Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - camillos

Strony: [1] 2
1
Matematyka i fizyka / Powiększanie i obcinanie grafiki wektorowej.
« dnia: Grudzień 14, 2011, 13:43:34 »
Witam, pisze prosty edytor grafiki wektorowej i nie bardzo wiem jak ugryź powiększanie jej.

Pierwszym moim pomysłem było żeby wszystkie obiekty przemnożyć przez wybraną skale, narysować na powiększonej bitmapie i wyświetlić tylko jej pewien fragment. Ale takie powiększanie niestety będzie zużywało bardzo dużo pamięci, bo muszę taką dużą bitmapę stworzyć, no i rysowanie po niej jest czasochłonne.

Drugim pomysłem jest żeby rysować tylko to co widać po powiększeniu, ale nie wiem jak mam wybrać obiekty które powinienem narysować, tym bardziej że niektóre z nich mogą mieć skomplikowane kształty.
Można by posłużyć się jakimś algorytmem do obcinania odcinków, co powodowało by próbę rysowanie każdego obiektu, a każdą linie (wektor) wchodzący w jego skład musiałbym sprawdzać algorytmem do przycinania, wiec takie coś jest bardzo złożone obliczeniowo.

Dokładnie ten sam problem mam jeśli chodzi o przesuwanie obszaru obcinającego, bo za każdym razem musiałbym od początku to wszystko liczyć i rysować.

Proszę o jakieś porady, bo bardzo mi zależy na skończeniu tego projektu.

2
C++ / Klient nie znający IP serwera.
« dnia: Wrzesień 11, 2011, 18:23:02 »
Witam,
pisze program w C++ używający protokół UDP. Po uruchomieniu powinien on zebrać informacje ze wszystkich komputerów na których już jest on uruchomiony.  Więc chyba nie w chodzi w grę prosty model klient - serwer. Wiem jak zrobić to, jednak mam jeden problem, nie bardzo sie orientuje jak w "ciemno" nie znając IP komputerów połączyć ze z moim programem. Bo żeby użyć funkcji sendto musze znać IP drugiego komputera.

3
SDL / Odp: Snake w SDL na Viscie powodem BlueScreenów
« dnia: Maj 30, 2009, 00:30:17 »
Przeinstalowałem sterowniki. Pobrałem ze strony nvidii z 30.01.2009 czyli chyba jedne z nowszych i dalej jest to samo.

4
SDL / Odp: Snake w SDL na Viscie powodem BlueScreenów
« dnia: Maj 29, 2009, 19:36:30 »
Przepraszam, linki już działają. Co do blokowania to wiem że sie blokuje tylko jak pracuje na pikselach, ale szukałem już błędu gdzie sie dało i nawet do tego sie uczepiłem.

5
SDL / Snake w SDL na Viscie powodem BlueScreenów
« dnia: Maj 29, 2009, 19:10:44 »
Witam. Piszę sobie prościutkiego węza w code::block. Po skompilowaniu gra chodzi bez żadnych problemów, ale gdy np. zrestartuje komputer i uruchomię istniejącego już exe to w 90% przypadków wywala mi BlueScreena i komputer sie wyłącza. Nie jestem w stanie nic przeczytać bo napisy tylko mrugną. Uruchamiałem tego exe na innym sprzęcie pod XP i działało bez problemu, tak jak na Viście zaraz po kompilacji. Błędy sa na laptopie hp dv5-1170ew wyposażonym w kartę graficzna geforce 9600GT, sterowniki są zainstalowane te które standardowo instalują się dla tego laptopa wraz z instalacją systemu. Jak system wstanie po błędzie wyświetla sie tylko taki raport:
Podpis problemu:
  Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
  Wersja systemu operacyjnego: 6.0.6001.2.1.0.768.3
  Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:
  BCCode: f4
  BCP1: 00000003
  BCP2: 819D2D90
  BCP3: 819D2EDC
  BCP4: 82041400
  OS Version: 6_0_6001
  Service Pack: 1_0
  Product: 768_1

Pliki pomagające opisać problem:
  C:\Windows\Minidump\Mini052409-01.dmp
  C:\Users\camillos\AppData\Local\Temp\WER-158980-0.sysdata.xml
  C:\Users\camillos\AppData\Local\Temp\WEREE15.tmp.version.txt

Przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0415

Daje kod do klasy odpowiedzialnej za rysowanie bo może tam jest jakiś błąd.
graphics.h
graphics.cpp

6
Szkółka / Odp: [Qt i C++] błąd kompilacji z Q_OBJECT
« dnia: Styczeń 19, 2009, 21:52:34 »
Dziękuje Ci bardzo za pomoc :)

7
Szkółka / Odp: [Qt i C++] błąd kompilacji z Q_OBJECT
« dnia: Styczeń 19, 2009, 16:24:44 »
znalazłem jak to wygenerować, wystarczy wpisać polecenie:
moc klasa.h -o moc_klasa.cppWielkie dzięki za pomoc.
Mam jeszcze jedno pytanie, ale nie będę już zakładał nowego tematu. Wiecie jak ustawić kontrolkę QLineEdit, by dało sie w nią wpisywać tylko liczby, lub czy istnieje coś podobnego?

