Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mućka

Strony: [1] 2
1
Sieć i multiplayer / SDL
« dnia: Maj 14, 2007, 01:15:54 »
Mam któtkie proste i konkretne pytanie. Czy znajde coś w internecie o SDL_net po polsku ?? Niestety moje umiejęstności Googlowanie stoją na niskim poziomie i chociaż prubowałem, nic prucz pytań bez odpowiedzi na rożnych forach nie znalazłem, ew. odnośniki do tutków o SDL gdzie jest tylko wymienione że istnieje coś takiego jak SDL_net. Niestety anglojęzyczne źródła są dla mojej osoby niezwykle mało wartościowe, chociaż jak na żadnej polskiej stronie naparwdę już nic nie bedzie to za teksty pisane prostą angielszczyzną bedę również bardzo wdzięczny :) Niestety brnięcie przez specyfikacje http://jcatki.no-ip.org/SDL_net/ na zupelnie nic się nie zdało, chociaż mam pewne pojęcie o sieciach, to jednak nic sensownego napisać nie mogę opierając się jedynie na dokumentacji. Do tej pory kombinowałem z czystym WinSock, niestety moje algorytmy były wybitnie niewydajne więc chciałem sprubować z gotowcem. Więc jeśli znalazł by się ktoś chętny naskrobać ze 2 linki to był był baaardzo wdzięczny :)

2
Inne / Odp: clock()
« dnia: Styczeń 30, 2007, 22:55:13 »
- czyli texturowane polygony działają szybciej niż normalne 2D  :) dzięki, ja myślałem dokładnie odwrotnie.  :P
- clockow tyle tylko w krytycznych momentach ( często zamiast zczytywać clock do zmiennej to w if waliłem bezpośrenio, a np, przy przechodzeniu z gry do menu troche się tego może zebrać ;) )
- w listach jest góra 40, a średnio 10 znakowej długości text.

Sprubuję wszystko "przeistoczyć" na normalne quadsy, troche kodzenia będzie ;), ale byłem pewny, że przy grafice 2D, lepiej ( wydajniej ) jest urzywać funkcji stworzonych właśnie do takiej grafiki, no cóż drobna pomyłka.

3
Inne / Odp: clock()
« dnia: Styczeń 30, 2007, 21:13:00 »
Chyba musiałem coś pokręcić, nie chce czekać danego okresu czasu, tylko zliczam ile minęło między kolejnymi klatkami i na tej podstawie ustalam prędkość animacji i kilka innych rzeczy ;) twoja procedurka jest dobra, ale też urzywa clock(), więc sie pytam czy to ona zjada wydajność czy mam szykać gdzie indziej ( chociaż raczej już wszystko przeszukałem ;) ) ??

PS. Gdy przerzuciłem binarki na PC z nienajgorsza kartą graficzną to fps skoczyło w porywach do 25, ale to i tak jest cóś nie tak, skoro taki ;)irrlicht przy wczytywaniu mapy z quaka ma w porywach do 600 ( przynajmniej u mnie  i to tylko w baardzo żadkich porywach ), a tam jest przynajmniej tyle ( ja nie dużo więcej ) textur ile u mnie obrazkow 2D, nie chciał bym przerzucać tu mojego kodu, bo był pisany na szybko i jest w strasznym bałaganie ( ale ja narazie sie w nim łapie ), więc czy ktoś mi powie czy wywołane 30 razy glDrawPixels , około 10 clockow() i z 30 glCallListow, może tak drastycznie zmniejszyć wydajność ( wyświetlam obrazki tga średnio 25 kb ) ??

4
Inne / Odp: clock()
« dnia: Styczeń 30, 2007, 19:50:47 »
Nieee, nie co klatke tylko je wyświetlam ;PP, i nigdzie mi sie nie kończy żadna pętla przed czasem, wszystko zmierza do swap~, ale mam stosunkowo dużo glCallLists, bo text tym wyświetlam, może to konsumuje tą wydajność ??

