Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rafael/ARMO

Strony: [1] 2
1
Projekty zaawansowane / Odp: [Android] Fast Shape & Quick Color
« dnia: Wrzesień 26, 2018, 18:16:55 »
Dzięki MDW za sugestię z tym filmem :) Udało mi się nagrać prosty film z rozgrywki, mam nadzieje, że choć trochę oddaje ideę gry :)
I dzięki za dobre słowo :)

2
Projekty zaawansowane / [Android] Fast Shape & Quick Color
« dnia: Sierpień 06, 2018, 23:41:36 »
Witajcie !

Co jakiś czas dzielę się z wami moimi kolejnymi produkcjami kiedyś były to TD Power Swap (C++/SDL), Biedronka Zuzia (C++/SDL) potem Krecio Miecio (JS). Tym razem chciałem Wam zaprezentować grę logiczno-zręcznościową (tak określam jej typ) napisaną w Unity3D i C#. Produkcję którą w końcu ukończyłem kilka dni temu i umieściłem w Google Sklepie.
Gra polega na dopasowywaniu (na czas) środkowego elementu do czterech elementów dokoła. W zależności od trybu jest to dopasowanie po kształcie lub po kolorze. To jaki tryb aktualnie jest w grze jest widoczny poprzez zmieniające się tło ... Zresztą jakiś mały tutorial znalazł się w grze :)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tdolphin.fastshapeandquickcolor

Miłego grania :)

I pozdrowienia dla wszystkich miłośników developowania gier ;)

3
Projekty rozpoczęte / Odp: Krecio Miecio - gra JS/HTML5 dla dzieci
« dnia: Styczeń 09, 2016, 12:36:36 »
Dodałem wsparcie dla padów i joysticków :) Tak że Kreciem można już poruszać dedykowanym do grania kontrolerem :) Testowane na joysticku Speed Link COMPETITION PRO i padzie Microsoft Xbox 360, pod Chromem i FF.

4
Projekty rozpoczęte / Odp: Krecio Miecio - gra JS/HTML5 dla dzieci
« dnia: Grudzień 26, 2015, 10:57:15 »
Dzięki MDW!
Tak szczerze to czekałem na Twój amigowy komentarz :)
Ja też małe testy robiłem na  MorphOSie i OWB (Minimac G4). Ciekawy jestem jak to się spisuje na G5? Chyba muszę jakiegoś posta wysmarować na forum PPA.

również pozdrawiam

Witam z szerokim motylowym uśmiechem i gratuluję ukończonego projektu. :)
Grę odpaliłem na prawie 7-letnim MacBooku z najnowszym OSX i Safari i PowerBooku G4 (1,67GHz) z najnowszym MorphOSem i OWB. Na obu plattformach działa. Na OSX jak burza, a pod MorphOSem wolniej. Ale jest grywalna. Szacunek za wsparcie dla motylowej platformy! :)
Pozdrawiam!

5
Projekty rozpoczęte / Odp: Krecio Miecio - gra JS/HTML5 dla dzieci
« dnia: Grudzień 26, 2015, 10:33:18 »
Zdaje sobie sprawę, że dorosłą osobę czy też nastolatka etapy nie porwą. Ale gra powstawała z pomysłu i projektu mojego wtedy 8 letniego syna, który teraz ma 11 lat. Tak że w grze znalazły się zarówno etapy zaprojektowane przez niego (wtedy miał 9/10 lat) i mojej córki (wtedy miała 11/12 lat) no i moje :) Docelowo gra była kierowana właśnie dla 10 latka i mniej :)
Dlatego pojawił się tryb "niemowlaka" który nie ma ograniczeń czasowych i nieskończoną ilość żyć, etc, aby małemu graczowi ułatwić grę.
Zdecydowanie dało by się fajnie namieszać w etapach, ale wtedy bardziej przydała by się większa plansza, teraz to jest 6x4.

Co do diamentów to dziwna sprawa którą zgłaszasz, bo one zawsze dodają czas (w trybie normalnym). Nigdy nie zauważyliśmy takiego problemu.

