Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Liosan

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 169
1
Matematyka i fizyka / Odp: Kompresja i optymalizacja mapy
« dnia: Wrzesień 02, 2017, 22:45:35 »
To wszystko co poprzednicy + proponuję poczytać https://en.wikipedia.org/wiki/Page_replacement_algorithm, przyjmując że jeden fragment drzewa to "strona" pamięci w rozumieniu tych algorytmów, żeby dobrać jakiś sensowny sposób wyboru fragmentu drzewa do usunięcia z pamięci i serializacji na dysk.

Liosan

2
Compo i bitwy / Odp: WSOC 2017 - poszukiwany chętny do organizacji
« dnia: Czerwiec 14, 2017, 10:11:20 »
Wysłałem wszystko co trzeba Filipowi :)

Liosan

3
Compo i bitwy / Odp: WSOC 2017 - poszukiwany chętny do organizacji
« dnia: Czerwiec 12, 2017, 10:57:14 »
Ja chętnie przejmę kwestie organizacyjne :)
Cool :) Napiszę PMkę wieczorem. Jako admin forum będziesz mógł skreślić z mojej listy parę punktów "poproś Daba o..." :P

Liosan - dzięki za te wszystkie lata opieki na WSOC! :)
Do usług ;) Was pretty fun, actually, even though stressful at times.

Warsztat umiera :'(
Jak co roku. Hej, tym razem przeze umiera, jak miło :) Ciekawe przez co następnym razem :P

Ale smutno się zrobiło, przecież Liosan nie opuszcza forum, nie leci na marsa, chyba?
Nu, poleciałbym, ale drogo i kiepski net tam mają. Na razie zostaję :)

Liosan

4
Compo i bitwy / WSOC 2017 - poszukiwany chętny do organizacji
« dnia: Czerwiec 09, 2017, 10:27:36 »
Hej wszystkim,

nie będę miał możliwości poprowadzić w tym roku Warsztat Summer of Code, i pewnie chciałbym też wycofać się z prowadzenia go w przyszłych latach.

Czy jest ktoś, kto chciałby się podjąć organizacji WSOC w tym roku? Sprowadza się do założenia i ogarniania wątku na forum, pilnowania terminów, czasem poganiania ludzi, a na koniec terminu zbieranie zgłoszeń i głosów :) Oczywiście mógłbym opowiedzieć mój "proces" ogarniania tego gdyby ktoś chciał :)

Liosan

5
Sieć i multiplayer / Odp: protobuff plik .proot
« dnia: Styczeń 20, 2017, 21:31:53 »
Proponuję żeby najpierw zobaczyć czy w ogóle to Ci działa, a potem wrzucić na forum :) Generowanie kodu pythonowego albo C++owego z protobufa jest bardzo proste. Chociaż może lepiej zacząć od mniejszego przykładu.

Liosan

6
Sieć i multiplayer / Odp: protobuff plik .proot
« dnia: Styczeń 20, 2017, 19:14:22 »
Nie .proot tylko .proto :P

Polecam opakować message'e w jakiś kontener (w ramach protobufa) który by zawierał informację o typie pakietu, protobuf sam z siebie tego nie zapewnia. To lepsze niż dodawanie packetId na początku każdego pola (nawet nie wiem czy da sie to zawsze przeczytać).

repeated RoomList = size; -  to nie tak. Nie potrzebujesz size jeśli masz pole repeated, repeated samo z siebie to obsługuje. To, co jest po = to nie jest ilość sztuk, tylko id przypisane polu. I najważniejsze: repeated nie stosuje się żeby powiedzieć że struktura się powtarza (sama), tylko żeby powiedzieć że jest powtórzona kilka razy w nadrzędnej strukturze. Zobacz przykład z dokumentacji:

message SearchResponse {
  repeated Result result = 1;
}

message Result {
  required string url = 1;
  optional string title = 2;
  repeated string snippets = 3;
}
Zgodnie z powyższym, RoomList powinien zawierać repeated Room. Pamiętaj, że możesz w protobufie tworzyć struktury który nie są same z siebie message'ami. Np. możesz mieć Room i Player i wykorzystać je odpowiednio w RoomList i Update_GamePlay.

Masz mnóstwo pól required, zwłaszcza w Update_GamePlay. Przyszłościowo, bardzo utrudni Ci to upgrade protokołu. Nie wiem dokładnie jakie masz założenia, ale większość sytuacji jakie widziałem wymaga przynajmniej częściowego wspierania starego protokołu (tzn żeby gra się nie crashowała :P).

