Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ShadowDancer

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 87
1
Inne / Soft do zarządzania pracą
« dnia: Listopad 14, 2016, 19:37:34 »
Szukam jakiegoś narzędzia, które pozwoli mi zaplanować pracę dla kilkuosobowego teamu.


Aktualnie workflow wygląda tak, że dyskutujemy jakąś funkcjonalność, dzielę ją na kawałki i powstają np. trzy taski A, B, C które przypisuje odpowiednio pracownikom a, b, c.


Przy czym te zadania:
#1 muszą być wykonane liniowo (przykładowo przygotowanie danych testowych -> przetwarzanie danych testowych)
#2 nie mogą być wykonane przez inną osobę (np. z powodu różnych kompetencji itp.)


Teraz chciałbym, aby osoba a otwierając dashboard widziała, że aktualnie ma do zrobienia zadanie a, natomiast osoby b i c nie powinny domyślnie widzieć swoich zadań (B, C) póki wszystkie prerekwizyty (A) nie zostaną zakończone. Natomiast ja jako osoba zarządzająca chciałbym widzieć wszystkie zadania przypięte do danego milestona.


Co próbowałem:
Trello - generalnie badziewie, zbyt proste do tego zdania
Assembla - bardzo bliskie, ale trochę ubogie - planner nie pokaże mi listy tasków które mogę wykonać, natomiast na liście tasków są także te których nie mogę wykonać, bo są zależnością innego taska, a także taski są drzewem - trochę za prosta struktura
Visual Studio Team Services - posiada tylko szablon agile, natomiast mi zależy bardziej na czymś w rodzaju assembli (planowanie projektu, a nie najbliższego sprintu). Taski można dowolnie organizować, jednak (chyba?) nie da się pokazać tasków do zrobienia (tzn. takich, które nie mają otwartych prerekwizytów)

2
Sieć i multiplayer / Odp: MySQL-proszę o pomoc.
« dnia: Wrzesień 01, 2016, 18:45:36 »
Panowie widzę nie są na bieżąco ;) Asp.net jak najbardziej działa na linuksie.

3
C++ / Odp: Konwersja wskaźnika do niekopiowalnej klasy.
« dnia: Lipiec 20, 2016, 00:41:48 »
Dzięki, śmiga!

4
C++ / Konwersja wskaźnika do niekopiowalnej klasy.
« dnia: Lipiec 19, 2016, 16:02:41 »
Mamy klasę abstrakcyjną IArchive i klasę dziedziczącą ZipArchive. Klasa abstrakcyjna ma prywatny kontruktor kopiujący (nie można jej kopiować, ponieważ otwiera archiwum zip i skopiowanie spowodowałoby np. podwójne zamknięcie pliku).


Powoduje to, że:
shard_pointer<IArchive> archive = static_pointer_cast<IArchive>(make_shared<ZipArchive>(args));
się sypie (ponieważ konstruktor kopiujący jest prywatny). Jak powinien poprawnie wyglądać ten kod?

5
Dzięki za odpowiedzi, po przemyśleniu tego doszedłem do wniosku, że kontener DI to w projekcie mojego kalibru "mniejsze zło".

6
C++ / Odp: Testowanie szybkości funkcji
« dnia: Styczeń 20, 2016, 19:40:29 »
Miało być "do". Jarzmo to "prawilne" określenie w j. polskim ;)

7
C++ / Odp: Testowanie szybkości funkcji
« dnia: Styczeń 19, 2016, 19:31:14 »
Jeżeli coś optymalizujemy przez dłuższy czas, to zrobienie jakiegoś jarzma to testów to podstawa, inaczej może nas szlag trafić, gdy za każdym raziem np. ładujemy level, albo przeklikujemy menu. Zakładamy, że op np. testuje ułożenie danych/macierzy w pamięci np. podczas odpalania updateowania tysięcy obiektów, albo coś w tym stylu.

8
C++ / Odp: Testowanie szybkości funkcji
« dnia: Styczeń 19, 2016, 02:33:55 »
Wydziel interfejsy dla zależności z których korzysta funkcja i w testach użyj jakichś jakich "fake" class (zwracających predefiniowane dane testowe).
Jeśli masz jakieś statyczne zależności, których nie możesz użyć w testach to wydzielasz z nich interfejsy i pakujesz w klasę np. renderContext i jak wyżej.


Wszystko co napisałem odnosi się do testowania obiektu (obiekt ma pewne zależności, które możesz w testach zastąpić).

9
C++ / Odp: Testowanie szybkości funkcji
« dnia: Styczeń 18, 2016, 23:15:54 »
To w C++ nie ma jakiegoś fajnego profilera?

10
Kontener DI to właśnie wzorzec service locator.
Widzę, że nie bardzo się rozumiemy. Kontener DI może być używany jako service locator, ale nie musi. Mój kod ma tylko w kilku plikach (1/assembly) referencje do kontenera i poza tym nie jest świadomy jego istnienia.

