ), fire (5) oraz 4 klawiszy GAME.
  I tu pojawia się pierwszy problem, ponieważ na różnych telefonach klawisze GAME znajdują się gdzie indziej: na niektórych są to 1, 3, 7 i 9, na innych zaś 7, 9, * i #. Czy można jakoś sprawdzić w programie, które klawisze przypisane są pod GAME?
  Drugie pytanie brzmi: czy można metodom keyPressed i keyReleased z klasy GameCanvas 'przywrócić' działanie z Canvas? W GameCanvas wyłapują tylko klawisze nie objęte w moim poprzednim pytaniu, czyli w pierwszym przypadku *, 0, #, w drugim 1, 3, 0.

7
C++ / Odp: [string] Acces Violation (Segmentation Fault)
« dnia: Październik 31, 2006, 09:28:38 »
Dzięki :D

8
C++ / [string] Acces Violation (Segmentation Fault)
« dnia: Październik 29, 2006, 10:37:53 »
Napisałem sobie prosty program, który ma łączyć 2 stringi i wypisać na ekranie wynik tego połączenia:
#include <stdio.h>
#include <string.h>

int main()
{
  char* tekst = "Napis";
  char* tekst2 = "ik";
 
  printf("%s\n", strcat(tekst, tekst2));

  return 0;
}
Program się kompiluje bezbłędnie ( :D ), jednak podczas uruchomienia wyskakuje komunikat "Wystąpił problem z aplikacją bla bla, przepraszamy za kłopoty."
Po włączeniu debuggera pojawił się komunikat "Acces Violation (Segmentation Fault)".
Czy wie ktoś, jak mogę bezpiecznie wykonywać operacje na stringach, żeby nie wyskakiwały tego typu błędy?
Kompilator: Dev-C++ v 4.9.9.0
S.O: WinXP + service pack 2

9
OpenGL / Odp: Problem przy kompilowaniu (Dev-C++)
« dnia: Lipiec 20, 2006, 22:21:12 »
Kurak, jesteś genialny :-* Ja próbowałem dołączać z innej zakładki i dlatego kompilator nie wiedział, o co mi chodzi ;) Jeszcze raz wielkie dzięki.

10
OpenGL / Odp: Problem przy kompilowaniu (Dev-C++)
« dnia: Lipiec 20, 2006, 22:03:10 »
Ale ciamajda ze mnie ;)

Ale dalej coś jest nie tak :-\ mam tylko jeden plik jakkolwiek związany z glu - libglu32.a - ale gdy go dołaczę to przy kompilacji wyskakuje " [build error] [../lib/libglu32.o] Error 255 ", a takiego pliku nie posiadam... chyba jednak nie obejdzie się bez innego kompilatora lub ew. nowszej wersji Dev'a.

11
OpenGL / Odp: Problem przy kompilowaniu (Dev-C++)
« dnia: Lipiec 20, 2006, 20:31:22 »
Thx, poprawiłem.

12
OpenGL / Problem przy kompilowaniu (Dev-C++)
« dnia: Lipiec 20, 2006, 20:14:51 »
Może po kolei:
Posiadam kompilator Dev-C++ w wersji 4.9.9.0.
Klikam na: Plik / Nowy / Projekt, zakładka MultiMedia i zaznaczam OpenGL. Nazywam, zapisuję, F9 i wszystko gra.
"Wydobyłem" rysowanie do osobnej procedury, dalej wszystko w porządku.
Dodałem plik nagłówkowy <gl/glu.h> i zmianiłem procedurę rysującą na:
void Render (HDC *hDC)
{
    glViewport( 0, 0, 300, 300 );
   
    glMatrixMode( GL_PROJECTION );
    glLoadIdentity();
    gluOrtho2D(-2.0f, 2.0f,-2.0f, 2.0f );

    glMatrixMode( GL_MODELVIEW );
    glLoadIdentity();
   

    glClearColor( 0.0f, 0.0f, 0.0f, 1.0f );
    glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT );
    glBegin( GL_TRIANGLES );
        glColor3f( 1.0f, 0.0f, 0.0f );
        glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f );
        glColor3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f );
        glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f );
        glColor3f( 0.0f, 0.0f, 1.0f );
        glVertex3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f );
    glEnd();
    glFlush();
    SwapBuffers( *hDC );

}

F9 i... lipa. Komunikat błędu: " [Linker error] undefined reference to `gluOrtho2D@32' ".
Gdy usunę linijkę z "błędem", program działa (chociaż nie tak, jak powinien).

W związku z tym problem mam pytanie: czemu Dev-C++ nie zareagował na dodawnie przeze mnie #include <gl/glu.h> (bo chyba w tym tkwi problem)?

Podobny kłopot pojawia się, gdy próbuję zrobić nowy projekt jako "Windows Application" korzystający z OpenGL (of course na początku dałem #include <gl/gl.h>). W tym przypadku wszystkie błędy typu "undefined reference" dotyczą funkcji OpenGL'a.

Jeśli ktoś wie, co powinienem zrobić, aby wszystko działało poprawnie, to bardzo proszę o odpowiedź.
Kicaj

Ps. Zmiana kompilatora raczej nie wchodzi w grę (za wolny net, żeby ściągnąć i żadnych znajomych programistów C++ w okolicy)...

13
Design / Odp: Pomysl: Wladcy bestii
« dnia: Lipiec 09, 2006, 15:32:20 »
Pomysł bardzo dobry. Mnie osobiście kojarzy się bardziej z Etherlords niż z HoMM lub Pokemonami :)
Czekam na kolejne informacje o pracy nad projektem.
Kicaj131

Ps. "Jakaś inna tcg" = Yu-gi-oh? ;)

14
Językoznawstwo / Odp: Czytanie fragmentów pliku
« dnia: Kwiecień 02, 2006, 15:22:54 »
Dzięki :) Próbowałem samymi "read"ami, ale coś nie chciało działać... Nie wiedziałem, że na początku trzeba dać "readln" i może dlatego.

Ps. Mam 6 kursów, ale w każdym jest tylko czytanie linii albo całego pliku.

edit: Niestety, funkcja "read" czyta mi całe linijki... No ale nic, pobawię się trochę łańcuchami i będzie :)

15
Językoznawstwo / Czytanie fragmentów pliku
« dnia: Kwiecień 02, 2006, 15:00:42 »
Może to pytanie wyda Wam się głupie, ale dopiero zaczynam programować w Delphi:
Jak w tym języku można odczytać (z pliku tekstowego) pojedyncze wyrazy?
Bardzo bym prosił o kod źródłówy takiej procedury, która odczyta z pliku tekstowego (zawierającego 5 linijek, w każdej po 6 słów) wszystkie słowa i zapisze je do tabeli array [1..5][1..6] of string.
Czy takie słowa (w pliku) muszą być oddzielone jakimiś specjalnymi znakami, czy spacje wystarczą?

Strony: [1]