Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - micran

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 40
1
Projekty zaawansowane / Odp: Croko potrzebuje pomocy!
« dnia: Październik 15, 2013, 21:45:56 »
IANAL, ale wszystkich praw zrzec się nie mógł, prawo autorskie jest niezbywalne. Najbezpieczniej byłoby skonsultować sprawę z prawnikiem i załatwić to tak, żeby później nie mieć problemów (tj. roszczeń pieniężnych za wykorzystanie kodu).
Jeśli zrzeka się praw to jedyne co może uzyskać to dopianie go do listy autorów, zrzekł się praw majątkowych, więc możesz spokojnie zarabiać na jego kodzie. Po za tym jako pracownik przenosi prawa autorskie na pracodawce jeśli została zawarta umowa. Co w skrócie oznacza, że spis autorów w grach komercyjnych jest jedynie ukłonem i dobrą wolą pracodawcy.
Umowa w mailu zawarta niczym nie różni się od pisemnej, jeśli da się udowodnić zgodę na tą umowę. Jeśli w umowie jest jasno powiedziane co ma wykonać umowobiorca (czytaj gość który Cię olał ) oraz jaką dostanie za to zapłatę, a on się zgodził w kolejnym mailu masz prawo do podania ty go do sądu i uzyskanie rekompensaty za niedotrzymanie umowy ok. 50% kwoty która byłaby mu zapłacona za to co nie zrobił.

2
Design / Odp: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).
« dnia: Czerwiec 17, 2013, 13:54:31 »
Witaj, przeczytałem wszystko co napisałaś.
Moje rady ( to tylko rady, możesz zrobić jak chcesz i to tylko podpowiedź dla cb ):
1. Zajrzyj na kosmiczni.pl ( to jest całkowicie to samo co ty chcesz zrobić ) tylko tam jest fabuła oparta o Dragon Ball a ty opierasz o to co masz w głowie, radzę kupić zeszyt najlepiej A4 ( A5 zdecydowanie nie polecam ) i sobie to spisywać.
2. Jeśli twoje pomysły będą pojawiać się w czasie tworzenia gry, to będziesz bardziej wkurzająca niż mój wykładowca do którego oddawałem projekty, który chce mieć super ekstra wypasioną gierkę od grupy 3 osobowej z czego jedna umie pisać grę. Jeśli wyskoczysz z tym, że chcesz mieć coś inaczej pokazanego to jest to tak głeboko już zakorzenione w grze, że albo programiści powiedzą Ci że nie da rady, albo z każdą kolejną taką zmianą będą mniej zapaleni do tworzenia i po prostu odejdą.
3. Odwróć trochę koncepcje, patrz na wszystko okiem osoby, która gra. Czyli zacznij od podstawowej rzeczy logowania i przechodź po kolei co ma robić. W ten sposób zbierzesz listę funkcji(funkcjonalności) gry, a programiści będą w niebo wzięci za taki spis.
4. Patrz na to przez pryzmat zarobku, bo ty poza realizacją marzenia (a wątpię aby to było marzenie o grze w którą nikt nie gra) nic nie zyskasz. Nie nauczysz się programować, a jedynie możesz się nauczyć jak tworzyć opis gry i fabułę. Ale dziś liczy się :
a) Dobra grafika lub fabuła/możliwości ( przykład sukces : Minecraft )
b) Możliwość indywidualizacji postaci (najlepiej płatna, wtedy ludzie bardziej są zadowoleni )
c) Możliwość pochwalenia się wynikami, nikt nie gra w gry w których nie ma rankingów i informacji o graczu. Przykład: plemiona.pl (nikt by w to nie grał, jakby nie można się pochwalić ile ma się wiosek lub jak się wygrało atak/obronę)

