Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Bloodian

Strony: [1] 2 3 4
1
Narzędzia / Xcode - testowanie gier (multitouch)
« dnia: Lipiec 29, 2012, 17:48:45 »
Witam,
czy jest jakiś sposób na testowanie gier które wymagają równoczesnego dotyku dwóch palców do gry w emulatorze ?
(np. po lewej "analog" do chodzenia, a po prawej "analog" do strzelania/zmieniania kamery).

Wiem że altem można włączyć "drugi palec" ale to się nadaje do pinchów bo drugi palec staje się odbiciem lustrzanym pierwszego.

2
Szkółka / Odp: [PERL] Regex
« dnia: Maj 06, 2012, 22:28:50 »
Genialne ! Dzieki, przeszlo.


Tym bardziej dziekuje za wytlumaczenie, sprobuje to jakos przenalizowac.

Jak juz mowilem, nie lubie jak ktos robi cos za mnie, ale zaoszczedziles mi wieeeeele czasu. Wracam do c++/javy bo mam juz dosyc tego romansu z perlem :)
Dzieki tez wszystkim za pomoc.

3
Szkółka / Odp: początki z stl
« dnia: Maj 05, 2012, 21:36:31 »
1. Pomoglo by gdybys wrzucil chociaz troche kodu.
2. Sprobuj to :
http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/vcgeneral/thread/26d8934b-b62b-4496-b24a-ebfe503ec6a5/
Mi kiedys pomoglo przy podobnym errorze.

4
Szkółka / [PERL] Regex
« dnia: Maj 05, 2012, 20:39:33 »
Mam male zadanie do zrobienia w PERLu.
Zostal mi jeden podpunkt:



W mojej naturze nie lezy zostawianie mojej roboty innym ludziom i wiem ze jedna z cech informatyka powinno byc szybkie czytanie i uczenie sie z dokumentacji, ale ja naprawde nie mam sily sie uczyc calej skladni tylko do tego zadania.
Moglbym prosic aby ktos napisal mi kod ktory by weryfikowal taki adres email ?
Dzieki.

5
C++ / Odp: [C++]Szablon: Klasy zagnieżdżone
« dnia: Kwiecień 28, 2012, 13:05:26 »
Witam kolege ze studiow.
W tym zadaniu klasa Y nie musi wiedziec o klasie X zeby dzialac poprawnie.
Wlasnie o to chodzi.


majac klase kontener
mamy klasy zagniezdzone iterator, index, ktore po prostu przechowuja adresy do odpowiednich danych mapy klasy X.

6
Szkółka / Odp: Programowanie gier - potrzebne rozjaśnienie.
« dnia: Kwiecień 23, 2012, 01:55:55 »
Urok polskich for, gdzie nie można być pewnym żadnego posta :)
Spróbuje SDL, żeby poznać jak działa to wszystko, a później na pewno przejde na cos bardziej zaawansowanego. W tym momencie nie obchodzi mnie wydajnosc biblioteki, bo nie wiem czy komukolwiek bede chwalil sie efektami pracy. To bedzie raczej sandbox do testowania, dopieszczania - rozgrzewka przed powazniejszym projektem. (oczywiscie osobistym i niekomercyjnym)
-- powinieneś dziękować, a nie narzekać bo na większości for zostałbyś wysłany do kosza z "używaj wyszukiwarki" jako że ten temat był już wałkowany.. no.. naprawdę dużą ilość razy :) Na szczęście te forum i "Szkółka" są bardzo przyjacielskie dla ludzi zaczynających swoją przygodę z programowaniem.

-- jako początkujący, z doświadczenia, polecę Ci żebyś nie przeanalizowywał. . Nie myśl o tym jak zagubiony jesteś, ani o tym jaką najlepiej bibliotekę wybrać. Wybierz cokolwiek tutaj Ci polecili ( tak naprawdę każdy ma "swoją" rację, więc tak - nie możesz być pewnym żadnego posta). Napisz cokolwiek. Jak Ci nie będzie pasować to zmień na coś innego i klep dalej. Byle byś klepał :) Zobaczysz że jak wklepiesz raz, to drugim razem będzie Ci łatwiej przejść na inną bibliotekę/silnik. Za setnym razem nie będziesz się w ogóle zastanawiał.

-- jeżeli chcesz coś łatwego to rzeczywiście weź się za jakąś bibliotekę/silnik 2d, jeżeli chcesz 3d to też dasz radę, ale radziłbym na początku silnik (ja pisałem w ogrze) i zająć się perspektywą 2d. Później będzie Ci łatwiej przejść do 3d.

7
Szkółka / [C++] Wyjatki - uzytecznosc.
« dnia: Kwiecień 08, 2012, 20:50:38 »
Rozmawialem z kolega ktory juz troche programuje "profesjonalnie", cokolwiek to znaczy.
Uslyszalem od niego ze programisci nie uzywaja systemu wyjatkow w c++. Czy to prawda ?