Hmmm ... ja jestem jeszcze graczem który wychował się na grach z końca lat 80-tych i początku 90-tych na Commodore 64 z kasetą,  więc o zapisywaniu stanu gry mogłem zapomnieć,  czasami były jakieś kody ... ale tak to trzeba było przejść całą grę za jednym zamachem :)

A czapeczka jest w ostatnim, 45 etapie :)

Dziękuję wszystkim za uwagi i opinie, zarówno pozytywne jak i negatywne :)

Dopracowana! Podoba mi się jak animujesz sprite'om samą skalę żeby dodać im żywotności.

Poziomy 'bez decyzji' typu 16, 23, 37 czy nawet 27 są super nudne :( Backtracking w grze tego typu wcale nie działa, mimo że normalnie jest świetnym zabiegiem. Poziomy typu 24 czy 30 zostawiają więcej pola kreatywności: jeśli graf korytarzy i tuneli ma jakieś cykle, to da się w nim w ogóle zmieścić coś nietrywialnego. A cykli nie ma, to cała trudność to czekanie w bocznej odnodze, aż przejdzie obok któryś robal pełzający jak hobbit ("tam i z powrotem").
Typ 32 (labirynt) też jest całkiem przyjemny w obsłudze.

Klejnot czasami dodaje czas, czasami nie dodaje... Jest jakaś zasada?

W okolicy 41. poziomu zacząłem dochodzić do wniosku, że czapka jest takim samym kłamstwem, jak ciasto z Portala :o Szkoda że trzeba przejść całą grę na raz, nie da się 'po trochu'.


6
Projekty rozpoczęte / Odp: Krecio Miecio - gra JS/HTML5 dla dzieci
« dnia: Grudzień 25, 2015, 20:28:18 »
dzięki za info ... kod strony jest bardzoooo stary (i ten problem to raczej jakaś zaszłość), a ja dawno nie korzystałem z pary windows + avast żeby to wykryć

Wszedłem na główną stronę http://www.tdolphin.org/ w przeglądarce Chrome i Avast co chwilę wykrywa zagrożenie... ("JS:Redirector-BSB [Trj]"). Przy każdej zmianie podstrony... pewnie jakoś wybitnie niezgodnie ze sztuką obsługujesz linki.

7
Projekty rozpoczęte / Odp: Krecio Miecio - gra JS/HTML5 dla dzieci
« dnia: Grudzień 25, 2015, 14:09:15 »
Trzeba czytać Pomoc, tam jest wszystko opisane :) .. poza tym widziałeś jakiegoś Kreta który się boi dżdżownicy? ;)
Ale dzięki za feedback :)

Trochę nieintuicyjne - w drugim levelu myślałem że dżdżownica to przeciwnik którego należy zabić bombą zebraną w lvl 1, a nie coś co trzeba po prostu zjeść :)

8
Projekty rozpoczęte / Krecio Miecio - gra JS/HTML5 dla dzieci
« dnia: Grudzień 25, 2015, 10:08:01 »
Minęło już bardzo wiele czasu od ostatniej mojej gry którą tu ogłaszałem, a była to Biedronka Zuzia, może ktoś tam jeszcze o niej pamięta :) Wtedy to była gra napisana w C++ z użyciem SDL.
Tym razem coś innego bo oto po wielu latach prac z różnym nasileniem i "ciężkich" bojach oto nastała ta wiekopomna chwila i miło mi zaprezentować światu najnowszą grę dla dzieci pod jakże świetnym tytułem  "Krecio Miecio" :) Gra powstała wspólnymi siłami z moimi dziećmi i moim bratem :) Gra została napisana w JS/HTML5 z wykorzystaniem createjs (http://www.createjs.com/). Z Java Scriptu nie jestem specjalistą, dlatego kod zdecydowanie dało by się lepiej napisać :)
Zapraszam do grania i testowania, do przejścia 45 poziomów z rosnącym stopniem trudności :)
Miłej zabawy i pewnie przeglądania kodu :)

link do gry:

http://www.tdolphin.org/games/krecio.miecio/

9
Poszukuję / Rysownik, grafik szuka zleceń
« dnia: Wrzesień 27, 2011, 17:00:35 »
na prośbę mojego brata, zamieszczam jego ogłoszenie:
--------------------------------------------------------------

Witam!