5. Ajax a PHP to zupełnie inny świat. Mogą być problemy
6. Stosuj fabułę jak najbardziej wykokszoną, jeśli stawiasz na to co opisujesz. Nie przejmuj się jeśli ktoś mówi Ci że to jest zbyt dziwne, może dla 2% ludzi będzie dziwne ale o wiele więcej osób przyciąga właśnie coś dziwnego, coś co ich zaskoczy. Lepiej stracić mały procent grających i zyskać więcej nowych graczy niż trzymać się bezpiecznych rozwiązań.
7. Klikanki są ok, pod warunkiem, że programujący wiedzą co robią. Znam ludzi, którzy tworzyli portale internetowe i aby utrzymać dane wpisane w formularzu zapisywali je co chwila do bazy danych, to tylko prosty przykład że są programiści którzy nie myślą. Jeśli twoi programiści, będą ci zapisywać każdy ruch do bazy danych i cały czas z niej pobierać to bardzo niewielka ilość graczy (1 000 ) będzie mogła grać w miarę sensownie szczególnie przy mysql.
8. Pomyśl o płatnych rzeczach, możesz ich nawet nikt nie używać, ale sam fakt że możesz na tym zarobić da Ci dodatkową motywację gdy pierwszy zapał minie.
9. Popytaj na innych forach, w których są gracze nie tworzący gry, my możemy ci powiedzieć dużo z technicznego punktu widzenia, ale nasze pomysły będą ograniczone do tego co powiesz. Jeśli powiesz nam PHP to szybko przestawiamy się na myślenie co można w tym PHP stworzyć.
10. Jak będziesz pisać do programistów, musisz im mówić który ma co zrobić, jeśli obu wyślesz te same zadania, możesz mieć problem. Najlepiej załatw sobie lidera programistów, który będzie dzielił zadania i sklejał w całość. Myślę, że najlepszym liderem jest ktoś kto jednak programuje coś bardziej profesjonalnego niż w PHP :) gdyż PHPowcy nie będą myśleć o typach danych a Ajaxowiec już będzie musiał.

3
Serwis / Odp: Dział z kodami źródłowymi gier
« dnia: Grudzień 15, 2011, 15:50:54 »
Mi bardziej chodziło o typowe frameworki, biblioteki itp. Każdy wie, że są takie programiki w których można wyklikać w kilka godzin gierkę, tym razem damy także komuś framework ( co jak co ale musiał on kiedyś działać poprawnie ). Mając framework + spędzając parę godzin na rozpoznaniu procedur ( chyba że jest dokumentacja) będziemy umieć je łączyć i wykorzystywac. W ten sposób nie trzeba znać nawet OpenGL/Direct aby w tym pisać i chwalić się, że się to umie. Choć nawet nie wie się co to GLdouble :). Nie mówcie, że problemy was demotywują, a tym bardziej we własnych gierkach/programach.
Prawda jest taka, że wstawi się kod, z parę osób pokopiuje sobie rozwiązania ( bo nie widzę sensu innego czytania kogoś kodu źródłowego ) a reszta tylko : "Oooo jest GTA 2" po czym po tygodniu całkowicie o tym zapomni. Wierzyć mi się nie chce aby ktoś czytał kod źródłowy czegokolwiek dla samego czytania, to tak jakbyś wyporzyczył książkę dla oglądania zapisanych kartek, bezsens.
Może moja wizja jest nieco czarna niż biała, ale ludzie tacy są. Być może po jakimś czasie będziemy rozwiązywać kłopoty kogoś komu połączenie kodów z różnych gier daje błędy których nie potrafi rozpoznać.

Moje pytanie do MrKaktus : Czy trzeba znać się na budowie monitora aby go używać? Czy trzeba znać jego budowę aby zmodyfikować wyświetlany przez niego obraz ?

4
Serwis / Odp: Dział z kodami źródłowymi gier
« dnia: Grudzień 14, 2011, 23:05:15 »
Według mnie ryzykowna i zbędna opcja. Ryzykowna ponieważ każdy rozwija się w jakimś swoim tempie w programowaniu gier, programów czy też współpracy z bibliotekami. Każdy zaczyna od zera po czym nabiera doświadczenia i swój kod potrafi w dowolnej chwili rozwikłać nawet jak nie używał komentarzy. Ba każdy programista ma coś w rodzaju "odcisku palca" w kodzie, każdy praktycznie inaczej kodzi, chodzi o wcięcia, ilość informacji w linii (komentarz), czy ilość instrukcji na linię. Na studiach wymiana kodami jest czymś oczywistym i po pewnym czasie rozpoznaje się autora kodu, jedynie po tym jak pisze. Wprowadzenie komuś dostępu do skomplikowanych gier od samego początku przygody tylko może zniechęcić, albo wprowadzić sztuczną wiedzę, ktoś będzie wprowadzał modyfikacje zupełnie nie znając się na kodzie, w efekcie za kilka lat gamedev będzie uznawany za ścierwo i samych pozerów nie mających pojęcia o kodzie który piszą lub modyfikują.
Zbędna ponieważ na tym zyskają tylko osoby mające olewcze podejście do programowania, głównie studenci którzy potrzebują projektów aby zaliczyć studia, czyli te proste tetrisy itp. Z reszta każdy po pół roku lekkiej pracy w gamedev ma projekt czy dwa które zrobił od początku czyli wymyślił postać, jej historie i przygody. To według mnie decydujący moment w życiu każdego programisty gier, decyzja czy tworzenie gier sprawia mu frajdę czy nie. Wprowadzajac wolny kod gier zabijemy raczej pierwszą ekscytację, gdyż młodzi zobaczą mnóstwo kodu, często niezrozumiałego w 90% dla nich.

