Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - slud

Strony: [1] 2
1
Gry / Odp: Gry z mrocznym abstrakcyjnym klimatem
« dnia: Luty 10, 2012, 11:30:07 »
sanitarium

2
Szkółka / Odp: Kod, który warto przeczytac?
« dnia: Wrzesień 16, 2011, 13:46:15 »
Dzięki za propozycje. Zajrzę jeszcze i do boost'a. Jak oceniacie eksploatacje mechanizmów c/++ w tych bibliotekach? Znajdę w ich implementacji coś co można wykorzystać w projekcie niskopoziomowym/gd?

3
Szkółka / Kod, który warto przeczytac?
« dnia: Wrzesień 16, 2011, 10:38:43 »
Cześć,

jakie projekty możecie polecić, z których kodem warto się zapoznać, które "niosą" sporą dawkę doświadczenia? Interesują mnie projekty w C i C++, preferowana platforma to linux i windows. Wystarczy możliwość przeglądania kodu. Nie muszą to też być tylko projekty ściśle związane z gd.

4
Szkółka / [C++] parametry wzorca
« dnia: Marzec 22, 2010, 13:58:58 »
Czesc,

czy da sie przeprowadzic parametryzacje parametru szablonu parametrem szablonu?

Mianowicie chodzi mi o cos takiego:

mam definicje wzorca klasy A

template< class T1, class T2 >
class A
{
};

i chce wymusic by byla zachowana relacja: A< Moja1, Moja2< Moja1 > > x;
czyli T1 byl argumentem parametru T2.

5
Szkółka / Odp: C# - po co mi?
« dnia: Luty 08, 2010, 21:40:06 »
mozna uzyc c# jako jezyka skryptowego w unmanaged kodzie bodajze.

6
Szkółka / Odp: [C#] User controls.
« dnia: Luty 08, 2010, 21:37:48 »
stworz UserControl gdziekolwiek (ale najlepiej jakis staly lib), rebuild, potem ppm na toolbox -> choose items -> browse -> wskaz "assembly", ktora zawiera twoja uc.

7
Szkółka / Odp: C# - po co mi?
« dnia: Luty 04, 2010, 12:31:29 »
piszecie, ze robi sie toolsy w .necie, ale nie widzialem jeszcze ogloszen o prace, zeby ktos szukal programistow od winformsow. ja z mila checia moglbym takie rzeczy robic (gamedevowe toolsy) :)

8
Szkółka / Odp: [C#] Graf, dziedziczenie, hierarchia
« dnia: Styczeń 14, 2010, 23:33:41 »
Tia..., za bardzo pograzylem sie w tych abstrakcjach  ::) aczkolwiek przy ponownej probie uzyje bardziej konkretnych klas bazowych z wirtualnymi metodami i bardziej abstrakcyjnymi nazwami metod  :)

Dzieki za podpowiedz. Narazie poszedlem w strone konkretow, czyli pkt 3.

9
Szkółka / [C#] Graf, dziedziczenie, hierarchia
« dnia: Styczeń 14, 2010, 11:59:51 »
Hi,

stworzylem sobie klase Graf:

abstract class Graf:
abstract class Graf
{
public abstract List<Wierzcholek> Wierzcholki
{
get;
set;
}

public abstract List<Krawedz> Krawedzie
{
get;
set;
}

public abstract Krawedz PobierzKrawedz( int numerPierwszegoWierzcholka, int numerDrugiegoWierzcholka );

}


abstract class Wierzcholek
{
public abstract List<Wierzcholek> ListaSasiedztwa
{
get;
set;
}

public abstract int Numer
{
get;
set;
}

/// <summary>
/// Liczba krawedzi incydentnych z wierzcholkiem.
/// </summary>
public abstract int Stopien
{
get;
}
}

Pomyslalem, ze stworze klase MapaPolaczen : Graf, klase Droga : Krawedz i Miasto : Wierzcholek:

abstract class Droga : Krawedz
{
protected abstract int LiczbaKamieni
{
get;
set;
}
}

Teraz majac klase MapaPolaczen chcialbym aby ow typ posiadal metode:  "public Droga PobierzDroge( int i, int j )" zamiast "public abstract Krawedz PobierzKrawedz( int i, int j )" czy tez kolekcje: "public abstract List<Miasto> Miasta {get;set;}" zamiast "public abstract List<Wierzcholek> Wierzcholki {get;set;}".
Na pierwszy rzut oka wydaje sie, ze dziedziczenie to to czego potrzebuje, bo MapaPolaczen moge potraktowac jako Graf lub Krawedz jako Droge, ale dziedziczac po nich musze dodac metody zwracajace konkretny typ np Droga bo mimo, ze moge sobie miec Droge jako Krawedz to na nic mi ta informacja w typie Droga, bo interesuje mnie LiczbaKamieni po drodze. Tak wiec definiujac typy Miasto czy Droga musiabym stworzyc podobna hierarchie tylko dla tych nowych typow taka sama jak dla Graf, Krawedz itp., ktore rzekomo pasuja do relacji dziedziczenia. Nie moge poki co znalezc bledu w toku rozumowania, ze Miasto moze byc Wierzcholkiem, ale jak tworze nowy typ to zadna z metod klasy bazowej nie jest chyba mi potrzebna.

