Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tomq1988

Strony: [1] 2
1
Grafika 3D / Odp: Blender, światło jak w katedrze
« dnia: Marzec 05, 2009, 23:43:39 »
Ale szybko i jaka ilość odpowiedzi. :P

Przypatrzcie się http://www.youtube.com/watch?v=9SA-Z9D_VWY&feature=related 30 sekunda. Powiedzmy robię coś podobnego, tylko że stawiam jedno światło za takim czymś i zamiast kilku tych świateł wolumetrycznych mam jedno prześwitujące po prostu tą moją przeszkodę. Na cieniach na ziemi ładnie fajnie widać ,że są tam te przeszkody a jeśli chodzi o światło to już nie. Jest jedno światło w dodatku nie kształtujące się to otworu tylko ciągle takie "cylindrowe". Idę szukać pod tymi nazwami co podaliście, Dzięki.

Edit: Możliwe ,że mam odpowiedź jednak nie mam możliwości dziś już sprawdzić, tak więc dzięki jeszcze raz.

2
Grafika 3D / Blender, światło jak w katedrze
« dnia: Marzec 05, 2009, 23:12:36 »
http://www.youtube.com/watch?v=ABZ_AGO_t4M&feature=related

Tak więc zwracam się z prośbą do "Blenderowców" o małą informację. Chodzi mi mianowicie o te światła które wydobywają się z okien, takie promienie które widać w powietrzu jakby to powiedzieć takie przymglone. W 28 sekundzie w tym linku co podałem bardzo dobrze widać. Tak więc osiągnąłem taki efekt przy użyciu lampy "spot" i ustawieniu jej halo i leci jeden taki promień, jednak gdy stawiam przeszkodę powiedzmy słup to czy można jakoś ustawić aby to światło rozdzielało się na dwa ? ianowicie chciałbym zrobić taką kratkę którą gdy przystawię do tego światła rozdzieli mi na kilka takich małych promieni jak w tym filmiku. Czy jednak muszę osobno skopiować kilka takich aby osiągnąć taki efekt.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
tomq

3
Szkółka / Odp: prolog prosiłbym o pomoc
« dnia: Marzec 04, 2009, 12:05:24 »
Ok dzięki popróbuję

Jeszcze takie pytanko, w jakich przypadkach stosuje się "is" a w jakich "=" ?

4
Szkółka / prolog prosiłbym o pomoc
« dnia: Marzec 04, 2009, 10:32:44 »
Tak więc mam pewien problem, chciałbym aby w jak najprostszy sposób wyliczyło mi która figura ma największe pole.

dlugosc(obiekt1, 40).
szerokosc(obiekt1, 10).
dlugosc(obiekt2, 30).
szerokosc(obiekt2, 10).
dlugosc(obiekt3, 10).
szerokosc(obiekt3, 10).


pole(X, Y):-
dlugosc(X, A),
szerokosc(X, B),
Y is A * B.

najwiekszy(Z):-
pole(obiekt1, A),
pole(obiekt2, B),
pole(obiekt3, C),
.. i tutaj nie mam pomysłu

Bardzo bym prosił o pomoc, myślałem nad tym aby pod Z podstawiło A, potem porównało A i B, jeśli większe jest B podstawiało wartość z B do Z, i potem czy C jest większe od B, jeśli tak pod Z podstawiałoby C.

Czy w prologu można jakoś stosować IF/Then, jeśli tak prosiłbym o wytłumaczenie

Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam

// edit by revo: dodałem [ code ]

5
Sztuczna inteligencja / Odp: Obracanie się czołgów
« dnia: Luty 20, 2009, 19:38:15 »
Dzięki chłopaki, za bardzo byłem wpatrzony w jedną moją funkcje i bardzo z niej chciałem coś wyciągnąć. Sposób hashedone choć spróbuję z sposobem micrana będzie dobry. Dzięki jeszcze raz.

Co do luf to chciałbym aby on nawracał w stronę gracza a lufa oczywiście będzie cały czas sama się nakierowywać.

6
Sztuczna inteligencja / Odp: Obracanie się czołgów
« dnia: Luty 20, 2009, 14:04:13 »
Tak, ale to będą słabo technologicznie rozwinięte czołgi. ;P

7
Sztuczna inteligencja / Obracanie się czołgów
« dnia: Luty 20, 2009, 11:24:19 »
Witam

Tak więc mam takie pytanko a zarazem prośbę. W mojej gierce mam funkcję która obraca przeciwników w moją stronę natychmiastowo. A żeby obracały się po prostu tak jakby nawracając, powiedzmy że jak samochody w miejscu nie skręcą tylko robią łuk, to o takie coś mi chodzi. Jakie wzory, czy coś muszę użyć aby uzyskać taki efekt.