Dzięki za uwagę :) Pomyślmy nad tym, a nie rzucajmy się że jakoś to będzie i będzie dobrze.

5
Szkółka / Odp: Jak zapisać warunek pozycji Buttona
« dnia: Grudzień 14, 2011, 22:47:11 »
W Delphi, Visual itp Timer dodajesz gdzies w oknie, kliknij na niego dwa razy i tam wpisz odpowiedni kod. Ten kod będzie się wykonywał co tyle milisekund ( czasem setnych sekund, zależnie od tego co używasz) co podałeś. Im więcej będziesz miał timerów ustawionych, tym program bardziej się tnie, więc warto w kodzie obsługiwanym przez timera sprawdzać czy nadal go potrzebujemy, jeśli nie wyłączać.

6
Windows / Odp: Jaki komunikat (zdarzenie) podczas killowania aplikacji?
« dnia: Grudzień 13, 2011, 18:03:44 »
Do osób piszących do mnie : Spoko, tylko to jest forum - miejsce pomocy a nie miejsce na przepychanki i mówienie komuś że się myli bez wprowadzania poprawnych informacji. Loozik :D
--------------------------------------------------------------------------
Hmm.. a w czym to piszesz, WinAPI czy jakieś inne opcje ?
Możesz być też chamski dla użytkownika i na czas trwania aplikacji ustawić mu w rejestrze aby nie mógł wyłączyć systemu windows.
Pewnie nie ratuje cię sytuacja, ze połączenia sieciowe są jako jedne z pierwszych zamykane, można by wtedy jedynie cos na szybko zapamietać w pliku, a później wysłać.
Opisz zasadę działania twego programu, może ktoś ci pokaże, że jednak da się to obejść jeszcze inaczej. Można podpiąć się pod proces (w sensie śledzić czy jest on uruchomiony np. explorer.exe) użytkownika i jeśli on zginie szybko reagować, ale pewny nie jestem czy takie cos by podziałało.
Co do danych wysyłanych na serwer, to niekoniecznie potrzebujesz odpowiedzi serwera.
Moje pomysły się skończyły, chyba że opiszesz zasadę wtedy się pomyśli.

7
Windows / Odp: Jaki komunikat (zdarzenie) podczas killowania aplikacji?
« dnia: Grudzień 12, 2011, 19:56:24 »
olo16 Nie pomagasz autorowi, spam narobiłeś. A ty widzę sam masz ogromne braki, widzę nie miałeś takiego przedmiotu jak systemy operacyjne, ale wybaczam ci twoja głupotę. Nieefektywne wysyłanie co jakiś czas jednego bita informacji? Kpisz ? bo inaczej tego nie da się zinterpretować, po za tym skoro autor ma komunikacje z serwerem to i tak sie z nim czesciej kontaktuje.
Ciekaw jestem gdzie Ci wprowadzili takie ograniczenia myślowe? Pomyśl trochę, jest tyle wirusów które potrafią wychwycić każdy klawisz a tu nagle nie można ?! :D
Punkt nr 2 : Skąd ty masz przerwania zamykania systemu ? Nigdzie takiego szyku nie użyłem, następnym razem lepiej musisz trolować :D
Wstawienie przerwania = podstawienie pod adres przerwania swojej procedury, poczytaj "DOS 5.0", windows ma to do siebie, że powstał na dosie i działają te same przerwania.
Chyba niezbyt ogarniałeś na studiach skoro wszedzie widzisz kernel, czyzby zapalony Linuxowiec który kompiluje sobie jądra?
5. To tylko przykład ze da się każdy problem z różnych stron rozwiazać.

Na wykładach to się można nauczyć tyle co nic, nawet na politechnice na której jestem, bo wykłady to nie praktyka!

P.S. Miałem lepszą zlewę z twojego trollowania.

8
Windows / Odp: Jaki komunikat (zdarzenie) podczas killowania aplikacji?
« dnia: Grudzień 12, 2011, 19:11:03 »
Aplikacje w Delphi zawsze niezależnie od tego czy mają okno czy nie potrafią wychwycić zamknięcie programu, więc na pewno jest możliwość chwytania odpowiedniego komunikatu w C. Są też wstawki asemblerowe, dzięki którym możesz "włamać się" do systemu operacyjnego i zczytywac z tamtąd CTRL+ALT+DEL i wszelkie inne kombinacje.
Jest też inny sposób przechwycisz w asemblerze przerwanie odpowiedzialne za zamykanie programu, podstawiając w to miejsce procedurę, która da komunikat aplikacji ze ma się zamknąć bezpiecznie, kiedy juz wszystko wyrobisz jak trzeba po prostu wstawiasz znow standardowe przerwanie i zamykasz program. Nie jestem pewien czy da się to wykonać, bo bawiłem się tym ostatnio na studiach w pascalu, ale skoro on dawał radę to C także da radę.
Szukaj także innych sposobów niż komunikaty, np. próbuj rejestrować nowe okna w windowsie ( gdzies poza ekranem), gdy windows sie wylacza/wylogowuje nie pozwala na tworzenie nowych okienek - wtedy wiesz ze trzeba kończyć.