Twój problem jest dokładnie opisany w artykule który podlinkowałem w poprzednim poście.Fabryka rozwiązuje dużo problemów, ponieważ fabryka nie wywołuje fabryk obiektów zależnych, tylko składa obiekt od podstaw.
Nie mam żadego z dwóch problemów opisanych w tym artykule. Mój probelm jest blisko związany, jednak dotyczy czego innego niż te omawiane w artykule. Kod nie ma referencji do kontenera w żadnej postaci (statycznej, przez interfejs czy jakiejkolwiek).
Co do fabryk, to właśnie ja nie potrzebuję takiej fabryki. W sensie nie chcę tracić elastyczności kontenera. System jest ogromny i nie wyobrażam sobie klepania kilkudziesięciu wywołań, powtarzając się w wielu miejscach (chyba, że nie zrozumieliśmy się co do "fabryka nie wywołuje fabryk obiektów zależnych"). Taki kod ( https://gist.github.com/yegor256/c76c06baee1f74e3100e#file-agents-java ) wydaje mi się masakrą.

Poza tym fabryka w przeciwieństwie do service locatorów ma zależności w kodzie, więc błędy wykrywane są compile-time, i po wejściu do fabryki od razu widać całą listę zależności danego obiektu.
Analogicznie widzę teraz w konstruktorze obiektu.

11
Nigdzie nie napisałem, że używam service locatora, O.o


Chodzi mi o to, że manualnie konstruując graf obiektów (nie używając kontenera) w composition root jest tam pewna informacja i drugi programista przeglądając ten graf może wyciągnąć wnioski, natomiast w przypadku kontenera cała magia dzieje się w jego konfiguracji, która to ze swojej natury jest liniowa i ciężko coś z tego wynieść.
Fabryka nie rozwiązuje żadnych problemów, ponieważ informacje o tym jak coś działa zamiast w konfiguracji kontenera pochowane są w klasach fabrykach.


Natomiast w drugim przypadku logger i config to były tylko przykłady, chodziło mi o pewne zależności współdzielone przez jakąś część systemu, jednak nie bardzo nadają się one do wydzielenia do klasy statycznej.

12
Projektowanie kodu / [C#] Kontener DI a rozmywanie struktury aplikacji
« dnia: Styczeń 09, 2016, 21:32:16 »
Mam wrażenie, że coś robię nie teges i poprzez intensywne użycie kontenera DI (konkretnie Autofac) struktura mojej aplikacji zaciemnia się.


Chodzi mi oto, że mamy np IA implementowane przez A, gdzie A potrzebuje IB, B potrzebuje IC - w sumie mamy 3 klasy związane z realizacją czegoś, jednak patrząc tylko na IA nie jesteśmy w stanie powiedzieć co się z tym dalej dzieje (z perspektywy osoby, która np. wchodzi w projekt).


Zastanawiam się, czy sprawy nie rozwiązywałoby np. tworzenie małych drzewek typu return
new A(new B(new C))) - tylko jak wtedy kontrolować to? Np. chciałbym zamienić B na B`. Gdy wiele klas ma jako zależność IB to rozwiązanie nie wygląda już tak różowo (i tracimy możliwość dekorowania przez kontener).


Druga sprawa - dużo klas w systemie dzieli jakąś funkcjonalność (dajmy na to logger i konfigurację), w związku z czym powstała abstrakcyjna klasa bazowa (BaseClass), która przyjmuje te dwie zależności, które są opakowne w klasę BaseClassParams.

Czy to jest dobry pomysł? Z jednej strony jest to fajne, bo resharper automatycznie generuje te konstruktory i całość jest w miarę zwięzła (Imo lepsze niż przekazywanie 2 parametrów do  konstruktora klasy bazowej). Z drugiej strony wszędzie mamy narąbane tego base(BaseClassParams), pomimo że część klas np. nie korzysta z konfiguracji lub loggera. W praktyce ten konstruktor ma z 5 różnych serwisów, a niektóre klasy nie korzystają ze wszystkich zależności).

Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby (::evil::)property injection? Zalety:
#1 brak syfu w konstruktorze (widzimy tam to co jest ważne)
#2 brak niepotrzebnych zależności

Wady:
Wisi magiczne property używane np. przez refleksję, code analysis podkreśla na szaro i czasami takie property wylatuje (no bo nikt z tego nie korzysta, cnie?), a potem runtime exception.

13
Webowe / Odp: PHP+MySQL już w lamusie - co teraz?
« dnia: Grudzień 14, 2015, 20:38:19 »
Konkrety dajesz Snejk47!!!
Pierwsza reakcja analogiczna jak Snejk'a, może dlatego, że przez pewien czas pracowałem w takim kodzie. Spróbuj utrzymać kod, który ma bazę zaszytą w widoku, logikę sprzęgniętą w codebehind gridview'a, 30 opcji konfiguracyjnych i korzysta z tego np. 40 klientów, krzyżyk na drogę ;)



Nie sądzę, bo serwer siedzi na Linuxie. Za to z rozwiązań linuxowych prawdopodobnie jestem w stanie postawić wszystko zważywszy że ostatnio przez PHPShell skompilowałem i uruchomiłem na serwerze Hello World w C++.
C# i Asp.Net śmiga na linuksie

14
Sztuczna inteligencja / Odp: AI pojazdu w grze 2D
« dnia: Wrzesień 03, 2015, 22:44:53 »
@up:
Myślę, że skoro OP jest na etapie prostej gry 2d i prostego sprite'a, to nie da rady sieciom neuronowym.

15
Sztuczna inteligencja / Odp: AI pojazdu w grze 2D
« dnia: Wrzesień 03, 2015, 21:38:49 »
Z tymi sieciami neuronowymi to oczywiście był żart ;)


Do gry wyścigowej użyłbym waypointów + steering behaviors

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 87