Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mowgli

Strony: [1] 2
1
Inne / Odp: Dwuwymiarowa tablica czy n struktur?
« dnia: Październik 10, 2008, 09:59:52 »
Dzięki wielkie :)

Cytuj
Otóż mam n punktów leżących w układzie współrzędnych tak, że x,y<=100.
Czyżbym miał deja vu? (link)


Trochę śliski temat, najbezpieczniej będzie porozmawiać o tym po 23 października. :)
ITPW? :>
Może tak może nie, w każdym bądź razie nawet jak to nie jest to łamanie regulaminu, pytam o stronę techniczną zastosowania danej organizacji danych, widzi ktoś tu jakiś algorytm do zadania? :)

2
Inne / Odp: Dwuwymiarowa tablica czy n struktur?
« dnia: Październik 09, 2008, 20:27:50 »
Odczytywanie w celu przeliczania możliwości połączeń i zapis zmian stanu punktów.

3
Inne / Odp: Dwuwymiarowa tablica czy n struktur?
« dnia: Październik 09, 2008, 20:14:32 »
W C++ generalnie nie ma dynamicznych dwuwymiarowych tablic.

hmm... a to to co:
Kod: (cpp) [Zaznacz]
typ tablica**;
tablica = new typ* [3];
for (unsigned i = 0; i < 3; ++i) tablica[i] = new typ [4];

Co z tego wyjdzie jak nie dwuwymiarowa tablica? :)

4
Inne / Dwuwymiarowa tablica czy n struktur?
« dnia: Październik 09, 2008, 20:01:11 »
Mam pytanie. Otóż mam n punktów leżących w układzie współrzędnych tak, że x,y<=100. Chciałbym przechowywać dane o ich współrzędnych oraz kilka innych informacji (np. możliwości połączeń z innymi punktami). I teraz problem: Jak to najwydajniej zaimplementować (pamięć nie gra roli, chodzi o szybkość dostępu i wykonywanych obliczeń a także łatwość obsługi w implementowaniu funkcji obsługujących)?
Zastanawiam się czy użyć dwuwymiarowej tablicy, w której współrzędne będą indeksami tablicy a reszta (połączenia i l.p. punktu) przechowywana w komórkach tablicy jako struktury; czy jednowymiarowej n-elementowej tablicy, przechowującej wszystko w strukturach (indeksy stanowiłyby l.p. punktu). Dodam, że piszę w C++

Proszę o rady,
Pozdrawiam.

5
Konkursy / ITPW - Internetowy turniej programów walczących
« dnia: Wrzesień 26, 2008, 18:42:59 »
W dniach 8-23 października odbędzie się kolejna edycja internetowego turnieju programów walczących, po więcej informacji odsyłamy na stronę turnieju http://www.mimuw.edu.pl/ITPW/

Zapowiada się nieźle, co wy na to? Ja już mówię że przystąpię i będę walczył ;P Uczestniczył ktoś może w poprzednich edycjach? Jakieś wrażenia albo uwagi?

6
C++ / Odp: Czytanie z wejścia w konsoli przed zbuforowaniem
« dnia: Czerwiec 10, 2008, 00:11:25 »
może jakaś pętla z użyciem getch()?

7
C++ / Odp: Czytanie z wejścia w konsoli przed zbuforowaniem
« dnia: Czerwiec 10, 2008, 00:08:09 »
taa, getch() pomogło :P

Xion mnie w megatutorialu zmylił, i myślałem że to służy tylko zatrzymywania programu aż do momentu wciśnięcia klawisza :P Początkujący chyba tak mają...

8
C++ / Odp: Czytanie z wejścia w konsoli przed zbuforowaniem
« dnia: Czerwiec 09, 2008, 23:58:48 »
możesz wczytywać po znaku i robić powrót karetki, po czym wyświetlać te znaki, które już masz.

Ale jak wczytać te znaki? :) trzeba enter wcisnąć... A mi chodzi o wczytanie podczas wpisywania.

