Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jaboja

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 9
1
Warsztat Summer of Code 2012 / Odp: Warsztat Summer of Code 2012
« dnia: Czerwiec 11, 2013, 01:40:22 »
Ej, nie dyskryminować tu programistek. Bez nich świat byłby gorszym miejscem :P
Są jeszcze dziewczyny które zajmują się grami od strony humanistycznej (pisanie scenariuszy itp.).

2
Matematyka i fizyka / Perspektywa jak w Gimpie
« dnia: Maj 31, 2013, 22:19:04 »
Chciałem przerobić pewien efekt 2D do pseudo-3D przekształcając wzór z uwzględnieniem rzutu perspektywicznego. Nieistotne jaki.

Zazwyczaj perspektywa obliczana jest z użyciem tego całego aparatu matematycznego związanego z kamerą, ogniskową itp. Ale wydaje mi się, że do samego poprawnego perspektywicznie narysowania tekstury czworokąta nie jest to konieczne — a przynajmniej w Gimpie narzędzie „perspektywa” wymaga tylko określenia czterech punktów które staną się wierzchołkami. Jakie są wzory na takie przekształcenie, gdy dane są tylko źródłowa bitmapa i współrzędne czterech punktów które mają stać się wierzchołkami rzutu perspektywicznego czworokąta? Próbowałem sobie to przeliczyć, ale się zakałapućkałem w obliczeniach.

3
C++ / Odp: Zapodaj Ficzer
« dnia: Wrzesień 15, 2012, 20:01:43 »
A skoro już przy ładnych znaczkach jesteśmy, to mnie osobiście strasznie denerwuje jak ludzie wrzucają na blogi kod i dają na nim zamianę " na poprawne cudzysłowy drukarskie. Przeklejam, niby wygląda w edytorze ok, ale się wywala z błędem składni na początku pierwszego napotkanego stringa.

A idea ze strzałaczką zamiast dywiz + znak większości całkiem fajna, tylko przydałyby się jeszcze jakieś ładniejsze (czytelniejsze) strzałeczki w fontach.

4
C++ / Odp: Aplikacja konsolowa dwa pytania.
« dnia: Wrzesień 14, 2012, 00:58:54 »
Rozszerzona paleta, ok, nie zawsze jest wspierana, ale co do różnic w tych 16 podstawowych kolorach, to o ile nie robisz ANSI-artowej Mony Lisy, to zwykle nie przeszkadza.

5
C++ / Odp: Zapodaj Ficzer
« dnia: Wrzesień 14, 2012, 00:56:37 »
Kolega z pracy musiał pracować z kodem pisanym po francusku... i sam nikomu tego nie życzę.
Mi pod tym względem najbardziej podoba się hebrajska nazwa T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM w PHP.

Fajne (pod względem obfuskacji) rzeczy można jeszcze robić jeśli pisze się przy kodowaniu Unicode i używa się znaczków z zakresu greki albo cyrylicy. Nie wiem jak to wygląda w innych kompilatorach, ale VC pozwala na napisanie np. takiego programu:

#include "stdafx.h"

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
int Γ = 5;
int Г = 6;
_cprintf("%d, %d\n", Γ, Г);
_getch();
return 0;
}

Który wyświetla "5, 6".

6
C++ / Odp: Aplikacja konsolowa dwa pytania.
« dnia: Wrzesień 13, 2012, 23:13:21 »
Jeśli chcesz się tym bawić w swojej aplikacji masz w zasadzie dwie możliwości:

a.) Używasz którejś z bibliotek cośtam-curses. Kiedyś (pod DOSem) było jeszcze dość proste conio.h, ale z tego co widzę funkcje do kolorowania znaczków z niego wyleciały, przynajmniej pod Visual Studio 2010. Natomiast warto użyć cprintf z conio.h zamiast printf, jeśli byś kolorował/przestawiał kursor poprzez WinAPI (bo a nóż ktoś przekieruje standardowe wyjście).

b.) Piszesz sobie własną klasę która opakuje kody dla różnych systemów kompilując się w zależności od platformy albo do wypluwania kodów ANSI albo do ustawiania atrybutów przez WinAPI.

