Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wylie

Strony: [1]
1
Design / Odp: !Nivou Emotions - Kulturalna Banda
« dnia: Sierpień 22, 2008, 22:30:28 »
Mertruve: No i co z tego? Może na wejście w branżę jestem jeszcze za młody, ale na naukę... oczywiście, że nie! I nikt mi nie zabroni się tym interesowac. Right?

2
Design / Odp: !Nivou Emotions - Kulturalna Banda
« dnia: Sierpień 21, 2008, 17:57:22 »
Cytuj
To jeden z 3 podstawowych błędów nowicjuszy w gamedevie. Polecam do przeczytania: Three Novice Mistakes in Game Design - 3. It's Based on a Story. To jest po prostu złe podejście, bo prowadzi potem do wielu niekonsekwencji w tym co najważniejsze - w gameplay'u. Na ogół najpierw powinien przyjść pomysł na rozgrywkę i mechanikę gry, a potem do tego co się ma powinno dorobić się historię. Jest jeden prozaiczny powód na to, dobra historia w grze nie jest tym samym co dobra historia w filmie. Filmy są liniowe, pokazują rzeczy, których główny bohater nie widzi, rzeczy, które nijak nie da się przełożyć na grę. To co w filmie jest wciągające i po prostu fajne w grze może być nudne albo nieosiągalne.

Pomyślcie dobrze po raz kolejny, bo jeśli wymyślacie tylko historię, a gameplay jest gdzieś na drugim miejscu to warto zastanowić się jeszcze raz, czy wybraliście dobrą branżę...

Człowiek, którego wyżej cytuję dobrze gada. Zaczęliśmy wprawdzie trochę od dupy strony, to fakt. Największym problemem dla nas jest zrobienie gry w grze. Trafiają się na tym rynku produkcje, które dostają taki komentarz w werdykcie: "mało gry w grze". I to prawda. Ale osobiście kibicuje ekipie z Quantic Dream. Za ich Fahrenheita i nadchodzący Heavy Rain. To są moje główne inspiracje. Thanks people za te gorzkie słowa ale jak mawia stare porzekadło. Najgorsza prawda ale prawda. Muszę was jednak rozczarowac xD. Zainteresowań co do tej branży nie porzucę, możecie byc pewni. Ja kocham gry i chcę je robic, a czas pokaże, czy mi się uda. Wcale nie porywam się z motyką na słońce... i nawet nie na drogę mleczną. Po prostu staram się nabrac troche doswiadczenia. Tyle.

3
Design / Odp: !Nivou Emotions - Kulturalna Banda
« dnia: Sierpień 20, 2008, 19:27:09 »
Jest rozpoczęta. Jezu, muszę pokazywac palcem? Wchodzicie na stronę, klikacie dział portfolio, wybieracie grę (lub inną rzecz) i czytacie. Ale rozpisze się tutaj bardziej.

Cytuj
"Planeta od tysięcy lat zasnuta czarnymi chmurami
Nie ma światła panuje wieczna noc chłód
Mieszkańcy rodzą się umierają w ciemnościach zimnie
Najstarszy praprzodek nie widział światła nie czuł ciepła

Mają mętne chłodne oczy grubą skórę ślepi niewrażliwi
Żyją w pasożytniczych związkach emocjonalnych grach
Specjalne technologie utrzymują panujący stan rzeczy
Środki masowej informacji podają sugestie
Nowonarodzonym nakłada się maski daje role znieczula
System bazuje na uśmiercaniu nonkomformistów
Na czele strumienia pędzącego do Nikąd stoi Nicość"

Gra nosi tytuł "The Fractal" i rozgrywac bedzie sie, dla odmiany, w Polsce. Chcemy przeniesc architekrute takich miast jak Wroclaw czy Krakow. Wiecej nie bede paplal, kierujcie sie ta inspiracja w quocie. O/