5
Inne / clock()
« dnia: Styczeń 30, 2007, 19:20:24 »
Mam małe pytanko. Chciałem sobie zakodzić minigierke, o strzelaniu do ludzków, ale mniejsza z tym. Urzywam tylko funkci gl, nie mam nigdzie dużych pętli, a mój fps balansuje między 5 a 6, czy tylko mi sie wydaje, czy coś tu jest nie tak ?? A teraz to pytanie, w kilku miejscach urzywam funkcji clock ( np. do wyswietlania napisow jeden po drugim ), czy może ktoś mi powiedzieć czy to może ona wpływa na tak drastyczny spadek wydajności ?? Testowałem już wszystko, ale nie chciał bym wywalać clock(), bo nie jestem pewnien czy bym odtworzył wtedy ten program ;), jak tak to czy istnieje szybszy zamiennik tej funkcji. A może glDrawPixels tak zżera wydajność, prosze o odpowiedz, bo nie moge wykończyć tak zrombanego projektu, i tak już mi zajmuje 2x wiecej niż zaplanowałem ;)

6
OpenGL / Źródła światła w OpenGLu
« dnia: Grudzień 07, 2006, 21:47:25 »
Mam pytanie, czy można ustawić jakiś zasięg źródła światła w OpenGLu, narazie, poprostu sprawdzam odległość od źródła danych polygonow i odpowiednio włączam i wyłączam dane źródło, ale przy większych modelach np. budynków wczytywanych z pliku problem robi się większy. Nie jestem zaawansowany w OGLu więc nie wiem dokładnie jakie ma możliwości, więc jak by istaniała jakaś opcja, ( prosił bym bez Shader Vertexow itp ... ;P ) to bym był wdzięczny za podanie mi jej ;P.

7
Narzędzia / Odp: Kolejne pytanie o silnik ...
« dnia: Październik 04, 2006, 16:41:08 »
Też myślałem nad Irrlichtem, w zasadzie OGRE/Irrlicht to pierwsze co się nasuwa myśląc o darmowym silniku, ( bawie się już obydwoma od jekiegoś czasu nie mogąc się zdecydować ;) ) lecz myślałem że istnieją bardziej finezyjne narzędzia :P nie jestem bardzo zaawansowany w inglisz, i przedzieranie się przez rozległą dokumentacje tych silników sprawia mi nielada trudność, a niestety w tutorialach, które są pisane już bardziej zrozumiałym językiem, nie ma nic o manipulacjach kamerą itp... w zasadzie to po nich mógł bym z łatwością napisać jakąś nawalanke FPS ( z małą pomocą jakiegoś grafika :P ) tudzież inne gry z pozycji First Person, lecz niestety nie o to mi chodzi. No coż chyba jednak trzeba się wziąść za języki obce :D ( A tak nawiasem, bo głowie się nad tym od pewnego czasu, co oznacza słówko "node" w Scene Node, bo definicja słownikowa "node - węzeł, kolanko" coś nie bardzo mi pasuje )

8
Narzędzia / Kolejne pytanie o silnik ...
« dnia: Październik 04, 2006, 13:31:47 »
Mam pytanie dotyczące wyboru silnika, potrzebuje narzędzia, które by było dość wydajne, nawet kosztem jakości( chociaż bez przesady :P ), renderowało by tereny w rzucie izometrycznym z dużą ilością poruszających się obiektów, miało by możliwość tworzenia interfejsu użytkownika i działało pod (niestety) okienkami. Mile widziane wsparcie dla dzwięku i rozgrywek sieciowych, ale wiem że nie można mieć wszystkiego :P.

Wstępnie przeszukałem już to forum i internet ( nie jestem w tym dobry ;) ) i nic nie znalazłem, czy mógł by mi ktoś coś zasugerować??
Prubowałem już samemu coś nabazgrać, ale pisanie silników jednak nie jest moim powołaniem :D Z góry dzięki za pomoc.

9
OpenGL / Odp: Problem z kamerą
« dnia: Sierpień 24, 2006, 09:12:40 »
Nie wierzyłem że sposub Maxesta może zadziałać, ale sprubowałem, i działa ;D. Nie wiem, jak mi wyszło, że tyle tego kodu nawaliłem, a wystarczyła połowa  :P no nic trza sie uczyć na błędach, a tym czasem thx za pomoc.

P.S.
Liczba GL_PI / 200;   to jest dwusetna część kołą w radianach, bo przecież całe koło ma 2*PI radianów.

10
OpenGL / Problem z kamerą
« dnia: Sierpień 23, 2006, 10:04:37 »
Mam problem z kamerą, a mianowicie, prubowałem napisać własną kamerę, lecz po kilku dniach męczarni moje próby zpełzły na niczym, kamera wciąż nie działa tak jak bym tego sobie życzył.
typedef struct {
GLfloat wsX;
GLfloat wsY;
GLfloat wsZ;
} mWektor;
typedef struct {
mWektor Pozycja;
mWektor Kierunek;
mWektor Gora;
} mUklad;
mUklad kamera1;
GLfloat kat;

