Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MDW

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 75
1
Warsztat Summer of Code 2019 / Odp: Ivon 2
« dnia: Sierpień 25, 2019, 21:58:02 »
Nie wiem jak w kodzie ;) ale na filmiku wygląda, że działa to wszystko bardzo sprawnie. Gratulacje i szacunek za to, że robisz wszystko sam, a nie korzystasz z jakiegoś silnika do wyklikiwania gier. :) Mam nadzieję, że skończysz...

2
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« dnia: Styczeń 20, 2019, 13:05:14 »
A nie możesz ustawić po prostu Lookat = Pos + wektor kierunku?
Tak chyba trzeba będzie zrobić. Myślałem, że jakoś przycwaniakuję i ta orientacja sama mi wyjdzie skoro ruch obiektu jest tak jasno określony. 😃

3
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« dnia: Styczeń 20, 2019, 12:03:51 »
Możesz to rozwiązać w jakiś nieelegancki sposób typu LookAt(previousPosition)
Jeżeli metodą LookAt to mogę patrzeć na koniec wektora kierunku (który znam) dodanego do aktualnej pozycji. I myślę, że też tego spróbuję. 👍

4
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« dnia: Styczeń 19, 2019, 20:09:59 »
https://stackoverflow.com/questions/349050/calculating-a-lookat-matrix

Oś 'z' to kierunek i interesuje cię z tego tylko część związana z rotacją, a więc macierz 3x3. Powinno styknąć.
Dzięki. A nie będzie tutaj problemu w którym po połowie drigi obiekt się obróci o 180 stopni w osi wektora kierunku? Chodzi mi o ten klasyczny problem przez który najczęściej ludzie przechodzą z macierzy na kwaterniony. 😃

5
Matematyka i fizyka / Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« dnia: Styczeń 18, 2019, 21:42:56 »
Mam opory przed zawracaniem Wam głowy podstawami i drobiazgami ale tym razem schowam wstyd do szuflady i zapytam, bo mnie coś zaraz chyba trafi. :) Jeżeli jeszcze dzień nad tym posiedzę to chyba zgłoszę się na prześwietlenie głowy żeby sprawdzili czy pod czaszką jest cokolwiek poza powietrzem. :)

No to problem wygląda następująco…

Obiekt porusza się w przestrzeni po krzywej. W każdej chwili mam jego wektor kierunku. No ale nie potrafię poprawnie obracać obiektu tak żeby zawsze był obrócony zgodnie z kierunkiem ruchu.

Dodam, że dużo wiem o tej krzywej, bo obiekt porusza się po orbicie więc krzywa jest okręgiem. Coś tak jakby w grze pt. "Super Stardust" (https://youtu.be/-UPZ3L_MMJ0?t=171). Oczywiście w tej nowej wersji z PlayStation w której akcja dzieje się na powierzchni sfery, a nie w pierwowzorze z Amigi OCS/AGA gdzie wszystko toczy się na płaszczyźnie. Mam więc promień okręgu, mam wektor normalny do okręgu po którym porusza się obiekt i oczywiście wektor kierunku. Mam też kwaternion obrotu ale tylko takiego cząstkowego w danym kroku aktualizacji pozycji.

No i głupi jestem. Przerzucam linki w Google, próbuję różnych rzeczy i ciągle jest źle. Tak mi chodzi po głowie, że wektor ‘up’ zawsze powinien leżeć na prostej od środka sfery do punktu w którym jest obiekt. Ale i tak nic sensownego z tego nie potrafię sklecić.

Może ktoś poratować i rzucić jakimś pomysłem?

6
Szkółka / Odp: [C++] xml dla ustawien gry i savów, jaka biblioteczka?
« dnia: Styczeń 18, 2019, 20:52:26 »
Do JSONa używam parsera cJSON. Prosty, malutki (jeden C i jeden plik H) i napisany w czystym starym C, dzięki czemu jest portowalny na dosłownie wszystko. A na portowalności bardzo mi zależało.

Tutaj jest ranking chyba ze 40 różnych parserów JSONa:
https://github.com/miloyip/nativejson-benchmark
Wykresy słupkowe różnych cech pozwalają porównać różne parsery i wstępnie się zorientować w tym zbyt dużym wyborze. 😃

Z rankingu wynika, że warto sprawdzić RapidJSON: szybki, malutki, zjada mało pamięci przy parsowaniu. I ktoś mi kiedyś go nawe polecał. Tylko nie pamiętam dlaczego wtedy nie posłuchałem tego kogoś... 🤔

7
I klasy mogę nazywać po polsku?

Dziwne pytanie. :) Z jednej strony wiesz co to są klasy, a z drugiej strony nie czujesz zasad nadawania nazw WŁASNYCH klas. Serio przyszło ci do głowy, że kompilator ma jakiś słownik i sprawdza w jakim języku są nazwy w programie? :)

8
Projekty zaawansowane / Odp: [Android] Fast Shape & Quick Color
« dnia: Wrzesień 26, 2018, 18:33:42 »
Oooo widzisz, teraz rozumiem o co chodzi! Film w pełni oddaje sens rozgrywki i moim zdaniem zachęca do zagrania.

Taka zabawa w kolory i kształty uświadamia jak dziwny jest nasz mózg i bez odpowiedniego skupienia to dopasowywanie bez odpowiedniego skupienia wcale nie jest takie oczywiste. :)

Brawo! Bardzo dobra robota.