Jeśli zdecydujesz się na drugi wariant:

Pod Windowsem wszystko odbywa się poprzez wspomniane fuknckcje WinAPI (tę do pozycji + jeszcze dwie odpowiednio do odczytania aktualnych atrybutów [typu kolor] i do ustawienia tych atrybutów). W innych systemach natomiast zabawy kolorami, pozycją kursora itp. odbywają się z użyciem kodów ANSI.

Pod Windowsem masz 16 kolorów (numerowanych od 0 do 15). Zastosować możesz je do tła i do tekstu (oczywiście jak dasz czarne na czarnym efektu można się domyślić). W ANSI jest 8 kolorów, ale możesz je ustawić albo w wersji zwykłej, albo rozjaśnionej (i też dla tła albo dla tekstu). Daje to de facto tę samą paletę, jednak kody są niestety trochę inne. Pisałem sobie niedawno (acz w Pythonie, a nie w C++) prostą bibliotekę ujednolicającą kolorowanie pod różnymi systemami i trzeba było przeliczać kody w zależności od systemu. Nie jest to problem, ale trzeba o tym pamiętać. W ANSI można też wyzerować atrybuty (wszystkie, albo np. tylko odnoszące się do koloru). Pod Windowsem trzeba na początku odczytać i zapamiętać, a potem z powrotem ustawić, aby uzyskać podobny efekt (wzgl. na sztywno ustawiać tekst 7 [jasnoszary] tło 0 [czarne])

ANSI zawiera też parę dodatkowych kodów, których nie ma w Windowsie i/lub nieobsługiwanych przez część konsol *nixowych. Jest tam min.: pogrubienie (pod Windows możesz co najwyżej ustawić biały kolor tekstu), kursywa (nie wiem czy coś to obsługuje, Windows raczej nie), dwa warianty mrugania (w Windowsie jest jeden, ale za to pod Windowsem jest to obsługiwane a w konsolach wspierających ANSI bywa różnie zależnie od konsoli; pod PuTTY nie udało mi się tego użyć), czcionka gotycka (której nic nie obsługuje, ale w standardzie jest) i inne pierdoły na których obsługę bym nie liczył.

7
Programowanie grafiki / Odp: Co trzeba umieć, aby programować...
« dnia: Sierpień 04, 2012, 04:41:29 »
Co do Flasha... po co? Może i jest łatwiejszy, ale ja nie chce iść na łatwiznę. Jeśli pójde to wręcz splamię sobie honor.
Po latach programowania przekonałem się, że takie chodzenie na łatwiznę strasznie upraszcza sprawę.
Po co pisać coś w C++ jeśli można w ActionScriptcie, Javie albo Pythonie (zależnie od tego co się pisze)?
Ostatecznie i tak znaczenie ma to, że działa tak jak trzeba, a nie to w czym jest napisane.

Jeśli nie programowałeś jeszcze grafiki, to polecił bym ci na początek processing.org,
bo jest bardzo proste i można szybko uzyskać działającą aplikację graficzną,
dzięki czemu się nie zniechęcisz już na wstępie (jak z tym WinAPI; btw. odpuść je sobie)).

[notabene Processing oparty jest na Javie, więc może działać też w przeglądarce,
w przypadku gier casualowych jest to niebagatelna zaleta, którą Java i Flash mają, a C++ nie]


Jak przestanie ci wystarczać przejdź na C++ + któraś z bibliotek podanych przez olo16.

Co do gier tekstowych, to przynajmniej do pisania gier typu SUD najlepiej nadaje się Python.
Łatwa implementacja automatów stanowych (dzięki yield), łatwe przetwarzanie ciągów.

8
Programowanie grafiki / Odp: Biblioteka do operacji na plikach JPG.
« dnia: Sierpień 03, 2012, 19:27:51 »
A trzeba do tego w ogóle programowania? ImageMagic wywołany z linii komend odpowiednimi parametrami powinien sobie poradzić z tym zadaniem. Jeśli potrzebujesz coś w stylu batchowego dodania podpisu na wszystkich zdjęciach w folderze to myślę, że powinien ci wystarczyć.

Dodawanie podpisów do obrazków:
http://www.imagemagick.org/Usage/montage/

Łączenie obrazków:
http://www.imagemagick.org/Usage/layers/

Tworzenie napisów:
http://www.imagemagick.org/Usage/text/

Oczywiście ImageMagick ma też interfejs dla C++ (Magick++), ale IMHO przy tak prostych zastosowaniach jego użycie jest strzelaniem z armaty do komarów.

