Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Gothel

Strony: [1] 2
1
OpenGL / Odp: Edytor map
« dnia: Marzec 20, 2013, 18:11:19 »
Fizyka - samodzielnie.

Kwestia jest taka, że mamy podział prac, ja zajmuję się częścią edytora więc mam też wypracować jakieś podejście do logiki mapy. Sęk w tym, że chcemy operować w 3-wymiarach (tzn. kostki mogą być wyższe bądź niższe, wyżej bądź niżej. Z tego też względu zastanawiam się nad potencjalnymi możliwościami reprezentacji takiej mapy i szukam materiałów na ten temat. Dotychczas bawiłem się w 2 wymiarach w oparciu o mapy kolizji, kafle etc. teraz przeskok na 3d i nie do końca wiem jak patrzeć na edytor map z tej perspektywy :)

2
OpenGL / Edytor map
« dnia: Marzec 20, 2013, 18:00:18 »
Siemka,

Jestem obecnie na etapie tworzenia klonu SKyRoads'a w ramach projektu na studia. W związku z czym postanowiliśmy klepnąć sobie prosty edytor map. Jednak dotychczas nigdy nie miałem okazji pisać czegoś podobnego, w związku z tym zastanawiam się jak to ugyrźć.

Najważniejsze pytanie brzmi w jaki sposób ugryźć samą mapę. Samo rozmieszczanie elementów w przestrzeni (strikte wizualna część edytora) raczej nie powinno sprawiać problemu, jednak w jaki sposób generować plik wyjściowy? Czym faktycznie powinien być ów plik? Standardowym obiektem 3d, który wczytujemy czy też może generować mapę w czasie rzeczywistym, na podstawie pliku z informacjami o położeniu elementów?

Nie bardzo wiem gdzie szukać informacji na ten temat.

3
Szkółka / Odp: [C++] Klasy - pola innej klasy
« dnia: Maj 06, 2012, 00:11:09 »
True story. Ale skoro jest już w main, to dlaczego nie łyka tego z samego main ?

Tj. jak wywalę #include "weapon.h" to powinien to dostać z #include "main.h"

Hail to the king! Cuś namieszałem z preprocesorem :)

4
Szkółka / Odp: [C++] Klasy - pola innej klasy
« dnia: Maj 06, 2012, 00:00:06 »
#ifndef WORMS_H
#define WORMS_H
#include "main.h"
#include "weapon.h"

//class weapon;

class worms
{
public:
weapon gun;

Error   1   error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'gun'   

Error   2   error C4430: missing type specifier - int assumed. Note: C++ does not support default-int   

Error   3   error C4430: missing type specifier - int assumed. Note: C++ does not support default-int   

Gramy dalej ;) WTH?


5
Szkółka / [C++] Klasy - pola innej klasy
« dnia: Maj 05, 2012, 23:51:11 »
Mam 2 klasy. Klasę worms i klasę weapon. Klasa worms ma pole klasy weapon. Sęk w tym, że jeżeli jest to po prostu pole, to krzyczy 'worms::gun' uses undefined class

Natomiast jeżeli tak jak poniżej pole jest WSKAŹNIKIEM na klasę weapon wszystko bangla. Zasadnicze pytanie brzmi: dlaczego? 


#ifndef WORMS_H
#define WORMS_H
#include "main.h"

class weapon;

class worms
{
public:
weapon gun;

//string name;
int hp;
float posX;
float posY;
float velX;
float velY;

int maxFrame;
int curFrame;
int frameCount;
int frameDelay;
int frameWidth;
int frameHeight;
int animationColumns;
int animationDirection;

ALLEGRO_BITMAP* image;

worms(void);
~worms(void);

void move(void);
void draw(void);

};
#endif

#ifndef WEAPON_H
#define WEAPON_H
#include "main.h"

class weapon
{
public:

float posX;
float posY;
float xVel;
float yVel;

int dmg;
float radius;
int amount;

ALLEGRO_BITMAP* weapon_bmp;
ALLEGRO_BITMAP* bullet_bmp;

weapon(void);
~weapon(void);
weapon(const weapon &);

void target(void);
void shoot(void);
void draw(void);
};
#endif

6
Design / Odp: Szukam inspiracji
« dnia: Lipiec 27, 2009, 23:22:52 »
Pomysł z przed 5 minut.

Uwspółcześniona wersja klasycznych papierowych statków (okrętów zwał jak zwał) wykorzystująca jednostki morskie, naziemne i lotnicze. Ruchy wykonywane turowo, przesuwanie po planszy itp. + technologia (tj. rozwój i dostęp do nowych jednostek). Pokombinować i można dorzucić wersję multiplayer, wykonać jako tylko do rozgrywek sieciowych lub w wersji browser tj. rozwój technologii i wyścig zbrojeń rodem z ogame + bezpośrednio sterowane przez gracza walki z użyciem stworzonych jednostek (zawsze mi tego w ogame brakowało :D ).

Jeśli chcesz jakieś więcej info, ewentualną pomoc natury designu jestem otwarty ;) 

7
Projekty rozpoczęte / Odp: Projekt: GIG
« dnia: Marzec 13, 2009, 23:25:51 »
Pytanie - skąd macie zamiar brać utwory do tego?