8
Szkółka / Odp: [Qt i C++] błąd kompilacji z Q_OBJECT
« dnia: Styczeń 18, 2009, 22:39:45 »
Po wpisaniu make, wywala dalej ten sam problem, tzn komunikat jest taki sam jak w dev c++. Ale spróbowałem dodać ten Twój plik moc i wszystko działa. Mam prośbę napisz mi jak go samemu mam stworzyć (jakim programem i w jaki sposób), żeby później po dopisaniu reszty kodu, mógł go skompilować ;D

9
Szkółka / Odp: [Qt i C++] błąd kompilacji z Q_OBJECT
« dnia: Styczeń 18, 2009, 19:50:27 »
ale gdzie mam wpisać te komendy w wiersz poleceń windowsa?

10
Szkółka / Odp: [Qt i C++] błąd kompilacji z Q_OBJECT
« dnia: Styczeń 18, 2009, 17:29:58 »
Jeśli kompilowałeś to u siebie, tzn że u mnie dalej jest coś nie tak:
  [Linker error] undefined reference to `vtable for MojeOkno'
A kod dałem żywcem taki jak Ty, już mi ręce opadają na samą myśl o tym.

11
Szkółka / Odp: [Qt i C++] błąd kompilacji z Q_OBJECT
« dnia: Styczeń 18, 2009, 15:30:16 »
Tylko ze jak nie ma tego Q_OBJECT, to nie uruchamia się funkcja pobierzDaneK_A(QString). Zauważyłem ze po rozdzieleniu tego i skompilowaniu bez Q_OBJECT po kliknięciu na krzyżyk gdy chce zamknąć okno programu ono sie zamyka, ale zaraz windows sypie jakiś błąd.

EDIT:
Sytuacja dokładnie wygląda tak: Jeśli w klasie MojeOkno jest makro Q_OBJECT, ale nie ma destruktora, to program sie uruchamia, jednak moje stolty nie działają, ale gdy jest makro a nie ma destruktora to nie nie kompiluje, jeśli jednak jest destruktor ale nie ma makra, to windows wywala błąd w momęcie zamykania okna.

12
Szkółka / Odp: [Qt i C++] błąd kompilacji z Q_OBJECT
« dnia: Styczeń 18, 2009, 14:51:50 »
Poprzenosiłem tak jak mówcie, ale dalej mam to samo.

13
Szkółka / Odp: [Qt i C++] błąd kompilacji z Q_OBJECT
« dnia: Styczeń 18, 2009, 00:19:03 »
dalej to samo

14
Szkółka / Odp: [Qt i C++] błąd kompilacji z Q_OBJECT
« dnia: Styczeń 18, 2009, 00:01:12 »
No właśnie chyba nie, bo mam destruktor, chyb że źle napisany. Kod do całego programu, może komuś pomoże, a nie ma tego dużo.
http://wklej.org/id/40736/

15
Szkółka / [Qt i C++] błąd kompilacji z Q_OBJECT
« dnia: Styczeń 17, 2009, 19:59:25 »
Witam, pisze program w Qt4 i używam dev c++, jednak podczas kompilacji prostego kodu w którym mam niestandardowe gniazdo, mam jakieś niepojęte dla mnie błędy, a bez makra Q_OBJECT program się kompiluje, ale nie działa moje gniazdo, ale standardowe działają. Co zrobić żeby skompilować ten program, błędy kompilatora, a raczej linkera wyglądają następująco:
  [Linker error] undefined reference to `vtable for MojeOkno'
...kilka naście razy taka linia i na końcu
  ld returned 1 exit status
 C:\Documents and Settings\ppp\Pulpit\Makefile.win [Build Error]  [matma.exe] Error 1
Część klasy gdzie mam zadeklarowane gniazdo:
protected slots:
       void pobierzDaneK_A(QString);
definicja gniazda:
void MojeOkno::pobierzDaneK_A(QString a)
{
     K_A = a.toDouble();
}

a poleceni connect wygląda tak:
connect(prostaK_A, SIGNAL(textChanged(QString)), this, SLOT(pobierzDaneK_A()));
Pomóżcie mi, bo na poniedziałek muszę skończyć ten program. Jestem prawie pewein ze to coś z tym dev-C++ jest nie tak, ale ja go nigdy nie umiem dobrze ustawić.

Strony: [1] 2