Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - prociomen007

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 18
1
Poszukuję / Odp: Poszukuje grafika
« dnia: Luty 14, 2015, 12:27:29 »
Jestem grafikiem komputerowym, odezwij się na eliasz.proc@gmail.com może się dogadamy.

2
Poszukuję / Odp: [Zlecenie] Programista OpenGL + Qt
« dnia: Październik 25, 2013, 13:55:37 »
Aktualne jeszcze?

3
Witam, próbuje zintegorować FUGE ( GUI graficzne od ,,złośliwca" ) z openGL. Wszystko przebiega wręcz super i całość działa praktycznie idealnie. Problem pojawia się niestety kiedy zminimalizuję jakieś okno. Okno po minimalizacji pojawia się na dole ekranu jako pasek. Można go dowolnie przesuwać. Niestety kiedy przesunę go na np. środek ekranu widać pola  (kontrolki ) które powinny zostać ukryte. Ciekawe jest to że nie widać tła tylko same kontrolki z okna. Nie działają na nich żadne zdarzenia ale nie wiedzieć czemu są one wyświetlane. Wygląda to tak jakby gdzieś zmienna definiująca czy kontrolki po minimalizacji mają być rysowane nie jest zmieniana. Czy ktoś ma jakiś pomysł co jest tego przyczyną. Wydaje mi się że to jakiś bug w bibliotece bo nie widzę żadnej opcji ( może jestem ślepy ;-) ) w moim kodzie która by to mogła naprawić. Korzystam z najnowszej wersji biblioteki 2.2

4
Mam jeszcze jeden pomysł a mianowicie taki:

iloczyn skalarny obliczany jest w sposób następujący:

A*B= (A1*B1)+(A2*B2)+(A3*B3)

Na początek lightmapę przerabiam na czarno białą w następujący sposób:

R=(R+G+B)/3

Dzięki temu zostanie mi na niej informacja tylko o świetle diffuse. Załóżmy że wychodzi wartość 11. Dzielę sobie ją na 3 poniewarz wektor światła ma mieć trzy argumęty i dostaję:

11/3 = 3.66

Następnie tę liczbę wystarczy podzielić przez każdą składową standardowej normalnej ( którą posiadam w danych ) załóżmy że wektor normalny będzie miał postać (3,1,2) wtedy będzie

3.66/2=1.22
3.66/1=1
3.66/2=1.83

Wydaje mi się że jeśli te dane przyjmę jako pozycję światła przy obliczaniu normal map to chodziarz w przybliżeniu powinno być ok. ? Voytech możesz rozwinąć myśl o policzeniu tego kąta?

5
No dokładnie tylko że dostaję ją już z edytora a w pliku z mapą nie mam informacji o ich pozycjach.
Lightmapa nie zawiera informacji elementarnych o światłach a gotowy kolor dla piksela.
Myślałem żeby możne znając normalną i lightmapę policzyć pozycję światła ale tak jak pisałem wyżej "dot" nie da się odwrócić.

PS. Ewentualnie może jakaś inna technika co pozwoli uzyskać podobny efekt.

6
No właśnie nie wiem co tu za bardzo wykombinować :-D. Teoretycznie można by policzyć pozycję światła znając kolor wyjściowy piksela dokonując matematycznej operacji odwrotnej. Niestety tam jest "dot" mnożenie skalarne a tego nie da się za bardzo odwrócić.

7
Szukam informacji czy istnieje sposób na to abu policzyć normal mapę mając do dyspozycji tylko następujące dane:

1. Pozycja wierzchołka
2. Normalna
3. Pozycja kamery
4. Normal-mapkę
5. Mapę świateł (lightmaping)

Zwracam uwagę że nie posiadam informacji o pozycji świateł. Jest ich na scenie bardzo wiele i wszystkie są statyczne dlatego korzystam z lightmaping' u. Czy bez znajomości pozycji świateł może mi ktoś powiedzieć jak i czy w ogóle można policzyć Normalmaping? W GLSL standardowo wygląda to tak:

vec3 bump = normalize( texture2D(normalMap, texCoord).xyz * 2.0 - 1.0);
float diffuse = max( dot(lVec, bump), 0.0 );

Z tym że lVec jest powiązany z pozycją światła której tutaj nie znam.

8
Grafika 3D / Prośba o konwent modelu z .max do .md5
« dnia: Luty 01, 2013, 13:38:11 »
Witam czy ktoś mógłby mi ten model:
http://www.sendspace.pl/file/a6574c40d3baed4f0cb332c
przekonwertować na format .md5?
Nie posiadam max'a dlatego proszę o pomoc.

9
Java / Odp: Wskaźnik na typ liczbowy czy możliwy ?
« dnia: Styczeń 29, 2013, 11:56:57 »
Rzeczywiście chodzi tu o VBO i aktualizację wierzchołków. W C tak jak wspominałem mogę utworzyć wektor z niego dane przypisać do tablicy VBO i jeśli trzeba coś aktualizować wystarczy że zmieniam dane w wektorze a tablica sama się aktualizuje ( bo defakto wskazuje na to samo ). Tutaj muszę wszystko przepisywać od nowa i dzieje się to dużym kosztem dla procesora. Jeśli będzie powiedzmy 200 wierzchołków ( co jest śmiesznie małą ilością ) to jeśli renderuje obraz z prędkością 60 klatek na sekundę wychodzi że muszę w ciągu sekundy przepisać 12000 wierzchołków. A operacja w rzeczywistości jest zbędna bo nic nowego nie wnosi z tond szukam możliwości wskazywania na tą tablicę.