P.S. A po co ci flagi w serwerze, jesli aplikacja sie komunikuje z nim, to nie lepiej wysyłać co 1 sekunde jakaś daną do serwera, a gdy serwer nie otrzyma tej danej przez 2-3 sekundy, automatycznie się przestawi ?

9
Projekty rozpoczęte / Odp: The virtual life
« dnia: Listopad 19, 2010, 19:29:58 »
To, co teraz dałeś, to coś między GTA San Andreas a Mafią.
Jesteście coraz lepsi z tymi porównaniami. ;)

Lerhes joined the haters.

Nie pojmuję jak ktoś mając 20 lat może tak redagować posty, przepraszam, ale masz podstawowe błędy językowe i logiczne. I nawet nie próbuj pisać "bo się spieszyłem", wiek zobowiązuje. I nie tylko wiek, szacunek do czytających także. Nie dziw się więc, że otrzymujesz tak negatywne odpowiedzi.

Cóż, twoje wymienione doświadczenie ma się tak do robionego przez ciebie projektu, jak pisanie aplikacji biurowych do gamedev'u, Praktycznie jest ci ono zbędne. Porywasz się na coś zupełnie innej skali. Oglądając twoje projekty http://www.warsztat.gd/user.php?x=view&id=1776 utwierdzam się w tym przekonaniu.

// Atakowanie osobiste włączone, czytaj na własną odpowiedzialność
Przykro mi to mówić, ale odnoszę wrażenie, że jesteś graczem, który gra, gra, gra a nagle dochodzi do wniosku że zrobi to lepiej i przychodzi tutaj wypisując swoje pomysły.
//Ostrzegałem!
Od pomysłów są inne działy, a tam jest taki artykuł: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,16404.0.html. POLECAM!
Ten dział to Works in Progress, a jak by nie było, oprócz pomysłu nie ma tutaj żadnego progress...

Pokaż nam chociaż model samochodu, jazdę samochodem bez ludzi, srania, kobiet, wyścigów, questów i simów. Tylko czystą jazdę samochodem, już idealnie by było między kamieniami. Takie minimum. Wtedy haterzy znikną, docinki i złośliwe uwagi. Kto wie? Może nawet jakiś miły komentarz dostaniesz?

Na razie NIE MOGĘ napisać nic pozytywnego bo NIC tutaj nie ma. Nawet design jest beznadziejny.

Jeżeli cię uraziłem, przepraszam. Ale zamiast wypisywać, że inni nie mają racji, to proszę (tylko proszę) nie wrzucaj takich pomysłów na forum. A jak wrzuciłeś, to przyjmij krytykę z pokorą, dużą pokorą. Po to wrzuciłeś tutaj ten pomysł prawda? Żeby się dowiedzieć co inni o tym myślą. To i ja dołączyłem swoje trzy grosze.