4
Design / Odp: !Nivou Emotions - Kulturalna Banda
« dnia: Sierpień 20, 2008, 11:45:28 »
Dobra, teraz obalam wszystkie teorie xD. Słuchajcie, Nivou to dopiero młody projekt. To nie tak, że już zaczynamy robic grę i nie wiadomo co jeszcze. Jak powiedział mój przedmówca dwa posty wyżej, jestem jeszcze młody tak jak większośc ekipy, a zabawa w takie rzeczy zwyczajnie pozwala mi zasmakowac tej branży. Stworzyliśmy to Nivou po to, by uczyc się na własnych błędach, żeby poznac bliżej pracę w takiej branży. Interesuje nas to niemiłosiernie więc... czemu nie? Nic nie stracimy, a możemy tylko zyskac. Ten okres szkoły, poświęcimy przede wszystkim na naukę. I na pewno nie będzie to czas stracony. Później, co by załapac trochę doświadczenia będziemy starali się o pracę w innych polskich studiach. Przez ten cały czas nasz projekt będzie udoskonalany, wielokrotnie już przewałkowany. A kiedy stwierdzimy, że już czas, mamy na tyle doświadczenia i tyle lat by na serio wejść w tą branżę, to... co stoi na przeszkodzie? Świat należy do odważnych a my nie mamy innych marzeń poza tym, żeby robic gry. Gry, które będą miały głęboką historię, ciekawych bohaterów, wiarygodny świat. W dobie tych wszystkich pięknych audiowizualnie, niesamowicie grywalnych produkcji, lecz beznadziejnie tępych, chcemy stworzyc cos co będzie mogło godnie stac na jednej półce razem z filmem.

Co do rekrutacji, to miałem po prostu nadzieję, że ktoś będzie chciał nas wesprzec jakoś ale widzę, że na gamedevie jest już tyle artykułów, że chyba to nie ma większego sensu? Mam rację? Right.

Pozdrawiam.

edit: z was wszystkich, reveur tylko dobrze prawi. Polac mu. Dzięki za te słowa :).

5
Design / !Nivou Emotions - Kulturalna Banda
« dnia: Sierpień 19, 2008, 20:58:21 »
Witam wszystkich forumowiczów serwisu GameDev.pl! Chciałbym zaprezentowac wam studio developerskie gier, które współtworzę razem z przyjaciółmi. Jest to projekt dośc amatorski i mlody (tak jak jego twórcy xD) ale mamy naprawdę szczere nadzieje na to, że uda nam się wybic na polskim rynku gier wideo. Podtytuł "Emotions" nie jest dodany bez powodu. Otóż studio stawia na oryginalnośc. Niczym Wii i jej kontrolery tak i nasz band chce wyskoczyc z czymś istotnie świeżym. I tu będzie zonk. Zgłębiliśmy już sporo wiedzy na temat tworzenia gier i bardzo interesują nas takie rozwiązania jak "muzyka adaptacyjna" i "nowatorski gameplay". No i gdzieś tam w naszych łbach pląta się możliwośc wprowadzenia do gier... smaku i zapachu. Pożyjemy, zobaczymy.

To tyle na temat studia. Jeżeli są na tym świecie osoby chętne mocno zaangażowac się w rozwój studia, podjąc ryzyko i miec świadomośc, że na jakieś pieniądze przyjdzie ciezko pracowac to zapraszam serdecznie. Jeśli ktoś kocha tą branżę tak jak my i jest bezinteresowny, to na pewno będzie u nas mile widziany. Trzeba zmieniac polski rynek gier wideo. Zaczął Wiedźmin, my będziemy to kontynuowac. Ktoś powie, że zatrzymałem się w latach dziewięcdziesiątych ale ja wolę zaczynac w garażu a termin "Panowie w Garniturkach" mnie po prostu drażni.

Tymczasem:

http://www.nivou.dl.pl/

lub

GG: 5722229

                              Pozdrawiam! Michał "Wylie" Wierzbiński, Game Designer, Writer, Concept Artist.

Strony: [1]