8
Szkółka / Odp: [c++] Pytania optymalizacyjne. (obiektowość).
« dnia: Kwiecień 01, 2012, 22:57:44 »
Dzięki wielkie.

"Diamon problem" - popatrzę sobie.

9
Szkółka / [c++] Pytania optymalizacyjne. (obiektowość).
« dnia: Kwiecień 01, 2012, 22:14:26 »
Witam.
Gryzie mnie parę pytań dotyczących obiektowości w C++.

1) Czy metody których ciała są wpisane bezpośrednio w klasie są automatycznie inline ? Żeby metoda byłe nie-inline trzeba stworzyć jej prototyp, a później poza klasą wypełnić ciałem ? Jeżeli tak to dlaczego ?

2)edit : racja, mój błąd. Źle przeczytałem. edit2: Asmen odpowiedział to wklejam pytanie


 Czytam sobie megatutorial i jest tu rozdział o tym jak wykonane jest dziedziczenie. Wynika z tego że jeżeli w klasie bazowej zrobimy np. pole int X i stworzymy klasę która dziedziczy od tej klasy, np. A to tworząc obiekt A, na stercie tak naprawdę mamy dwa pola X. Idąc tą myślą załóżmy że nasza klasa X jest megagigantyczna i ma dziesiątki tysięcy danych. Oznacza to że jeżeli stworzymy małe drzewo typu X->A->B->C->D to te wszystkie dane stworzą się 5 razy ?


3) Podobne pytanie, ale jeżeli chodzi o metody klasy/funkcje globalne. Czy jeżeli napiszę sobie np. z 10000 funkcji, a mój program użyje tylko jednej z nich to czy te wszystkie funkcje i tak zostaną załadowane do pamięci ?

Dzięki :)

10
Tak robię, ale w ten sposób nienaturalnie to wygląda pownieważ z akceleracji +1 nagle przechodzi na +2 przez co powstaje przeskok.

Edit:
Ja to rozumiem że SDL_Rect siłą rzeczy musi posiadać zmienne typu int, bo pozycja jest liczona w pikselach.
Ale jak zrobić naturalną akcelerację w takim wypadku ?

11
Szkółka / [C++][SDL] - Mały problem z implementacją ruchu postaci
« dnia: Marzec 07, 2012, 17:41:35 »
Witam,
piszę sobie małą gierkę w SDL. Napisałem szybki algorytmik kolizji, teraz próbuję zaimplementować ruch.
Mam jednak problem bo chcę żeby na moją postać działała grawitacja i żeby spadała z małą akceleracją.

Problem w tym że SDL_Rect w którym podaje się pozycję sprite`a (używam SDL_BlitSurface ) posiada pola INT przez co akceleracja sztucznie wygląda.

Próbowałem zrobić SDL_Delay(30-80) w pętli, ale wtedy nastepują krótkie zwiechy

Jak to obejść ?

12
Szkółka / [c++]Funkcja jako argument funkcji.
« dnia: Styczeń 06, 2012, 17:16:41 »
void akcja ( void (*f) ( int , int ))
{
     /////
}


void akcja ( void f ( int , int ))
{
     ////
}

Krótka piłka. Jaka jest różnica ?
W obydwu wypadkach wywoływanie i przekazywanie argumentów działa tak samo.
Tak samo z wywoływaniem funkcji f w funkcji akcja.

13
Szkółka / Odp: [C++]Arytmetyka Wskaźników
« dnia: Grudzień 23, 2011, 21:15:49 »
Dzięki Władek : ) Przyda się do następnej części konwersji kodu.

Kos -> Właśnie takiej pomocy potrzebowałem. Żeby znaleźć swój durny błąd :)) alokowanie pamięci w segmencie globalnym.

Dzięki wszystkim.

14
Szkółka / Odp: [C++]Arytmetyka Wskaźników
« dnia: Grudzień 23, 2011, 20:26:16 »
nie wiem. Program jest trochę rozległy.
Jak mi ktoś powie że ta funkcja powinna działać dobrze, to będę szukał dalej.
edit:
nie to funkcja jest jakaś lewa :P

#include <iostream>
#include <conio.h>

struct NODE
{
    int _x; // where am I in the array ?
};
       


NODE ** map = new NODE*[6];

NODE * getArray ( int dim1 , int dim2)
{
    NODE ** temp = map;
    NODE * temp1;
    for ( int i = 0 ; i < dim1 ; i++)
    {
        temp++;
    }
    temp1 = *temp;
    for ( int i = 0; i < dim2 ; i++)
    {
        temp1++;
    }
   
    return temp1;
   
}

main ()
{
    map[2][0]._x = 2;
   
    for ( int i = 0; i <6  ; i++)
map[i] = new NODE[20];

std::cout << getArray(2,0)->_x;
getch();
}
   

crashuje.

15
Szkółka / Odp: [C++]Arytmetyka Wskaźników
« dnia: Grudzień 23, 2011, 20:14:49 »
Chodzi o indeks [2][0];
(dim1 = 2 , dim2 = 0)

Strony: [1] 2 3 4