10
Szkółka / c# argument jako referencja do stałej
« dnia: Listopad 03, 2009, 11:42:23 »
w C++:
void fun( const Obiekt1& o1 );

chce to samo osiagnac w c# (chodzi o przekazanie argumentu jako referencja do stalej), ale nie moge uzyc keyworda const w przypadku metody.
Czy jedyne rozwiazanie to hierarchia typow gdzie tworze typ bazowy z akcesorami get only, pozniej dziedzicze po nim i dodaje ewentualne sety i jak chce przekazac obiekt jako stala referencje to przekazuje ten bazowy wyposazony tylko w gety?



11
.NET i XNA / Odp: Formularze pod kontrolą
« dnia: Listopad 03, 2009, 11:28:29 »
Dzieki za wskazowki! :)
Narazie przyjalem poprostu umowna zasade tworzenia formularzy okreslonego typu. Poczytam o tym co napisales troche pozniej jak uporam sie z cala reszta.

12
.NET i XNA / Odp: Formularze pod kontrolą
« dnia: Listopad 02, 2009, 13:12:36 »
ok :)

13
.NET i XNA / Formularze pod kontrolą
« dnia: Listopad 02, 2009, 11:52:03 »
Cze,

Mam sobie aplikacje desktopowa (winforms), ktora wyswietla rozne formularze. Ogolnie do tworzenia formularzy uzywam klasy System.Windows.Forms.Form, a sama aplikacja startuje ze statycznego maina poprzez System.Windows.Forms.Application.Run( new FormularzStartowy() ); (class FormularzStartowy: Form) I teraz mam problem, bo chcialbym zrobic sobie cos w rodzaju pojemnika otwartych formularzy, ale tylko odpowiedniego typu i nie jest to typ Form, a np ICanOpenClose (implementujaych odpowiedni interfejs), czyli np takich, ktore chca sprawdzic czy moga sie pojawic lub czy moga zostac zamkniete (np jestesmy w trybie edycji jakichs danych). Dlatego chcialbym wymusic, aby tworzono tylko i wylacznie formularze typu ICanOpenClose. Przeciazyc wlasciwosci Application.OpenForms nie moge, bo Application jest sealed, a OpenForms tylko get. Stworzyc Pojemnik<ICanOpenClose> moge no i tu raczej nie ma problemu, kwestia tylko tego jak zapobiec stworzeniu i wyswietleniu okna na podstawie typu Form przez innego programiste?

14
Windows / Odp: W czym pisać okienka?
« dnia: Październik 21, 2009, 22:13:36 »
przypomnialo mi sie jeszcze cos takiego jak ultimate++ produkcji czeskiej, kiedys probowalem z tego korzystac, ale byly jakies problemy, moze sie cos poprawilo.

jeszcze odnosnie wx-ow to nie zaleza od srodowiska, masz visuala, mozesz skorzystac, jesli nie stac cie lub nie lubisz, korzystasz z innego edytora, to poprostu biblioteki. Dodatkowo, nie musisz pisac w C++, sa tez inne jezyki.

co do qt, to sama biblioteka moze jest i fajna (pomijajac slowa kluczowe spoza C++), ale (bynajmniej kiedy ostatni raz z tego korzystalem, wiec nie musi tak byc teraz) uzalezniala mnie od korzystania z ich topornego qt creatora lub posiadania visuala (koszta) z zainstalowanym pluginem (platnym, ta darmowa beta raczej sie nie nadawala), wiec, az takie tanie to to nie jest (wtedy qtcreator jak dla mnie nie nadawal sie do uzycia) :)

.NET winforms - latwe i szybkie, ale okupione wydajnoscia, zapomnij raczej o "szybkich" okienkach.

winformsy, teraz tez WPF i qt - te biblioteki tworza komercyjni producenci, wiec jest support i dodaja coraz to nowsze ficzery do nich, a takze nowe toolsy itd, no wiadomo jak to jest z pieniedzmi :)

15
Windows / Odp: W czym pisać okienka?
« dnia: Październik 21, 2009, 20:03:43 »
ja rowniez polecam Ci wxWidgets (+ np.: wxFormBuildera), male wymagania sprzetowe, multiplatformowosc oraz duzo srodowisk: visual, dev-c++ (jest nawet jakis wxDev-...)

Strony: [1] 2