8
Garota, zatrute strzałki, strzałki usypiające, chusta z "usypiaczem", kamienie do odwracania uwagi, możliwość ogłuszania/zabijania gołymi rękami (tego mi brakowało w comandiosie, kosilo się ludzi głownie kosą, można było ogłuszyć, ale karku już się skręcić nie dało, taki np. złodziej praktycznie nie zabijał, rozumiem, że chodziło o specjalizację, ale jednak nadal to ŻOŁNIERZ, na dodatek na froncie! Dlaczego więc nie skręcanie karku? Walka wręcz?) Nie wiem w jakim to stylu graficznie będzie, rzucam tylko pomysłami ;)

9
Wizja hmm ciekawa ;) Jednak ciut niespójna.

 Co z słynną tarczą antyrakietową przede wszystkim? Teoretycznie ma nas chronić przed atakiem rakietowym. W ogóle nie ma jej, w tamtej rzeczywistości, w planach?

Druga sprawa, bo ciut wątek zgubiłem. Kto ostatecznie zaatakował? W domyśle pozostaje Rosja, jednak wbrew pozorom brakuje bezpośrednich podstaw. Bo tak im się widziało? Coś naciągane, ryzykować gigantyczną wojnę, na niewyobrażalną skalę? Ponadto nie czaję co ma piernik do wiatraka. Zaatakowali elektrownię -ok. Ślag ją trafił, zginęli ludzie, cuś a'la Czernobyl 2. Czy to jednak doprowadziło ostatecznie do dalszego rozwoju konfliktu? Co z tego, że powiększono działanie pola elektromagnetycznego. Trochę więcej realizmu, jedna bombka + elektrownia wyłącza cały świat? Taki przycisk z "Ucieczki z Nowego Yorku"?

IMO zakładając, że Rosja i Stany pozostają nadal jednymi z supermocarstw tamtego okresu, wymiana bombek nawet gdyby zaistniałą bezpośrednio dotknie raczej państwa postronne (czyli obszar pomiędzy nimi, zależnie, czy wymyśli im się strzelać przez Europę, czy przez Azję), a pośrednio samych zainteresowanych (ekonomiczne, ekologiczne itp). No, może powiedzmy, że Rosja ma większą szanse oberwać zakładając plan rozwoju tarcz antyrakietowych przez USA.

Interesujące, ale można trochę dopracować ;)

10
Poszukuję / Odp: Poszukiwani designerzy do gry dla dzieci
« dnia: Maj 09, 2008, 18:59:06 »
Powiem szczerze, jako niedorostek czytałem, ojjj nie raz czytałem tą bajkę. Świat mnie urzekł, ale na pewno dopiero teraz zrozumiałem samo przesłanie. Obawiałbym się właśnie tego zrozumienia. Same dialogi mogą nie bawić dzieci. Chociaż kto wie? Może się mylę?

11
Cholera. Trafiliście w klimat. Pierwsze skojarzenia to propagandowe plakaty ZSRR/III Rzeszy. Teraz czekam na coś w amerykańskim stylu  :D

12
Poszukuję / Odp: Poszukiwani programiści do projektu transmedialnego
« dnia: Marzec 06, 2008, 21:44:02 »
Może jeszcze dojechać bardziej klasycznie? Planszówka, karcianka... Albo coś w stylu ARG?

@OFFTOPIC
Może się czepiam, ale napis "Realitivity" na stronie trochę miesza. Tzn. IVI jest tak blisko siebie, że w pierwszym momencie daje złudzenie litery M.

13
Poszukuję / Odp: fabularz szuka zajęcia ;)
« dnia: Marzec 06, 2008, 21:39:56 »
Nie on jeden szuka zajęcia.

W sumie widać, że się chłopak spieszył. Ja, gdyby nie firefox, też bym pewnie piękne byki jechał (niekoniecznie ort, raczej literówki, brak ogonków).

Podrzuć próbki swojej twórczości. Chętnie zobaczyłbym coś humorystycznego.

@OFFTOPIC

Który dział jest najwłaściwszy na wrzucanie własnych tekstów. Nie chodzi o próbki do rekrutacji, ot chwalipięta jestem. Lepperlandia?

14
Gry / Odp: W co gramy...
« dnia: Luty 06, 2008, 07:15:30 »
Głównie ze względu na słabego kompa, jak i braki w tytułach wymaganych :) zakupiłem Deus ex. Ostatnio nawet Syberię 1 skończyłem.

15
Design / Odp: Taktyczna gra sieciowa
« dnia: Grudzień 05, 2007, 21:11:59 »
Jak już to 3D izometryczny i odnośnie multi pojedynczy gracz widzi tych co widzi, tzn. że jeśli ja widzę jednego to kumpel w pokoju obok widzi mnie na mapie, ale nie w grze i nie widzi tego gostka co ja widzę, czy jakoś tak :). No przede wszystkim widok trzecioosobowy izometryk do czegoś takiego, pełen 3d z turami jako first person nie wyobrażam sobie, trójwymiar pasuje ładnie do gier akcji. Tu bym widział coś a'la commandos 3 (szkoda, że nie udany IMO od strony grywalności, bo oprawa ładna, jednak zrobili z tego bardziej sieczkę niż taktyka). Odnośnie serwerów tak jak piszesz, po prostu taki sobie Counter Strike wersja taktyczna, z większym wypasem sprzętowym, a mniej dynamiki akcji shootera.

Strony: [1] 2