Lerhes
Za ten powinieneś dostać ostrzeżenie to raz, ale mam to gdzieś. Mam 20 lat i opisuje swój projekt/pomysł więc robię to tak jak potrafię, nie mogę tego zapisać tak jak mam zapisane dla siebie. Typu: postać->świat i pod spodem wszystko co zachodzi, bo to nie jest "dawanie komuś" pomysłu lecz przedstawienie mniej więcej co tworzę. A może nie chce okazywać szacunku? Nie znasz mnie.
Oglądając projekty twórców naszej klasy czy innych tam znanych rzeczy także byś uznał za porywających się za coś z innej klasy, chłopie kiedyś musi być ten pierwszy raz!
Z tymi komentarzami to zachowujesz się jakbyś to ty był uzależnionym graczem, jak idziesz zrobić sobie herbatę to też sobie komentujesz: "Zalewanie herbaty włączone", "Zalewanie herbaty wyłączone". Między to pakujesz obrażanie mojej osoby - której nie znasz i myślisz, że jesteś cacy, nie nie jesteś cacy, to cały czas jest obrażanie.
Człowieku, każdy w gamedev jest graczem - no sorry ale nie da się robić gier nie wiedząc co to jest. A jeśli chodzi ci o uzależnienie od gry - to ostatnio grałem może 2 lata temu - tak regularnie (czyli co 2 dni), od tamtego czasu nie gram w nic (pomijam przypadki pół godziny na tydzień).
Nie podoba ci się mój pomysł - pierdol to i nie komentuj, bo serio nic przydatnego mi nie napisałeś. Lubisz trollować? Tak ser trollowano cię?
To jest projekt i mam gdzieś twoją opinię, że się nie rozwija - bo nawet nie wiesz co ja robię a myślisz teraz sobie, że zabłysnąłeś, tak zabłysnąłeś głupotą.
A co ja twój piesek ? Nic ci kurna nie pokażę, jak by była opcja to bym i ci zabronił oglądania wszystkich moich postów, bo jesteś dziwny. Weź ty lepiej jakąś kobietę sobie znajdź.
Niech sobie piszą złośliwcy (i człowieku widać że lans ci daje używanie słów które nie mają znaczenia), mnie coraz bardziej bawi jaki tutaj jest przekrój ludzi i jakie mają oni problemy ze sobą. TAK ze sobą, bo szukanie w innych czegoś co nie pasuje świadczy o własnych problemach.
Dzięki też cię kocham.
Wrzucał będę co będę chciał, nawet projekt łączący fifę, simsy, gta, cs, queke i jeszcze F.E.A.R i tobie nic do tego - polska wolny kraj, forum także jest wolne, jak już wspomniałem nie pasuje nie czytaj, nie oglądaj, nie komentuj.
Nie dostawiłeś swoich trzech groszy, bo nic nie powiedziałeś na temat projektu, lecz wszystko odniosło się do ataku na moją osobę i pokazaniu mi, że nie mam szans na realizację projektu, nie wierzysz? Przeczytaj jeszcze raz swój post.
Pewnie to co wyżej napisałem cię uraziło i dobrze, ale zauważ że nie zrobiłem żadnego ataku na twoją osobę a skomentowałem twoje zachowanie, ty jednak uznasz to za atak i zaraz się zaczniesz wściekać na lewo i prawo. Jednak muszę przyznać rozbawiłeś mnie, uwielbiam takie posty gdzie osoba nie zna drugiej a piszę coś w taki sposób jakby go znała lepiej niż on sam.Dodatkowo pokazałeś też Polskie nastawienie - nie uda się! Pokaż co potrafisz! :D Bez poważania Micran.

Porównania będą zawsze, ciesz się że do GTA, a nie Maluch Racera :D
Zmieniło się sporo od pierwszego posta, musisz się dokładnie przyjrzeć temu co robisz, a zauważysz różnicę. :D
W sumie porównanie do Maluch Racera nie byłoby takie złe :) Zawsze to bliżej Polski.
Tak, jedynie podejście że może coś uda się zyskać dzięki waszym komentarzom, niestety ponad połowa poniżej poziomu, ale ok - takie społeczeństwo.

10
Projekty rozpoczęte / Odp: The virtual life
« dnia: Listopad 19, 2010, 16:06:38 »
1.Łatwiej chyba byłoby zrobić moda do GTA. Bo teraz opis wygląda jak GTA z socjalnymi dodatkami.

2.Sporo się zmieniło od 1-szego posta. Sporo okroiłeś.

W każdym razie miłej zabawy przy produkcji życzę.

Pozdr.
P.
1. No teraz znów do GTA będzie porównywanie... ehhh nie poprawiam już was.
2. Nic się nie zmieniło od 1-szego posta, bo jest to uzupełnienie niejako dla 1 posta, bo co poniektórym wydaje się, że to jakaś warta miliony produkcja.

