Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - civis

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 23
1
Konfigurator / Odp: PC raczej budżetowy
« dnia: Czerwiec 30, 2012, 14:10:44 »
A, zapomniałem o tym temacie. To że tak wrócę jeszcze jakby to kogoś interesowało - zakupiłem:

- AMD Phenom x6 1045T
- Gigabyte GA-970-UD3
- Goodram DDR3 1600MHz 2x4GB
- Asus GeForce GTS 250

No i śmiga. Płytka bardzo fajna, RAMu pod dostatkiem (można się bawić RAM-Diskiem), grafika daje radę. Ciekawe kiedy zacznę wykorzystywać te 6 rdzeni, bo czasem czuję że się nudzą :).

2
Projekty zaawansowane / Odp: Warlock's Gauntlet v1.3
« dnia: Luty 27, 2012, 23:27:58 »
Gdzie wersja na linuksa:
już jest. Dodałem do pierwszego posta link.

Trzeba jakichś testów:
Tak, fajnie by to było chociaż raz odpalić na co egzotyczniejszych konfiguracjach sprzętowych. Ogólnie raczej jesteśmy usatysfakcjonowani jakością :) gry (w sensie że nie wybucha sama z siebie za często), ale możliwe, że o jakieś pierdółce zapomnieliśmy. Fajnie by to było wyłapać zanim np. opublikujemy te wersję na Desurze.
Dziękować. Na dniach postaram się wypróbować to dzieło :D

3
Projekty zaawansowane / Odp: Warlock's Gauntlet v1.3
« dnia: Luty 26, 2012, 21:05:00 »
Gdzie wersja na linucha? :)
Trzeba jakichś testów?

4
Konfigurator / Odp: PC raczej budżetowy
« dnia: Luty 06, 2012, 19:49:41 »
Dzięki za odzew.

1.Olewamy kartę, wystarczy nam integra z procka(lipny Intel HD 3000):
Nie jestem przekonany do takiego rozwiązania głównie z dwóch powodów - sterowniki do grafik intela, i w ogólnym rozrachunku wydajność. Nie mam poparcia na razie w testach, jednak jestem przekonany że np Athlon II x4 640 + GF 450GTS jest wydajniejszym rozwiązaniem (multimedialnym) niż i5 2500K (cena ta sama (mobo nie liczyłem)).
Nie stawiam na gry, jednak nie chodziło mi o to by sprawa wyświetlania grafiki zupełnie leżała :). Sorry jeśli wprowadziłem w błąd.

Nie, tylko różnego rodzaju benchmarki w inny sposób korzystają z zasobów niż aplikacje używane na codzień. I w przypadku porównywania FX-8150 do 2500K powinno się to robić, tylko po podkręceniu. Tylko zupełny laik, mając procesor czy to 2500k czy tego fx-8150 nie podkręca go.
Z tym testowaniem podkręconych to się zgadzam, jednak słyszałem że te FXy się kręcą przyzwoicie (AMD zresztą bardzo do tego zachęca).


Poczytałem trochę jeszcze i teraz widzę mniej więcej takie opcje (trzymając się AMD; ktoś może jeszcze potwierdzić że ich procki się nie opłacają? a nuż jest to prawda :P):
- Athlon II x4 640 - 3,0GHz (wydaje mi się rozsądny; czy odczuję brak cache L3 to nie wiem)
- GeForce 450GTS - 1024MB/128bit
- Asus M5A87 AMD870 s.AM3+?

Jeszcze jedno: korzystał ktoś z nowszych kart od ATI/AMD na linuksie? jak sterowniki?

5
Konfigurator / Odp: PC raczej budżetowy
« dnia: Luty 01, 2012, 18:23:32 »
(I zastanów się, czy wolisz 2 szybsze rdzenie, czy 4, bo to kwestia potrzeb)
Wolałbym 4, jednak czy dobre 2 (kręcone jak np phenom BE) z cachem L3 przy 'multimedialnych' zastosowaniach nie jest lepsze to nie wiem.