Nie masz ; po required string roomName. Kompilowałeś to w ogóle? :)

Liosan

7
Skrypty / Odp: [JS] .post użycie zmiennych w funkcji innilne
« dnia: Styczeń 04, 2017, 13:29:15 »
Możesz przechować odwołanie do jakas_zmienna / druga_zmienna wewnątrz domknięcia (closure) które podałeś jako callback. W zasadzie - Twój kod jużto robi :) Ale przeczytaj dokładnie jak zachowuje się scope zmiennych, zwłaszcza "closures in loops - a common mistake" sporo wyjaśnia:
https://developer.mozilla.org/en/docs/Web/JavaScript/Closures

Liosan

8
Webowe / Odp: Wiersz poleceń HTML - jakie kontrolki, rozmieszczenie
« dnia: Grudzień 29, 2016, 17:59:42 »
Może http://terminal.jcubic.pl/ ? :)

Liosan

10
Warsztat Summer of Code 2016 / Odp: Warsztat Summer of Code 2016
« dnia: Październik 18, 2016, 23:39:13 »
Moje pytanie brzmi: Czy będzie kiedyś szansa na Winter of Code? Czy temat był już poruszany? Niekoniecznie 3 miesiące, może coś w rodzaju skróconej wersji - miesiąc np. w okolicach świąt, nowego roku, albo ferii. Nie wiem oczywiście czy jest na tylu chętnych twórców i za pierwszym razem mogłoby to nie wyjść, ale sam raczej miewam więcej czasu w zimę niż w lato, a i więcej konkursów i rywalizacji mogłoby zachęcić więcej twórców. Może.
Jeśli miałbyś ochotę coś takiego zorganizować, to nie ma problemu :) Ale pamiętaj, że są też "zwykłe" compo. A w każdym razie kiedyś były z większą regularnością niż teraz.

Liosan

11
Warsztat Summer of Code 2016 / Odp: Warsztat Summer of Code 2016
« dnia: Październik 16, 2016, 13:57:39 »
Wyjątkowo zrównoważony konkurs w tym roku! Gratuluję wszystkim uczestnikom :)

Wyniki:

Zwycięzcą tegorocznej edycji jest... kapustman! Jego praca - Zurck! - zdobyła 14 punktów w głosowaniu. Do pobrania tutaj. Gra uzyskała też nagrodę specjalną w kategorii Dźwięk i muzyka!
Drugie miejsce przypada... szczypiorofiksowi i jego Tequila Platformer! 12 punktów w głosowaniu. Pracę można pobrać stąd.
Trzecie miejsce zajmuje nowy i jego Last Light! Ta gra zdobyła 8 punktów, a także nagrodę w kategorii najlepsza grafika!
Najpopularniejszą pracą w głosowaniu na forum był MysteriousRPG - autorstwa Adam27. Zdobywszy 7 punktów w głosowaniu plasuje się tuż za podium; podobnie 4 nominacje w kategorii "grafika" i 3 w "rozwiązania techniczne" :)
Nagroda za najlepsze rozwiązania techniczne idzie do zespołu cremmy+cybek+shelanoir i ich Beee - 5 punktów.
W kategorii miodność/grywalność wygrywa Olq i jego ShapeQuest - 3 punkty. Drugie miejsce ex aequo zajmują kapustman (Zurck!) i Id (The Square).
Za pomysł... cóż. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem :) Wygrywają ex aequo Boski+Kempus (INSOMNIA) oraz damoch(Coast Defense Force) - po 2 punkty. Drugie miejsce zajmują: Adam27, cremmy+cybek+shelanoir, JacekCichy, Id, nowy oraz szczypiorofix - po 1 punkcie :D

Prace poza podium, w kolejności punktów:

4. Adam27 - Mysterious RPG - 7 punktów
5. cremmy+cybek+shelanoir - Beee; Olq - Shapequest - po 6 punktów
6. damoch - Coast Defense Force; ld - The Square - po 3 punkty
7. Boski+Kempus - INSOMNIA - 1 punkt
8. JacekCichy - RedDread - 0 punktów :(

Grafiki powstały dzięki game-icons.net :)

Liosan

12
Warsztat Summer of Code 2016 / Odp: Warsztat Summer of Code 2016
« dnia: Październik 06, 2016, 23:26:52 »
Przypominam, że chciałbym dostać od Was głosy :)

Liosan

13
Warsztat Summer of Code 2016 / Odp: Warsztat Summer of Code 2016
« dnia: Październik 02, 2016, 18:41:23 »
Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 16tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.

Liosan

14
Warsztat Summer of Code 2016 / Odp: Warsztat Summer of Code 2016
« dnia: Październik 02, 2016, 18:27:10 »
Dobra, jest paczka z pracami: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22327693/WSOC-2016.zip :) 644 MB po zzipowaniu, 10 prac w tym 3 na Androida.

Zaraz wrzucę info o zasadach i terminach oceniania.

Liosan

15
Warsztat Summer of Code 2016 / Odp: Warsztat Summer of Code 2016
« dnia: Październik 02, 2016, 13:00:16 »
O matko, jakoś tak wyszło że cały wczorajszy dzień nie miałem netu. Bardzo Was przepraszam i idę sortować ten stos postów, PMek i maili ;)

Liosan

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 169