Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krutki

Strony: [1] 2
1
C++ / Odp: MessageBoxA a MessageBoxW
« dnia: Marzec 21, 2011, 00:24:04 »
Zmieniłem LPCWSTR na LPCTSTR i L"string" na TEXT("string"). Działa tak samo, ale skoro powinno się tak to robić, to po co robić gorzej. Dzięki Rolek. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi to pisać. Pozdrawiam.

2
C++ / Odp: MessageBoxA a MessageBoxW
« dnia: Marzec 20, 2011, 11:40:27 »
Chyba MessageBoxW.
MessageBox sam wybiera czy użyć wersji W czy A, więc po co tracić czas na klepanie 'W'? :)

3
C++ / Odp: MessageBoxA a MessageBoxW
« dnia: Marzec 20, 2011, 02:31:33 »
Po pierwsze zamiast tworzyć koło za pomocą koła :
std::string _kb1_str1 = "Wystąpił błąd przy zwalnianiu kontekstu renderowania!";
std::string _kb1_str2 = "BŁĄD ZAMYKANIA";
pcc kb1_str1 = myString(_kb1_str1);
pcc kb1_str2 = myString(_kb1_str2);
wystarczyło zmienić na :
LPCWSTR kb1_str1 = L"Wystąpił błąd przy zwalnianiu kontekstu renderowania!";
LPCWSTR kb1_str2 = L"BŁĄD ZAMYKANIA";
,co z miejsca powoduje, że nie muszę używać MessageBoxA, tylko zwykłego MessageBoxa:) widocznie sobotni ranek i wczesne popołudnie to nie jest dobry czas dla mnie na naukę c++ :) Sama koncepcja wczytywania tekstów do okienek z pliku *.h, faktycznie nie jest dobra, ale nie tworzę projektu komercyjnego, tylko uczę się c++, WinApi i OpenGL i chciałem stworzyć coś, po prostu, może to i głupie, ale moim zdaniem i tak lepsze niż przerabianie tutoriali tak zwaną metodą "copy-paste'a":) Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi i naprowadzenie mnie na to co tutaj się "już" zmieniło (szczególnie hfjh).

4
C++ / Odp: MessageBoxA a MessageBoxW
« dnia: Marzec 19, 2011, 15:49:12 »
Dzięki za rady. Musze to jeszcze raz przemyśleć koncepcję projektu.

5
C++ / Odp: MessageBoxA a MessageBoxW
« dnia: Marzec 19, 2011, 15:22:58 »
Khrone -> jakich języków char może nie obslugiwac? Moze i lepiej z pliku, ale póki co z moim poziomem c++, ten sposób wydaje mi się do ogarnięcia. W trakcie nauki, każda linijka kodu rozwija, przynajmniej wg mnie...
Wersję char* i std::string sa po to, bo tak "wymyslilem" program w C#. Ten kod jest wygenerowany przez program(nie liczac dyrektyw). Zapamietuję obecny numer zmiennej i tworzy nowe zmienne tylko rózniące się cyferką. w programie mam labelki: jedna w ktorej poodaje nazwe okna, druga w ktorej jest tresc komunikatu.