Dzięki
Pozdrawiam
tomq

8
Narzędzia / Dark Basic Proffesional
« dnia: Luty 16, 2009, 12:28:41 »
Witajcie

Mógłby mi ktoś powiedzieć więcej na temat DBP ? Czy są tam funkcje z gotowym wczytywaniem modeli, przesuwaniem, obracaniem ich. Jak jest z wymaganiami skompilowanych gier i stworzonych za pomocą DBP ? Czy mógłby ktoś zarzucić jakimś przykładowym kodem ?

Pozdrawiam
tomq

9
Programowanie grafiki / Md2, 3Ds, X
« dnia: Luty 16, 2009, 12:19:40 »
Witajcie

Jaka jest optymalna ilość poly~ modeli w formacie MD2, 3Ds, oraz X. Wie ktoś może ?
Ma ktoś wzór jak powinien wyglądać plik , aby wczytać klatki animacji w MD2. Przykładowo "stoi: 1-10, idzie 11-14".

Pozdrawiam
tomq

10
Dystrybucja i promocja / Odp: Play - kilka ważnych pytań
« dnia: Luty 08, 2009, 20:53:32 »
Czemu tak uważasz ? Chcę być ostrożny, aby jakoś wtopy u wydawcy nie zaliczyć. Chociaż uważam ,że oni dla swojego interesu także powinni sprawdzać takie rzeczy. Jednak zawsze to niechcący może się wkraść wirus , i może to być źle odebrane przez wydawcę. Miał może ktoś doczynienia, że wydawca sprawdzał Wasze gry programami antywirusowymi ?

11
Dystrybucja i promocja / Odp: Play - kilka ważnych pytań
« dnia: Luty 06, 2009, 23:14:07 »
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, mam jeszcze jeden problem nie problem no ale. Niby staram się aby nie został zainfekowany żaden plik projektu, ale niestety darmowymi antywirusami nie mogę być wszystkiego pewien. Czy mogę w razie czego liczyć na sprawdzenie "mojej gry" przez wydawce, czy gra jest całkowicie czysta od tego "robactwa" ? Skompilować ponownie, wyexportować modele itp nie jest problemem, ale nie wypadałoby zaliczyć wtopy, chociaż staram się jak mogę aby się od wirusów poratować.


12
Design / Odp: Designer
« dnia: Luty 04, 2009, 20:55:23 »
"To nastaw się, że są w tym zawodzie do zrobienia też rzeczy, których możesz nie lubić robić" Jeśli nie chodzi o programowanie, to na każdą resztę jestem chętny.

Czyli wracając do pytania o programowaniu, czyli jest szansa aby projektant w projekcie nie musiał ani tykać się programowania ? :P

Ok , dzięki za tamte odpowiedzi.

13
Design / Designer
« dnia: Luty 04, 2009, 19:46:45 »
Witam

Chciałbym się dowiedzieć coś więcej na ten temat. Ogólnie, bardzo ogólnie to wiem mniej więcej na czym polega, ale chciałbym mieć jednak większą wiedzę na ten temat.

Tak więc kilka pytań z mojej strony.

1. Jakich wyróżniamy projektantów w dziedzinie gier ? Projektant grafiki, projektant ... itd
2. Czy dany projektant musi mieć znajomość programowania ?
3. Czy projektant gry musi nadzorować pracę zespołu grafików, programistów, muzyków , dźwiękowców itp ?
4. Czy prócz pomysłu projektant odpowiada za cały wątek fabularny ?
5. Prócz tego, że większość wymaga już jakichkolwiek produktów na koncie w których brało się udział, potrzebne są jakieś określone studia ?

Informacja: Nie, nie jestem następnym który ma pomysł na genialną grę i chce być znanym.
Mam w planach ukończyć własne projekty, jednak widziałbym się w roli jakiegokolwiek projektanta.

Bardzo lubię pisać fabułę, wymyślać innowacyjne pomysły oraz zadania, projektować, przedmioty, postacie potwory, wszystko to balansować poprzez sporządzanie tabel w arkuszach kalkulacyjnych. "Projektować", zachowania, zdarzenia na zasadzie "gdy, nastąpi to, wtedy nastąpi to". itp.

Pozdrawiam
tomq

edit: Jeśli temat w złym miejscu to przepraszam

14
Produkcja / Umowa o dzieło
« dnia: Styczeń 29, 2009, 12:44:24 »
Takie krótkie pytanko. Czy jeśli mam wykonać grę "umowa o dzieło" i chcę wykonać ją z 2 innymi osobami. To my umowe wtedy podpisujemy jako grupa, czy ja np podpisuję umowę z wydawcą i moge znajomych sobie wziąść do pomocy? Czy jakieś formalności należy dokonać ? Czy muszę wtedy z każdym z nich podpisać taką samą umowę ale tym razem JA jako zleceniodawca ?

15
Audio / Odp: Klawiatura MIDI , jaka polecacie ?
« dnia: Styczeń 28, 2009, 14:27:29 »
A mógłbyś powiedzieć dokladniej coś na temat tego miksera, najlepiej to jakiego miksera. :D

Strony: [1] 2