void UstawKamere(mUklad kamera)
{
gluLookAt(kamera.Pozycja.wsX,kamera.Pozycja.wsY,kamera.Pozycja.wsZ,
   kamera.Kierunek.wsX,kamera.Kierunek.wsY,kamera.Kierunek.wsZ,
   kamera.Gora.wsX,kamera.Gora.wsY,kamera.Gora.wsZ);
}

void KameraPrzod(uUklad kamera)
{
  kamera.Kierunek.wsZ += kamera.Kierunek.wsZ * 0.1;
  kamera.Pozycja.wsZ += kamera.Kierunek.wsZ * 0.1;
  kamera.Kierunek.wsY += kamera.Kierunek.wsY * 0.1;
  kamera.Pozycja.wsY += kamera.Kierunek.wsY * 0.1;
  kamera.Kierunek.wsX += kamera.Kierunek.wsX * 0.1;
  kamera.Pozycja.wsX += kamera.Kierunek.wsX * 0.1;
}
// Tył analogicznie tylko ze z "-="
void KameraObLewo(mUklad kamera)
{
  kat += GL_PI / 200;
  kamera.Kierunek.wsX = kamera.Pozycja.wsX + sin(kat);
  kamera.Kierunek.wsY = 0.0f;
  kamera.Kierunek.wsZ = kamera.Pozycja.wsZ + cos(kat);
}
// Prawo rowniesz analogicznie
Nie wiem w którym momencie jest błąd, funkcje obrotu działają dobrze, ale gdy prubuje się poruszyć do przodu lub tyłu zaczynam się kręcić, albo wyrzuca mnie za scenę. Męczę się z tym już 3 dzień, pewnie to jakieś drobne przeoczenie, którego się nie moge dopatrzyć, zdarzają mi się takie notorycznie, ale może ogólne założenie jest złe, proszę o pomoc.

11
Poszukuję / Odp: Rath
« dnia: Luty 19, 2006, 17:58:51 »
Pod tym samym linkiem jest już dostępna nowa wersja, poprawiłem kilka błedów i m.in. usunąłem odwołania do glaux, więc z biblioteką nie powinno być problemów.
Apopo błędów: "EInOutError" u mnie nigdy się nie zdarzył :/ zdażały się błedy typu "EAccesViolation" kiedy firewall blokował mi tą aplikację.

12
OpenGL / Odp: Problem z teksturami.
« dnia: Luty 18, 2006, 17:51:30 »
Wielkie dziex :D 
glEnable(GL_BLEND);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
To włączyłem, a o pozostałych zapomniałem, męczyłem się z tym 2 dni , wielkie thx :D

13
OpenGL / Problem z teksturami.
« dnia: Luty 18, 2006, 17:40:38 »
Mam problem z teksturami, a dokładnie z przeźroczystością. Prubuje ustawić czarny kolor na kolor przeźroczysty, w tym celu przy ładowaniu jej dodaje kanał alpha. Textura jast 64 x 64 format *.bmp   . Urzywam do tego pętli
for i:=0 to 63 do
    for j:=0 to 63 do
    begin
      BlockRead(Plik,C,3);
      asm
        pusha
        mov eax, c
        mov b, al
        mov g, ah
        shr eax, 16
        mov r, al
        popa
      end;
      Textura01[i,j,0]:=r;
      Textura01[i,j,1]:=g;
      Textura01[i,j,2]:=b;
      if (r+g+b) = 0 then Textura01[i,j,3]:=0 else Textura01[i,j,3]:=255;
    end;

Następnie wczytuje texturę:

glTexImage2D(GL_TEXTURE_2D,0,4,64,64,0,GL_RGBA,GL_UNSIGNED_BYTE, @Textura01);
Ale gdy przypisuje ta teksture do prymitywu, textura wygląda tak samo jak bym wogule nie doładowywał kanału alpha !! Musiałem popełnić jakiś drobny błąd, ale nie moge go znaleść. Czy może mi ktoś pomuc ??

14
Poszukuję / Odp: Rath
« dnia: Luty 17, 2006, 23:21:23 »
Dziwne, jakoś temat wciąż pusty, po tylu dniach ......................... przejdźmy do rzeczy. Jako że nie znalazłem żadnego chętnego do współpracy grafika ( tak nawiasem ciekawe dlaczego :P ) więc zdecydowałem się jadnak na grę 2D i grafiką zająłem się na własną rękę. Wyszła z tego co najmniej kaszana, link do pierwszego czekoś co udało mi się zmajstrować znajduje się tutaj, zobaczycie to i uznacie że to kąpletna porażka, nie będę się wam dziwił, lecz wierzcie że ten projek da się jeszcze uratować, potrzebny jest grafik, kto kolwiek kto zna się na rzeczy i ma choć trochę inwencji twórczej. To by było na tyle. Miłej gry :D