9
Oferuję / Odp: muzyka do gier
« dnia: Wrzesień 03, 2018, 13:04:38 »
Myślałem, że to tylko za czasów Amigi...
Czasy Amigi nigdy nie minęły. Ja na przykład od 1994 roku nie miałem przerwy w jej używaniu. Chociaż zdefiniowanie czym jest dzisiejsza Amiga jest trudne i jest przedmiotem krwawych wojen trwających do dzisiaj na amigowych forach. Ja od 14 lat używam jednej z trzech gałęzi jakie z klasycznej Amigi wyewoluowały. Tej nieoficjalnej, bo uważam, że jest w najlepszej sytuacji, najlepiej kontynuuje pomysły klasycznego AmigaOS.

A co do dem to pewnie, że powstają. Demoscena PC, Amigi, Atari XL/XE, C64, ZX Spectrum tworzy dużo nostalgicznych i wtórnych gniotów. Ale są też perełki dla których warto żyć. :)

10
Oferuję / Odp: muzyka do gier
« dnia: Wrzesień 03, 2018, 12:05:53 »
Słucham dzisiaj od rana Twojego portfolio i... nadal słucham. :) A to jest dowód na to, że mi się podoba.
Namiary na Ciebie sobie zachowam i może nawet się zgłoszę kiedyś gdy doprowadzę jakiś projekt do KOMERCYJNEGO końca. Dawno mi się to nie zdarzyło, bo z wiekiem programowanie gier zaczynam traktować bardziej bardziej jak hobby, a nie tylko sposób na spłacanie rat kredytu mieszkaniowego. :)

Gdybyś kiedyś miał ochotę umuzykalnić np. jakieś niekomercyjne scenowe demo (dla MorphOS i macOS) to można byłoby pogadać.

Pozdrawiam i lecę słuchać dalej…

P.S.
Za niecały miesiąc też będę mia 45 lat więc... witam w Domu (nie)Spokojnej Starości. ;)

11
Projekty zaawansowane / Odp: [Android] Fast Shape & Quick Color
« dnia: Sierpień 30, 2018, 19:43:01 »
Przydałoby mi się krótkie (np. 30 sekund jak w AppStore) video w GooglePlay, bo nie mam urządzenia z Androidem i nie mogę zobaczyć rozgrywki. Tak na podstawie screenshotów trudno mi sobie wyobrazić na czym polega to dopasowaywanie. Ale screenshoty zachęcają. Jest czysto, czytelnie, a to jest dosyć istotne gdy trzeba rozpoznawać kształty czy kolory.
Życzę powodzenia!

12
Kod trochę się powiększył:


Kod po polsku? Nawet pliki źródłowe po polsku i z polskimi znakami. Ostro. :) Zakładasz, że NA PEWNO nigdy nikt niepolskojęzyczny do tego kodu nie będzie zaglądał. Powodem są jakieś skrajnie prawicowe poglądy czy może coś innego? ;)

13
Myślę, że nie masz się czym przejmować. Moim zdaniem to jest absolutnie niewykonalne. Zwłaszcza na Win-pecetach. To co jest akceptowalne (a bywa i zaletą) na platformach mobilnych jest niewykonalne na systemach desktopowych. Takiego ruchu nie jest w stanie zrobić nawet Apple, który ma zdecydowanie bardziej zdescyplinowanych użytkowników i może robić prawie wszystko co sobie wymyśli. Microsoft od wielu lat nie potrafi się pozbyć API pisanego jeszcze przez samego Gatesa. 😂 Setki tysięcy firm używa softu, który stoi na API będącym "deprecated" od 20 lat i nikt z tym nic nie zrobi. Microsoft musi wspierać bankomaty z lat 80, prehistoryczny soft do faktur i pozwalać się uruchamiać takim tworom jak TotalCommander. 😂 W tej firmie i tym systemie nic się nie zmieni. Stary bajzel, "kochany" rejestr i poDOSowe popłuczyny w jakiejś formie zawsze będą. Najwyżej będą przykryte kolejną ładną skórką. 😉 A co dopiero instalowanie aplikacji z dowolnego źródła. Idź spać spokojnie.

14
Szkółka / Odp: [C++] Export danych mesha 3d do tablicy
« dnia: Styczeń 02, 2018, 20:13:13 »
Wydawało mi się, że w takich demkach chodzi o to, że scene się generuje i animuje programowo. Takie "includowanie scen" brzmi jak oszukiwanie.
W intro-compo wszystko jest dozwolone. Ograniczenie wielkości pliku wykonywalnego jest ostre więc nawet napakowanie przeliczonych scen jest sztuką. :)

15
Allegro / Odp: Stała szybkość gry i nielimitowana liczba FPS
« dnia: Sierpień 13, 2017, 00:39:08 »
Bardzo rozbudowane wytłumaczenie. Wystarczyłoby żebyś je skończył w momencie gdy pierwszy raz użyłeś wyrazu "interpolacja". Jeżeli funkcja przyjmuje jakiś zmienny parametr to jak najbardziej ma to sens. :)
Swoją drogą to dałeś mi tym opisem trochę do myślenia. Całkiem zgrabnie to sobie wykombinowałeś.
Powodzenia!

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 75