11
Projekty rozpoczęte / Odp: The virtual life
« dnia: Listopad 19, 2010, 15:22:01 »
Pisząc na tym etapie (byłem wtedy przy przerabianiu silnika - więc nie ma tu wiele do czynienia z graczami). nie interesuje mnie opinia graczy, chodziło o konkretny dzień.
Idąc za opinią użytkownika "Lamer" postanowiłem to jakoś usystematyzować:
- GRAFIKA
Grafika nie będzie super wymiatać, choć planuje efekty specjalne to będą to nikłe efekty w porównaniu choćby z najnowszym NFS. Każdy kojarzy kreskówkową grafikę Vice City - w tym kierunku będę zmierzał. Każdy także powinien kojarzyć CS 1.6 - ten typ grafiki jest docelowy, choć mniej realistyczny - w końcu wirtualne życie a nie prawdziwe.
- GAMEPLAY
W tej dziedzinie zamierzam jak najwięcej zrobić, gra ma przyciągać poprzez możliwość ścigania się czymkolwiek w grze - nawet na piechotkę. Taką główną cechą ma być to, że potrzebujemy paliwa do każdej maszyny przez nas używanej posiadającej silnik. Ogólnie duży nacisk pójdzie na fizykę jazdy, poruszania się. Gracz powinien załatwiać swoje potrzeby fizyczne. Gra nie jest skupiona wśród agresji, jednak będzie ona możliwa w grze. Na ekranie nie pojawi się żadne GUI (chyba, że pojawi się GPS). Informacje o potrzebie załatwienia potrzeby fizycznej lub informacja o zbliżającym się momencie startu wyścigu wysuwać będzie się z prawej strony w górnej części ekranu, stan konta i wszystkiego co posiadamy będzie można sprawdzić na laptopie - będzie to przejście w stylu Gorki Zero (o ile tak się nazywała ta gra).
Gracz będzie podróżował po mieście lub okolicznych wioskach, zdobywając doświadczenie - nawet w chodzeniu. Aby wystartować w wyścigu tak jak w NFS U. należy stanąć w zaczerwienionym miejscu, jednak nie ma przejścia na tryb wyścigu - gra toczyć będzie się nadal, a start rozpoczynała będzie zawsze jakaś kobietka.
Tuning i te sprawy to kwestia dość sporna, sam na razie nie wiem jak to z tym będzie - na razie pozostaje przy teksturach.
Każde zderzenie będzie mieć swoje konsekwencję. Policja bardziej "żywa" niż w GTA.
Gracz może umrzeć - ale trzeba się postarać.
SZTUCZNA INTELIGENCJA:
Przeciwnicy raczej będą unikać kontaktu z naszym pojazdem niż powodować uszkodzenie swojego i naszego pojazdu.

Technologia:
C++,OpenGL, OpenAL, SDL, SOIL i w razie potrzeby inne...
 
To tyle przyszło mi do głowy na szybko, nie chce pisać szczegółami bo wtedy powstałby tu projekt możliwy do zrealizowania poprzez wszystkich aktywnych programistów.

12
Projekty rozpoczęte / Odp: The virtual life
« dnia: Listopad 18, 2010, 21:55:27 »
Micran: wszystko pięknie ładnie, ale nikt nie ma nic do ciebie osobiście, po prostu są wątpiący w to, że uda ci się dokończyć ten projekt. I wykłócanie się o bzdety tylko ich (doh, nas) w tym przekonaniu utwierdza. A już denerwowanie się o każdą ocenę swojego pomysłu i próbę pokazania swojego zdania o nim jest żenujące :P

Wszyscy lubią, jak ktoś kończy swój projekt, albo doprowadza go do grywalnej wersji, a nawet dema. :)
Wątpić w to, że mi się uda - no proszę bardzo, ale pisanie o moim doświadczeniu jest czymś co pojawiać się nie powinno, a ja na to odpowiadam tylko. Po prostu ocenianie to coś innego, niż "to wyrzuć bo się nie sprzeda", "to także wyrzuć"..
Niech lubią jak ktoś kończy projekt ja także do tego dążę.

13
Projekty rozpoczęte / Odp: The virtual life
« dnia: Listopad 18, 2010, 13:06:43 »
.DEXTER. - Widzę, że mam doczynienia z człowiekiem bez marzeń wiięc odpuszczę sobie twój beznadziejny komentarz.
To, że ktoś nie pisze co MA ZAMIAR zrobić, albo że nie gada tylko o swoich planach, to nie znaczy że nie ma marzeń - może je realizować zamiast o nich dyskutować.
Zacznę od twojej wypowiedzi bo cię "lubię" stary :) Porównałeś mnie do dziecka z podstawówki tylko dlatego, że mam marzenia - więc kurcze skoro sam nie jesteś z przysłowiowej podstawówki to znak ze nie masz marzeń. Logiczne. Mi tam nie przeszkadza ta dyskusja w niczym gdyż tworzę kod gdy mam wenę.
Stary może i ty masz rację, ale zauważ że mój pomysł został już skomentowany dzięki czemu mogę "przystosować" grę lepiej niż choćby jakbym ją stworzył czy nawet w połowie prac. Wtedy trudno o jakiekolwiek zmiany - dlatego wątek powstał.
Po za tym mylisz marzenia z projektami gier, to tak na marginesie.

setaneiro - jestem dojrzały i nie zamierzam tego tutaj przedstawiać. Może i zmęczy to wrócę do niego ponownie za jakiś czas. Nie jestem świeży, czy nie umiecie czytać ze zrozumieniem? Miałem początek w GD 4 lata temu, stworzyłem 5-6 gierek, później odszedłem do PHP, teraz znów wróciłem do GD - nie jestem świeży. To może wy macie wyobrażenie o tej gierce za duże? To nie będzie arcydzieło sztuki jak najnowszy F.E.A.R czy coś w tym stylu.  Nie chce mi się na razie poprawiać opisu, może takie sprawia wrażenie bo jest wydzielone potrzeby fizyczne od myślników i osobno spisane.