6
C++ / Odp: MessageBoxA a MessageBoxW
« dnia: Marzec 19, 2011, 15:03:33 »
nie ma reszty kodu w c++. Program (w C#) generuje plik nagłowkowy c++'owy w zależności od wybranego jęęzyka (pl, ang, itd) w którym są wszystkie komunikaty wyświetlane przez okna:)
#pragma once
//---
#include "myString.h"
#include <iostream>
typedef const char * pcc;
//---
#pragma region BŁĘDY KONTEKSTU
//--- błąd zwalniania kontekstu renderowania
std::string _kb1_str1 = "Wystąpił błąd przy zwalnianiu kontekstu renderowania!";
std::string _kb1_str2 = "BŁĄD ZAMYKANIA";
pcc kb1_str1 = myString(_kb1_str1);
pcc kb1_str2 = myString(_kb1_str2);
//---
//--- błąd usuwania kontekstu renderowania
std::string _kb2_str1 = "Wystąpił błąd przy usuwaniu kontekstu renderowania!";
std::string _kb2_str2 = "BŁĄD ZAMYKANIA";
pcc kb2_str1 = myString(_kb2_str1);
pcc kb2_str2 = myString(_kb2_str2);
//---
//--- błąd zwalniania kontekstu urządzenia
std::string _kb3_str1 = "Wystąpił błąd przy zwalnianiu kontekstu urządzenia!";
std::string _kb3_str2 = "BŁĄD ZAMYKANIA";
pcc kb3_str1 = myString(_kb3_str1);
pcc kb3_str2 = myString(_kb3_str2);
//---
#pragma endregion
#pragma region BŁĘDY UCHWYTU OKNA
//--- błąd zwalniania uchwytu
std::string _kb4_str1 = "Wystąpił błąd przy zwalnianiu uchwytu okna!";
std::string _kb4_str2 = "BŁĄD ZAMYKANIA";
pcc kb4_str1 = (_kb4_str1);
pcc kb4_str2 = myString(_kb4_str2);
//---
//--- błąd wyrejestrowania okna
std::string _kb5_str1 = "Wystąpił błąd przy wyrejestrowywaniu klasy okna!";
std::string _kb5_str2 = "BŁĄD ZAMYKANIA";
pcc kb5_str1 = myString(_kb5_str1);
pcc kb5_str2 = myString(_kb5_str2);
//---
#pragma endregion
#pragma region BŁĘDY KLASY OKNA
//--- błąd rejestracji okna
std::string _kb6_str1 = "Wystąpił błąd przy rejestracji klasy okna!";
std::string _kb6_str2 = "BŁĄD OKNA";
pcc kb6_str1 = myString(_kb6_str1);
pcc kb6_str2 = myString(_kb6_str2);
//---
#pragma endregion

Coś takiego. Co o tym sądzicie? :)

7
C++ / Odp: MessageBoxA a MessageBoxW
« dnia: Marzec 19, 2011, 13:45:43 »
#pragma once
#include <iostream>
#include <Windows.h>

const char* myString(std::string str)
{
   return str.c_str();
}

coś takiego napisałem, do tego mam zamiar stworzyć program (w C# chyba bo najszybciej), w którym będa 3 labelki, nazwa zmiennej, tekst komunikatu, nazwa MessageBoxa i zaumatyzuje mi to pracę przy tworzeniu komunikatów błędów. Przynajmniej mam taki plan :)

8
C++ / Odp: MessageBoxA a MessageBoxW
« dnia: Marzec 19, 2011, 13:34:15 »
Hehe dokładnie:) dlatego dalej używam MessageBoxA w swoim projekcie, bo nie trzeba bawić się w konwersje stringów do LPCWSTR, tylko można to ładnie załatwić tworząc 5 linijkowy plik nagówkowy, konwertujący stringa do const char* :)

9
C++ / Odp: MessageBoxA a MessageBoxW
« dnia: Marzec 19, 2011, 13:18:42 »
Mormegil - dzięki, takiej odpowiedzi oczekiwałem. Pozdrawiam.

10
C++ / MessageBoxA a MessageBoxW
« dnia: Marzec 19, 2011, 12:52:26 »
Witam.
 Jaka jest różnica między tymi funkcjami, poza różnymi typami przyjmowanymi (LPCSTR, LPCWSTR)? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.


11
Poszukuję / Odp: Kyo- Group
« dnia: Luty 24, 2010, 19:45:48 »
Nie jest to błąd wynikający z braku znajomości zasad pisowni wyrazów języka polskiego, tylko celowe działanie  A poza tym - w twoim nicku też jest błąd, ponieważ imię i nazwisko piszę się oddzielnie. Przyganiał kocioł garnkowi. Pozdrawiam :)

12
Poszukuję / Kyo- Group
« dnia: Luty 24, 2010, 19:32:29 »
Nowo powstała grupa koderska Kyo-Group ogłasza rekrutację!

Kogo poszukujemy?
-programistów C#
-programistów XNA
-grafików 2D

Jeśli chcesz do nas dołączyć zarejestruj się na http://creativegroups.net/forum/index.php i wyślij wiadomość do Krutki. W treści opisz umiejętności, które posiadasz. Jeśli nie spełniasz wymogów rekrutacyjnych a mimo wszystko uważasz, że możesz być osobą przydatną w procesie tworzenia gier - napisz. W razie jakichkolwiek pytań pisać tutaj będę starał się odpowiedzieć na wasze pytania.

Dodatkowe informację:
Będziemy tworzyć grę wzorującą się na hicie czasów Amigi 500 - Silkworm. Gameplay oryginału http://www.youtube.com/watch?v=z3kN1rblzhI

13
Powstała nowa grupa o nazwie KYO! Zapraszam do zapoznania się z tematem http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,15710.0.html .

