Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Avaj

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 255
1
Szkółka / Odp: [C++] Export danych mesha 3d do tablicy
« dnia: Styczeń 02, 2018, 23:13:54 »
Znajdź sobie eksporter modeli do JSONa albo XMLa. Wtedy wystarczy nawiasy kwadratowe albo przecinki dodać i już masz C++.

2
Cytuj
You may not distribute our raw-files to any person or company, unless that person also holds a GameTextures.com License.

to może być śliskie, bo pewnie musisz przepisać potem prawa autorskie na uczelnię, a oni nie będą mieli tej licencji

3
OpenGL / Odp: Nanogui - błąd fbo
« dnia: Październik 01, 2017, 18:50:58 »
Użyj narzędzi typu GLIntercept/RenderDoc, zrób snapshot stanu w jednej i drugiej klatce i porównaj/sprawdź co nanogui ci psuje w maszynie stanów.

4
Forum / Odp: Alt+S wysyła posta!
« dnia: Marzec 03, 2017, 16:29:03 »
A to nie jest kwestia układu klawiatury? Ja piszę tego posta na Macu i Alt+s nic nie wysyła: śśśśśś

na Windowsie, jak mam angielski układ klawiatury to próba wpisania ś wysyła maila w outlooku, po zmianie na polski układ klawiatury jest OK

5
Witam. Dawno nic nie postowałem tutaj - oto screen na dzisiejsze screenshotsaturday. Skojarzenia z pewną starą grą (jaką?) uzasadnione ;)
co rozumieć przez starą? Chromatron? Czy Lasermania?

6
Webowe / Odp: Bootstrap co i jak ?
« dnia: Styczeń 14, 2017, 19:25:37 »
Bootstrap to framework HTML zrobiony przez Twittera. Jeśli chcesz to możesz używać, wtedy dostaniesz zestaw narzędzi do zrobienia "ładnej" strony bez większego grzebania, i jak mówisz kompatybilne z wszystkimi przeglądarkami. W zestawie dostaniesz też widgety takie jak taby, tabelki, przyciski itp.

Co do licencji - to jest MIT - https://tldrlegal.com/license/mit-license - w praktyce chodzi o to, że nie masz mówić, że to ty napisałeś bootstrapa i jak mają w kodzie notki o autorach/copyright to tego nie ruszaj.

7
Szkółka / Odp: Tilemap Collsion - prosta platformówka 2d
« dnia: Styczeń 03, 2017, 23:49:49 »
Debugger w dłoń, albo printfy.

Z kodu nie wiadomo o co dokładnie chodzi. To jest widok z boku? Oprócz tego włącz kolorowanie składni na pastebinie bo nie połowa kodu to komentarze i nie widać o co chodzi.

Co to znaczy "mam problem"? Kolizje nie działają? Nie działają wtedy kiedy trzeba? Używasz tej zmiennej m_onGround później gdzieś? Ma dobrą wartość?

for (int i = 0; i < map_height; i++){
            for (int j = 0; j < map_width; j++){

po co ta pętla jak nie używasz i ani j?

8
Projekty rozpoczęte / Odp: Tanks [Gra IOS] UE4
« dnia: Grudzień 11, 2016, 13:12:44 »
ue4 to dwie skrajnosci . Mega przyszlosciowe i nowacyjne rozwiazania i glupie durne bledy i niedopracowania.
W przypadku mobile zupelnie dyskwalifikujace.
zawsze można kompilować ue4 do html5 ;)

9
OpenGL / Odp: Dynamic Shadows 2D - czy to dobre podejście?
« dnia: Październik 29, 2016, 01:13:16 »
Jeszcze zobacz to: http://www.catalinzima.com/2010/07/my-technique-for-the-shader-based-dynamic-2d-shadows/ , ciekawa technika, takie jakby odwrócone godraye

10
Programowanie grafiki / Odp: Bi/TangentMap - czy tak powinna wyglądać?
« dnia: Wrzesień 12, 2016, 19:40:56 »
Po co ci normalmapa dla heightmapy? I po co tangenty/bitangenty jeśli teren jest statyczny?