Nazywam się Mariusz Zabdyr,  jestem grafikiem 2D i rysownikiem. Zajmuje się tworzeniem i edycją grafiki rastrowej od wielu lat. Moją platformą po której płynnie się poruszam i służy mi do pracy jest Photoshop. Do tej pory pracowałem dla wielu wydawnictw i na stałe współpracuje z agencjami reklamowymi. Jestem otwarty na nowe możliwości rozwoju. Dlatego chętnie spróbuje swoich sił w świecie gier. Nie mam za bardzo doświadczenia w tworzeniu gier ale w moim bagażu doświadczenia są komiksy, koncepty postaci, nadruki na koszuli, ilustracje, storyboardy itd. Moim atutem jest szybkość i precyzja. Posługuje się wieloma stylami graficznymi dzięki czemu jestem elastycznym rysownikiem który tworzy grafikę zgodną z wymogami postawionego przede mną zadania. Zapraszam do zapoznania się z moim CV i portfolio na stronie: http://mariusz-zabdyr.blogspot.com/  Jeśli ktoś z Państwa będzie zainteresowany współpracą albo będzie miał dla mnie zlecenie, to dane kontaktowe są dostępne na ww. stronie.

Pozdrawiam
Mariusz Zabdyr

10
Szkółka / Odp: Prośba o źródło
« dnia: Lipiec 28, 2008, 11:58:18 »
Zatem muszę to jaśniej wytłumaczyć. Szukam prostego kodu z bardzo prostej gry, a to dla tego ponieważ chce przyswoić sobie mechanizm polimorfizmu oraz zobaczyć jak "żyją" obiekty.

Obiekty powiadasz... Tylko, że spora część tych gier SDL-owych jest pewnie pisana w czystym ANSI C i koło "obiektów" nawet nie stały. :)


Opowiadasz MDW ;) moja Biedronka Zuzia jest full C++ wraz z wykorzystaniem szablonów, wyjątków, wzorców projektowych, STL'a (własnej implementacji - oczywiście fragmentu STL'a) :) :) :)

11
SDL / Odp: [SDL] Biblioteka z podstawowymi funkcjami graficznymi
« dnia: Listopad 29, 2007, 21:18:20 »
Byc moze Symbian chociazby...

Nie wiem po co ktos chce uzywac Cairo do rysowania pod SDL skoro sa takie biblioteki jak np. SDL_gfx chociazby - lepiej tym sie zainteresuj ;)

Tym bardziej ze SDL_gfx jest po platforme która pewnie MDW interesuje ... czyli pewnie MOSa :)

12
Projekty rozpoczęte / Odp: gra logiczna TD Power Swap
« dnia: Czerwiec 02, 2007, 13:08:24 »
Gierka fajna, doszedłem do 12 poziomu ( ile ich w sumie jest ? )  :) ta animacja telefonów w menu jest fajna  :)

Element skaczącej animacji powinien być inny przy każdym uruchomieniu gierki :).
A poziomów jest 32.

13
Projekty rozpoczęte / gra logiczna TD Power Swap
« dnia: Czerwiec 02, 2007, 00:59:25 »
Witam Wszystkich!

W końcu jakiś czas temu udało mi się ukończyć gre logiczną którą zacząłem jeszcze tworzyć przed (może przez niektórych pamiętaną) grą "Biedronka Zuzia".
Najpierw (prawie miesiąc temu) pojawiła się wersja dla systemu MorphOS, a dzisiaj po jeszcze kilku drobnych poprawkach przekompilowałem i przygotowałem wersje dla Windows.
Gra korzysta z SDLa więc dzieki niemu można było uzyskać w miare niezależnośc platformową.
Zapraszam do zapoznania się z grą, która dostępna jest na stronie www.tdolphin.org w dziale Pliki.

http://www.tdolphin.org/shoot/td_powerswap_mos.png

Pozdrawam!