9
C++ / Czytanie z wejścia w konsoli przed zbuforowaniem
« dnia: Czerwiec 09, 2008, 23:48:22 »
Witam.
Mam pytanie, odnośnie programów konsolowych. Mianowicie, chodzi o to, że dane z wejścia są buforowane dopiero po wcześniejszym naciśnięciu entera, co jest jasne. Czy idzie wczytać takie dane już podczas wpisywania w konsole, wyłączając funkcje API?

Pozdrawiam,
Kasper Warguła.

10
C++ / Odp: standardowe wyjście - wydajność
« dnia: Maj 14, 2008, 22:23:15 »
Przekierowałem strumień wyjścia do pliku i zamiast 30 sek. wyszło mi 265ms :]

11
C++ / Odp: standardowe wyjście - wydajność
« dnia: Maj 07, 2008, 16:32:00 »
Uff, to kamień z serca. A nie uważacie, że powinni poinformować o tym uczestników? Bo tu się wszyscy głowią jak przyspieszyć a nie trzeba.

A swoją drogą to co to za metoda niezgodna z regiem PA?

12
C++ / standardowe wyjście - wydajność
« dnia: Maj 07, 2008, 16:13:27 »
Jak za pewne dobrze wiecie, ruszyły Potyczki algorytmiczne, a w nich pierwsze zadanie http://www.konkurs.adb.pl/user.phtml/kot.pdf?op=get&id=136 . Nie będę oczywiście zdradzał mojej metody, chcę tylko poruszyć pewną techniczna sprawę. Mianowicie w zadaniu napisane jest że maksymalna liczba znaków na wejściu to 500 000. czyli po wczytaniu 500 000 znaków program musi zwrócić 500 000 cyfr. Problem dotyczy limitu czasu. Samo obliczenie problemu zajmuje milisekundy. Gorzej jest z wysłaniem wyniku na wyjście. Używając standardowego
Kod: (cpp) [Zaznacz]
cout<< wyświetlenie 500 000 cyfr w wyniku zajmuje 30-40 sek. I moje pytanie - czy jest jakaś szybsza metoda na wysłanie tekstu na ekran? Tylko taka, która będzie zgodna z regulaminem. Co wy na to?

13
Design / Odp: The Future - Pomysł na grę RPG
« dnia: Maj 02, 2008, 17:16:11 »
Jestem amatorem. Uczę się w liceum w I klasie, profil mat-fiz.  Programuję intensywnie od roku, nauczyłem się dzięki Xionowi i jego tutorialu. I tak sobie siędzę przed komputerkiem i wymyślam różne bajery co by się rozwijać :P

W projektowaniu gry może być Tobie pomocny ten artykuł:
http://www.warsztat.gd/articles.php?x=view&id=247

Właśnie z niego korzystam :P

Bo coś tam napomknąłeś, że może ktoś wziąłby udział w projekcie, ale nie wiadomo, kogo szukasz ;)

Zarazie nikogo :P Jak będe potrzebował ludzi to się zadeklaruję :) Ale jestem otwarty na sugestie i propozycje co do projektu.

14
Design / Odp: The Future - Pomysł na grę RPG
« dnia: Maj 02, 2008, 16:23:46 »
A wg mnie najpierw powinno się wymyślić dobrą fabułę, która będzie podstawą wszystkiego. To jest najważniejsze na początku. A samą grę dopasować później do wymyślonego scenariusza. Ja wiem, że tworzę grę RPG i tworzę do niej świat. A reszta, wg której będzie gra działać stoi na drugim miejscu. Co oczywiście nie znaczy że jest mało ważna :) Po prostu najpierw trzeba wymyślić jedno, żeby potem dopasować do tego drugie.. i tak małymi kroczkami do celu :)

15
Design / Odp: The Future - Pomysł na grę RPG
« dnia: Maj 02, 2008, 15:42:25 »
nic nie ma napisane o samej grze kim sterujemy czy 1 osobą czy grupką, co robimy, po co to robimy ...  ??? :P

Gra będzie (w założeniach) polegać na wcieleniu się w pewnego młodzieńca w nie-magicznej społeczności, który odkrywa, że posiada zdolności magiczne.


Strony: [1] 2