Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Adam7

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 54
1
Czepiam się, ale:
Cytat: bartis
(...) prezętować (...) zauwarzyliście (...)

2
OpenGL / Artefakty na geometry shaderze [SOLVED]
« dnia: Kwiecień 27, 2014, 16:54:55 »
Od momentu kiedy dodałem możliwość użycia geometry shadera (wersja GLSL 4.0), zaczął pojawiać się dziwny artefakt pełnoekranowy https://dl.dropboxusercontent.com/u/12186845/gpu_artefacts.mp4
Z czym to może być związane?

Dla testów przesyłam do OpenGLa 1 zwykły trójkąt, i na podstawie wartości jego vertexów tworzę 3 mniejsze trójkąty.
Dodatkowo jeśli emituję tylko źródłowe vertexy (shader po prostu przesyła siatkę dalej) artefaktów nie ma, dopiero jak wyemituję dodatkowe to się to pojawia.
Sam shader nie jest skomplikowany.
#version 400

layout(triangles) in;
layout(triangle_strip) out;
layout(max_vertices = 9) out;

uniform mat4 ProjMatrix;
uniform mat4 ViewMatrix;
uniform mat4 ModelMatrix;

void main()
{
    for(int i = 0; i < 3; i++)
    {
        vec4 Position = gl_in[i].gl_Position;

        gl_Position = ProjMatrix * ViewMatrix * ModelMatrix * vec4(Position.x - 0.2, Position.y - 0.2, Position.z, Position.w);
        EmitVertex();
        gl_Position = ProjMatrix * ViewMatrix * ModelMatrix * vec4(Position.x + 0.2, Position.y - 0.2, Position.z, Position.w);
        EmitVertex();
        gl_Position = ProjMatrix * ViewMatrix * ModelMatrix * vec4(Position.x - 0.2, Position.y + 0.2, Position.z, Position.w);
        EmitVertex();
EndPrimitive();
    }
}

[EDIT]
Problem rozwiązany. Rysowałem więcej vertexów niż było w VAO :). Szczerze mówiąc czemu OpenGL w takim przypadku się nie wysypał?

3
W wywołaniu glTexImage2D powinno być raczej GL_UNSIGNED_BYTE a nie GL_FLOAT
To zalezy od tego w jaki sposób sa przechowywane wartości (ile bajtow na 1 składową idzie). Zazwyczaj używa się GL_UNSIGNED_BYTE, ale nic nie stoi na przeszkodzie by było to GL_FLOAT. Trzeba być jedynie pewnym jakiego typu sa dane, bo jeśli są to unsigned char (1 bajt), a informujesz, że chcesz float (4 bajty) w rezultacie dostaniesz śmieci, ew. aplikacja się "wysypie".

Najlepiej dla niego by bylo jak by uzywal GL 3.2 +
Wtedy własne shaderki to podstawa, rezygnacja z glBegin itp. też jest wskazana.

4
Na pewno nie.  Wyrzuciłem wszystko co odpowiadało za światło.
Może wyrzuciłeś trochę za dużo. Ustawiasz do rysowania odpowiednie shadery, w nowszych wersjach Ogl'a (od 3.0) jest to obowiązkowe, jeśli nie to czy ustawiasz odpowiednią macierz projekcji? Chociaż domyślnie powinna być ok.

Czy jesteś pewien, że zmienna pixels przechowuje wartości GL_FLOAT, a nie (za zwyczaj) GL_UNSIGNED_BYTE ?

Na pewno nie ma to znaczenia, ale czy nie lepiej używać GL_QUADS zamiast GL_POLYGON?

5
OpenGL / Odp: Początki z OpenGL
« dnia: Marzec 02, 2014, 13:30:07 »
Jak sobie utworzę tablicę za pomocą new/malloc i ją zwrócę to jest ok.
Za to powstaje kolejny problem, wyciek pamięci.

6
OpenGL / Odp: OpenGL shader'y nie działaja
« dnia: Luty 23, 2014, 23:52:35 »
Zainteresuj się tą funkcją glGetShaderInfoLog, zwraca ona log z kompilacji i linkowania shaderów.

7
Narzędzia / Odp: Alternatywa dla Scaleform UI
« dnia: Luty 03, 2014, 19:40:29 »
raczej tak, o ile pamiętam w dokumentacji była wzmianka, że potrzebuje takiego samego plugina (tych samych plików) co Chrome od Google.

8
Narzędzia / Odp: Alternatywa dla Scaleform UI
« dnia: Luty 01, 2014, 15:46:21 »
Zdecydowanie godne polecenia jest awesomium. Jest to biblioteka oparta na silniku chromium i bezproblemowo renderuje GUI stworzone w html'u oraz flash'u, a sama integracja z aplikacją jest banalna (o ile korzystasz z VS, w przeciwnym razie sprawia trochę problemów przy połączeniu).

9
Oferuję / Odp: Grafika za pół darmo.
« dnia: Grudzień 08, 2013, 14:09:27 »
Zdecydowanie za drogo

10
OpenGL / Odp: OpenGl 4.3 Tutorial po Polsku
« dnia: Grudzień 01, 2013, 11:10:05 »
Jak są to tylko do wersji 3.0 albo niższej.
A to w OpenGlu od wersji 4.3 proces inicjalizacji przebiega inaczej niż w 3.x?

11
C++ / Odp: Unresolved external symbol - wciąż się pojawia
« dnia: Listopad 24, 2013, 12:46:04 »
Dodałeś wszystkie potrzebne libki SFMLa?

12
Platformy / Odp: Wariuje, android, albo ja.
« dnia: Listopad 23, 2013, 12:00:44 »
sprawdź LogCatem na czym dokładnie się zatrzymuje.

13
Platformy / Odp: Wariuje, android, albo ja.
« dnia: Listopad 23, 2013, 11:51:55 »
Co to są za obiekty Vector3f?

14
Szkółka / Odp: android OpenGL get pixel
« dnia: Listopad 22, 2013, 21:52:10 »
przed gl.glClear(...) daj funkcję gl.glClearColor(R, G, B, A) i sprawdź czy nadal zwraca czarny kolor.

15
Oferty pracy / Odp: Pilnie poszukiwany programista grafiki / programista C++
« dnia: Październik 09, 2013, 23:47:48 »
Po za tym, jeśli pracownik nisko się ceni (nie ma obeznania) pracodawca zyskuje i od razu się zgadza. Tym sposobem wilk syty i owca cała.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 54