Zależy, czy masz ochotę pisać pod CUDA / OpenCL lub pod OGL 4.0. :-) Ale to nie powinien być dziś w ogóle problem, radki 5xxx+ ze wsparciem OGL4 są już chwilkę na rynku, z GF analogicznie.
Ale czy jestem w stanie pokombinować na tych 'platformach' z tym sprzętem? Chętnie bym się pobawił, jednak czy osiągnę coś ponad kilka sześcianów z kilkoma światłami i shaderami realtime, to się zastanawiam :)

6
Konfigurator / PC raczej budżetowy
« dnia: Luty 01, 2012, 17:58:49 »
Witam.
Stoję przed wyborem flaków do PCta i mam kilka dylematów, o które chciałbym zapytać. Jako że obecna maszyna jest dość posunięta w latach, muszę wymienić "całość", czyli mobo, procka, pamięć i grafikę (reszta nie ma tutaj znaczenia). Zastosowanie typowo desktopowe + programowanie. Na grach mi nie zależy, zresztą na co dzień system to Fedora.
  • Procesor (300-450zł): z przeglądu testów i własnego (lub bliskich mi osób) doświadczenia zdecydowałem że będzie to AMD, gdyż w tym przedziale cenowym ich oferta wydaje mi się korzystniejsza. Które biorę pod uwagę? Phenom II x2 560 / Athlon II x4 640 pod AM3, lub nowy FX na AM3+. Lecz ten FX to już wg mnie max.
  • Płyta główna (~300zł): jako że pecet ma starczyć na kilka lat, uważam że podstawka AM3+ będzie odpowiednia (kompatybilna również ze starszymi). Kuszą również takie rzeczy jak USB 3.0 czy SATA III, ale o tym na końcu.
  • RAM: tutaj nie ma raczej problemów - DDR3 jest tanie, więc czy to będzie 4, 8 czy 16GB to już różnica paru złotych w przyszłości. Opóźnienia przy tej klasy sprzęcie chyba nie odgrywają dużej roli?
  • Grafika (~300zł): kwestia NVidia/AMD jak i poszczególnych modeli. Nowsze modele mają niby lepsze technologie, lecz znowu starsze w tej samej cenie oferują większą moc obliczeniową. Skupiłbym się jednak bardziej na tych nowszych, mniej prądożernych i cichszych egzemplarzach. GeForce 450GTS vs Radeon HD 6770 jest dość ciekawym porównaniem. O GF 260GTX w tej cenie nie wiem co myśleć.
Zatem zwracam się z następującymi pytaniami:
1. Jaki procek jest obecnie opłacalnie kupić pod AM3/AM3+? Ktoś porównywał cache L3 w Phenomach do jego braku w Athlonach? Jaka to różnica?
2. Czy warto dopłacać za USB 3.0 lub SATA III?
3. Jaką grafikę polecacie? Czy warto zrezygnować z wygody ze sterownikami NVidii na linuksie na rzecz wydajności/ceny (i zgodności z chipsetami AMD a nawet może CrossFireX)?
4. Czy w kartach z tej półki cenowej jakiekolwiek znaczenie ma CUDA czy PhysX? Lub obsługa OGL 4.0/DX 11?

Otwarcie czekam na opinie.

7
Szkółka / Odp: Kilka pytań dotyczących programowania...
« dnia: Grudzień 26, 2011, 00:41:20 »
civis, wiem, ze Wy sie lubicie dopieprzac, ze tak powiem do szczegulow :P dobrze wiesz, o co mi chodzilo ;)
Chodzi o zwykłe sprostowanie - nauka WinAPI nie jest konieczna, gdy chce się korzystać z OpenGL.