11
Projektowanie kodu / Odp: Projektowanie kodu - robicie? Jak?
« dnia: Sierpień 31, 2016, 22:13:34 »
Projektowanie w sensie UML raczej nie ma sensu w przypadku gier, szczególnie tworzonych przez jedną osobę. Takie projektowanie jest dobre w zespole, gdzie każdy ma własne poletko i można szybko spojrzeć na diagram kto się czym zajmuje.

Co do normalnego projektowania i planowania np. architektury kodu, zawsze dobrze jest mieć luźny plan, ale rzeczywistość często weryfikuje i przychodzi czas, że trzeba zrobić refactoring. A refactoring lepiej robić wcześnie, gdy plan może być elastyczny, niż później, gdy już jest etap spaghetti code i refactoring można robić tylko pisząc od nowa :D

12
Produkcja / Odp: Projekt open source a mikropłatności
« dnia: Sierpień 31, 2016, 09:48:32 »
No właśnie, a jak to jest z tym serwerem? Nie znam za bardzo się na RE i nie dokonća rozumiem, aktualnie wszystko piszę jakby był to single (po skończeniu mechaniki wezmę się za serwer)
Gracz wysyła do serwera zmiany (np. Informuje że zmienił pozycję), a serwer rozsyła zmiany do pozostałych graczy, ale czy nie oznacza to  że jakiś facio znający RE zasypie serwer sfałszowanymi danymi i np. Wyśle informacje że zdobył 999999 złota?
Grę singleplayer może być ciężko przerobić na multiplayer ot tak, multiplayer trzeba planować od początku. Gracz nie wysyła do serwera informacji że zmienił pozycję, bo jak piszesz, łatwo to oszukać. Gracz wysyła do serwera informację, że chce iść w lewo, a serwer mu odsyła (i innym graczom) uaktualnione pozycje. Jak np. jest miecz w sklepie za 1000 golda, a gracz ma 10 golda, to gracz nie wysyła informacji "kupiłem miecz za 1000 golda", tylko wysyła informację "chciałbym kupić miecz za 1000 golda", a serwer mu odpisuje "sorry, masz za mało kasy".

13
Produkcja / Odp: Projekt open source a mikropłatności
« dnia: Sierpień 30, 2016, 09:54:02 »
@Avaj: czy jakakolwiek gra offline ma mikropłatności?

Jeśli nie zrobisz jakiegoś (niechcąco oczywiście) backdoora to nie powinno to zmniejszyć bezpieczeństwa transakcji.

Co do kopii, to bardzo możliwe, że komuś ułatwisz zadanie, a rację w przypadku plagiatu egzekwować będzie trudno.
Niektóre miały. DLC takie jak zbroja dla konia w oblivionie to też mikropłatności w sumie.

14
Produkcja / Odp: Projekt open source a mikropłatności
« dnia: Sierpień 29, 2016, 13:22:42 »
nie jestem prawnikiem blablabla

1) Jeśli gra online, to mikropłatności obsługujesz na serwerze, gracz może sobie ustawiać w swoim kliencie co chce ale zdanie serwera jest ostateczne. Jeśli gra single player, to gracz w sumie może zrobić wszystko, co najwyżej możesz mu utrudniać zadanie ale szkoda zachodu.

2) możesz np. udostępnić kod gry na licencji open source, ale assety + logikę gry nie. Tak jak to zrobił np. Quake 3 i Doom 3. Programowanie gry to jedna z jej części, artystyczne rzeczy to druga tak samo ważna część

15
Językoznawstwo / Odp: Darmowe Delphi 10.1 Berlin Starter Edition
« dnia: Sierpień 23, 2016, 18:17:25 »
Myślałem, że Lazarus ubił Delphi :)

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 255