14
Oczywiście, ze skupiam się na konkretach, bo z ogólników nic nie wynika. tak ze 2 lata temu działałem dużo w XNA na które przerzuciłem się z C++. Jednak z powodu braku grafik itp zniechęciłem się. Teraz mam zamiar zrobić coś na serio, ale jako iż miałem przerwę nie czuję się na siłach robić duży projekt, więc szukam osób które także chcą, nawet jeśli zmusi to grupę do powolniejszego działania, ale myslę , ze to wyjdzie wszystkim na dobre - doświadczeni będą jeszcze bardziej doświadczeni, zespół się zgra, a nowicjusze nabiorą doświadczenia szybciej niż gdyby pracowali samemu. Nauczenie się języka w stopniu podstawowym z dużym samozaparciem to wcale nie jest duży okres czasu, przykładowo znając OO i C++ w stopniu średnim nauczyć sie C# w stopniu wystarczającym do działania w XNA to max miesiąc. Ja nie szukam ludzi, którzy nie wiedzą nic o programowaniu, bo jak dla mnie umiejętność programowania a znajomość języka programowania to mimo wszystko 2 różne sprawy.

Jaki masz zatem plan na stronkę? Uwagami na jaki temat mógłbyś służyć? BTW jak znajdzie się 2-3 chętnych programistów chcących działać to pierwsze 2-3 projekty można ruszać. Jak się coś zrobi to istnieje dużo większa szansa na to, ze dołączy ktoś kto się zna na organizacji, lub ktoś z ekipy stwierdzi, że się tym zajmie(np). Pisz konkrety bo widzę, ze ci się chce ale nie do końca bo boisz się upadku i straty czasu.

BTW. Może założymy nowy temat na forum bo jak dla mnie tutaj chaos total panuje?

15
Do Bonsai =>  Założyłem tą stronkę akurat bo się ją szybko konfiguruje a wg mnie nie ma wielkiego znaczenia czy to PhP-Fusion czy coś innego. Chodzi mi o to, żeby zacząć działać jak najszybciej.
Do intoxicate => Jeśli byłbyś w stanie pomóc jakimikolwiek uwagami i pomocy przede wszystkim w wytyczeniu zadań to byłbym wdzięczny, bo ja chicaiłbym skupić się na kodowaniu a nie zarządzaniu, a wg mnie robić  jedno i drugie to kawał pracy.

Generalnie ja chciałem zacząc od małych rzczy i jeśli entuzjazm nie osłabnie, to zaczać tworzyć projekt czegoś dużego(np RPG) 2D i w między czasie dalej robić coś innego. Gdy dojdziemy do wniosku, że już czas i damy radę stworzyć coś większego to okaże się, że stworzyliśmy kilka mniejszych projektów i mamy zebrane rzeczy na naszego rpg.(może niezbyt dokładnie to wytłumaczyłem, ale chyba wiecie o mi mi chodzi)

Poza tym wasza kłótnia jest bez sensu. Tak zwane za przeproszeniem pierdo***ie kotka za pomocą młotka. Oczywiście, że jeśli znajdzie się ktoś kto doprowadził jakiś projekt zespołowy do końca i zechcę mi(nam) pomóc to będzie super. Jeśli nie to nawet ja się mogę tego podjąć, co jednak wydaje mi się znacznie opóźni zam cel - czyli naukę i tworzenie, dlatego właśnie napisałem, że zwracam się z prośbą do ludzi znających się na zarządzaniu projektem typu gra komputerowa. Poza tym kilka uwag:
- wybrałem XNA ponieważ na początek ma kilka fajnych cech jak np starter kit'y i dla ludzi którzy znają tylko podstawy C# można zacząc np. od stworzenia samodzielnie 5 lvl do gry platformowej. Pożniej można stworzyć bardzo podobną samemu, pod warunkiem, że znajdą się graficy. Poźniej coś trudniejszego  itp, przynajmniej ja tak to widzę. Chodzi o to, żeby nabrać wprawy i zbudować bazę grafik itp.

Dlatego po raz kolejny zwracam się z prośbą o wpisaywanie tutaj kto chce programowac, a kto zarządzać. Jeśli znajdą się 2-3 osoby do programowania poza mną i 1 zarządzający to zaczynamy działać następnego dnia. Później pewnie jak ludzie zobaczą, że to działa to może zechcą nas wspomóc.

Pozdrawiam i zachęcam do działąnia a nie gadania o sprawach oczywistych.

Strony: [1] 2