8
Szkółka / Odp: Kilka pytań dotyczących programowania...
« dnia: Grudzień 26, 2011, 00:07:00 »
No coz, moje programy wykorzystujace OpenGL posiadaja okienko, ktore jest stworzone dzieki WinAPI ;P
Być może, jednak wcześniejsze stwierdzenie i tak jest błędne.

9
Szkółka / Odp: Kilka pytań dotyczących programowania...
« dnia: Grudzień 25, 2011, 23:42:26 »
Ja osobiscie najpierw nauczylem sie WinAPI, poniewaz bez WinAPI nie ma OpenGL, ani niczego innego na windowsie :]
A to nowość jakaś chyba.


SDL i Allegro wszyscy znają, a o SFML się zapomina.

10
Design / Odp: Pierwszy projekt?
« dnia: Listopad 01, 2011, 22:55:35 »
Nie-grafikowi nie polecałbym blendera ;) może ja jestem jakiś inny, ale dla mnie zrobienie w nim jakiegoś prostego modelu to nie jest hop-siup.

Możesz wykorzystać jakieś modele z sieci, zestawy powyciągane z gier czy whatever co znajdziesz.

11
Inne / Odp: Darmowy hostling bez reklam
« dnia: Listopad 01, 2011, 21:37:31 »
Ale tutaj nikomu chyba nie zależy na promowaniu domeny. No bo jeśli tak to tylko .pl, .eu albo .org według mnie.

12
Inne / Odp: Darmowy hostling bez reklam
« dnia: Listopad 01, 2011, 19:15:48 »
Dokładnie, darmowych nie polecam. Sprawdzałem różne, 000webhost, heliohost czy jakieś polskie - albo problemy z obsługą albo pady/tragiczny transfer.

Obecnie mam postawione od około półtora roku forum (+5k postów) na boo.pl i podstawowy pakiet zupełnie wystarcza z nawiązką - pady serwera maks. kilkugodzinne raz na kilka miesięcy, przepustowość daje radę, czas reakcji bez zarzutów więc polecam. Esemesik albo przelew i dobry tani hosting zapewniony.

13
Matematyka i fizyka / Odp: Reagowanie na kolizje w grze 2D
« dnia: Sierpień 10, 2011, 01:09:20 »
Jeśli w sprawdzaniu kolizji sprawdzasz prędkości obiektów, po prostu dostaniesz od pewnego boku sygnały szybciej (chyba że trafi krawędź o krawędź).
A jak? Prosto: cztery razy sprawdzasz czy A zachodzi na B od: góry, dołu, z lewej, z prawej (oczywiście w każdym przypadku uwzględniając drugą oś, by nie wykazywał kolizji jeśli normalnie się mijają). Nie jedna instrukcja warunkowa dla całego obiektu. Cztery oddzielnie - oddzielnie jakby leciał od dołu, oddzielnie z lewej, etc.

Przykład, jeśli chodzi o sprawdzanie czy A wkracza na B od dołu (no przynajmniej ja miałem kiedyś taki kod, czy dobry nie wiem):
if(y1 + vy1 < y2 + h2
   && x1 + vx1 < x2 + w2
   && y1 + h1 + vy1 > y2
   && x1 + w1 + vx1 > x2) return true;

14
Matematyka i fizyka / Odp: Reagowanie na kolizje w grze 2D
« dnia: Sierpień 10, 2011, 00:26:11 »
A po co 4 booleany? Wystarczy jeden int i 4 makra, znacznie rozsądniejsze rozwiązanie. Ewentualnie jakiś enum, co kto woli.
Jak dla mnie, to jest to bez znaczenia. Cztery booleany wydają mi się może ciut czytelniejsze.

15
Matematyka i fizyka / Odp: Reagowanie na kolizje w grze 2D
« dnia: Sierpień 10, 2011, 00:18:09 »
Nie wystarczy funkcja sprawdzająca kolizję dla każdego boku oddzielnie, która zwraca np. jakąś strukturę z czterema booleanami które odzwierciedlają z którym obecnie bokiem następuje kolizja?

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 23