10
Java / Wskaźnik na typ liczbowy czy możliwy ?
« dnia: Styczeń 29, 2013, 10:04:40 »
Witam, szukam informacji ( i nic konkretnego nie mogę ustalić ) czy w tym języku da się zrobić wskaźnik na typ liczbowy np. Float. Ogólnie chodzi mi o następującą sytuację.

Mamy jakąś klasę nazwijmy ją Vector3 która posiada trzy składowe typu Float x,y,z; Z tej klasy tworzymy sobie wektor danych w sposób Vector<Vector3> dane; Następnie dane z takiego wektora dodatkowo przepisujemy do jakiejś tablicy Float. Czyli Float[] tablica; Chciałbym teraz aby po zmianie jakiegoś elementu w Vector dane automatycznie dana zmieniała mi się w tablicy. W C++ można zrobić to bardzo prosto używając wskaźników. Tutaj kombinuje na wszelkie sposoby i niestety wartość zmieniona w "vector dane" nie skutkuje automatycznie zmianą w talbicy.

11
OpenGL / Quaternieon problemy z obliczeniami ładownie md5
« dnia: Styczeń 26, 2013, 17:28:54 »
Witam, próbuje załadować model w formacie md5. Mam jednak problem podczas dokonywania obliczeń współrzędnych wierzchołków. W wyniku działania programu model się wczytuje ale jest jakiś taki spłaszczony ( nie posiada prawdziwego kształtu). Całość pisana jest w javie. Kod obliczający współrzędne wierzchołka wygląda następująco:

for (  int i = 0; i < mesh.VertexList.size(); ++i )
        {
            Vector3f finalPos = new Vector3f();
            Vertex vert = mesh.VertexList.get(i);
           
            vert.m_Pos = new Vector3f();

            // Sum the position of the weights
           
            for ( int j = 0; j < vert.m_WeightCount; ++j )
            {
                 Weight weight = mesh.WeightList.get(vert.m_StartWeight + j);
                 Joint joint = JointList.get(weight.m_JointID);
                 
                 xQuat rotPos = new xQuat();         
                 rotPos.multiply(joint.m_Orient, weight.m_Pos);
                 Vector3f rotPos2 = new Vector3f();
                 rotPos2.x=rotPos.x;
                 rotPos2.y=rotPos.y;
                 rotPos2.z=rotPos.z;
                 
                 Vector3f a = new Vector3f();
                 a.add(joint.m_Pos);
                 a.add( rotPos2);
                 a.x=(a.x*weight.m_Bias);
                 a.y=(a.y*weight.m_Bias);
                 a.z=(a.z*weight.m_Bias);
                 vert.m_Pos.add(a);
            }
           
            mesh.m_PositionBuffer.add(vert.m_Pos);
            mesh.Tex2DBuffer.add(vert.m_Tex0);
        }

i do tego funkcja matematyczna. Mnożenie qwaternieonu przez wektor:

public void multiply(xQuat left, Vector3f right) // this = a * b
{
float a,b,c,d;

a = - left.x*right.x - left.y*right.y - left.z *right.z;
b =   left.w*right.x + left.y*right.z - right.y*left.z;
c =   left.w*right.y + left.z*right.x - right.z*left.x;
d =   left.w*right.z + left.x*right.y - right.x*left.y;

w = a;
x = b;
y = c;
z = d;
}

12
C++ / Odp: Aplikacja konsolowa dwa pytania.
« dnia: Wrzesień 12, 2012, 22:59:36 »
Uruchomiłem właśnie tę bibliotekę na visual 2010 jestem jednak lekko zawiedziony. Wiele z opcji nie działa. Nie można przykładowo tekstu podkreślić, pogrubić chodź teoretycznie biblioteka oferuje takie możliwości.  Można np. wywołać funkcję attron( A_ITALIC ); spowoduje to jednak zniknięcie tekstu, zaś funkcja attron( A_UNDERLINE ); pokoloruje tekst na niebiesko. Czy przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak wsparcia przez Windows tych opcji?

PS. Wychodzi więc na to że najlepiej będzie wykonać takie cuda przy użyciu jakiejś biblioteki graficznej.

13
C++ / Odp: Aplikacja konsolowa dwa pytania.
« dnia: Wrzesień 12, 2012, 14:20:39 »
Dzięki za informacje. Ten ncurses jest dojść ciekawy ale z tego co widzę działa to tylko pod linuksem a ja chcę pisać pod windows'em.

14
C++ / Aplikacja konsolowa dwa pytania.
« dnia: Wrzesień 12, 2012, 13:31:21 »
Chciałbym się dowiedzieć czy w aplikacji konsolowej jest możliwość wykonania przy pomocy kodu następujących rzeczy:

1. Tekst zaznaczony w białą ramkę jak przy użyciu polecenia zaznacz.
2. Dowolne umiejscowienie tekstu. Nie chodzi mi ty o posługiwanie się spacjami. Czy jest możliwość ułożenia teksty z marszu (coś w stylu setTextPosition) np. w dziesiątej linijce i po 10 spacji?

Wiem że takie coś można by "udać" przy użyciu SDL i jeśli nie będzie wyjścia to tak własnie postąpię ;-)

15
OpenGL / Odp: Współrzędne shadow mapy na terenie
« dnia: Kwiecień 19, 2012, 21:12:57 »
Wystarczy pewnie żebyś podczas renderowania cienia obiekty pokolorował na czarno. Wtedy przyjmą ci kolor właśnie czarny i będzie ok.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 18