Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rolek

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 33
2
Unity 3D / Odp: Organizacja danych
« dnia: Czerwiec 07, 2016, 23:04:44 »
3.) W wielu miejscach można wyczytać, żeby struktury raczej omijać z daleka, a jeśli już jest taka potrzeba to:
  a.) powinny być nie większe niż 16b
  b.) powinny być niemutowalne
Mógłbyś podać linka gdzie coś takiego wyczytałeś?

3
Windows / Odp: Kompatybilność programu z win7 na win 8.1
« dnia: Maj 15, 2016, 21:47:51 »
Huh? O jakiej magii ty tu mówisz?
O tej:
Nie będzie żadnych problemów. Jedynie w manifeście dodaj:
Jeśli w aplikacji będą błędy to manifest ich nie naprawi.

O ile dobrze rozumiem, ten manifest jest potrzebny żeby aplikację na Win8.1 w ogóle uruchomić
Nie jest.

Są przypadki aplikacji, z którymi są problemy na nowszych wersjach Windows. Są ludzie, którzy nie biorą nawet darmowych aktualizacji bo używają takiego oprogramowania.
Co by się stało gdyby nowa wersja Windowsa nie chciała uruchomić 99% oprogramowania, które działało na poprzedniej wersji, "bo nie"???

4
Windows / Odp: Kompatybilność programu z win7 na win 8.1
« dnia: Maj 15, 2016, 14:46:49 »
Ile programów przestało wam działać na nowych Windowsach?

Najczęściej problemy z kompatybilnością wynikają z używania "nieudokumentowanych cech systemu" (lub udokumentowanych, ale z wielkim napisem "ta funkcjonalność może się zmienić lub być niedostępna w przyszłych wersjach systemu") – zwykle są to błędy przeoczone "bo działa"; czasem robi się tak specjalnie mając świadomość, że może to kiedyś przestać działać.

Radzę przetestować aplikację na docelowej wersji systemu, zamiast mieć nadzieję, że wpis w manifeście magicznie rozwiąże wszystkie problemy.

5
Sieć i multiplayer / Odp: Gra 2d, udp czy tcp?
« dnia: Kwiecień 16, 2016, 11:42:09 »
@up
Dynamiczne mapowanie nie nadaje się do serwerów, natomiast statyczne byłoby zbyt uciążliwe dla klientów.
Chyba wszystkie routery obsługujące NAT, obsługują oba mechanizmy mapowania.

6
C++ / Odp: Visual C++ Wątki.
« dnia: Styczeń 19, 2016, 23:43:01 »
Visual C++ 2010 obsługuje dużą cześć standardu C++11, nie pamiętam czy std::thread też - powinieneś to sprawdzić.

8
Szkółka / Odp: Problem z destruktorem, c++
« dnia: Styczeń 05, 2016, 18:50:23 »
Zawołanie bazowego destruktora, a następnie bazowego placement new
Ale nadal masz pary konstruktor-destruktor.
W poprzednim poście miałem na myśli wywołanie destruktora dwukrotnie z rzędu lub przedzielone czymś innym niż wywołanie konstruktora.

A co do resetowania obiektów to można sobie napisać taką funkcyjkę :)template<typename T, typename... A>
void reset(T& x, A... a)
{
x.~T();
new(&x) T(a...);
}

9
Szkółka / Odp: Problem z destruktorem, c++
« dnia: Styczeń 05, 2016, 14:13:32 »
Chodzi mi oczywiście o jawne zawołanie destruktora, nie o samo "zakręcenie kodu".
Jeśli chodzi o samo jawne wywołanie destruktora to np. do zniszczenia obiektu, który był skonstruowany w osobno zaalokowanym buforze (np. przez placement new).

Natomiast co do wielokrotnego wywołania destruktora to sam jestem ciekaw czy istnieje jakieś sensowne zastosowanie.

10
Szkółka / Odp: Problem z destruktorem, c++
« dnia: Styczeń 04, 2016, 16:05:56 »
W C++ nie należy jawnie wywoływać destruktora klasy bazowej bo i tak zostanie wywołany automatycznie.

11
Szkółka / Odp: c++ problem z dziedziczeniem
« dnia: Grudzień 21, 2015, 19:12:01 »
         TWektor3():TWektor<T,3>()
Tu podałeś klasę bazową.
(BTW jawne wywoływanie konstruktora domyślnego na liście inicjalizacyjnej nie jest konieczne - jeśli nie ma podanego i tak zostanie użyty domyślny)

         TWektor3(T* elementy):TWektor(elementy)
A tu już nie (to, że jakiś kompilator to łyka nie znaczy, że jest to poprawne).

12
C++ / Odp: Wskaźnik na metodę klasy jako parametr innej metody
« dnia: Lipiec 26, 2015, 21:48:56 »
Statyczna metoda to de facto zwykła funkcja, więc można na nią wskazywać zwykłym wskaźnikiem do funkcji.
Wskaźnik na metodę wskazuje na samą metodę (niestatyczną) bez powiązania z obiektem. Oczywiście do wywołania takiej metody potrzebny jest obiekt, ale jest on "dostarczany osobno" ;) Przykład: http://ideone.com/6effuR

Co do tutoriali to polecam Megatutorial “Od zera do gier kodera” oraz C++ bez cholesterolu. Co prawda opisują standard sprzed C++11 ale jeśli ogarniesz co jest w tych tutorialach to nie powinieneś mieć problemu z ogarnięciem nowości na podstawie opisu na Wikipedii ;)

13
Szkółka / Odp: [C] Problem z łańcuchami znaków(wskaźniki)
« dnia: Lipiec 14, 2015, 21:07:06 »
Co do wskaźników to polecam http://gynvael.coldwind.pl/?id=408

14
Szkółka / Odp: Plik binarny z Javy odczyt w c++
« dnia: Lipiec 04, 2015, 01:27:13 »
No i to nie floaty, tylko int, short, byte i float ;)
Ja tam widzę pięć razy .writeFloat ;)


strumienWyjsciowy2.writeFloat(i);
strumienWyjsciowy2.writeFloat(s);
strumienWyjsciowy2.writeFloat(b);
strumienWyjsciowy2.writeFloat(f);

15
Szkółka / Odp: Thread safe
« dnia: Maj 23, 2015, 19:37:11 »
Ale czy jest sens w aplikacji z mainem (gdzie jest tylko inicjalizacja i for), jedną banalną strukturą i dwiema równie banalnymi funkcjami do operacji na tych strukturach, przejmować się tym zagadnieniem?
Jeśli z tych zmiennych korzysta tylko jeden wątek to jest to jak najbardziej thread safe ;)

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 33