Lamer - Przerobienie mojego silnika 2,5D na 3D zajęło mi tydzień. ( Ahh, głupi byłem że nie robiłem komentarzy). Wiecie trochę przesadzacie z tym wyglądem - osobiście trafiałbym w grafikę a'la GTA Vice City (lub jeszcze bardziej "kreskówkową" lub GTA III - kto pamięta ten wie, że grafika nie była cudowna i karty z 64MB spokojnie wystarczały). 5 lat na wersję grywalną to szmat czasu, co prawda nie kodzę do 5 nad ranem, ale łatwo mi wchodzi implementacja algorytmów w kod.  Ja zdaje sobie sprawę, że nie stworzę "zajebistej" gierki przyciągającej grafiką - gdyż na grafice to znam się tyle co na motoryzacji czyli to co mi potrzebne tylko do życia. Zauważ, że ja nie planuje nikogo włączać do projektu - jak na razie nie potrzebuje tego - przynajmniej ze strony warsztatu gier. Ja mam na koncie MLT, rzutki, skoczka, szachy, warcaby wiec na razie mi to wystarcza, teraz chce zająć się czymś większym. Pomysłów na małe gierki mam cały zeszyt 64 kartkowy i jakby był większy to bym miał jeszcze więcej, więc w razie czego będę mógł zrobić jakąś prostą gierkę, ale to mi nie da doświadczenia - gdyż nie mają one nic nowego co by wniosło doświadczenie.


14
Projekty rozpoczęte / Odp: The virtual life
« dnia: Listopad 17, 2010, 20:29:35 »
.DEXTER. - Widzę, że mam doczynienia z człowiekiem bez marzeń wiięc odpuszczę sobie twój beznadziejny komentarz.
Karol - Może i się nie spodobało co z tego ? Ja mam taki pomysł na grę.
pawelek - Doczepiłeś się do podziału na jakies simsy i inne, ale sorry winetue ale to nie bedzie zadna gra z podzialem lecz jedna integralna całość. Czy gra przyciągnie multum graczy to mnie teraz najmniej obchodzi. Ścigać się o laskę, człowieku w jakim świecie ty żyjesz? Czasy niewolników się skończyły ;) Zauważ że choćby fifa kiedyś były to tylko mecze, teraz to cały menager, a mecz stał się dodatkiem którego nie trzeba rozgrywać (symulacja).
Jednak zdaje sobie sprawę, że komuś może chodzić tylko o wyścigi, więc zastanawiam się jakby to rozwiązać. Jednak pozbywając wszystkiego co nie pasuje wam chłopcy to powstaje kolejne Juiced.

Poraz kolejny spotykam się o martwieniu się za mnie o powstawianie kodu, takim osobom dziękuje i komentarze mam takie gdzieś, gdzie nie chciałbyś być.

Przypominam mam 20 lat, znam swoje możliwości oraz nie jestem nowy w świecie programowania gier, wiec bez komenatzy typ komentarzu dekstera.

15
Projekty rozpoczęte / Odp: The virtual life
« dnia: Listopad 17, 2010, 10:45:48 »
O ty kurde, obrażasz moje uczucia religijne! Łaski bez. I proponuję nie porównywać nowego GTA IV do dwuwymiarowego rogalika.

Dobra, żeby nie było że ja tutaj tylko syf robię. Sporo będzie roboty, ale zajeiście o tym wiesz. Swoje zdanie na temat ukończenia tego projektu delikatnie wyraziłem, ale mimo wszystko życzę powodzenia. Zdecydowanie lepiej robić cokolwiek niż siedzieć na tyłku i jęczeć, tak jak, nie oszukujmy się, ja to robię.

No trudno takie uczucia religijne to o kant dupy potłuc. GTA IV - po pierwsze widziałem tą grę, ale w nią nie grałem oraz przypominam - pomysłem zaczerpniętym z tej gry jest tylko system poruszania się.
Grę robię taką, bo mi szkoda czasu na małe giereczki, które mi się do niczego nie przydadzą, a taka gra da mi multum doświadczeń.

Szczerze to niebardzo. Jazda 250km/h w grze jest całkiem spoko, to standardowy element wszystkich ścigałek. Ale o ile sandbox z jeżdżeniem po mieście zrozumiem, bo to dobry, sprawdzony pomysł, to dorzucanie do wyścigów symulacji jedzenia, picia, spania czy innych nudnych rzeczy, które można porobić w realu bez wielkiego ryzyka to dla mnie dosyć spory WTF.

