Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kawior

Strony: [1] 2 3
1
Projekty zaawansowane / Odp: Untitled, odsłona druga (0.5.3)
« dnia: Czerwiec 16, 2006, 02:08:55 »
Gra wywaliła sie u mnie kilka razy (bez wywalenia błędu) podczas próby otworzenia ekwipunku(nie zawsze jak otwieram tylko czasami...)

2
Sieć i multiplayer / [Delphi]Problem z przesyłaniem rekordu
« dnia: Maj 17, 2006, 23:07:59 »
Mam następujący problem:
Jak przesłać rekord
rec=record
map:array[1..2000] of integer;
tekst:string;
end;
kiedy tak zapisałem rekord wyskoczył mi następujący błąd(w cliencie):
invalid pointer operation

W necie wyczytałem że przesylanie stringów jest niebezpieczne, więc zamieniłem go na tablice charów:
rec=record
map:array[1..2000] of integer;
tekst:array[1..60] of char;
end;
To z kolei spowodowało że błąd wyskakuje w serverze:
acces violation at adress 0046FE40 'RP_SERVER.EXE'. Read of adress 01D18000.

Nie wiem co mam zrobić! Błędy występują w momencie kiedy próbuje odczytać wartość przesłanych informacji. Proszę o pomoc!

3
Projekty rozpoczęte / Odp: Death Night: Sacrificer
« dnia: Kwiecień 30, 2006, 15:24:03 »
U mnie Delphix rysuje 30 fps i to mi wystarczy (na szybszych kompach dochodzi nawet do 70 fps, ale ja mam 333Mhz)

4
Projekty rozpoczęte / Odp: scrolling shooter
« dnia: Kwiecień 02, 2006, 22:30:58 »
Gra super ;]
Fajnie by było żeby samoloty przylatywały z różnych stron np 2 z lewej 3 z prawej etc
Poza tym mogly by byc różne typy samolotów a nie aby jeden i moze jakies jednostki naziemne.
To takie konkluzje co do wersji 2.0

5
Językoznawstwo / Odp: Czytanie fragmentów pliku
« dnia: Kwiecień 02, 2006, 15:18:00 »
W delphi jak i w każdym innym języku(z tych które znam) program czyta plik od góry w dól, od lewej do prawej. To bedzie tak:
1.Sciągnij se kurs
2.Sciągnij se kurs
3.Sciągnij se kurs

;] Peace

A tak na serio
//deklarujesz zmienna
var
p:text;
begin
assignfile(p, "ściezka pliku");
reset(p);//do odczytu
readln(p, zmienna do której chcesz wczytac);//czyta całą linijkę
read(p,zmienna.....); //czyta jeden wyraz, od spacji do spacji
closefile(p);
Kod sam napisz... Wkońcu chcesz programować(czytaj rozwiązywać problemy), a nie dostawać odpowiedź na tacy!  ;)


EDIT: ZNOWY BRAKUJ¡CE ZNACZNIKI....

6
Windows / Odp: Nagłe zamknięcie programu
« dnia: Kwiecień 02, 2006, 00:54:33 »
Jush działa ;]
Za szybko po kodzie przeleciałem i nie zauważyłem ale jusz jest ok.
Dzięki wszystkim ;p.

7
Windows / Odp: Nagłe zamknięcie programu
« dnia: Kwiecień 01, 2006, 11:48:22 »
No tak rozumiem.
Ale może jakieś małe nakierowanie na dobrą drogę. Ten kod jest ogromny, a tak przynajmniej wiedziałbym gdzie szukać. Kod jest naprawde skomplikowany, mapa jest złożona i wszystko wygląda na pierwszy rzut oka strasznie(nie chodzi tu o komentarze i żeby mi ktoś nie pisał o nich) ;)

8
Inne / Odp: Prawa autorskie do kodu z tutoriali i grafiki?
« dnia: Kwiecień 01, 2006, 11:14:44 »
Skąd się tacy ludzie biorą?
Jakbyś mógł to zapewniam cie że byś o tym wiedział......

9
Windows / Nagłe zamknięcie programu
« dnia: Kwiecień 01, 2006, 11:11:01 »
Mam następujący problem.
W grze wyświetlam grafikę (81 bitmap)
Ostatnio postanowiłem zająć się sprajtami ludzika i olac na pewien czas system gry(aby odpocząć i zdobyć nieco motywacji)
W tym celu aby wykonać płynne przesuwanie mapy należało zwiększyć liczbe wyswietlanych bitmap do 100.
Kiedy jednak zmieniam pętlę podczas wykonania jakiego kolwiek ruchu program natychmiast się wyłancza. A po paru uruchomieniach system pada. Przypuszczam że powoduje to niezwolniona pamięć RAM. Czy pamięć nie jest zwalniana przy awaryjnym zamknięciu programu i czy nie wiecie przypadkiem jaki może być powód tegoż zamykania...?

//Jakby ktoś programował w delphix to ten sam błąd powoduje procedura DXDraw.Surface.Canvas.Textout(0,0,'text'); jeżeli nie użyjemy poniej DXDraw.Surface.Canvas.Release;

10
Design / Odp: Engine made in Poland
« dnia: Kwiecień 01, 2006, 01:29:45 »
Gdzie nie byłem zawsze znalazł się jakiś rewolucjonista  :)
Ale takie rzeczy nie mają przyszłości jakbyś miał jakieś konkrety
NP. grupe kilkunastu chętnych i jakieś osiągnięcia to wtedy miało by to sens...

11
Szkółka / Odp: Uczyć się graficznego API czy nie?
« dnia: Marzec 31, 2006, 21:40:47 »
cieśla może też kupić krzesło w sklepie tylko kto wtedy je zrobi?
Im język niższego poziomu tym programista wyższego...

12
Szkółka / Odp: Uczyć się graficznego API czy nie?
« dnia: Marzec 31, 2006, 20:22:46 »
Nagob nie naskakuj tak na niego.(na pawelada, czy jak to sie odmienia) Ja także uważam że programista winien programować a nie korzystać z gotowych konstrukcji. Od tego są inni ludzie.......
Programowanie to rozwiązywanie problemów matematycznych i fizycznych.
Więc człowieka który chce korzystać z gotowego silnika powinno się raczej nazwać projektantem gry...
Z drugiej strony to chyba jest awans społeczny bo w dzisiejszych czasach programista to poprostu robol  :P

Poza tym z tego co mi wiadomo(co zasłyszałem na wasztacie) pisanie silnika to frajda.

13
Gry / Odp: W co gramy...
« dnia: Marzec 30, 2006, 17:43:45 »
Nieśmiertelne Settlers 2 ;] i heros III, oprócz tego Tactical i Quake przez net.... ;]

14
Design / Odp: Chodzenie w grze cRPG
« dnia: Marzec 29, 2006, 19:02:19 »
Jest 2FPS bo nie jest użyta żadna bibliotek graficzna...
Widziałem tą grę i zapewniam was że screen nic tu nie pomoże ponieważ trudno zorientować się o co chodzi.
Radze użyć DirectDraw(chociażby) lub czegos co to przyspieszy  ;)

15
Kupię / Odp: Poszukuje: Perełki programowania gier Tom 1
« dnia: Marzec 27, 2006, 08:11:38 »
Huk nie wiem czy doszlo do ciebie mailem bo wysylalem niedawno... Ale przyszła mi jakias informacja, że nie doszło i dlatego tutaj piszę...
To jak z tą książką...

Strony: [1] 2 3