14
Programowanie grafiki / Odp: PAL, konsole i rock'n'roll
« dnia: Styczeń 18, 2007, 10:19:57 »
Tak mnie zakręciłeś Pet, że w pewnym momencie juz całkowicie zgłupiałem :P zatem małe podsumowanko.

Dla mnie pełny obraz telewizyjny to 768x576 i takich obrazów mozna wyświetlić 25 na sekunde, dla Ciebie pełny obraz to również obraz o obnizonej jakości 768x288, który wtedy mozna wyswietlać 50 razy na sekunde. Mówiąc inaczej w pełnej rozdzielczości mozna wyswietlić 25 klatek/s, w obnizonej o połowe, 50 klatek/s (co zreszta stwierdził Gloggie a Ty zanegowałeś). I to chyba jest najwazniejsza konkluzja z całej tej dyskusji.

PS. Po przejrzeniu jeszcze raz całej dyskusji, widze, że po prostu każdy z nas miał przed oczami własne wyobrażenie terminu "pełny obraz".

Oddając natomiast Ci sprawiedliwość, muszę stwierdzić, że nie wiedziałem wczesniej, że stacje telewizyjne nadają obraz w obnizonej jakości, byłem przekonany, że takie sztuczki to tylko na konsolach sa stosowane a stacje nadaja uczciwie pełny obraz (768x576). No ale widocznie, tak jak sugerujesz, jest to sztuczka która pozwala uzyskać bardziej "dynamiczny przekaz". I to jest nowa rzecz której się z naszej dyskusji dowiedziałem. Natomiast fundamenty mojej wiedzy (Urban Legend o 25fps ;)) na temat PAL i 25 pełnych obrazach na sekunde (768x576) myśle, że pozostały niezagrożone :)

Mam nadzieję, ze już doszlismy do konsensusu i wszelkie watpliwości zostały juz rozwiane :)

A ja ze swojej strony dodam, że nie negowałem standardu PAL i jego 25 klatek (768x576), tylko negowałem to że na Telewizorze można uzyskać max 25 klatek, gdy tym czasem można uzyskać jak sam wkońcu przyznałeś max 50 klatek tylko o połowie ilości linii PAL, czyli już 288 :)
Notamiast to co robi telewizja obniżając rodzielczoaść może winikać z tego że pewnie u zarania dziejów telewizji, luminofor w TV bardzo wolno gasł (po każdym strzale z działa elektronowego) więc nie można pewnie było uzyskać dynamicznego "obrazu" tzn 50 kl/sek, ale kineskopy z czasem ewoluowały i już powłoka zaczeła na tyle szybko gasnąć co wykorzystały być może telewizje stawiając na dynamike kosztem pełnej rozdzielczości PAL.

15
Programowanie grafiki / Odp: PAL, konsole i rock'n'roll
« dnia: Styczeń 17, 2007, 16:53:04 »
Cytuj
Ja nie napisałem że na TV, żeby zobaczyć obraz 31KHz/50Hz trzeba było mieć już podpiety monitor VGA.
I jeszce potrzebny był "scan doubler" pzrez który podpinało sie monitor vga/svga.
Dla trybu 31kHz/50Hz nie potrzebny jest "scandoubler" bo takie odchylenie poziome i pionowe jest już w zakresie monitora VGA. "Scandoubler" jest potrzebny aby wyświetlić 15kHz/50Hz na monitorze VGA i jego zadanie wtedy jest podbicie 15 kHz do ~31kHz.

Cytuj
Cytuj
Nie jest technicznie przystosowany do wyświetlania pełnych obrazów PAL, natomiast obrazów/klatek o rodzielczości 768x288 (czyli połowa PAL) jak najbardziej. A takie rozdzielczości mogłeś używać na np.: Amidze.
Ale bez przeplotu ? kurcze juz nie pamiętam jak działały wszystkie tryby Amisi :(
Zwykły telewizor PAL potrafi wyświetlać obraz który zawiera około 288 linii i ma 50 Hz, zatem jest w stanie wyświetlić 50 różnych obrazów po 288 linii każdy, zatem maxymalna ilość klatek jakie może być wyświetlone (klatek = czyli różnych obrazów po 288 linii każdy) na takim telewizorze wynosi 50.

Strony: [1] 2