15
Poszukuję / Rath
« dnia: Luty 15, 2006, 00:45:22 »
Na początek zaznacze, że nie jest to ogłoszenie jakie zwykle się spotyka w serwisach tego typu.
Więc bez zbędnych wspępów przejdźmy do rzeczy, ten artykuł jest skierowany do wszystkich programistów, grafików i tych wszystkich których zainteresowanie jest związana z tworzeniem gier. Wy wszyscy, czy nie sądzicie że "rynek" polskich gier MMORPG jest dość mały i mocno okrojony, ci początkujący gracze grają w Tibię, bardziej zaawansowani w Mu a weterani w WoW. Chciałbym to zmienić i szukam ludzi którzy to zrobią razem ze mną. Chciałbym stworzyć grę MMORPG na motywach twórczości Tolkiena, nie w oparciu o film, ten nie przypadł mi do gustu, ale w oparciu o prawdziwą książkową twórczość J.R.R. i szukam ludzi do pomocy. Najpierw wytłumaczę tytuł, "Rath" to tylko tytuł roboczy w Sindarinie oznacza ścieżkę, po prostu nie miałem pomysły na tytuł
Założenia "wewnętrzne" :

    * Jezyk : Jeszcze nie ustaliłem, bedzie to raczej zależało od ludzi którzy będą zainteresowani współpracą, ja osobiście preferuje ObjectPascal, choć w C++ nie jestem Newbie to wolał bym ten 1.
    * Grafika : OpenGL zasadniczo
    * Dzwięk : OpenAL choć to jeszcze do zmiany.

Założenia graficzne :

    * Grafika 3D, zakładam coś w stylu Diablo, choć z obracaną kamerą, coś na podobe BFME
    * Silnik, jeszcze nie mam typów, zakładam napisanie własnego, ale objekcje mile widziane

Założenia scenariusza, przebiegu gry

    * Akcja gry w założeniu ma się toczyć pod koniec 3 ery, choć nie wykluczam zmiany np. pierwsze stulecie czwartej ery, a może jeszcze później
    * Wybór ras, ale brak wyboru profesji, specjalizacja ma się systematyzować poprzez rozwijane przez gracza umiejętności.
    * Brak widoczności na pierwszy rzut oka tożsamości graczy spotykanych w grze, tożsamość potwierdzana poprzerz jakiś naszyjnik bądź, tatuarz ..... to jeszcze nie ustalone, nie spotkałem jeszcze podobnego systemu w grze MMORPG, więc jak ktoś się już o takie coś otarł prosił bym o jego kontakt.
    * Wolał bym zacząć od Shire, mam jakiś sentyment do Hobbitów , i w miarę rozwijania projektu, rozwijać mapę.

To już chyba wszystko na początek więc szukam chętnych, może jeszcze dodam coś o sobie. Co do mnie zajmować się bedę programowanie ( z grafiki jestem cienki, a z grafiki 3d zupełne 0 ) znam się na ObjectPascalu dość dobrze, na OpenGL dość średnio a na OpenAL pobierznie, C++ znam na tyle żeby potrafić sobię proste i średnio zaawansowane programy tłumaczyć na pascal, znam się też na WinAPI, programując w Delphi nie urzywam żadnych komponentów ( zaznaczam, bo spotkałem już kiedyś ze zdziwieniem ze strony programistów C++, że w Delphi wogule tak można ). No to na tyle o mnie, gorąco zapraszam do współpracy i dodaję że większość założeń gry jest do zmiany, to jest tylko moja propozycja, wiem że sam i tak nic nie zdziałam.

P.S. Nie jestem zbyt dobry z poprawności ortorgraficznej, starałem się poprawić wszystkie błędy przed "opublikowaniem" posta, ale zawsze mogłem coś przeoczyć, za wszelkie poprawki będę wdzięczny .

P.P.S. Jak co to mam serwer http://shire.fc.pl/ który jakby co może posłużyć jako serwis o grze, narazie jest tam wynik mojego pierwszego kontaktu z własnoręcznym tworzeniem stronek, serwis nie jest jeszcze gotowy i nie ma w nim słowa o grze którą chcę stworzyć, ale pomimo to gorąco zapraszam, choćby po to by zobaczyć i ocenić, wszelkie konstruktywne komentarze mile widziene

P.P.P.S Baaaardzo podobny post umieściłem niedawno w STG, zaznaczam żeby mnie ktoś o plagiat nie posądził, ale po krótce żebym nie został posądzony o reklamę.

Strony: [1] 2