9
Szkółka / Odp: (C++) Operatory logiczne: używać "||" czy "or"?
« dnia: Sierpień 01, 2012, 18:55:03 »
A co do tego dlaczego nie ma operatora ^^: nie ma takiej potrzeby. Jeśli chcesz znać wynik &, to musisz odczytać argumenty z obu stron operatora - natomiast przy &&, jeśli jeden z nich jest false, nie musisz już czytać drugiego. Analogicznie z | i ||. Przy ^ i ^^ takiej analogii nie ma, toteż ten ostatni staje się zbędny.
A to nie jest przypadkiem tak, że != robi dokładnie to co robiłby ^^ gdyby był i dlatego nie ma potrzeby go wprowadzać?

10
Szkółka / Odp: (C++) Operatory logiczne: używać "||" czy "or"?
« dnia: Sierpień 01, 2012, 03:49:51 »
To w C można używać takich słów kluczowych? A ja przez tyle lat kodziłem święcie przekonany, że to tylko Pascal i Python tak ma...

11
Warsztat Summer of Code 2012 / Odp: Warsztat Summer of Code 2012
« dnia: Sierpień 01, 2012, 03:35:23 »
To może i ja się dołączę, bo i tak miałem z koleżanką przez wakacje grę robić.

12
Szukam jakiejś biblioteki do creative coding, lub mówiąc bardziej technicznie do prostego programowania grafiki w celu realizacji na szybko pojawiających się w głowie pomysłów.

Zaczynałem od Allegro, teraz używam do tego celu Processing, ale zaczyna mi ciążyć brak efektów/filtrów graficznych znanych chociażby z Photoshopa (w tym momencie np. brak możliwości eksperymentowania z algorytmami do skalowania/obracania obrazków; albo brak gotowych narzędzi do przetwarzania histogramów).

Zastanawiam się więc, czy nie znajdzie się coś lepszego. Wiem, że istnieje openFramework i Cinder, ale nigdy ich nie używałem (choć ten drugi zachęca informacjami podanymi na swej stronie WWW).

Macie jakieś doświadczenie w tym względzie?
Polecili byście coś?

Używaliście może Cindera? Jak się w nim pisze (i czy łatwo się łączy z innymi bibliotekami, gdybym w przyszłości zapragnął dodać np. GUI)?

ps. Jakby co używam Windowsa.

13
Linux / Odp: Linuksowy odpowiednik autorun.inf + HTA
« dnia: Wrzesień 14, 2010, 16:29:37 »
Tylko, że moja strona to pliki XML+XSLT, więc użytkownik może mieć XML przypisany domyślnie do jakiegoś edytora, a nie przeglądarki, albo do Google Chrome, które na plikach lokalnych XSLT nie obsługuje.

14
Linux / Odp: Linuksowy odpowiednik autorun.inf + HTA
« dnia: Wrzesień 14, 2010, 04:12:33 »
To nie takie proste. Jeśli mam coś w jakimś kompilowalnym języku (np. webkita), to uruchomienie go na innym komputerze najprawdopodobniej wymagać będzie ponownej kompilacji, bo w Linuksie, inaczej niż w Windowsie, wystarczy że system jest 64bitowy, a już aplikacja 32bitowa zwraca błąd o braku bibliotek (bo 64bitowych nie użyje). Poza tym jest jeszcze kwestia tego jakie biblioteki są domyślnie w jakich dystrybucjach. I tym sposobem ostatecznie wysiłek jest niewspółmierny do zysków z własnej aplikacji. Tem bardziej, że mi wystarczy uruchomienie przeglądarki, bylebym kontrolował jaka przeglądarka jest uruchamiana, oraz by działo się to na tyle automatycznie na ile to możliwe. Stąd główna rzecz właśnie w autorunie.

15
Linux / Odp: Linuksowy odpowiednik autorun.inf + HTA
« dnia: Wrzesień 14, 2010, 03:12:26 »
Niszowe powłoki graficzne w sumie mnie nie interesują, natomiast coś dla Gnome by się przydało, bo jest domyślną powłoką graficzną w Ubuntu.

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 9