Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hfjh

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 32
1
Językoznawstwo / Odp: Zagadki językoznawcze
« dnia: Styczeń 27, 2014, 21:37:43 »
Scott Meyers wytłumaczy. W tym przypadku zmienna str jest lvalue reference, więc szablonowe T&& zmienia się w... lvalue reference: std::string&. Potem jest już tylko std::move i nicość (na stdout).
EDIT: tu była sugestia użycia std::add_rvalue_referene, ale jej nie ma bo była zła.

2
Językoznawstwo / Odp: Zagadki językoznawcze
« dnia: Styczeń 27, 2014, 20:09:26 »
Pudło :)
Kopii oczywiście nie wykonuje, potrzebowałem dwóch przeciążeń dla tej zagadki.

3
Językoznawstwo / Odp: Zagadki językoznawcze
« dnia: Styczeń 27, 2014, 12:30:51 »
Zagadka:
#include <string>
#include <iostream>

template<class T>
void makeCopyAndDoWork(const T& _value)
{
typename std::remove_reference<T>::type value(_value);
//...
}

template<class T>
void makeCopyAndDoWork(T&& _value)
{
typename std::remove_reference<T>::type value(std::move(_value));
//...
}

int main()
{
std::string str = "Hello, world!\n";
makeCopyAndDoWork(str);
std::cout << str;
return 0;
}

Co trafi na stdout?

4
OpenGL / Odp: OpenGl 4.3 Tutorial po Polsku
« dnia: Grudzień 02, 2013, 16:01:13 »
@Xenox93: Osobiście nie uważam, żeby pisanie bardziej obiektowego kodu miało tutaj cokolwiek ułatwić - raczej utrudni, bo spowoduje rozbicie kodu na wiele fragmentów porozrzucanych po różnych plikach. Dlaczego w kodzie używanym w kursie OpenGL (a nie projektowania kodu) dowiązywanie tekstury miałoby być zaimplementowane w zupełnie innym miejscu niż rysowanie modelu? Takie "komplikowanie" na siłę doprowadzi tylko do tego że przeglądanie kodu będzie mniej wygodne, a na pewno nic nie poprawi - w końcu takie przykłady są z natury krótkie. Do tego od kursu można oczekiwać omawiania wielu różnych funkcjonalności co doprowadziło by do rozrostu kodu do jakiś monstrualnych rozmiarów... chyba że w każdej części  autor będzie pisał wszystko od nowa  - a to byłby strzał w stopę z armaty Abramsa.

5
Programowanie grafiki / Odp: [SFML 2.1] Problem z wydajnością
« dnia: Listopad 26, 2013, 11:15:23 »
A inne aplikacje OpenGL też działają znacznie wolniej niż DirectX? (np. ten benchmark)

6
Szkółka / Odp: Pomoc przy nauce.
« dnia: Listopad 20, 2013, 20:36:33 »
3/4 plusa dla flexiego (1/4 odjęta za patologiczne nadużywanie wielkich liter) </grammar nazi>

7
C++ / Odp: [C++] Rysowanie figury znakiem ASCII
« dnia: Październik 24, 2013, 17:03:28 »
Weź to sformatuj po ludzku, bo się odechciewa czytać. Z tego co widać na pierwszy rzut oka to brakuje paru klamer na początku definicji funkcji.
EDIT: co do gotoxy, to jest to jakiś tam dodatek do jakiegoś tam kompilatora, a Twoja wersja nie deklaruje tej funkcji w swoich nagłówkach... http://www.cplusplus.com/forum/beginner/28859/ - zamiennik używający WinAPI.

8
Linux / Odp: Instalowanie aplikacji z tar.bz2 oraz tworzenie aktywatorów
« dnia: Październik 19, 2013, 15:47:49 »
Aktywatory można tworzyć używając programu Alacarte. Jak chcesz pisać je ręcznie, pliki .desktop powinny być w /home/Użytkownik/.local/share/applications

Linia:
Exec=nautilus /home/kewin/Programy/Sublime2/sublime_text
Uznacza "wykonaj polecenie nautilus /home/kewin/Programy/Sublime2/sublime_text". Nautilus to GNOMEowy manager plików. Polecenie do uruchomienia programu:
/home/kewin/Programy/Sublime2/sublime_text
(jeśli "sublime_text" to nazwa pliku wykonywalnego).

9
Branża / Odp: Program ZTG 2013
« dnia: Październik 07, 2013, 01:24:21 »
   To o czym piszesz to zwyczajowy (idealistyczny) światopogląd "genderowców". Głównym postulatem gender jako nauki, jest to, że różnice w funkcjonowaniu w społeczeństwie między płciami wynikają nie z uwarunkowań biologicznych (psychika, genetyka, anatomia), ale (głównie) kulturowych - więc nie jest to stwierdzenie "braku różnic", bo wtedy całe gender studies nie miałyby sensu ;)
   A te kulturowe różnice w postrzeganiu kobiet i mężczyzn mogą prowadzić do np. seksizmu (różnie rozumianego).
   Zgaduję, że autor będzie mówił o gender jako nauce, a nie swoim światopoglądzie, bo to w tym kontekscie pewnie mało kogo obchodzi.

10
Branża / Odp: Program ZTG 2013
« dnia: Październik 06, 2013, 20:42:41 »
...
Serio nie zauważyłeś dyskusji o seksizmie w grach?

11
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Asmaroth - 3D RPG
« dnia: Październik 06, 2013, 17:05:24 »
Może dodaj obsługę debug output OpenGL? Przedmówcy z problemami mogą też uruchomić grę w ApiTrace i podesłać log (chociaż pewnie będzie ważył parę MB).

12
Cytat: Estivo
(użyj makr).
Lepiej: enum, constexpr (c++11), albo const.

13
OpenGL / Odp: [OpenGL][FreeType] Problem z renderingiem tekstu
« dnia: Wrzesień 27, 2013, 14:31:31 »
#version 330 core

in vec2 UV;
out vec4 color;
uniform sampler2D TEX;

void main() {
    color.g = texture2D(TEX, UV).a;
    color.rba = vec3(0.0, 0.0, 1.0);
}

Blending używa składowej alpha z fragment shadera do mieszania, którą ustawiasz "na sztywno" na 1, czyli całkowitą nieprzezroczystość.

Nie lepiej użyć alpha testu? (discard w GLSL)

@down: chyba wygrałem konkurs na bzdurę tygodnia :D Ale to było wcześnie rano...

14
Co się dzieje, kiedy włączasz program w debugerze? Czy program w ogóle zaczyna wykonywać funkcję main? Jeśli nie, to problem moze być mimo wszystko z bibliotekami DLL. Nie używam Code::Blocks, ale nie jestem pewien, czy folder w którym jest exe, to working directory programu (w innych IDE często tak nie jest).

15
OpenGL / Odp: Płynny ruch punktów
« dnia: Wrzesień 18, 2013, 14:28:39 »
-Wall -Wextra nie włączają ostrzeżeń o konwersji int do float i vice versa. -Wconversion je włącza.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 32