No nie wiem, jeśli tak sobie wymarzyłeś tę grę, to ją twórz, w końcu o to w tym wszystkim chodzi :) Po prostu ja bym w nią nie zagrał.
Ok, jeździmy 250km/h, ale niech każdy gracz ma świadomość że ryzykuje - według mnie podnosi to adrenalinę - szczególnie jak śmigniesz tuż za innym autem.  Gracz będzie mógł się ścigać w różnych miejscach - tym tor pustynny. Gracz jadący autem nie umiera (takie jest założenie), ale traci czas, pieniądze i takie tam różne pierdoły. Umrzeć będzie można w kilku przypadkach i to trzeba sobie zasłużyć.
Czas w grze nie będzie jakoś szybko biegł - być może 10sekund to będzie 1 minuta w grze. Więc czas będzie na jedzenie, picie, życie towarzyskie i spanie. Co da ci brak jedzenia i picia - zwiększony czas reakcji bohatera, życie towarzyskie udane - podchodzenie bardziej na luzie do wszystkiego - efekt taniej w sklepach, bo bohater bedzie potrafil targować się o ceny. Spanie - już wspomniałem zanikanie obrazu. To teraz wracając do jazdy 250km/h po mieście - adrenalina jest przejeżdżając na czerwonym, reakcja słaba i jeszcze zanik obrazu, powiedz że to nie wzbudziłoby twoich emocji. Dodatkowo ścigasz się o kasę i dość drogim autem.

Grając choćby w GTA San Andreas brakowało mi interwencji policji, choćby ukrywania się przed nią przez dość długi czas. W GTA aby policja zaczęła interwencję należało ją "delikatnie" obudzić uderzeniem w radiowóz - co dla mnie było dziwne. No cóż policja stoi na czerwonym ty sobie z boku przejeżdżasz i nic.

to jakby miks simsów i gta + nfs, wielbiciele pierwszego nie grają w dwa następne, i vice versa. Zastanów się jednak, poza tym, pędzenie w Twojej grze 250 km/h ma konsekwencje:
Czyli kara dla gracza za zabawę... nu nu nu. Niezbyt mi się to podoba, bo to najbardziej jednak do simsów podobne, bo jak pracujesz, jesz, srasz, może podrywasz, a nie musisz się ścigać, bo chyba nie musisz, to są to simsy, których nie cierpię. Mnie tam wystarczy ikonka przeciwników + możliwość podnoszenia zakładów jak w stareńkim lotus i tyle... Po co więcej?

5 lat na simsy + GTA + nfs... a masz 100.000.000$, bo przewiduję, że taka gra, na odpowiednim poziomie tyle właśnie będzie kosztować (poczytaj ile kosztują gry, zwłaszcza GTA IV czy WOW, bo to ta sama liga). Ano chyba, że chcesz to robić sam. No to wiele się nauczysz jak nie robić gier :) a to też warte straty czasu.

Pozdrawiam
Paweł
Simsy to skupienie się na życiu - gra jednak skupiać będzie się na wyścigach, pościgach - bo i policja nas ścigać będzie. Co do prędkości już napisałem, musiałoby się wiele rzeczy nałożyć na to. Mało kto zdecyduje się na pracowanie, bo większa kasa będzie z wyścigów szczególnie nielegalnych. Po za tym wyścigów nie da się ominąć. W simsach można się zająć bohaterem przez kilka lat, tutaj jednak w 2h w grze można załatwić wszystkie potrzeby i tyle, resztę czasu trzeba sobie zająć - choćby wejściem do salonu gier czy gdzieś indziej.
Ok, tobie wystarczy kilkanaście przeciwników - wystarczy, że zaczniesz nielegalny tryb życia - będziesz poszukiwany - więc i zaczniesz używać pistoletów i innych broni.  Pościgi policyjne gdzie jeden większy błąd może zakończyć się złapaniem ciebie. Kolego ja także nie jestem wielbicielem Simsów więc nikłe szanse są dla tej grupy graczy aby grali w tę grę dłużej niż parę godzin.
Ok tobie wystarczy możliwość ścigania i podbijania stawki, ale pozostałe atrybuty życia mają wpływ na twoją jazdę. Prawko - no cóż podnosi twoje umiejętności jazdy, dodatkowo im więcej jeździsz autem (tym samym!) tym lepiej kierujesz i szybciej jeździsz.

Dalej piszesz o cenach gier, kolego nie zamierzam wkładać w tą grę, sam będę programował - grafikę 3D zrobi mi jakiś kolega za studiów, dźwięk i grafikę 2D także.  Nie ma sensu porównywać tej gry do GTA czy WOW, gdyż w te 5 lat, ma wyjść po prostu wersja grywalna single player - być może multi, nastepnie gra będzie rozwijana - być może przez internautów - poprzez ich modele, questy (trasy wyścigów), postacie.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 40